Spring naar bijdragen

Abfahrtskontrolle: Lkw-Prüfung mit Checkliste

Share

Recommended Posts

• Administrators
11 uur geleden zei Pierre:

...ze tijd ook daadwerkelijk aan die controle heeft besteed en niet in de kantine of op het schijthuis heeft gezeten.

...

Kantine en/of schijten valt onder laden en lossen.... 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
34 minuten geleden zei RobNiat:

Zo dit topic volgend, vrees ik dat ik vanmiddag zwaar in overtreding ben geweest. 

Tijdens mijn pauze ben ik namelijk achteloos langs mijn auto gelopen en heb ik mijn spanbanden gecontroleerd. En de algehele staat van mijn lading. Bovendien heb ik een kannetje Ad Blue in mijn tankje geleegd. 
Alles zonder die tijd te verantwoorden in de tachograaf! Oeps…

Hoeveel kan dat me kosten volgens De Staat van Vos? (of dSvG?)

Boefje............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 minuten geleden zei europeaan:

Boefje............

Serieus Europeaan. Het wachten is nu alleen nog op de eerste, al dan niet virtuele, bekeuring voor een chauffeur die zijn wekelijkse rusttijd heeft onderbroken door zijn dashbord in de glans te zetten of zijn spiegels schoon te poetsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei andremast:

Maak nou geen slapende honden wakker rob emoji23.png

Dat is net waar Ger op aanstuurt hier. Álle werktijd verantwoorden is ook echt álle werktijd hè. 

Dus je zou tijdens je rust feitelijk niet eens naar je auto mogen kijken. Stel je voor dat je drie uur in je nachtrust zit en je ziet een losse spanner op je tautliner. Of een lekke band!

Dan heb je mooi je rust onderbroken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Alles zonder die tijd te verantwoorden in de tachograaf! Oeps…

Ach was jij ook niet zo iemand die het wel wist en in een tentje ging slapen op de parking, man wat hebben we gelachen om die 45 uur wekelijkse rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Lieve Ger, 

Weet jij zeker dat je geen boer bent ??

Voor mij ben je kampioen oude koeien uit de sloot halen !!!

En heel dit topic is gebaseerd op moeilijke aannames,veronderstellingen ,verzekeringskletspraat,ppppppppfffffffffffffffffffffff,graag een voorbeeld van iemand die hiervoor bekeurd is ?

En anders inderdaad geen slapende honden wakker maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:

Serieus Europeaan. Het wachten is nu alleen nog op de eerste, al dan niet virtuele, bekeuring voor een chauffeur die zijn wekelijkse rusttijd heeft onderbroken door zijn dashbord in de glans te zetten of zijn spiegels schoon te poetsen. 

Ai, dan ben ik flink in de fout geweest dit weekend....

IMG_20210724_155142_451.jpg

• Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 23-7-2021 om 22:35 zei Ger-1957:

Verder hoef ik niets te bewijzen, ik plaatste dit artikel ter informatie voor iedereen die er wel waarde aan hecht en inziet dat dit nuttige informatie is. Ik ga verder ook niet lezen wat er hier verder allemaal voor onzin wordt uitgekraamd door lieden die denken dat ze boven dit soort regels staan en proberen om dit toch wel (in mijn ogen) serieuze regeltje af te doen met onzin.

Doe er mee wat je wil, de slimmeren onder ons nemen het serieus denk ik. ;)

Dit plaats je meerdere keren. Hou je daar dan ook aan.

Heel mooi dat je informatie die je tegen komt hier op dit forum plaatst.

(ooit was dit forum daar ook voor)

Maar als er op iedere post die jij plaats commentaar komt wees dan zelf eens wijs en kijk dan echt eens een paar dagen de andere kant op. :rolleyes:

• Like 2
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
46 minuten geleden zei lientje:

Maar als er op iedere post die jij plaats commentaar komt wees dan zelf eens wijs en kijk dan echt eens een paar dagen de andere kant op. :rolleyes:

Als de commentaargevers dat dan ook doen🤗

• Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Als de commentaargevers dat dan ook doen🤗

Dat zal helemaal een wonder zijn. Het zou het forum weer een stuk leuker en informatiever maken.

Het is nu op een niveau gekomen dat je het wel uit je hoofd laat om hier informatie hier te plaatsen vanwege al het commentaar wat je er op krijgt. 

Het is gewoon triest!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Hypocrieten wonen in de Bijbelgordel. 's Zondags op het voorste bankje in de kerk, doordeweeks alles doen wat God verboden heeft...

Je bent behoorlijk aan het generaliseren.

Nu weet ik dat er in Tilburg een chauffeur is waarvan de kinderen drugsproblemen hebben, maar ik ga hier niet verkondigen dat dat bij alle Tilburgers zo is …………..

—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei lientje:

Het is nu op een niveau gekomen dat je het wel uit je hoofd laat om hier informatie hier te plaatsen vanwege al het commentaar wat je er op krijgt. 

Lien. Aan de stamtafel hoor ik ook altijd veel flauwekul. En als ik weer dat een spreker inderdaad flauwekul verkoopt dan ga ik daar tegenin. Maakt me niet uit hoe geloofwaardig iemand zijn verhaaltje brengt. 

Hoe ik dit geval zie, is dat Vos de strijd op prijs allang niet meer kan winnen. Dus nu komen ze met een offensief om het braafste jongetje van de klas te zijn. (jij weet nog wel dat 25 jaar geleden ineens iedereen zich liet certificeren. ISO 9001 en 9002) Puur om zich te ‘onderscheiden’. 

Nu implementeren ze bij Vos al een regel waar mogelijk in de toekomst op gecontroleerd kan worden. 
Een voorbeeld voor ons allen!

Heel leuk allemaal. En bedankt voor de waarschuwing. Maar ik kijk het nog even af als jullie het niet erg vinden. Voorlopig is er nog niets aan de hand. 

• Like 7
  • Thanks 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei Dokus:

Je bent behoorlijk aan het generaliseren.

Nu weet ik dat er in Tilburg een chauffeur is waarvan de kinderen drugsproblemen hebben, maar ik ga hier niet verkondigen dat dat bij alle Tilburgers zo is …………..

Het zou zomaar kunnen maar ik weet het echt niet Dokus. Verdiep me daar eerlijk gezegd niet zo in, ik kom niet uit Tilburg en ik woon niet in Tilburg...

En gelukkig maar dat niet alles gegeneraliseerd word. Zo heb ik laatst horen vertellen dat er ergens in Groot-Ammers zo'n gordijnenneuker op de vrachtwagen rondrijdt die zijn handen niet van jonge meisjes af kan houden. Dat kan ook iedereen zijn, niet dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:

En als ik weer dat een spreker inderdaad flauwekul verkoopt dan ga ik daar tegenin.

In mijn ogen zit er een verschil in er tegenin gaan, en op een normale/serieuze manier een discussie aan gaan.
Pubers hebben ook een tijdje dat ze echt overal tegen in gaan en dit alleen maar om hun gelijk te krijgen.
Dan haal je ook je schouders op en denk je.... zoek het dan ook maar lekker zelf uit, ik spreek je later wel weer.  Zolang ze geen gevaar voor zichzelf of een ander opleveren :bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

In mijn ogen zit er een verschil in er tegenin gaan, en op een normale/serieuze manier een discussie aan gaan.
Pubers hebben ook een tijdje dat ze echt overal tegen in gaan en dit alleen maar om hun gelijk te krijgen.

Eens. 

12 uur geleden zei roadtrain:

Tijd voor

BEBD086B-C347-405A-87AC-3C63F9666041.png

Gelukkig laat de nieuwe (oude) forumeigenaar alles lekker op zijn beloop tegenwoordig. En ik moet zeggen dat dat prima gaat zo. 

Wel vind ik het jammer wanneer er weer mensen de boel proberen te beïnvloeden en om slotjes vragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Wel vind ik het jammer wanneer er weer mensen de boel proberen te beïnvloeden en om slotjes vragen. 

Ik vind het jammer dat:

hier mensen zijn die het liefst willen dat er alleen maar vak gerelateerde topics komen en dan vervolgens dit dan proberen (op de man af) de grond in te boren. 
Hier mensen een vakgerelateerd onderwerp bestempelen als flauwekul terwijl zwart op wit is aangetoond dat er landen zijn waar het in de wet is geregeld dat je voertuig controle moet uitvoeren en dat dus als werk in de tachograaf aangeeft. 

Dat er ook zwart op wit is aangetoond dat je daar voor beboet kan worden. 

Ik vind het ook jammer het uiteindelijk weer op “het op de man” spelen uitdraait…….

Dat deze wet en regelgeving niet of alleen op heterdaad gecontroleerd kan worden doet niet af op het feit dat de wet dus wel degelijk bestaat. 

en ik durf zelfs te stellen dat er hier nu mensen zijn (die net als ik) er nog nooit van gehoord hebben maar nu toch in ieder geval de tijd die ze daarvoor nodig hebben als zodanig verantwoorden. Onder het mom van “baat het niet dan schaadt het niet”. 

tenslotte activeren we ook allemaal meteen na instappen de boordcomputer om alle gewerkte  tijd betaald te krijgen dus een kleine moeite om dat ook met de tachograaf te doen.  (Stel je toch eens voor dat de werkgever de gegevens van tachograaf en boordcomputer naast elkaar pakt en je begintijd van werken pakt van de tachograaf ipv boordcomputer dan is de wereld te klein en is hij een dief)

de laatste paar berichten hadden ook niets meer met het onderwerp te maken vandaar de hint met het slotje. Uiteindelijk ga ik daar (gelukkig) niet over. 

• Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

(...) Dat er ook zwart op wit is aangetoond dat je daar voor beboet kan worden. 

Dat is tot op heden nog nergens anders aangetoond dan enkel op een uitdraai van jou werkgever Vos die een bepaald programma gebruikt om rij - en rusttijden van zijn chauffeurs te controleren.

Nogmaals, ik ben het afgelopen half jaar in diverse landen gecontroleerd -waaronder Duitsland- en heb nog nooit een opmerking gehad over die verplichting om een voertuigcontrole te registreren bij aanvang werkzaamheden of waarom ik dat niet gedaan zou hebben. Ook heb ik nog nooit iemand gehoord of heeft een ander forumlid zich op dit forum gemeld die daar wél mee te maken heeft gehad of daar voor bekeurd is in het buitenland.

Je kan er van alles bij blijven halen en voet bij stuk blijven houden om toch maar je gelijk te krijgen, de praktijk wijst nog steeds uit dat er nergens in geen enkel land voor bekeurd word, niet eerder dan het tegendeel hier bewezen is. Maak het allemaal niet spannender dan het is...

• Like 6
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het fijt dat jij of iemand anders nooit ergens op aangesproken bent wil niet zeggen dat de regelgeving niet bestaat en/of dat beboet moet worden. 
Dus heb jij zo wie zo ook geen gelijk. 

klein voorbeeldje: ik ben ook wel eens echt van de weg gehaald door motoragent en bij een aantal grote controles voor vrachtauto’s uitvoerig gecontroleerd. 

nog nooit heeft iemand mij gevraagd of ik wel een chauffeursdiploma had. (De wettelijke verplichting is er dus wel)
Ik denk dat deze regelgeving gewoon niet interessant genoeg is om echt op te letten alleen komt het via zo een programma dus wel boven water. 

tot je wellicht op onverklaarbare wijze met je vracht wortelen in het nieuws komt en men gaat “zoeken”……..

Ik verwacht van een werkgever geen onjuiste informatie. Ook geen bangmakerij. 
dat zij de chauffeurs informeren en bewustmaken dat wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het fijt dat jij of iemand anders nooit ergens op aangesproken bent wil niet zeggen dat de regelgeving niet bestaat en/of dat beboet moet worden. 
Dus heb jij zo wie zo ook geen gelijk.

Even voor de goede orde: wanneer een controle op de rij -en rusttijden plaatsvind gebeurt dat d.m.v. het uitlezen van de chauffeurspas en eventueel het massageheugen van de tachograaf, alles digitaal waar verders geen mens aan te pas komt.

Letterlijk iedere overtreding of fout -hoe groot of klein hij ook is- word vermeld met het daarbij behorende artikel zoals beschreven in het officiële rij- en rusttijdenbesluit op het scherm van de controlerende beamte.

Dus, ook die twee minuten te lang gereden, ook geen 11 uur binnen 24 uurgemaakt, ook het niet invoeren van de landcode en nog meer van dit soort futiliteiten. Als er daadwerkelijk een registratie van voertuigcontrole in de tachograaf verplicht zou zijn geweest dan was ik -of een ander heus wel op gewezen, zeker als dat zomaar € 3000,- aan boetes zou opleveren zoals jou werkgever wil doen voorkomen.

Wat je ook aan arbeid invoert aan het begin van je dienst; niet te controleren en daarom niet relevant, daarnaast ook nog eens zonde van de je kostbare diensttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites