[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Navigatie app


Bassie73

Recommended Posts

  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

 

 

Hoezo 'nu' is er aanbod? Die kaarten had ik er vorig jaar al op staan... Misschien toch wat vaker die TomTom thuis aan de PC hangen en een update via WiFi geven. ;)

 

20220211_001957.jpg.b734e708f2c98f9ae1fc278b2a645634.jpg

 

Die heb ik dus ook. Maar ik doel op de tweede kaart met de vermelding adr…..

8B1C4AC3-4866-426A-A3F8-231A5D8569A7.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Windhoos:

Ik hoorde van een collega dat er deze week een hele grote update was van de tomtomexpert, van ongeveer halve gig, met een belangrijke verbeterde ADR versie.

Complete kaart is ruim 8gb. En die wordt (kan) 4 x per jaar vervangen als je update. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-2-2022 om 20:14 zei volvofh12:

Heb ik gedaan. Als ik inlog blijft hij herstarten, log ik weer uit doet hij weer normaal. En geen Tomtom traffic in België. 

Dat snap ik dan weer niet. Ik heb twee 6250 in mijn bezit. Beide werken zonder problemen. ook ingelogd en met traffic overal.

Heb je het spul al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Dat is bij veel van mijn collega's waarvan traffic niet werkte de oplossing geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Windhoos:

Ik hoorde van een collega dat er deze week een hele grote update was van de tomtomexpert, van ongeveer halve gig, met een belangrijke verbeterde ADR versie.

Die update heeft ervoor gezorgd ( tenminste dat hoopt tomtom ) dat de onderborden die op snelwegen bij sommige afslagen onder adr beperkingen staan niet meer zorgen dat daardoor verkeerde routes berekend worden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-2-2022 om 15:29 zei corne64:

Google is toch ook geen truck navigatie?

 

Dat klopt.

Het zit echter gekoppeld aan de applicatie van de firma waar de adressen / route in gepropt worden.

 

Op 7-2-2022 om 19:07 zei Pierre:

Koop gewoon een TT6250 met 6" scherm en je bent van heel gezeik af. ;)

 

Zou ik kunnen doen.. heb hier nog een tablet liggen verstoffen met Igo software.

Maar, dat wordt dan wel dubbel werk, telkens. 40 of meer keer per dag adresje intikken (in een mij niet zo bekende route).. :mad:

 

Nope, het wordt nu de 'sport' om zoveel mogelijk zonder navigatie te rijden, op routekennis uit het hoofd (lees: herken de straat / klantnamen ;)). Scheelt ook aanzienlijk in stroomverbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei corne64:

Dat snap ik dan weer niet. Ik heb twee 6250 in mijn bezit. Beide werken zonder problemen. ook ingelogd en met traffic overal.

Heb je het spul al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Dat is bij veel van mijn collega's waarvan traffic niet werkte de oplossing geweest.

Al een paar keer gereset. Ik heb een nieuw account aangemaakt en nu geen problemen meer 😩. Alleen nog even kijken of het verkeer in België het doet. Nederland en Duitsland werkt goed. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

...het wordt nu de 'sport' om zoveel mogelijk zonder navigatie te rijden (...)

Scheelt ook aanzienlijk in stroomverbruik.

 

Je bedoelt milieu - kostenbewust bezig thuis of bang dat je platte accu's krijgt als die navigatie de hele dag aan staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei Pierre:

 

Je bedoelt milieu - kostenbewust bezig thuis of bang dat je platte accu's krijgt als die navigatie de hele dag aan staat?

Waarschijnlijk gebruikt @Durashifteen app waar zijn opdrachten in staan en middels die opdracht  het adres naar google maps kan sturen voor de route.  {Apptotrack heeft dat ook]  En als je dan 40 adressen hebt per dag moet je geregeld de telefoon opladen. Dat zal die bedoelen met "aanzienlijk schelen in het stroomverbruik".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Juist, jij snapt 'm. :ok:

 

 

 

Op 13-2-2022 om 22:25 zei Pierre:

 

Je bedoelt milieu - kostenbewust bezig thuis of bang dat je platte accu's krijgt als die navigatie de hele dag aan staat?

 

Bang niet.. maar doordat het systeem zodanig ontworpen is dat er van iedere poepdoos een foto gemaakt moet worden :mad: voordat de taak uit het systeem gaat (althans, dat de teller van 'nog te doen versus als gedaan één omhoog schiet in de laatste categorie) is het handiger als de telefoon in de broekzak kan blijven zitten dan telkens het laadkabeltje weer van de telefoon af te trekken.

Lijkt mij voor die USB poort ook beter, qua slijtage.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-2-2022 om 23:24 zei Pierre:

(...) Ik krijg nooit meldingen op de TT zelf en werk hem al zeker nooit bij via een instabiel wifi-netwerk zoals een telefoon. Dat word ook niet geadviseerd.

 

Op 10-2-2022 om 06:43 zei roadtrain:

(...) Enige advies wat TomTom geeft is bij updaten om je TomTom asn de stroom te leggen maar dat geld eigenlijk voor alle apparaten. 


Van TomTom zelf... ;)

 

Er zijn verschillende redenen waarom fouten tijdens updates voorkomen. In de meeste gevallen kan het probleem worden opgelost door de update opnieuw te downloaden en het navigatiesysteem aangesloten te houden op de computer.

Probeer het volgende als je tijdens een update een foutmelding krijgt:

  1. Zorg ervoor dat je de meest recente versie van MyDrive Connect gebruikt.
  2. Zorg dat je navigatiesysteem is verbonden met MyDrive Connect.
  3. Zorg voor een stabiele internetverbinding.
    • We raden ten zeerste aan een netwerkkabel (Ethernet) te gebruiken voor de verbinding tussen je computer en het modem.
      Je kunt ook een draadloze internetverbinding gebruiken, maar de kans op een langzame of mislukte download is groter vanwege eventuele verstoringen.
    • Als je een openbaar netwerk gebruikt, kan de internetverbinding van het netwerk bovendien instabiel zijn, waardoor het downloaden of installeren kan mislukken

https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articles/360013959699-Fouten-tijdens-updates-met-behulp-van-MyDrive-Connect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei roadtrain:

Leuk advies van TomTom maar ik heb thuis stabiele WiFi. 
Hoef/kan dus onmiddellijk update laten uitvoeren. 
Hoef ik dus niet de pc aan te zetten (en moet dan de WiFi op mijn TomTom ook nog eens uitschakelen anders pakt hij alsnog WiFi)

 

PC aanzetten hoef ik ook niet persé, updaten doet hij thuis via het eigen wifi-netwerk. Dat is iets anders als onderweg grote updates binnenhalen via de telefoon, zogenaamde instabiele wifi-netwerken waar TomTom adviseert om daar geen gebruik van te maken, zie de link in mijn eerdere bericht (klik>>>). Jij beweerde eerder dat het enige advies wat TomTom gaf om enkel je TT aan de stroom te leggen.

Wat betreft de wekelijkse updates wat jij nogal bijzonder vond; vorige week ook weer twee updates, een flitserupdate en inderdaad die electrische laadstations. Deze week vier updates waarvan twee nieuwe kaarten, zie printscreen. De vorige versies waar volgens jou die tweede kaart met ADR nieuw was had ik er eind vorig jaar al op staan. Als je toen goed had gekeken had je dat zelf kunnen zien (klik>>>) Deze beide kaarten zijn er nu in een nieuwe kaartversie.

 

338393971_TomTomDrive.png.b8df44fd18c1d0636bccd989e17c8fec.png

 

 

 



 




 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei volvofh12:

@Pierre had je afgelopen week nog Tomtom verkeer in België? Via de ingebouwde Sim, dus niet via een gekoppelde telefoon. 
Ik niet en een collega ook niet. 

Dat probleem speelt al jaren, had ik ook regelmatig toenijp nog voor de HEMA België in moest, soms meerdere keren per week, totaal geen file info, terug de grens over in Nederland was alles weer oké, ik spreek dus al over dik 3 jaar terug nu he 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Volgens mij moet je daarvoor niet bij TomTom zijn, maar bij je telefoon provider. 
Ik heb regelmatig het probleem dat ik (met mijn KPN abonnement) België inrijd en vervolgens mijn internet verbinding kwijt ben. Zelfs nog steeds wanneer ik daarna Frankrijk binnen rijd. 
 

Meest helpt het om daarop mijn I-phone te resetten. Maar soms zijn zwaardere maatregelen nodig. 

Bij de provider van TomTom dus (als je incl sim hebt)en in NL is dat Vodafone. Als die (ergens) storing hebben kan je in dat gebied dus geen live service hebben. En dat geld dus voor ieder land. 
 

in geval van je telefoon wil het wel eens helpen om even in de “vliegtuigstand” te zetten en dan weer terug. Dan zoekt hij weer opnieuw verbinding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei volvofh12:

Niet toevallig je telefoon met de Tom Tom gekoppeld, dat hij via je telefoon de verkeersinfo ophaalt?

 

Nee, niet in de zin dat mijn telefoon via mijn abonnement als een hotspot fungeert. Enkel verbinding met de telefoon via BlueThoot om mijn device via de MyDrive-app te kunnen bedienen, ik geloof niet dat ik op die manier de verkeersinfo binnen krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Nee, niet in de zin dat mijn telefoon via mijn abonnement als een hotspot fungeert. Enkel verbinding met de telefoon via BlueThoot om mijn device via de MyDrive-app te kunnen bedienen, ik geloof niet dat ik op die manier de verkeersinfo binnen krijg.

Zou je dat een keer willen testen dmv Bluetooth uitschakelen in België?

Is toch vreemd dat niet elk apparaat er last van heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei volvofh12:

Zou je dat een keer willen testen dmv Bluetooth uitschakelen in België?

Is toch vreemd dat niet elk apparaat er last van heeft. 

Dat is inderdaad vreemd want hij zou in heel Europa moeten werken. Tenzij er in een land netwerk storing/uitval is. 
 

en hij moet wel bij de grens de desbetreffende provider zoeken/vinden. Maar dat moet in NL ook van zendmast naar zendmast. Werkt net als met je gsm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Pierre:

Enkel verbinding met de telefoon via BlueThoot om mijn device via de MyDrive-app te kunnen bedienen,

Wat bedien je op je TomTom? De route van je telefoon uit mydrive naar je TomTom gaat via internet…..

ik heb Bluetooth op TomTom niet gekoppeld met telefoon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden