[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuw 7 inch Truck navigatie model TomTom


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Zeker jammer. Ik gebruik het juist voor verkeer/file info en alternatieve routes. 
 

vind het dan ook  een fikse prijs voor alleen navigatie. 
en mis nog steeds dat er niet aangegeven wordt waar inhaalverbod is. De “here” kaarten hebben dat wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei roadtrain:


en mis nog steeds dat er niet aangegeven wordt waar inhaalverbod is. De “here” kaarten hebben dat wel. 

Plaatsen ze voor niks zoveel van die rood witte dingen  op een gegalvaniseerde paal langs de weg?:confused:

 

Zulke dingen moeten er op een Navigatiesysteem mijns inziens helemaal niet opzitten. Word de oplettendheid nog minder van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei ELZEN106:

Ik heb nog wel een krat vol papieren kaarten voor je.

Oudste is toch wel van begin jaren 70

Collector items. Ik heb nog uit begin jaren 80 het shell stratenboek. Verrassend hoeveel er even goed nog klopt…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Collector items. Ik heb nog uit begin jaren 80 het shell stratenboek. Verrassend hoeveel er even goed nog klopt…

Zo gek is dat niet; nieuwe wegen zullen er niet opstaan ,maar de wegen die er al wel opstonden verdwijnen niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei iveco 35c17:

Plaatsen ze voor niks zoveel van die rood witte dingen  op een gegalvaniseerde paal langs de weg?:confused:

En toch zijn er nog heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel die de borden niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben het met rob eens..

en daarbij kun je best een bord over het hoofd zien... gezien tegenwoordig de verkeers situaties...

en hoeveel borden er langs de weg staan.... zo veel...

is altijd makkelijk om dan op je navi te zien hoe hard je mag...

geeft wel rust...

want er staan geen herhalingsborden om de 100 meter o.i.d 

 

 

 

.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

Of wel zien en denken dikke vinger.

 

Of dat de borden er gewoon niet staan en vervolgens toch een prent van € 249,- krijgt voor het inhalen van zo'n overijverige Limburgse motoragent!


Direct in beroep gegaan en afgewezen, om vervolgens opnieuw in beroep gegaan tegen de beslissing van de officier van Justitie. En met succes, netjes m'n € 249,- teruggestort gekregen!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei tiny:

ben het met rob eens..

en daarbij kun je best een bord over het hoofd zien... gezien tegenwoordig de verkeers situaties...

en hoeveel borden er langs de weg staan.... zo veel...

is altijd makkelijk om dan op je navi te zien hoe hard je mag...

geeft wel rust...

want er staan geen herhalingsborden om de 100 meter o.i.d 

 

 

 

.............

Je kan zeker eens een bord missen idd.  Maar bij elke oprit of zijstraat word weer herhaald,  dan moet je wel heel veel borden missen denk ik.

 

Dat het handig kan zijn is zeker waar. Maar het gross van de mensen gaat enkel op de navigatie af en hebben geen enkel idee waar ze zich op dat moment bevinden. 

Enkel door blind te rijden op de navigatie. En als een navi dan ook nog allerlei geboden en verboden gaat overnemen  kijken ze helemaal niet meer naar de omgeving. Want de navi is leidend natuurlijk.

 

Ik heb weleens horen vertellen dat er heel veel mensen zonder navi de weg naar de supermarkt nog niet weten.  Geloof jij dan dat die mensen oplettend naar buiten kijken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Collega,s hebben het inmiddels ondervonden als de borden er wel staan.

In Brabant maar ook in Drente en Overijsel 249 plus de kosten😁

Zijn ook wel altijd dezelfde bedrijven die streep 78 rijden en er in no time een colonne achter hebben hangen.

Waaronder Jumbo, Loos, Appel, Cornelissen, en er zullen er nog wel een paar meer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei Kiepenboer:

Collega,s hebben het inmiddels ondervonden als de borden er wel staan.
In Brabant maar ook in Drente en Overijsel 249 plus de kosten😁

Zijn ook wel altijd dezelfde bedrijven die streep 78 rijden en er in no time een colonne achter hebben hangen.
Waaronder Jumbo, Loos, Appel, Cornelissen, en er zullen er nog wel een paar meer zijn.

 

De discussie over het waarom wel of niet streep 80 rijden, de hinder, de voor -en de nadelen hebben we hier in diverse topics al uitgebreid besproken. Dat blijft toch een discussie zonder einde.

De kosten voor het inhalen zijn iets goedkoper; € 249, - inclusief de administratiekosten. Weliswaar een schijntje t.o.v. het gehele bedrag, maar toch.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei iveco 35c17:

En als een navi dan ook nog allerlei geboden en verboden gaat overnemen  kijken ze helemaal niet meer naar de omgeving.

 

we hadden het alleen over de snelheid...

als ze alle borden op dat schermpje gaan zetten... zie niet meer waar je heen moet LOL

 

en tuurlijk heb je mensen die niet meer zonder navi kunnen...

je hebt overal mensen voor...

 

ligt aan de persoon.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei iveco 35c17:

Je kan zeker eens een bord missen idd.  Maar bij elke oprit of zijstraat word weer herhaald,  dan moet je wel heel veel borden missen denk ik.

 

das trouwens niet helemaal waar....

ik zeg niet meteen dat je ongelijk hebt... maar er zijn uitzonderingen...

zekers als je meer op het platte land rijd.. dan zijn her en der wat borden vergeten....denk ik ...:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei tiny:

(...) zekers als je meer op het platte land rijd.. dan zijn her en der wat borden vergeten....denk ik ...:p

 

Niet alleen op het platteland Tiny. :nee:


Op de snelweg A2 bij Maastricht Airport zijn ze ook vergeten de borden voor het inhaalverbod terug te plaatsen toen het inhaalverbod op 1 januari 2020 uitgebreid werd van 06.00-09.00/15.00-19.00 tot 06.00-19.00. Wél een inhaalverbod dus, maar niet als zodanig met borden aangegeven. Het einde inhaalverbod staat -komende van Maastricht- onder aan de Kruisberg aangegeven, daarna pas 13 kilometer verder bij afslag Urmond opnieuw een inhaalverbod middels matrixborden, niets eerder wat moet duiden op een inhaalverbod voor vrachtauto's

 

Ik werd daar dus vorig jaar op 5 mei bekeurd voor het inhalen daar en heb het op grond van bovenstaande reden met succes aangevochten. Ik ben benieuwd hoeveel andere slachtoffers daar ook een boete hebben gehad en die gewoon weggevloeid is in de staatskas en hoeveel er nog een boete zullen krijgen daar. Gisteren reed ik daar weer eens langs; we zijn inmiddels ruim een jaar verder en de situatie is nog steeds hetzelfde als toen; wél een inhaalverbod maar nog steeds geen borden... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei tiny:

ben het met rob eens..

en daarbij kun je best een bord over het hoofd zien... gezien tegenwoordig de verkeers situaties...

en hoeveel borden er langs de weg staan.... zo veel...

is altijd makkelijk om dan op je navi te zien hoe hard je mag...

geeft wel rust...

want er staan geen herhalingsborden om de 100 meter o.i.d 

 

 

 

.............

En dan nog meer disclaimers moeten accepteren. Want wat gebeurt er als jouw navigatie geen inhaalverbod aan geeft, maar die er wel is? Stuur je dan die boete naar de leverancier van jouw navigatie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei corne64:

En dan nog meer disclaimers moeten accepteren. Want wat gebeurt er als jouw navigatie geen inhaalverbod aan geeft, maar die er wel is? Stuur je dan die boete naar de leverancier van jouw navigatie? 

Het antwoord weet je al……

 

net als met max snelheid of andere fouten in navigatie. 

 

Je blijft altijd zelf verantwoordelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weinig concurrentie met Truck Navi.  Wat een bedragen zeg... dan te bedenken hoeveel chauffeurs prive zo'n ding kopen voor het werk :D Wat opzich begrijpelijk is. Want een paar honderd lappen kost soms minder hoofdpijn dan een baas overtuigen van het nut.

 

Toen ik nog in een Caddy rondscheurde had ik de duurste tomtom gekocht. Maar er toen achter gekomen dat de losse app veel sneller werkt. Oude grote telefoon speciaal daarvoor gekocht.

 

Het ideale van de app is dat het toetsenbordje om adres in te voeren van android is. Daar zit zo'n microfoontje en dan kun je gewoon straten inspreken en gebruikt 'ie de stemherkenning van google of samsung. Die werken 10x beter dan de op de losse tomtom kastjes...

 

Helaas geeft tomtom de truck versie nog niet vrij op de app...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden