[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Navigatie app


Bassie73

Recommended Posts

  • Forumlid
50 minuten geleden zei Windhoos:

(...) had idd eerst de 6250 besteld, maar mede door de kritiek hier op het vastlopen van het systeem en dat postnl mij in de maling nam, is hij retor afzender gegaan.

 

Vreemd. Ik heb de 6250 al bijna zo'n vier jaar en eigenlijk nooit last van vastlopen van het systeem.
Apparaat werkt perfect, deze week nog met een chauffeur gezeten die heel Europa deed en net als ik ook dik tevreden was met zijn 6250.

 

Ik vind het dan ook merkwaardig dat de mensen die ik ken met zo'n apparaat nooit last hebben van vastlopen en Knoalster maar liefst 4 keer achter elkaar, telkens met een nieuwe 6250.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Pierre:

 

Vreemd. Ik heb de 6250 al bijna zo'n vier jaar en eigenlijk nooit last van vastlopen van het systeem.
Apparaat werkt perfect, deze week met een chauffeur gezeten die heel Europa deed en net als ik ook dik tevreden was met zijn 6250.

 

Ik vind het dan ook merkwaardig dat de mensen die ik ken met zo'n apparaat nooit last hebben van vastlopen en Knoalster maar liefst 4 keer achter elkaar, telkens met een nieuwe 6250.

Ik ook nog nooit probleem gehad😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

ik hoop dat de mijne “mijn tijd wel uitzingt” 😜


De mijne zingt zowiezo zijn tijd uit, ik loop niet bepaald voorop met de nieuwste mode om het zo maar even uit te drukken.

Als je nu echt op het punt staat om van niets naar een compleet nieuwe navigatie te gaan dan is het misschien de moeite waard, voor de rest geloof ik niet dat het allemaal spectaculair beter is als het vorige model en daarnaast dat veel consumenten zich laten leiden door allerlei beloftes van de fabrikant; een processor die vier keer sneller is, dat klinkt veelbelovend maar de praktijk zal dat toch eerst moeten bewijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-6-2021 om 14:43 zei zoetwatermatroos:

^^sowieso begrijp ik niet zo goed waarom er zoveel mensen een eigen navigatie systeem kopen voor hun werk?

 

Door de jaren heen weten bedrijven dat de meeste chauffeurs toch wel gaan investeren in een dure TomTom. Dus bieden ze zelf een goedkope navi aan en zeggen succes ermee.

 

Waar ze zich alleen op verkijken is dat er een paar chauffeurs zijn die het vertikken en dus gewoon met de goedkope navi rondrijden.

 

Zo werkte ik voor een bedrijf die wel een trucknavi op de boordcomputer had maar het abo voor file info vonden ze te duur. Zelf controleerde ik op m'n telefoon of de voorgestelde route geen files had. Maar er waren collega's die doodleuk elke file mee pakten.

 

Sowieso vind ik transportbedrijven een stuk gieriger dan normaal. Bijv. eerste werkdag geen salaris. Noemen ze dan een snuffeldag. Sparen voor bedrijfskleding... wat een grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei nstl:

 Sparen voor bedrijfskleding... wat een grap.

Die manie hebben ze bij ons ook gehad, een paar jaar geleden.

 

Niet echt sparen, maar wel goedkope zooi.

 

Nadat wij, een paar collegas de koppen bij elkaar hadden gestoken, en via via wat GOEDE truien en jassen, met bedrijfsnaam 😁 van de plaatselijke loonwerker/concurent hadden geregeld kwam er heel wat gemopper van hogerhand. Dat we die kleding niet mochten dragen en meer van dat geneuzel.

 

Prima, maar dan willen we kwalitatief vergelijkbare kleding. Zo niet, dan trekken we aan wat we zelf willen.

 

Wat denk je? 🤣🤣🤣

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei nstl:

Door de jaren heen weten bedrijven dat de meeste chauffeurs toch wel gaan investeren in een dure TomTom. Dus bieden ze zelf een goedkope navi aan en zeggen succes ermee.

Waar ze zich alleen op verkijken is dat er een paar chauffeurs zijn die het vertikken en dus gewoon met de goedkope navi rondrijden. (...)

 

Ik geloof echt niet dat men daar altijd zomaar van uitgaat.


Bij veel bedrijven is navigatie geïntegreerd in het boordcomputersysteem en heeft het bedrijf daarmee voldaan aan de hedendaagse noodzaak van een on-board navigatiesysteem, beter gezegd passeert men de vraag van chauffeurs om een vergoeding voor eigen aanschaf van een 'dure TomTom'. Andere bedrijven geven bijvoorbeeld weer gewoon een navigatiesysteem in bruikleen tijdens het dienstverband.

 

Bewust er van uitgaan dat de chauffeurs toch wel hun eigen duurdere systeem kopen geloof ik niet echt in; de baas heeft voorzien in de behoefte met een navigatiesysteem in de boordcomputer en het zal de meesten daarna worst wezen hoe jij bij je klanten komt, al zit je de hele dag met je telefoon in je klauwen of met de kaart en je boek op schoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei nstl:

 

Door de jaren heen weten bedrijven dat de meeste chauffeurs toch wel gaan investeren in een dure TomTom. Dus bieden ze zelf een goedkope navi aan en zeggen succes ermee.

 

Waar ze zich alleen op verkijken is dat er een paar chauffeurs zijn die het vertikken en dus gewoon met de goedkope navi rondrijden.

 

Zo werkte ik voor een bedrijf die wel een trucknavi op de boordcomputer had maar het abo voor file info vonden ze te duur. Zelf controleerde ik op m'n telefoon of de voorgestelde route geen files had. Maar er waren collega's die doodleuk elke file mee pakten.

 

 

Eerlijk, dat zou ik ook doen, maar helaas op onze navi waar we  het rit nummer bij aanvang rit ingeven
en bij aankomst wasplaats afmelden rit en tevens onze eigen werkuren op het einde van de dag doorgeven
zit dus wel de verkeers info op.

Het zou ook niet zo wijs zijn om met een vracht levende dieren bij een temperatuur van 25 plus graden
een dikke file in te rijden.

Dan beter 50 km omrijden zodat de gang er in blijft voor de ventilatie.

En er is ook nog altijd een vluchtstrook, al dan niet onder begleiding van RWS of Politie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Pierre:


De mijne zingt zowiezo zijn tijd uit, ik loop niet bepaald voorop met de nieuwste mode om het zo maar even uit te drukken.

Als je nu echt op het punt staat om van niets naar een compleet nieuwe navigatie te gaan dan is het misschien de moeite waard, voor de rest geloof ik niet dat het allemaal spectaculair beter is als het vorige model en daarnaast dat veel consumenten zich laten leiden door allerlei beloftes van de fabrikant; een processor die vier keer sneller is, dat klinkt veelbelovend maar de praktijk zal dat toch eerst moeten bewijzen.

Dat heeft ie in de praktijk al lang bewezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het enige dat ik kan bedenken is dat een navi snel zijn pos moet bepalen.

Hier in het land van de 1000 en 1 tunneltjes is dat soms vervelend wanneer je een tunnel uitkomt, direct een rotonde krijgt en dan een ere rondje moet maken omdat Truus zich nog niet heeft gemeld.....

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-7-2021 om 22:47 zei Pierre:

 

Ik geloof echt niet dat men daar altijd zomaar van uitgaat.


Bij veel bedrijven is navigatie geïntegreerd in het boordcomputersysteem en heeft het bedrijf daarmee voldaan aan de hedendaagse noodzaak van een on-board navigatiesysteem, beter gezegd passeert men de vraag van chauffeurs om een vergoeding voor eigen aanschaf van een 'dure TomTom'. Andere bedrijven geven bijvoorbeeld weer gewoon een navigatiesysteem in bruikleen tijdens het dienstverband.

 

Bewust er van uitgaan dat de chauffeurs toch wel hun eigen duurdere systeem kopen geloof ik niet echt in; de baas heeft voorzien in de behoefte met een navigatiesysteem in de boordcomputer en het zal de meesten daarna worst wezen hoe jij bij je klanten komt, al zit je de hele dag met je telefoon in je klauwen of met de kaart en je boek op schoot.

 

 Ja klopt het is de gedachte die soms heerst van het minimaal voldoen aan de behoefte. Maar in de praktijk bespaar je op jaarbasis heel wat uurtjes en liters door iets meer gereedschap mee te geven. Truck navi en daarnaast een tablet op het dashboard voor google maps, bedrijfsnamen zoeken etc. Hoewel Google geen truck routes kent is het soms wel handig voor wat extra info over de route. Of een dubbele truck navi. Die van de boordcomputer en daarnaast een tomtom. Geeft toch net wat meer opties om te overwegen.

 

Dusja ik verbaas me dat sommige bedrijven geen interesse hebben om chauffeurs sneller op hun bestemming te krijgen.

 

Toen ik koeriers was mocht je na 2 minuten zelf zoeken al bellen en dan keek het callcenter mee.

 

Op de vrachtwagen heb ik  regelmatig een half uur staan wachten op de meest simpele dingen. Het mag wat kosten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
17 uur geleden zei sprinter 516:

Mijn navigatie (de TomTom 6000 trucker) berekend aan de hand van de snelheid wanneer je de tunnel weer uit bent, en pakt direct weer de gps op bij uitrijden van de tunnel.
Een afrit of rotonde geeft ie dus ook al aan

Dat werkt bij de kleinere, lees korte tunnels, maar bij langere ga ik toch de mist in vwb de navigatie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Murphy:

Dat werkt bij de kleinere, lees korte tunnels, maar bij langere ga ik toch de mist in vwb de navigatie.

 

Mijn 6250 geeft ruim van te voren volgende manoeuvre aan dus weet wat er na de tunnel komt en pakt ook binnen enkele seconden de draad weer op. 
 

wegvallen van  gps signaal heeft natuurlijk alle navis. Weet nog wel dat je bij de oude modellen regelmatig “gps fix” moest doen zodat hij “snel” bleef……

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei Kiepenboer:

Heb dat ook een geprobeerd, de tomtom mee het vliegtuig, helaas kwam net de stuwardes langs toen
ik dat ding aan zette bij de start.

Moest dat ding opbergen😂 dus niet gelukt

Tijdens de vlucht mocht t wel😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Kiepenboer:

Hij gaat eigenlijk nog nie zoo hard, heb 747 en de 777 wel kort tegen de 1000 kmpu gezien😎

Voor Amsterdam Basel is dit snel genoeg. Was niet de bedoeling dat hij door te hoge snelheid Basel voorbij schiet🙀

wel lekker zo snel voor slechts 35€😉

 

(zit trouwens alweer thuis met de beentjes op de bank🙈)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 3-7-2021 om 12:58 zei Pierre:

 

Mooi! Dan wachten we eerst jou recensies af alvorens wij hier allemaal tot aanschaf over gaan... :p

Ik heb een week de expert nu gebruikt, hij is goed supersnel fijn overzicht, maar kan niet de dingen die ik met de oude tomtom kon doen, en daarom gaat hij terug en heb ik mijn oude tomtom maar een update gegeven.

 

Ik had gehoopt dat ik mijn poi is van mijn oude tomtom kon overzetten op my drive, het downloaden van de oude tomtom naar my drive lukt wel maar het openen gaat niet.

Ze hebben een bestandje van routiers Frankrijk erop gezet, maar heb niet kunnen ontdekken hoe ik het kan gebruiken.

 

ADR routes kloppen nog niet helemaal, maar heb wel hoop dat ze dat onder de knie krijgen.

 

Maar wat  ik wil hebben in een tomtom zit er bij de nieuwe gewoon niet op, bv deze week moest ik lossen in Coubert, dan zit ik te te kijken naar een routier, hoe kom ik gunstig uit met mijn uren, en via route pakken is niet de oplossing die ik zoek, heb met de oude tomtom veel meer mogelijkheden om een via erin te zetten.

 

En ik had Coubert ingetikt met mijn oude geupdate tomtom gaf hij precies mijn route weer die ik daar naar toe gereden heb, en de nieuwe expert maakte ergens vanaf MitryMory (N104) een omweg van 17 km?

 

Kan ik niet bijvoorbeeld de poi is van autohofen erin zetten etc.

 

Het werken via wifi is ook een puntje, ik had liever gewerkt via bleutooth, maar die staat er maar 1 toe en dat is mijn gsm, dus moet ik mijn tomtom via mijn wifi punt van mijn telefoon laten werken, de expert met simkaart lost dit wel op maar dan zijn we een aantal maanden verder en zal ook de prijs wel aardig omhoog gaan.

 

Dan is de expert (449euro) voor mijn gebruik veel te duur en gaat hij terug.

 

Toch maar denk ik naar het advies luisteren van Dokus en een Garmin kopen, maar kijk mijn oude 940 nog wel even lief aan en misschien zingt hij mijn tijd uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden