Spring naar bijdragen

Baan gezocht

Jeroen162
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Ik ben op zoek naar een baan als vrachtwagenchauffeur in grofweg de driehoek Veghel - Nijmegen - Venlo. 4 dagen per week maximaal, maar overnachtingen zijn geen probleem. 13 jaar ervaring in distributie/nationaal/internationaal vervoer, met trailer/wipkar, schuifzeilen-/kasten/geconditioneerd vervoer, maar ik sta ook zeker open om iets nieuws te leren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

VTS lijkt mij een mooi bedrijf met mooi werk.

Maar als jij daar in de buurt woon dan zal jij het wel beter weten als je 13 jaar op de wagen zit.

Tegenwoordig heb je lijkt mij geen kruiwagen nodig als je ervaring hebt met van alles om ergens binnen te komen lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei lientje:

VTS lijkt mij een mooi bedrijf met mooi werk

Inderdaad, mooi bedrijf met mooi werk.

Maar voor 'mooi werk' moet je iets langer van als 4 dagen per week maximaal willen van huis willen Lientje. 4 Weken, dat komt daar in Boxmeer waarschijnlijk meer in de richting...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

VTS heeft ook een afdeling voor Benelux distributie. Waar de chauffeurs in principe elke avond thuis zijn. 

Dus er zijn wel degelijk mogelijkheden. 

Iets anders waar ik aan dacht is een bedrijf als Ruud Hagens. Binnenland chauffeur. Of koppelwerk in de avond/nacht. Of zelfs door naar Zwitserland.

Of paardenmest bij Welkro. 

Keuze zat in die regio.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:

VTS heeft ook een afdeling voor Benelux distributie. Waar de chauffeurs in principe elke avond thuis zijn. 

Dus er zijn wel degelijk mogelijkheden. (...)

Dat klopt. Maar ik denk dat Lientje met de combinatie "VTS en mooi werk" iets anders voor ogen heeft dan distributie Benelux...   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Daar heb je zeker een goed punt Pierre. Benelux distributie kan mij ook niet bekoren. 

Daarentegen is VTS wel een heel net en degelijk bedrijf. Zeker het overwegen waard wanneer je als werkzoekende daar ergens uit die omgeving komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Dat klopt. Maar ik denk dat Lientje met de combinatie "VTS en mooi werk" iets anders voor ogen heeft dan distributie Benelux...   

Het lijkt mij dat je met 4 dagen werk ook nog een heel eindje rond de standplaats kan toeren.

Naar Griekenland zal er niet in zitten, maar met lange weken van huis maak je ook niet iedere chauffeur blij mee als je dat langere tijd moet doen.

Ik heb graag af en toe wat te ouwehoeren onderweg, en het lijkt mij op slot wel saai worden als je de lange autobaan eenmaal een paar keer heb gereden.

Een beetje binnendoor rijden is voor mij ook mooi werk 😎

VTS lijkt mij een en betrouwbaar bedrijf.

Mooie wagens en het lijkt mij mooi en rustig werk met afwisselende routes.

Maar wat ik al zeg... ik kom niet uit die buurt vandaan, het bedrijf viel mij in ieder geval op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei lientje:

(...) het lijkt mij op slot wel saai worden als je de lange autobaan eenmaal een paar keer heb gereden.

Een beetje binnendoor rijden is voor mij ook mooi werk (...)

Als mijn werk alleen maar uit 'de lange baan' zou bestaan, dan was er de lol ook voor mij gauw af. Binnendoor rijden doe je op een rit van een week of twee weken ook, waar die ook naar toe gaat. Alleen maar rijdagen heb je volgens mij bijna nergens. Dodelijk saai ook trouwens...

Om een voorbeeldje te geven: op zo'n rit Griekenland van twee weken of langer ga je zodra je een goed uur de Roemeense grens over bent bijna alleen nog maar binnendoor naar beneden richting Griekenland, vanaf Lugoj langs de Donau via Dobreta-Turnu Severin naar Calafat. Vanaf de Bulgaarse grens bij Vidin via Montana, Vratsa, Sofia en Blagoëvgrad binnendoor naar de grens met Griekenland. Bijna geen snelweg op dat hele traject van Roemenië tot Promechonas, de Griekse grens.

Frankrijk bijvoorbeeld idem dito; je hebt hooguit één tot anderhalve rijdag nodig om te komen waar je lost en laadt, en daar kun je dan zomaar een paar dagen 'binnendoor' aan het prutsen zijn voor je weer terug kunt. Forumleden als Matthieu, Jean, Alain en nog enkelen hier weten wel wat ik dan bedoel.

Omdat je waarschijnlijk niet bekend bent met dit soort werk heb je ook geen voorstelling wat het eigenlijk inhoud.

Dat zeg ik beslist niet om je ergens op te wijzen maar enkel om uit te leggen dat de werkelijkheid waarschijnlijk heel anders is als de voorstelling die jij hebt bij lange en verre ritten. Die bestaan zeker niet enkel maar uit autobaan en een beetje dom voor je uit kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Frankrijk bijvoorbeeld idem dito; je hebt hooguit één tot anderhalve rijdag nodig om te komen waar je lost en laadt, en daar kun je dan zomaar een paar dagen 'binnendoor' aan het prutsen zijn voor je weer terug kunt. Forumleden als Matthieu, Jean, Alain en nog enkelen hier weten wel wat ik dan bedoel.

Dat deden we dubbelbemand in een nachtje, en dan overdag binnendoor lekker door de Alpen met 16 adresjes. :angel: En dan 's avonds de routier in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 15-6-2021 om 15:22 zei lientje:

Tegenwoordig heb je lijkt mij geen kruiwagen nodig als je ervaring hebt met van alles om ergens binnen te komen lijkt mij.

Daar vergis jij je flink in.

De “goede” bedrijven zijn, door schade en schande, heel voorzichtig geworden met “job-hoppers”. Een bedrijf laat een goede chauffeur maar niet zo maar vertrekken, meestal zit er een verhaal bij, ongeacht van welke kant. Maar iemand die echt veranderen wil, zoekt toch wel iets anders.

Als je dan een kruiwagen hebt, scheelt je een heel stuk bij binnenkomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 15-6-2021 om 12:44 zei Jeroen162:

Ik ben op zoek naar een baan als vrachtwagenchauffeur in grofweg de driehoek Veghel - Nijmegen - Venlo. 4 dagen per week maximaal, maar overnachtingen zijn geen probleem. 13 jaar ervaring in distributie/nationaal/internationaal vervoer, met trailer/wipkar, schuifzeilen-/kasten/geconditioneerd vervoer, maar ik sta ook zeker open om iets nieuws te leren!

HSF Nijmegen heeft allerlei vacatures.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 15-6-2021 om 15:22 zei lientje:

VTS lijkt mij een mooi bedrijf met mooi werk.

Maar als jij daar in de buurt woon dan zal jij het wel beter weten als je 13 jaar op de wagen zit.

VTS heb ik al 2 keer gesolliciteerd, beide keren niets meer van vernomen helaas.

9 uur geleden zei volvofh12:

HSF Nijmegen heeft allerlei vacatures.

In het verleden al eens gesolliciteerd, 4-daagse werkweek was niet mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites