[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Alles kan en mag


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid
57 minuten geleden zei sprinter 516:

Typisch weer de Nederlandse rechtsstaat……

Blijkbaar is doorrijden naar een (dodelijk) ongeluk ook al niet strafbaar meer……

 

Typisch weer zo'n domme opmerking rechtstreeks vanuit het "onderbuik gevoel".

 

Hoe vreselijk dit ongeval ook mag zijn en hoe sterk de verdenking ook is, zo lang niet onomstotelijk bewezen is dat er sprake is van schuld door de bestuurder bij dit dodelijk ongeval komt hij er op deze manier mee weg. Zo werkt de rechtspraak nu eenmaal in Nederland. 

 

En misschien maar goed ook: een paar duizend kilometer westelijker zetten ze iemand op de elektrische stoel of spuiten hem kapot en blijkt later tijdens een herziening van de zaak dat hij -of zij- tóch geen schuld had. Dan kun je jezelf afvragen, wat is nu wenselijker...

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk vond de verdachte ook de boete niet nodig…………

 

De 28-jarige man laat via zijn advocaat weten hevig ontdaan te zijn van alles wat gebeurd is. Zijn advocaat zegt het daarom te betreuren dat het Openbaar Ministerie zijn cliënt alsnog die boete van 1500 euro heeft opgelegd. "Daar zien wij geen belang van in."

 

wel met je telefoon/navi zitten klooien en niet weten wat er om je heen gebeurt…..

 

droeftoeter. 
 

ik zou de ouders steunen als ze hem alsnog wat aan zouden doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 

Typisch weer zo'n domme opmerking rechtstreeks vanuit het "onderbuik gevoel".

 

Hoe vreselijk dit ongeval ook mag zijn en hoe sterk de verdenking ook is, zo lang niet onomstotelijk bewezen is dat er sprake is van schuld door de bestuurder bij dit dodelijk ongeval komt hij er op deze manier mee weg. Zo werkt de rechtspraak nu eenmaal in Nederland. 

 

En misschien maar goed ook: een paar duizend kilometer westelijker zetten ze iemand op de elektrische stoel of spuiten hem kapot en blijkt later tijdens een herziening van de zaak dat hij -of zij- tóch geen schuld had. Dan kun je jezelf afvragen, wat is nu wenselijker...

Ik lees toch echt in het bericht dat de bestuurder zelf heeft toegegeven dat hij en de bijrijder op de navigatie (van de telefoon) zaten te kijken.

Lijkt mij toch verboden, dus een overtreding met (in dit geval) de dood van een jong meisje tot gevolg.

Ook geven ze onomstotelijk toe dat ze wel degelijk “iets” gevoeld hebben, maar toch zijn doorgereden.

Ook was de schade de volgende dag absoluut aan de auto zichtbaar……

Ik vindt dit toch wel iets meer dan een “gevalletje” verkeersovertreding…….

En daarom (is mijn mening) is dit een veel te lage straf.

Kijken of je nog zo zou reageren als het om jou dochter ging Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hierbij hele verhaal volgens OM:

https://www.om.nl/actueel/nieuws/2021/06/17/verkeersongeval-zuiderwoude-boete-voor-bestuurder-omdat-hij-onvoldoende-op-de-weg-heeft-gelet
 

 

citaat er uit: Uit het onderzoek is vast komen te staan dat het meisje door de auto van verdachte is overreden en daardoor is komen te overlijden. 

 

dus denk ik dan: als bestuurder beter had opgelet?

 

een meisje van 14 is toch een heel ander gevoel als bv een kat of konijn die je plat rijd. Dat voel je toch ook? En dan later ergens gaan kijken of je schade hebt?


 

 

ergste vind ik dan nog dat men de bekeuring van “slechts” 1500€ Niet nodig vind🙈

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

je leest toch hetzelfde bericht als ik?

 

- er was nauwelijks schade aan de auto. 

- uit onderzoek blijkt dat ze al op de weg lag. Ze is niet aangereden maar overreden.

Zo. Wanneer iemand op de weg ligt kan je er gewoon overheen rijden?

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei corydon:

Zo. Wanneer iemand op de weg ligt kan je er gewoon overheen rijden?


Uiteraard niet. We zijn er niet bij geweest, we weten niet hoe ze overreden is en ik ken de situatie ter plekke niet. Is het daar ‘s nachts verlicht? Ik hoop in ieder geval nooit in die situatie te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei corydon:

Zo. Wanneer iemand op de weg ligt kan je er gewoon overheen rijden?


Blijkbaar zonder dat je veel schade hebt.
Als je iemand aan rijdt heb je dat wel. Heel droevig maar waar dus.
Heel triest hoe dit alles is gelopen. Zeker voor de ouders is die avond/nacht een drama.  😥

Had ze “gewoon” op de dijk gelopen, op het wandel/fietspad, dan was er nog geweest.

Had ze geen ruzie met haar ouders gehad……

Triest, triest, triest….. 🥺

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei sprinter 516:

 

Kijken of je nog zo zou reageren als het om jou dochter ging Pierre

Dat is onderbuikgevoel Cor, natuurlijk reageer je anders als je het eigen vlees en bloed betreft. Ik vind dit echt een nonsens-opmerking.

 

Het is dan ook maar goed dat de rechterlijke macht niet vanuit de onderbuik recht spreekt. Ik las dit stuk ook en liet het even op me inwerken. Ik weet nog de collectieve boosheid die in Nederland regeerde na dit ongeval. Als een beest achtergelaten in de berm, als een stuk vuil achtergelaten etc. Nu blijkt een heel ander verhaal. Kan het nu niet gewoon zo zijn dat die heren de waarheid spreken? Ik denk van wel. Er zijn camerabeelden, er is niet te hard gereden, er is toegegeven dat men op de telefoon keek mbt de navigatie. Men was op onbekend terrein en dat midden in de nacht. Camerabeelden bevestigen het verhaal van die gasten dat ze de auto hebben gecontroleerd. Nergens in het verhaal is te lezen dat de bestuurder een telefoon vasthield, er staat alleen dat de bijrijder en de bestuurder op de telefoon hebben gekeken voor navigatie die waarschijnlijk al aan stond. Ik stel me zo voor dat de bijrijder die telefoon vasthield en de bestuurder zijn blik heeft afgewend om op dat scherm te kijken terwijl die bijrijder dat scherm richting de bestuurder draaide. Vanwege het donker/fel licht contrast kortstondig verblind (wie kent dat niet) en vervolgens niets gezien en zeker niet iets wat totaal buiten je verwachtingspatroon is. Verder staat te lezen dat het meisje in de berm gevonden werd na een zoektocht, waar ze naar  alle waarschijnlijkheid door de impact van deze aanrijding terecht is gekomen. Verder stel ik me zo voor dat na het overrijden die gasten door de achterruit hebben gekeken en dus echt niks zagen omdat ze in die berm terechtgekomen is. En inderdaad, dan zou je toch denken dat het om een ree of iets dergelijks gaat. Want geloof maar dat de 'hobbel' op zich wel een heftige geweest is. Ik heb ooit eens met een kleine middenklasser een flinke vos overreden, dus echt onder het voorwiel gehad en dat voel je heus. Toen was er ook nauwelijks schade trouwens.

 

Vervolgens worden die vier heren opgepakt en verhoord. Dat gaat apart, er worden dan verhoren afgenomen en die gasten worden doorgezaagd tot en met want het is een ernstig feit. Dit door kundige mensen die wéten hoe ze zo'n verhoor moeten doen. Daar zullen dan 4 soortgelijke verhalen uit zijn gekomen. Op basis daarvan wordt een conclusie getrokken. 

 

Dit doet niets af aan het feit dat dit een verschrikkelijk ongeval is. 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei sprinter 516:

Ik lees toch echt in het bericht dat de bestuurder zelf heeft toegegeven dat hij en de bijrijder op de navigatie (van de telefoon) zaten te kijken.

Lijkt mij toch verboden, dus een overtreding met (in dit geval) de dood van een jong meisje tot gevolg.

nee, dat is niet verboden.

Citaat

Ook geven ze onomstotelijk toe dat ze wel degelijk “iets” gevoeld hebben, maar toch zijn doorgereden.

 

Lees dit verhaal eens, Cor. Is hier een enorme “rel”/misterie in de buurt geweest……

 

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136333/Justitie-Man-die-Ellen-Drost-doodreed-valt-niets-te-verwijten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Er zitten toch wel hele verschillen in deze 2 zaken als ik eerlijk ben.

De chauffeur uit Pesse heeft wel degelijk gestopt op de plaats van het ongeval en gezocht naar een mogelijk slachtoffer, en is dus niet doorgereden en later een keer gekeken of er schade was.

Ook is nergens te lezen dat hij afgeleid was omdat hij met zijn navigatie bezig was, wat de Duitsers wel deden.

Al zo 2 belangrijke verschillen tussen beide zaken lijkt mij......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bekijk het eens vanuit de kant van die Duitsers. 
Het is op de plek waar het gebeurde stikke donker, en de dijk slingert dat zie je ook op de foto in het gericht van de nos.

Het is een 80 km weg en juist dan is navigatie een uitkomst.

Op weg naar mijn vakantiebestemming midden in de nacht, kijk ik ook op mijn TT waar de bochten om te zien komen.

Die A75 ten zuiden van Clermont Fernand is ook stikkedonker met af en toe behoorlijke bochten in alle soorten en maten.

Apart van de weg is een fiets/wandel pad. Dus je verwacht niet dat daar iemand midden in de nacht wandelt, of misschien/waarschijnlijk op de weg ligt.
Het zal je gebeuren...... verkeerde tijd op de verkeerde plek.

Ook voor die mannen in de auto. 

Droevig en tries, maar ook als veroorzaker wil je dit niet mee maken.
Ik denk dat je je leven lang straf hebt na zoiets.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zit ook een heel verschil in het ongeluk wat in Frankrijk hebt gehad en deze twee ongelukken.

Toch denk ik dat dit voor de nabestaanden geen verschil maakt.

 

Het lijkt mij dan ook verstandiger voor jou om je in topics over (dodelijke) ongevallen je te onthouden van commentaar.

 

 

—- nulli cedo —-

Dus ik mag geen mening hebben Dolf, slaat nergens op.

Mijn werkgever heeft die zaak in Frankrijk rijkelijk opgelost met de nabestaanden hoor.

En geen 1 zaak is gelijk.

Ik heb mijn straf toch ook gehad?

Of vindt jij dat ik achter de tralies had gemoeten???

Zat ik op mijn navigatie te kijken toen? Nee

Ben ik doorgereden toen? Nee

 

Nu jij weer….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met alle knaken die de Hema betaald heeft heb de overledene niet terug.

 

Ik neem aan dat de nabestaanden jou het net zo hard aanrekenen dat jij (in ieder geval in hun ogen)niet goed genoeg gekeken hebt. Of je nu op je telefoon naar de navigatie kijkt of in de linker spiegel terwijl je rechts over iemand heen rijd doet niet ter zake. Feit is dat jullie beiden het niet (op tijd) zegenen dat daardoor iemand is overleden.

 

Je mag gerust een mening hierover hebben maar gezien het feit dat je zelf boter op je hoofd hebt lijkt het mij verstandiger om die mening voor jezelf te houden.

 

 

—- nulli cedo —-

Oke, dat is jou mening, ik heb een andere in deze.

Maar ik laat het maar rusten.

Een zaak waar iemand bij overleden is, is geen zaak om over te discussiëren……

In dit soort zakenvriend er alleen maar verliezers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Dus ik mag geen mening hebben Dolf, slaat nergens op.

Mijn werkgever heeft die zaak in Frankrijk rijkelijk opgelost met de nabestaanden hoor.

En geen 1 zaak is gelijk.

Ik heb mijn straf toch ook gehad?

Of vindt jij dat ik achter de tralies had gemoeten???

Zat ik op mijn navigatie te kijken toen? Nee

Ben ik doorgereden toen? Nee

 

Nu jij weer….

IK  denk dat jij jouw straf nog alle dagen daar van hebt Cor. Triest. maar waar denk ik.

 

wat betreft dit ongeval zijn er ook enkel maar verliezers.  Zij die het leven heeft gelaten.,  Hun die aangezien werden als dader. En de nabestaanden die de hoop hadden dat er een dader werd gevonden, maar naar nu blijkt toch geen daders waren.

 

In en in trieste zaak. 

 

Zelf hoop ik nooit zoiets mee te maken. van geen van beide kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Dokus:

Met alle knaken die de Hema betaald heeft heb de overledene niet terug.

 

Ik neem aan dat de nabestaanden jou het net zo hard aanrekenen dat jij (in ieder geval in hun ogen)niet goed genoeg gekeken hebt. Of je nu op je telefoon naar de navigatie kijkt of in de linker spiegel terwijl je rechts over iemand heen rijd doet niet ter zake. Feit is dat jullie beiden het niet (op tijd) zagen en dat daardoor iemand is overleden.

 

Je mag gerust een mening hierover hebben maar gezien het feit dat je zelf boter op je hoofd hebt lijkt het mij verstandiger om die mening voor jezelf te houden.

 

 

emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

IK zou het verstandig vinden om hierover richting Cor niet zulke harde uitspraken te doen Dokus.   Morgen kan het jouw of mij ook gebeuren. En er is geen geld in de wereld die die rekening kan vereffenen. Al laten nabestaanden wel eens anders blijken.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei iveco 35c17:

IK zou het verstandig vinden om hierover richting Cor niet zulke harde uitspraken te doen Dokus.   Morgen kan het jouw of mij ook gebeuren. En er is geen geld in de wereld die die rekening kan vereffenen. Al laten nabestaanden wel eens anders blijken.

Heb je indertijd ,toen het onheil die vent in die rolstoel( en Cor natuurlijk)overkwam, de discussie ook gevolgd ??

Verschillende mensen hier(waaronder mijzelf) hebben toen Cor proberen te overtuigen van het feit dat hij weliswaar geen stommiteit begaan heeft,maar toch terecht schuldig verklaard is aan het feit dat die man de dood vond.

Daarbij vonden wij bij Cor geen gehoor;sterker nog hij "eiste"bijna dat wij hem onschuldig zouden verklaren.

Zelfs van de nabestaanden van die rolstoeler verwachtte hij dat min of meer.

Ook die rechter deugde niet in Cor zn ogen,terwijl ik vind dat die rechter niet anders kon doen dan Cor schuldig te verklaren en hem heel genereus gestraft heeft met een voorwaardelijke straf en een rijverbod( hij heeft geen inreisverbod voor Frankrijk gehad he,alleen een rijverbod)

 

Wat hen overkomen is is inderdaad het doemscenario wat eenchauffeur kan overkomen,maar aanvaard dan ook de consequenties en zie onder ogen dat ,met wat gebeurt is,gebeurt is door jouw invloed.

 

Niemand steekt het beschuldigende vingertje naar hem uit, maar als hij onder ogen ziet wat er gebeurt is door zijn toedoen kan hij verder met de verwerking van het gebeurde,en hoeft hij niemand de maat te nemen(zoals die man in Pesse.

Wat dat betreft kan ik het slechts volledig  eens zijn met Dokus.

 

(* sorry hoor Cor,dat ik het misschien een beetje cru breng,maar een paar maanden geleden laaide de discussie weer op,en omdat P.B. hier niet meer mogelijk is heb ik t toen maar zo gelaten.

Nu kan ik niet anders dan mijn mening,die in al die jaren niet veranderd is,weer hier ten toon te spreiden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@europeaan Of mag ik je  Den Peet noemen net als ingewijden?

 

Tuurlijk is Cor Schuldig aan het ongeval, En ja de rechter heeft hem mild gestraft, Maar nee, ik vind niet dat hij nu jaren na dato nog eens een keer op zijn donder moet hebben.

 

En dat hij heel anders reageert op dit als iemand die zo iets nog nooit meegemaakt heeft kan ik mij ook wel voorstellen.

Als dader voel je je altijd te zwaar gestraft! Helemaal in het verhaal van Cor Die de rolstoeler gemist heeft en toch overtuigd is dat ie goed in de spiegels gekeken heeft.

 

Wij kunnen daar een mening over hebben, maar zeker niet oordelen. Of heb je Cor op dat moment geholpen met in de spiegels kijken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei iveco 35c17:

@europeaan Maar nee, ik vind niet dat hij nu jaren na dato nog eens een keer op zijn donder moet hebben.

 

 

 

Ik geef hem nu niet op zijn donder,en dat heb ik indertijd ook niet gedaan.

IK heb hem toen verteld dat hij de consequenties van zijn handelen onder ogen moest zien,hoe triest die ook waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden