[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Navigatie app


Bassie73

Recommended Posts

  • Forumlid
En dan te bedenken dat er een hard werkende generatie was die zonder alle technische snufjes overal kwamen
 
 
Kom ik over het algemeen ook.

Gebruik de navi vooral om te kijken waar het is.

Maar kom niet overal zo vaak, dan is navi een handig hulpmiddel.

Vroeger reed ik dagelijks 60+ adressen, met de tnt bijbel. Vol met paperclips.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Schots en Scheef:

Heerlijk truck navigatie IMG_20210618_083200.jpgIMG-20210604-WA0005.jpgIMG-20210604-WA0003.jpg

 

Welke Trucknavigatie is dit?

Gebruik zelf nog altijd de TomTom Go750, omdat daar nog een afstandsbediening bij zit.

Maar als het er op lijkt dat ik teveel om moet rijden, zet ik hem regelmatig op bestelwagen voor een kortere route.

Alleen kom ik dan nog weleens verassingen tegen, omdat ik niet weet wat/waar de beperkingen zijn.

En bij jou zie ik die er wel op staan.

Vroeger ook wel Sygic Truck gebruikt voor Android, en daar zag je ook de beperkingen op de kaart staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Voorbijganger:

En dan te bedenken dat er een hard werkende generatie was die zonder alle technische snufjes overal kwamen💪

 

 

Ja en nog langer geleden reed met met paard en wagen.

Weet nog dat toendertijd het leuk vond om met de schillenboer mee te rijden.
Dat paard wist zelf de weg te vinden😋

  • Like 2
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Voorbijganger:

En dan te bedenken dat er een hard werkende generatie was die zonder alle technische snufjes overal kwamen💪

 

 

 

Toen mocht je ook bijna overal komen als het maar paste qua grootte en gewicht.

Nu met al die één richting straatjes en vele vrachtwagen onvriendelijke verkeersmaatregelen.......... :rolleyes:

En waar je toen met een bakwagen werd heen gestuurd, wordt nu bevoorraad met een oplegger met stuurassen.

"het ken net"
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Kiepenboer:

Ja en nog langer geleden reed met met paard en wagen.

Weet nog dat toendertijd het leuk vond om met de schillenboer mee te rijden.
Dat paard wist zelf de weg te vinden😋

Oow ja vergat er nog bij te zetten,
Ik mocht natuurlijk wel de teugels vast houden, en kon zo hard ik wilde hot> links of aar>> rechts
roepen, maar dat beest volgde zijn eigen ingebouwde tomtom😁

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Showfeur:

 

Welke Trucknavigatie is dit?

Gebruik zelf nog altijd de TomTom Go750, omdat daar nog een afstandsbediening bij zit.

Maar als het er op lijkt dat ik teveel om moet rijden, zet ik hem regelmatig op bestelwagen voor een kortere route.

Alleen kom ik dan nog weleens verassingen tegen, omdat ik niet weet wat/waar de beperkingen zijn.

En bij jou zie ik die er wel op staan.

Vroeger ook wel Sygic Truck gebruikt voor Android, en daar zag je ook de beperkingen op de kaart staan.

Copilot truck van Trimble.

Maar die maakt het wel erg bont met het laten zien van beperkingen.

Vooral bij ingezoomd beeld zie je door de beperkingen de niet beperkingen niet meer.

image0.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Showfeur:

 

Welke Trucknavigatie is dit?

Gebruik zelf nog altijd de TomTom Go750, omdat daar nog een afstandsbediening bij zit.

Maar als het er op lijkt dat ik teveel om moet rijden, zet ik hem regelmatig op bestelwagen voor een kortere route.

Alleen kom ik dan nog weleens verassingen tegen, omdat ik niet weet wat/waar de beperkingen zijn.

En bij jou zie ik die er wel op staan.

Vroeger ook wel Sygic Truck gebruikt voor Android, en daar zag je ook de beperkingen op de kaart staan.

Bij het nieuwe model van tomtom zie je die voortaan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei lientje:

 

Toen mocht je ook bijna overal komen als het maar paste qua grootte en gewicht.

Nu met al die één richting straatjes en vele vrachtwagen onvriendelijke verkeersmaatregelen.......... :rolleyes:

En waar je toen met een bakwagen werd heen gestuurd, wordt nu bevoorraad met een oplegger met stuurassen.

"het ken net"
 

Ja.  en daar  mogen mensen  zoals Pierre  en ik ook, en weet ik wie er nog meer stukgoed rijd hier ,  momenteel naar toe met een starre drie asser omdat Heinrich, Jean of Magnus weer iets gekocht heeft.

 

En nee, wij hebben geen voor geprogrammeerde route zoals jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ik  heb eigenlijk geen idee wat er kwa navigatie op mijn boordcomputer zit, maar die maakt het dikwijls zo bont dat je 60 /70 kilometer omrijd vergeleken met google maps. En dan is de keus vaak niet zo moeilijk. 

Omdat google maps geen truck functie heeft misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei corne64:

Omdat google maps geen truck functie heeft misschien?

Dat kan  idd heel goed. Maar ik vergelijk vaak de beide routes en dan kies ik toch vaak voor de relatief kortste. IK ga natuurlijk niet meteen beginnen met landweggetjes. Maar meestal pakt dat wel goed uit, Enkel een paar maand geleden in Maagdeburg niet. Maar daar wou ook de trucknavigatie van de BC me elke keer weer naar dat lage viaduct hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Ger-1957:

 

Dat is onzin, we hadden 80.000 jaar geleden al instanties als bodehuizen uitgevonden alleen gunnen we nu een ander niets meer en sturen we de chauffeur naar de meest onmogelijke plaatsen met die starre drieasser

Vroeger had je bedrijven als van Gent en Loos en Frans Maas voor de laatste kilometer, maar die zijn helaas ten onder gegaan aan die idioterie dat we wel alles zelf weg brengen tot de deur van de klant.

Realiteit Ger. Pas zelf in Zweden nog op een onmogelijk adres moeten lossen. Werd hem niet. En toen de planner vroeg of die gelost was heb ik hem maar als antwoord gegeven dat ik niet met die pallet op de nek naar de klant ging lopen.

 

Wat betreft die bodedienst heb je wat mij betreft gelijk.

Maar het is momenteel totaal geen onzin zoals je stelt. Is echt realiteit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

 

Dat is onzin, we hadden 80.000 jaar geleden al instanties als bodehuizen uitgevonden alleen gunnen we nu een ander niets meer en sturen we de chauffeur naar de meest onmogelijke plaatsen met die starre drieasser

Vroeger had je bedrijven als van Gent en Loos en Frans Maas voor de laatste kilometer, maar die zijn helaas ten onder gegaan aan die idioterie dat we wel alles zelf weg brengen tot de deur van de klant.

Weet je dat die eerste en laatste kilometer het meeste geld op brengen ?
De bedrijven die je noemt,zoals een vG&L en Frans Maas,(en nog vele anderen)maakten de tarieven bij de klant,haalden zendingen naar hun loods en laaiden die vervolgens,als blokvracht in auto,s van "charters"die voor hun "lijndiensten" reden.

de kosten van die lijndienstauto's zoals brandstof, tol, chauffeurs loon etc waren voor die vervoerder, de grote winsten werden gemaakt door het aannemen van deze opdrachten.

Jaren terug, toen ook de vergunningen geliberaliseerd werden begonnen wat kleinere vervoerders zelf als "stukgoed boer" te werken.

Eerst met blokvrachten en daar wat los adressen werk overheen ,maar steeds meer gestructureerd ,met (nog steeds) plaatselijk vervoerders die voor het natransport zorgden.

Natuurlijk heb je hier het juiste netwerk en de juiste mensen voor nodig ( die er geen probleem me hebben om wekenlang op zaterdag avond of zondagmorgen thuis te komen.

En als ik zo eens kijk naar bedrijven zoals  mijn oud-werkgever ( BAS Logistics) en verschillende andere collega vervoerders heeft dat hun geen windeieren gelegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Kiepenboer:

Ja en nog langer geleden reed met met paard en wagen.

Weet nog dat toendertijd het leuk vond om met de schillenboer mee te rijden.
Dat paard wist zelf de weg te vinden😋

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'Weet jij nog dat de schillenboer door de straat reed met paard en wagen?'

Zoiets?  Dit was hier bij ons op het dorp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei corne64:

Bij het nieuwe model van tomtom zie je die voortaan ook.

Dan wacht ik even het nieuwe model van TomTom af👍

Is wel handig om te kunnen zien, gewichtsbeperkingen kun je nog wel wat mee smokkelen.

Hoogtebeperkingen niet.

Lastigste blijft de tijdsbeperkingen, bijv van 23:00-7:00

Vaak wordt dan de hele dag als verboden aangemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 17-6-2021 om 07:51 zei corne64:

Geen een navigatie app is foutloos.

Zelf heb ik op mijn iphone Sygic TRUCK staan en op mijn android webfleet 8475 TomTom en Colpilot.

Helaas is tomtom truck er nog steeds niet als losse android of ios app.

 Er schijnt een hack voor te zijn dat het werkt.

Heb wel al een tijdje geleden de download binnen gehaald, maar nog niet getest: 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden