[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

gelijk trekken verloopdata code95 en rijbewijs


Sander81

Vraag

  • Forumlid

Hallo, mijn rijbewijs verloopt deze maand, maar mijn code95 pas in september.

Zou het een goed idee zijn om een poosje door te rijden met een verlopen rijbewijs? Volgens de regels zou dat 10 maanden mogen.

Rijbewijs keuring en code95 bijscholing zijn al wel voldaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Is een EU regeling, dus ja ^^ 

Citaat

Nieuwe Europese Omnibusverordening
Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik u te informeren over de stand van zaken met betrekking tot de nieuwe Europese noodverordening.

Deze verordening ziet toe op het continueren van de tijdelijke maatregel van Verordening (EU) nr. 2020/698 die onder meer de geldigheidsduur van rijbewijzen en certificaten verlengt. Bij brief van 5 februari jl. (Kamerstuk. 22 112, nr. 3046) heb ik uw Kamer reeds op hoofdlijnen geïnformeerd over de inhoud in het kader van de appreciatie van een conceptvoorstel van de Europese Commissie. De definitieve verordening, die met ingang van 6 maart met terugwerkende kracht tot 1 september 2020 van toepassing is, wijkt hier op een aantal punten van af. Allereerst zijn de respectievelijke data en termijnen aangepast. De geldigheid van rijbewijzen en (veiligheids-) certificaten die onder de verordening vallen en in de periode vanaf 1 september 2020 tot en met 30 juni 2021 verlopen (de zogeheten referentieperiode), wordt met 10 maanden verlengd. Daarnaast wordt lidstaten de mogelijkheid geboden om voor 1 juni een voorstel bij de Commissie in te dienen voor een verlenging van deze tijdelijke maatregel, indien duidelijk is dat de nationale COVID-19-maatregelen het na 1 juli nog steeds niet mogelijk maken om de rijbewijzen en certificaten te vernieuwen en trainingen te volgen.

 

Ten slotte biedt de verordening een aanvullende verlenging van rijbewijzen en code 95 bovenop de verlenging die al was toegepast op basis van de vorige verordening, mits die oorspronkelijke verlenging eindigt binnen de referentieperiode van de nieuwe verordening. In dat geval zal er op grond van de verordening sprake zijn van een verlenging tot 1 juli 2021 of van 6 maanden, afhankelijk van welke datum later valt op basis van de einddatum van het rijbewijs.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Sander81:

Hallo, mijn rijbewijs verloopt deze maand, maar mijn code95 pas in september.

Zou het een goed idee zijn om een poosje door te rijden met een verlopen rijbewijs? Volgens de regels zou dat 10 maanden mogen.

Rijbewijs keuring en code95 bijscholing zijn al wel voldaan.

mijn rijbewijs verloopt ook deze maand..

mij was geadviseerd om dit pas in augustus te verlengen i.v.m. code 95... dan loop het weer gelijk..

en de vraag of je dan nog mag rijden...

het zou heel vreemd zijn als je dan ineens niet meer kan rijden.. maar overleg wel even met de werkgever...

het is meestal een verzekeringskwestie.... dat ze niet uitbetalen omdat je eigenlijk niet bevoegd bent om te rijden..

heb dit al eens eerder aan de hand gehad ..en de verzekeraar stemde gewoon toe... omdat ik als een betrouwbare chauffeur 

bestempeld werd bij de werkgever...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Tijdelijke oplossing voor uitgegeven foutieve rijbewijzen

TLN constateerde medio mei dat de RDW de Verklaring van Nascholing (VvN), die nodig is om de code 95 te vernieuwen, op een foutieve manier verwerkt in hun systeem. Dit heeft geleid tot uitgifte van rijbewijzen waar de einddatum van de code 95 niet klopt.

 

https://www.tln.nl/nieuws/tijdelijke-oplossing-voor-uitgegeven-foutieve-rijbewijzen/?fbclid=IwAR0ONPrPfzZmLSauN0LMtDWIyu7eaPsjITnLyShHAsWpNlPguFVSvY5tWI8

 

Ook dit kan dus al niet meer 'spontaan': waarom zou er eens iets gewoon goed gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden