[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Flauwekul.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ Ja, zo kan je er ook naar kijken.

 

Argument dat snelheid uiteindelijk de grootste boosdoener is vind ik inderdaad flauwekul.

 

Als de (zwakkere) verkeersdeelnemers nu eens gewoon de verkeersregels toepassen.. zal het ook al veel schelen. (ja, okay, snelheid is ook een verkeersregel..) maar ik denk dat het gewoon kan beginnen met de voorrangregels toe te passen. Vooral fietsers dienen dat eens te gaan uitvoeren.

Hand uitsteken.

Niet 'gewoon' de rotondes oprijden.. fietsers..

 

etc..

 

Ja, het veilig deelnemen aan het verkeer is vooral anticiperen op en het oplossen van fouten van anderen.. maar ondertussen ben ik er wel een  beetje klaar mee.. dát het vooral het opvangen van andermans gebrek aan het toepassen van enkele basale verkeersregels. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
9 uur geleden zei Durashift:

^^ Ja, zo kan je er ook naar kijken.

 

Argument dat snelheid uiteindelijk de grootste boosdoener is vind ik inderdaad flauwekul.

 

Toch is dit de kern waar het om draait.

Immers, is de snelheid niet aanwezig..... is er ook nagenoeg geen ongeluk. (behalve fietsers, want die kapseizen bij te lage snelheid).

Maar denk dat de statistieken duidelijk genoeg zijn: Waar vallen de meeste slachtoffers? Waar de snelheden het meest VERSCHILLEND zijn. En waar het verkeer niet meer allemaal de neuzen de zelfde kant op heeft.

Helaas voor de beroepsgroep, maar we zullen wel altijd de lul blijven. Lomp, groot, traag, altijd in de weg rijden.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 2-6-2021 om 21:04 zei Durashift:

Argument dat snelheid uiteindelijk de grootste boosdoener is vind ik inderdaad flauwekul.

 

In dit geval wel.

 

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/170998/Politie-Dodelijk-ongeval-bij-Borger-veroorzaakt-door-botsing-op-hogere-snelheid

 

Politie onderzoek bevestigd het verhaal van diverse getuigen van die zondagavond. De 24 jarige bestuurder heeft onnozel (hard) gereden op/voor deze weg (150km/uur of meer), onverantwoordelijk ingehaald (tussen 2 autos door op de groene streep) en is met hoge snelheid achterop een auto gereden, met nog 3 doden en meerdere gewonden als resultaat.

 

Heeft, in dit geval, dus niets met het gedrag van anderen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden