[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Abfahrtskontrolle: Lkw-Prüfung mit Checkliste

Ger-1957

Recommended Posts

• Forumlid

Dat een "Abfahrtskontrolle" verplicht is in Duitsland wisten we natuurlijk allemaal al, maar omdat vanaf volgend het niet meer nodig is om een voertuig staande te houden voor een controle en het zo dus gemakkelijker wordt voor de BAG om te controleren hierop wil ik jullie toch nog eens hierop attenderen. 

15 minuten voor aanvang op werken is de richtlijn in Duitsland 

Nehmen Sie sich für die Abfahrtskontrolle ausreichend Zeit – es handelt sich schließlich um Arbeitszeit. Es wird empfohlen, zuerst die Fahrerkarte einzustecken und dann die Abfahrtskontrolle durchzuführen. Andernfalls können die Beamten bei einer Kontrolle unter Umständen davon ausgehen, dass die Abfahrtskontrolle vernachlässigt wurde. In etwa 15 Minuten sollten Sie für die Überprüfung einplanen.

Bron:  >> KLIK <<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
27 minuten geleden zei steenhaas1:

Dus 100 meter rijden op eigen terrein, dan kwartier koffie drinken in werktijd is goed!

Je moet de tacho direct op werken zetten en gaan koffiedrinken, je mag niet gaan rijden voordat je de controle hebt uitgevoerd, dat is gevaarlijk weet je :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Je moet de tacho direct op werken zetten en gaan koffiedrinken, je mag niet gaan rijden voordat je de controle hebt uitgevoerd, dat is gevaarlijk weet je :p

Toevallig heb ik daar van de week ook bericht over gekregen😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Toevallig heb ik daar van de week ook bericht over gekregen😜

idd kregen we daar een bericht over, ik had dik 3000 euro aan bekeuringen :rolleyes:

Ik ben dus een en ander gaan opzoeken en kijk daar de BAG heeft een nieuwe manier gevonden om geld binnen te harken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

Op eigen terrein zal het ook van de BAG wel mogen toch??

Van hun zal ik trouwens weinig last hebben, hier in Nederland 😉  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
17 minuten geleden zei steenhaas1:

Op eigen terrein zal het ook van de BAG wel mogen toch??

Van hun zal ik trouwens weinig last hebben, hier in Nederland 😉  

En jij denkt dat de BAG in duitsland gaat uitzoeken of je op eigen terrein staat of niet?

Je kan gewoon aftikken bij die heren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
34 minuten geleden zei Ger-1957:

idd kregen we daar een bericht over, ik had dik 3000 euro aan bekeuringen :rolleyes:

Ik ben dus een en ander gaan opzoeken en kijk daar de BAG heeft een nieuwe manier gevonden om geld binnen te harken ;)

Dus jij maakt ook wel eens een foutje Ger?  Ik dacht dat jij wel iemand bent die het allemaal wel strak voor elkaar heeft kwa regels en wetten. Maar hier ga jij ook nat mee dus?

Zo vergeet ik s ochtends wel eens begin land in te voeren. Echt een doodszonde. Ik weet het. Maar ik heb ondertussen gelezen wat ze daar in Dld voor schrijven en in Zweden 2 weken terug werd er niet eens over gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Een nare, suggestieve manier van vraagstelling Iveco, kun jij -ondanks dat je de 40 gepasseerd bent- je gedragen als een volwassen kerel ipv een vervelend kereltje? Dat heb je toch helemaal niet nodig man.

Je zal nu wel de vermoorde onschuld spelen denk ik zo.

Maar ok Ger, wat -for God sake- heb jíj nu gedaan dat je voor 3000 euro boete binnengeharkt hebt? Ik kijk werkelijk waar nergens naar en mij is dat nog nooit gelukt! Misschien meer geluk dan wijsheid, maar toch.

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
41 minuten geleden zei the duke:

Een nare, suggestieve manier van vraagstelling Iveco, kun jij -ondanks dat je de 40 gepasseerd bent- je gedragen als een volwassen kerel ipv een vervelend kereltje? Dat heb je toch helemaal niet nodig man.

Je zal nu wel de vermoorde onschuld spelen denk ik zo.

Maar ok Ger, wat -for God sake- heb jíj nu gedaan dat je voor 3000 euro boete binnengeharkt hebt? Ik kijk werkelijk waar nergens naar en mij is dat nog nooit gelukt! Misschien meer geluk dan wijsheid, maar toch.

Dus ik mag Ger geen normale vraag stellen?   En dan er ook nog maar even bijzetten dat ik de vermoorde onschuld ga spelen.  Akelige gereformeerde manier van denken heb jij!   IK had je iets hoger ingeschat.  

Niks suggestief.  Stel gewoon een vraag meer niet.

• Like 2
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik dacht dat jij wel iemand bent die het allemaal wel strak voor elkaar heeft kwa regels en wetten

En waarom denk je dat, omdat ik regels en wetten goed in de gaten hou wil dat nog niet zeggen dat ik foutloos ben.

Maar ik geef the duke wel een beetje gelijk geven, je moest ff een kleine duw geven in mijn richting om me uit het evenwicht te brengen, of was het zo niet bedoeld ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
25 minuten geleden zei steenhaas1:

Je hoeft toch maar 28 dagen te overleggen, dus waarschijnlijk 20x €50 is maar €1000,= 😉 

Klopt, maar het was schijnbaar de eerste keer dat ze bij ons dat programma gebruiken en ze hebben een uitdraai gemaakt van 4 maanden, ik weet niet of we dat nu elke maand of om de 4 maanden krijgen maar het is wel leuk om te zien wat je fout doet waar je niet bij stilstaat, ik had werkelijk nog nooit gehoord dat hier een boete op stond tot nu.

Overigens hebben ze wel gelijk controle voertuig is een verplichting in elk geval in Duitsland, en om dat dit werktijd is dient de tacho ook op werk te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 minuten geleden zei Ger-1957:

En waarom denk je dat, omdat ik regels en wetten goed in de gaten hou wil dat nog niet zeggen dat ik foutloos ben.

Maar ik geef the duke wel een beetje gelijk geven, je moest ff een kleine duw geven in mijn richting om me uit het evenwicht te brengen, of was het zo niet bedoeld ;)

Totaal niet Ger. Gewoon een vraag, meer niet. 

Nu is dit ook wel iets dat je normaal nog doet met de tacho op rust. Ik tenminste wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Misschien meer geluk dan wijsheid, maar toch.

Ik zal kleur bekennen. Had minder dan Ger maar wel gelijkwaardige. 
had ook nog nooit gehoord dat je je tachograaf meteen op werken moest zetten. Land invoer wel maar dat staat bij mij meestal op NL dus die enkele keer dat ik in buitenland eindig/begin valt wel mee. 
maar iedere ochtend kwartier (extra) aanvang dienst dat tikt op jaarbasis lekker aan. 
meestal ben ik met 5 min wel weg. 

en misschien kom je daardoor aan het eind van de dag weer tijd “te kort”…….

maakt het er allemaal weer niet “leuker” op.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het is de waarschuwing in combinatie met de invoering van het op afstand uitlezen van je gegevens. 
bij persoonlijke controle zal men het niet zo interessant vinden…. Maar bij op afstand controleren ziet het apparaat het zwart wit en zou er dus bekeuringen kunnen volgen. 

net zoiets als door oranje/rood rijden…. Met een agent kun je nog in discussie gaan. Hangt er een camera’s ben je de Sjaak. 

een gewaarschuwd mens …….

ze kunnen ook niets zeggen/doen tot er opeens iemand een stroom aan bekeuringen krijgt.

Want dat gaat natuurlijk een keer gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Maar het is dus Duitse wetgeving?

Het is idd Duitse wetgeving.

#Pierre als jij zoveel aangehouden wordt moet er toch echt wel wat mis zijn bij jullie, ik ben al zeker 7-8 jaar niet meer aangehouden en kom me nu niet met "je komt ook niet over de grens" ik heb al die tijd in Duitsland, Frankrijk en België rond gereden met uitschieters naar Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk en Eng-land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het is idd Duitse wetgeving.

#Pierre als jij zoveel aangehouden wordt moet er toch echt wel wat mis zijn bij jullie,

Zal best wel met de gevoerde adr kenmerken te maken hebben ,wij hebben dat ook met de afvaltransporten ,een container met 20 etiketten + het feit dat die transporten aangemeld worden dan is de kans dat je regelmatig aan de kant staat vrij groot.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei Pierre:

een Nederlandse chauffeur op leeftijd te eten die af en toe nog eens een ritje deed

2 minuten geleden zei Pierre:

Hij werd in Caranșebes in Roemenië aan de kant gezet en had een waslijst van een paar kantjes aan overtredingen en fouten,

En dat in 28 dagen, hmmm komt me erg geloofwaardig over, weer aan de stamtafel gezeten Pierre ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites