Spring naar bijdragen

Abfahrtskontrolle: Lkw-Prüfung mit Checkliste

Recommended Posts

• Forumlid
16 minuten geleden zei Teddybeer:

Het verhaal met het rijdend uitlezen van de digitale gegevens zit natuurlijk iets anders in elkaar, maar komt wel op het zelfde neer.

De tachograaf is natuurlijk wel een geijkt apparaat dus alle gegevens kloppen. 

en er hoeft maar een dwaze  politicus in dit verhaal te duiken en enkele medestanders te vinden en de rapen zijn gaar…..

(kijk naar die idioterie nu weer is met het houden van dieren…..)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een reactie met een foto verwijderen was niet echt een probleem voor de admin. Het verzoek om per direct mijn gehele account op te heffen en daarnaast ook alle reacties te verwijderen waarin mijn na

Uitgebreid kan worden tot wat? Tot het direct verbaliseren zonder staande houding bedoel je? Roadtrain, het is heel simpel; ze vliegen tegenwoordig met een raket naar Mars en laten daar 'op afstand'

Nee hoor, er staat helemaal niemand ver onder mij. Verre van dat zelfs; of je nou met de bakwagen 20 klantjes rond de kerk lost, graag winkelfilialen rijd, met de bluk naar de Rühr of met een koeler o

Posted Images

• Forumlid
Nu wordt het op afstand uitlezen nog door rijdend bij je te komen…..
hoe lang zal het nog duren voor de apparatuur ergens in een portaal hangt net als tol/maut, snelheid, inhalen, afstandhouden gordeldragen, overbeladen, bandenspanning….

Waar houd dit op?

Als we vervangen worden door computers……
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

Ik heb zelf de admin verzocht om enkele reactie's te verwijderen, o.a. die met de foto's van mijn auto.
Ik wil n.l. de goede naam van mijn werkgever niet betrekken in dit soort zinloze discussies over iets wat helemaal aan de orde is in de dagelijkse praktijk.

En dat doet die admin dan ook gelijk? dat ruikt weer eens naar vriendjespolitiek.

Je hebt hem toch wel een doos sigaren gestuurd zeker ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

En dat doet die admin dan ook gelijk? dat ruikt weer eens naar vriendjespolitiek.

Je hebt hem toch wel een doos sigaren gestuurd zeker ;)

Een reactie met een foto verwijderen was niet echt een probleem voor de admin.
Het verzoek om per direct mijn gehele account op te heffen en daarnaast ook alle reacties te verwijderen waarin mijn naam voorkwam werd niet gehonoreerd. Zelfs niet toen ik dreigde met een rechtszaak en een dwangsom. Die grappenmakerij hadden ze eerder al ooit aan de hand gehad... :p:bey:

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 4
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

Men rijd op korte afstand rond het voertuig en leest zo 'op afstand' de gegevens uit.

Hoe kom je aan die wijsheid dat men rond het voertuig rijd?

ILT test momenteel al met 3 verschillende apparaten langs de weg en boven de weg.

TAchograaf controle op afstand

tachograaf controle op afstand

bron >> klik <<

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
20 minuten geleden zei Pierre:

Die grappenmakerij hadden ze eerder al ooit aan de hand gehad.

En verzoek heel graag ingewilligd :p

Overigens wie roept hier zo graag iets over ouwe koeien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
17 minuten geleden zei Ger-1957:

En verzoek heel graag ingewilligd :p

Ga toch weg man! Je verzoek werd lachend weggewuifd en vervolgens trok je er zelf de stekker uit. Om niet heel veel later via allerlei vreemde accounts en een rotschop na van Cor zelf op zijn forum hier weer op hangende pootjes terug te komen.

Laat me toch niet lachen...LOL

• Thanks 1
  • Haha 1
  • Sneu 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

45 minuten geleden zei Ger-1957:

Hoe kom je aan die wijsheid dat men rond het voertuig rijd?

ILT test momenteel al met 3 verschillende apparaten langs de weg en boven de weg.

Ik weet niet hoe zoiets gecontroleerd word Ger. Ik verdiep er me niet eens in, maar kan me zo voorstellen dat ze naast je komen rijden zoals ze dat ook met b.v. de tol in België doen. Eerder dacht ik dan ook nog dat ze de rijtijden etc. uitlezen maar het blijkt niks meer te zijn dan controle op zaken zoals dat er toch wel een chauffeurskaart gebruikt word, er geen magneet gebruikt word en de rijtijd geregistreerd word, storingen of onderbrekingen en meer van dat soort zaken. Ernstige inbreuken waar ze je dan voor aan de kant kunnen zetten, dus niet voor de rijtijden zelf en al zeker niet voor het ontbreken van het verplichte kwartiertje arbeid -lees voertuiginspectie aan het begin van je dienst op je kaart, precies die hele paniek waar dit topic eigenlijk over ging. We kunnen dus weer rustig slapen...:p

"Via de DSRC-antenne wordt een set van gegevens van de slimme tachograaf draadloos en versleuteld verzonden van het rijdende voertuig naar apparatuur van de inspecteur die deze data middels zijn controlekaart uitleest (pre-selectie) en beoordeelt of een fysieke controle noodzakelijk is. De gegevens zijn actueel en bevatten werkgerelateerde informatie, zoals het daadwerkelijke gebruik van een bestuurderskaart, de actuele rijsnelheid geregistreerd in de tachograaf en vervaldatum van de periodieke keuring. Daarnaast voorvallen en storingen uit de voorgaande 10 dagen, zoals onder meer stroomstoringen, pulse-verstoringen en beveiligingsinbreuken. 

https://bigtruck.nl/nieuws/item/inspectie-test-het-op-afstand-uitlezen-van-je-digitale-tacho

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
51 minuten geleden zei Ger-1957:

Nee dan weet plotseling niets meer :bey:

Ik zeg toch dat ik niet weet hoe zoiets gecontroleerd word, maar er zelf vanuit ging dat dit mogelijk vanuit een rijdend voertuig gedaan kon worden. Wat wil je dan eigenlijk suggereren met je reactie Ger, ik dacht dat we weer on-topic verder gingen?

Een naar mannetje ben je, gedraag je nou een keer als een volwassen vent en blijf niet steeds aan het zuigen richting mijn kant. Straks geef ik een keer tegengas en loop je weer huilend weg. Begint het hele verhaal weer opnieuw, daar zit volgens mij niemand op te wachten...

• Like 2
  • Thanks 1
  • Verward 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Een naar mannetje ben je, gedraag je nou een keer als een volwassen vent en blijf niet steeds aan het zuigen richting mijn kant.

De pot verwijt de ketel……………..

—- nulli cedo —-
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Dokus:

De pot verwijt de ketel……………..

emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

Ho ho.  Dat gaat dit keer niet op beste man. Er hangt het hele weekend al een sfeertje bij bepaalde personen

• Like 3
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei iveco 35c17:

Ho ho.  Dat gaat dit keer niet op beste man. Er hangt het hele weekend al een sfeertje bij bepaalde personen

image.thumb.png.184ed612ee4b06a3a46562c4eb34453f.png

Voor deze post begon het zuigen al, hij heeft alles weg laten halen omdat zijn werkgever wel een kon zien wat voor mensen hij in dienst heeft, maar het zal wel aan mij liggen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

(...) Voor deze post begon het zuigen al, hij heeft alles weg laten halen omdat zijn werkgever wel een kon zien wat voor mensen hij in dienst heeft, maar het zal wel aan mij liggen ;)

Jezus Ger...je gaat me toch niet vertellen dat dit gesteggel gewoon doorgaat zo op de vroege ochtend?
Daar heb je nu wel tijd mooi de tijd voor trouwens, zo in dat betaalde kwartiertje voertuigonderhoud -om weer effe terug on-topic te komen-.

Nou, we weten het nu weer, maak gauw dat je wegkomt. Straks kom je weer een kwartiertje diensttijd tekort en vlieg je weer met 90 km/h door de baustelles. Levensgevaarlijk...:p

• Haha 1
  • Sneu 4
Link naar bericht
Deel via andere websites