[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Zeecontainers


Bassie73

Vraag

  • Forumlid

Er is mij een baan aangeboden in de zeecontainers,en heb daar een vraag over,het gaat om de terminal op de Maasvlakte…

Ik zou daar in de avond/nacht zelf een container moeten wisselen en vroeg mij af hoe dat gaat daar?

Ben zelf geen kraanbestuurder ofzo,is er iemand hier die dit weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei Bassie73:

Ik zou daar in de avond/nacht zelf een container moeten wisselen en vroeg mij af hoe dat gaat daar?

Ben zelf geen kraanbestuurder ofzo,is er iemand hier die dit weet?

 

Heb je dat wel goed begrepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei lientje:

 

Heb je dat wel goed begrepen?

Jazeker heb ik dat goed begrepen,het was rijden naar de Maasvlakte waar ik dan zelf een container moest gaan verwisselen ….

Heb volgende week gesprek maar hoop vooraf al info te hebben..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

Er is mij een baan aangeboden in de zeecontainers,en heb daar een vraag over,het gaat om de terminal op de Maasvlakte…

Ik zou daar in de avond/nacht zelf een container moeten wisselen

 

Ik ken geen terminal op de maasvlakte waar je zelf moet wisselen!!

Beter ff goed informeren wat de bedoeling is..

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je het hebt over de grote 6 bedrijven op de Maasvlakte, daar word het werk met hand en tand verdedigd door vakbonden. Ik kan me de protesten herrineren van het zogenaamde port package waarbij de vrienden in Brussel het zelf lossen en laden van scheepsbemanning er even door heen wilden drukken. Het enige waar je echt zelfredzaam in moet zijn is weten wat de procedures zijn, elke terminal is weer anders.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Bassie73:

Jazeker heb ik dat goed begrepen,het was rijden naar de Maasvlakte waar ik dan zelf een container moest gaan verwisselen ….

Heb volgende week gesprek maar hoop vooraf al info te hebben..

 

Denk dat je het echt niet goed begrepen hebt, zomaar even iemand een containertje van 30/35 ton laten wisselen is niet zomaar iets. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Denk dat je het echt niet goed begrepen hebt, zomaar even iemand een containertje van 30/35 ton laten wisselen is niet zomaar iets. 
Dat is opzich geen raket technologie, kranen op sommige terminals kunnen gewoon met een handheld of afstandbediening bediend worden. Dat is op sommige bedrijven ook gedaan door eigen personeel totdat infrastructuur op afstand in orde was.

TS laat je niets wijs maken, zelf een container wisselen gebeurd op de grote bedrijven echt niet zelf. Zomaar ff een reach stacker of kraan bedienen is niet zomaar iets.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Buiten dat het niet zomaar iets is heb je ook nog te maken met bepaalde aansprakelijkheden. En ik gok zo dat ze dat op die terminals echt niet aan een chauffeur over laten.

 

jij als chauffeur moet je ook afvragen of jij die verantwoording wil.

 

Zelfde als dat jezelf op de heftruck springt bij een klant om te lossen. Beter even wachten tot het personeel van de klant zelf weer beschikbaar is. Ook al komt dat soms slecht uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is maar wat je onder “zelf wisselen” verstaat. Bij de nieuwe terminals worden de containers door een robot van het chassis gehaald en erop gezet. Het enige wat de chauffeur moet doen is een knop ingedrukt houden en bevestigen dat het goed gaat. Laat je de knop halverwege los dan neemt een medewerker het op afstand over. 
Dus ja, dan heb je zelf een container gewisseld. Je ziet verder geen mens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je zet de wagen tussen een paar lijnen. De robotkraan brengt de container. Met sensoren bepaalt hij hoe je chassis precies staat en laat dan keurig de container op je twistlocks zakken. Als jij akkoord geeft dat hij goed staat laat hij de container los en hoef je alleen nog vast te zetten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Daniel84:

Als je het hebt over de grote 6 bedrijven op de Maasvlakte, daar word het werk met hand en tand verdedigd door vakbonden. Ik kan me de protesten herrineren van het zogenaamde port package waarbij de vrienden in Brussel het zelf lossen en laden van scheepsbemanning er even door heen wilden drukken. Het enige waar je echt zelfredzaam in moet zijn is weten wat de procedures zijn, elke terminal is weer anders.
 

 

Dat heftige verzet door de vakbonden kan ik mij ook wel goed voorstellen.
Voor je het weet worden de schepen er door iemand vanachter een pc met een joystick vanuit china gelost.

Als de bonden zich er niet mee bemoeien kan die tijd eerder zijn dan men denkt.

 

 

 

 

 

 

 

10 uur geleden zei Daniel84:

Dat is opzich geen raket technologie, kranen op sommige terminals kunnen gewoon met een handheld of afstandbediening bediend worden. Dat is op sommige bedrijven ook gedaan door eigen personeel totdat infrastructuur op afstand in orde was.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Je zet de wagen tussen een paar lijnen. De robotkraan brengt de container. Met sensoren bepaalt hij hoe je chassis precies staat en laat dan keurig de container op je twistlocks zakken. Als jij akkoord geeft dat hij goed staat laat hij de container los en hoef je alleen nog vast te zetten 

Ik kom regelmatig bij 4 grote containerteminals op de Maasvlakte,maar de procedure is daar dat zo een robotkraan de container van het schip haalt en in het compound plaatst.

Vanaf dat compound naar het chassis gebeurt ,bij ,mijn weten,overal met een straddle carrier,die door een vent bedient word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei roadtrain:

Als ik de toekomstige werkgever van Bassie was zou ik hem zeker eerst een rondje mee laten gaan met ervaren collega en wegwijs laten maken……

 

 

Probleem is alleen dat ze in principe geen bijrijders toelaten op de terminals. Moet je van tevoren toestemming voor vragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Vledder:

Probleem is alleen dat ze in principe geen bijrijders toelaten op de terminals. Moet je van tevoren toestemming voor vragen. 

Dan met desnoods een zelfgemaakt plattegrondje even rustig uitleggen hoe en het een en ander in zijn werk gaat. Mogelijkheden genoeg om iemand wegwijs te maken iov iemand in het diepe te gooien met het risico op schade. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden