[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Navigatie app


Bassie73

Recommended Posts

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Showfeur:

Dan wacht ik even het nieuwe model van TomTom af👍

Is wel handig om te kunnen zien, gewichtsbeperkingen kun je nog wel wat mee smokkelen.

Hoogtebeperkingen niet.

 

Of je koopt een TT GO 6250 Professional (klik>>>)

 

Ik kon ook geen afscheid nemen van mijn GO710 vanwege die fijne afstandsbediening maar ben blij dat ik toen dit apparaat heb gekocht. Altijd up-to-date met kaarten en alle instellingen m.b.t. gewichts -en hoogte beperkingen mogelijk. Daarnaast ook nog de mogelijkheid om verschillende categorieën ADR in te stellen zodat automatisch de verplichte routes worden weergegeven.

 

Adressen invoeren en allerlei andere functies doe je via spraakbesturing of via een app op je telefoon die ze automatisch doorstuurt naar je device, met de mogelijkheid om ook dan nog alternatieve routes te kiezen. Parkeerplaatsen, tankstations en zelfs restaurants etc. die je vind op Truckfly kun je vanaf je telefoon rechtstreeks vanaf die app doorsturen naar je TomTom, de route er naartoe verschijnt dan op je display zonder verder iets te hoeven doen, echt ideaal!!

 

Ik gebruik hem nu al ruim drie jaar en dit apparaat heeft zich echt bewezen, keer op keer opnieuw. Ik zit regelmatig in drukke gebieden zoals de binnensteden van bijvoorbeeld Parijs of Lyon, daar vind hij feilloos de weg met alle beperkingen die je daar tegenkomt. Live Traffic werkt ook perfect, vertragingen en incidenten worden altijd goed aangegeven met afstand en tijd. Er staan er diverse te koop aangeboden op Marktplaats, zelfs nieuw in de doos. Misschien is dat iets voor je?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Pierre:

Parkeerplaatsen, tankstations en zelfs restaurants etc. die je vind op Truckfly kun je vanaf je telefoon rechtstreeks vanaf die app doorsturen naar je TomTom, de route er naartoe verschijnt dan op je display zonder verder iets te hoeven doen, echt ideaal!!

Uh. Hoe doe je dat?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Windhoos:

Tja ben ook op mijn oude tomtom blijven hangen, want bij de nieuwe kan ik al mijn eigen adressen niet over zetten, moet eigenlijk wel een nieuwe hebben nu of kaartupdate.

Kan wel hoor. Opslaan via pc als “mijn plaatsen” (in TomTom account) en dan ziet je nieuwe dat)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

1 uur geleden zei roadtrain:

Uh. Hoe doe je dat?? 

 

Je moet als eerste zorgen dat de routes die je zoekt op je telefoon met apps zoals TruckFly niet worden geopend met Google Maps maar met de app MyDrive van TomTom.

Je moet daarvoor om te beginnen in je applicatiebeheer van je GSM de standaardinstellingen bij Google Maps wissen. Wanneer je dat gedaan hebt krijg je opnieuw de keuze om routes te openen in Google Maps, in TomTom en eventuele andere apps op je telefoon die ook routes plannen zoals b.v. Flitsmeister.

Daar kun je de keuze maken voor TomTom, vanaf dan worden de routes die je zoekt o.a. via TruckFly direct geopend met MyDrive van TomTom welke je dan middels je BlueThoot-verbinding door kan sturen naar je device.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei roadtrain:

Kan wel naar Google en/of Apple maps maar zie geen optie om naar TomTom te sturen……

 

Wat ik al zeg; eerst naar je applicatiebeheer en daar de standaardinstellingen bij Google Maps verwijderen. Vervolgens zoek je de app van MyDrive en stelt deze in als standaard. Hij opent vanaf dan de kaarten direct in MyDrive van Tomtom.
Je kan ook gewoon gelijk naar TruckFly gaan als je de standaardinstellingen hebt verwijdert bij Google Maps, wanneer je dan een kaart wil openen zal hij eerst vragen met welke app je een kaart wil openen; Google Maps, MyDrive of andere navigatie-apps als je die op je GSM hebt zitten. Je kiest daar voor MyDrive, vanaf dan is MyDrive de standaard navigatie-app waarmee je gelijk de route door kan sturen naar je device.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei roadtrain:

@PierreHeb jij android gsm?

Ik iPhone en heb opties die jij noemt niet. Heb bij googlemaps alles uitgezet 

maar verdwijnt niet uit Truckfly. Kan ook mydrive niet als standaard instellen. 

 

Ik heb inderdaad Androïd. Kun jij niet in applicatiebeheer naar Google Maps en daar de standaardinstellingen veranderen?
Je hoeft niet persé MyDrive daar ook aan te passen, dat gebeurt vanzelf als je TruckFly opent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik heb inderdaad Androïd. Kun jij niet in applicatiebeheer naar Google Maps en daar de standaardinstellingen veranderen?
Je hoeft niet persé MyDrive daar ook aan te passen, dat gebeurt vanzelf als je TruckFly opent.

Heb alleen dit:

 

006B9669-3B65-4036-A9C0-615A08F09691.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Of je koopt een TT GO 6250 Professional (klik>>>)

 

Ik kon ook geen afscheid nemen van mijn GO710 vanwege die fijne afstandsbediening maar ben blij dat ik toen dit apparaat heb gekocht. Altijd up-to-date met kaarten en alle instellingen m.b.t. gewichts -en hoogte beperkingen mogelijk. Daarnaast ook nog de mogelijkheid om verschillende categorieën ADR in te stellen zodat automatisch de verplichte routes worden weergegeven.

 

Adressen invoeren en allerlei andere functies doe je via spraakbesturing of via een app op je telefoon die ze automatisch doorstuurt naar je device, met de mogelijkheid om ook dan nog alternatieve routes te kiezen. Parkeerplaatsen, tankstations en zelfs restaurants etc. die je vind op Truckfly kun je vanaf je telefoon rechtstreeks vanaf die app doorsturen naar je TomTom, de route er naartoe verschijnt dan op je display zonder verder iets te hoeven doen, echt ideaal!!

 

Ik gebruik hem nu al ruim drie jaar en dit apparaat heeft zich echt bewezen, keer op keer opnieuw. Ik zit regelmatig in drukke gebieden zoals de binnensteden van bijvoorbeeld Parijs of Lyon, daar vind hij feilloos de weg met alle beperkingen die je daar tegenkomt. Live Traffic werkt ook perfect, vertragingen en incidenten worden altijd goed aangegeven met afstand en tijd. Er staan er diverse te koop aangeboden op Marktplaats, zelfs nieuw in de doos. Misschien is dat iets voor je?
 

De adr functie van die modellen is ruk. Bereken maar eens een route van tilburg naar de maasvlakte met een van de drie opties geselecteerd. Hij ontwijkt dan echt alle tunnels die je volgens je tunnelcode wel mag rijden. Het nieuwe model heeft wel tunnel codes, maaaaaaaaarrrrr daar moeten ze nog wat aan sleutelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga me er nog eens in verdiepen. 
hij blijft Google maps en Apple maps zien. 
kan er op internet ook niets over vinden. 
bedankt tot zover en wordt vervolgd. 
 

 

als ik Google maps er af gooi is deze weg uit Truckfly blijft Apple maps over maar TomTom komt  niet bij. 
Krijg meer t idee dat dit op iPhone niet kan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Wat ik al zeg; eerst naar je applicatiebeheer en daar de standaardinstellingen bij Google Maps verwijderen. Vervolgens zoek je de app van MyDrive en stelt deze in als standaard. Hij opent vanaf dan de kaarten direct in MyDrive van Tomtom.
Je kan ook gewoon gelijk naar TruckFly gaan als je de standaardinstellingen hebt verwijdert bij Google Maps, wanneer je dan een kaart wil openen zal hij eerst vragen met welke app je een kaart wil openen; Google Maps, MyDrive of andere navigatie-apps als je die op je GSM hebt zitten. Je kiest daar voor MyDrive, vanaf dan is MyDrive de standaard navigatie-app waarmee je gelijk de route door kan sturen naar je device.

Zou beter zijn dat truckfly meteen tomtom zou openen. Die kan ik wel kiezen op mijn webfleet. start dan ook op, maar berekend geen route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei corne64:

De adr functie van die modellen is ruk. Bereken maar eens een route van tilburg naar de maasvlakte met een van de drie opties geselecteerd. Hij ontwijkt dan echt alle tunnels die je volgens je tunnelcode wel mag rijden. Het nieuwe model heeft wel tunnel codes, maaaaaaaaarrrrr daar moeten ze nog wat aan sleutelen.

 

Gebeuren meer vreemde dingen met TomTom….,

staat bij mij altijd op 50ton maar krijg dus nergens een “teken” als ik route naar Duitsland of België in geef……

Krijg wel een mededeling als ik mijn huisadres op geef (straat is verboden voor vrachtverkeer). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Showfeur:

 Er schijnt een hack voor te zijn dat het werkt.

Heb wel al een tijdje geleden de download binnen gehaald, maar nog niet getest: 

 

Werkt dus echt. Heb die apk net op mijn WEBFLEET Android apparaat geïnstalleerd. In eerste instantie geen optie om voertuig te kiezen. Na een keer de app gereset te hebben zie ik die nu wel. Berekend ook vrachtwagen routes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei corne64:

Zou beter zijn dat truckfly meteen tomtom zou openen. Die kan ik wel kiezen op mijn webfleet. start dan ook op, maar berekend geen route.

 

Als MyDrive op de GSM ingesteld is als standaard, opent hij ook direct vanuit TruckFly.

 

1: routier zoeken en openen in de navigatie-app

 

Screenshot_20210620-125730.thumb.png.46ca31045f486493064a3f08cd700a12.png

 

Screenshot_20210620-125730.thumb.png.46ca31045f486493064a3f08cd700a12.png

 

2: route word nu weergegeven in de app van MyDrive op de telefoon

 

1868200952_Screenshot_20210620-12580716173.thumb.png.b9403a14122ee9fcc773708e8bb8108c.png

 

3: verzenden vanuit MyDrive naar systeem

 

2086276957_Screenshot_20210620-12574916174.thumb.png.ff09839c7a12d3b9fe76c3a6ece0f195.png

 

4: 'rijden maar'!

 

20210620_132720.thumb.jpg.298df6aee1a4679c265f94e4e76573c5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Als MyDrive op de GSM ingesteld is als standaard, opent hij ook direct vanuit TruckFly.

 

1; Routier zoeken en openen in de navigatie-app;

 

Screenshot_20210620-125730.thumb.png.46ca31045f486493064a3f08cd700a12.png

 

Screenshot_20210620-125730.thumb.png.46ca31045f486493064a3f08cd700a12.png

 

Route word nu weergegeven in de app van MyDrive op de telefoon;

 

1868200952_Screenshot_20210620-12580716173.thumb.png.b9403a14122ee9fcc773708e8bb8108c.png

 

verzenden vanaf telefoon naar device en 'rijden maar'

 

20210620_132720.thumb.jpg.298df6aee1a4679c265f94e4e76573c5.jpg

Helaas werkt dat op een iphone niet

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Ga me er nog eens in verdiepen. 
hij blijft Google maps en Apple maps zien. 
kan er op internet ook niets over vinden. 
bedankt tot zover en wordt vervolgd. 
 

 

als ik Google maps er af gooi is deze weg uit Truckfly blijft Apple maps over maar TomTom komt  niet bij. 
Krijg meer t idee dat dit op iPhone niet kan. 

 

Heb jij de Mydrive App van TomTom wel geïnstalleerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei roadtrain:

Kan wel hoor. Opslaan via pc als “mijn plaatsen” (in TomTom account) en dan ziet je nieuwe dat)

 

Ja dat heb ik geprobeerd, lukte niet gaat niet op de nieuwere systemen, had al een nieuwere gekocht maar dat lukte niet. 

 

Althans ik kan wel eindbestemming invullen, maar met een routier of autohof als tussenstop erin zetten dan gaat het fout.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

6 uur geleden zei Pierre:

 

Of je koopt een TT GO 6250 Professional (klik>>>)

------

Ik gebruik hem nu al ruim drie jaar en dit apparaat heeft zich echt bewezen, keer op keer opnieuw. Ik zit regelmatig in drukke gebieden zoals de binnensteden van bijvoorbeeld Parijs of Lyon, daar vind hij feilloos de weg met alle beperkingen die je daar tegenkomt. Live Traffic werkt ook perfect, vertragingen en incidenten worden altijd goed aangegeven met afstand en tijd. Er staan er diverse te koop aangeboden op Marktplaats, zelfs nieuw in de doos. Misschien is dat iets voor je?
 

Thanks voor de tip.

Er staan inderdaad wel een aantal op Marktplaats voor een redelijke prijs.

Zal er eens naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Showfeur:

 

Thanks voor de tip.

Er staan inderdaad wel een aantal op Marktplaats voor een redelijke prijs.

Zal er eens naar kijken.

Kijk wel of (als je dat wilt gebruiken)

er Lifetime Extra op zit. 
voor gebruik van permanent verkeers en file info. 
je kan je ook met tweedehands toestel aanmelden bij TomTom of als je al een account hebt voor de kaartupdates. (Dat kost verder niets)
 

file info kost anders 50€ per jaar. (Eerste jaar gratis)

 

mijn vorige was ook tweedehands en kon ik gewoon aanmelden. Een jaar gratis file info. Daarna een nieuwe gekocht met Lifetime extra. Betaal je nooit meer wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden