[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorruit foto's


Murphy

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 7-6-2023 om 01:59 zei kiepenboer:

Wel un hoop metertjes om in de gaten te houden😁

Lijkt wel een piloot.


Zeventien stuks Ouwe. Niet allemaal even belangrijk. Een enkele werkt niet. Bij een andere is de achtergrondverlichting stuk. 
 

Met deze auto heb ik af en toe wel de indruk dat ik op ga stijgen ja. Het is lastig om gewoon recht op je stoel te blijven zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Durashift:

 

 

Met een neus d'r voor hoef je geen rek.. of iets Aziatisch rijden voor in de stad, zo te zien. 


Iveco is hier een van de best verkopende truckmerken. Misschien wel de grootste als het gaat om kleine en medium vrachtwagens. 
 

Wat hier precies de overweging is voor wel of geen rek dat weet ik niet natuurlijk. Misschien is de Mercedes gekocht met het oogmerk er toch wat regionaal werk mee te doen. Stad uit. Maar wat ik eigenlijk vermoed is dat je bij een dergelijke auto direct zo’n enorme schadepost hebt -al raak je maar een hond- dat een rek gewoon een bepaalde zekerheid inhoudt. Misschien is het zelfs verplicht door de verzekering. 
Zo’n Freightliner als die er naast staat is misschien toch wat minder high tech. Of zitten er gewoon minder dure onderdelen direct achter het front. 
 

Overigens zit je hier ook met maximale lengtematen. Een rek voorop kan net het verschil maken tussen net goed of net te lang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-6-2023 om 00:20 zei Durashift:

^^ zeker, volgens mij is het slechts een Antoz  (CF formaat, zeg maar).

 

Met een neus d'r voor hoef je geen rek.. of iets Aziatisch rijden voor in de stad, zo te zien. :p

Antoz is met een S, heet nu volgens mij een Actros toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei RobNiat:


Iveco is hier een van de best verkopende truckmerken. Misschien wel de grootste als het gaat om kleine en medium vrachtwagens. 


Schreef ik hier echt Iveco?? Die zijn zeker wel leverbaar hoor. Maar je ziet ze niet vaak. 
 

Ik bedoelde natuurlijk Isuzu. Dat Japanse merk. Die doen het hier goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-6-2023 om 20:45 zei Schots en Scheef:

Antos zit tussen de atego en actros

Bij de Hema hadden we de Antos (zonder slaap cabine dus), met slaapcabine heet hij ineens een Actros.

De Antos is volgens mij niet meer leverbaar.

De Atego (als diesel) trouwens ook niet meer, alleen nog elektrisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

De Atego (als diesel) trouwens ook niet meer, alleen nog elektrisch

 

^^ dat schreef je al eerder hier. Ik kon er echter online niet veel van terug vinden.

Ik dacht dat je toen schreef dat de Atego alleen nog dit jaar met Euro6 diesel in West-Europa geleverd wordt. Zijn de productieplaatsen voor ons soort landen nu al gesloten?

 

Van de week in Barneveld wel een demo / testevent in Barneveld gespot met de elektrische Actros. (ja, dat stond op de zijkant van de bakwagen uitvoering). Vanaf de midden NL hallen reden er zo een stuk of 6 weg, drie mensen in de cabine per auto, zo te zien.

 

Nu lees ik op de publieke facebookpagina van MB NL wel dat ze met elektrisch spul aanwezig zijn op de Technische Kontak Dagen (net geweest in Almere) en de reinigingsdagen in Biddinghuizen. Niks over wat er nou in Barneveld was, afgelopen woensdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Bij ons zouden de Sprinter/Movano’s en Crafters vervangen gaan worden door Atego’s, maar dat zouden dan alleen nog electro uitvoeren worden met maximaal 500 km per lading.

daar redden wij het vaak niet mee, dus nu komen er actrossen

Dus jij mag je, vers in de nieuwe kleurstelling, Sprinter ook inleveren voor een Actros?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ik hoorde het al, en voor onze moeten er meerdere auto's opgebouwd worden, dus........

Maar de Sprinter doet het nog prima hoor.

Maandag kan ik hem weer bij de spuiterij van ons in Hoorn ophalen, na 3 weken vakantie (tijdens de vorige vakantie had een taxi busje tegen de voorkant gezeten op mijn parkeerplaats in Beverwijk), dus dan rij ik er weer netjes bij tot.......?

bewerkt door sprinter 516
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-6-2023 om 10:22 zei sprinter 516:

vervangen gaan worden door Atego’s, maar dat zouden dan alleen nog electro uitvoeren worden met maximaal 500 km per lading.

daar redden wij het vaak niet mee, dus nu komen er actrossen

 

Toevallig sprak ik van de week iemand van het hoofdkantoor in Duitsland en kwam het niet meer bestelbaar zijn van de dieselende Atego ook ter sprake: kennelijk is die combinatie van accu(gewicht) en maximaal toegestane gewicht zeer krap bij een Atego (los van de actieradius). Daarom gaan ze bij Dixi DLD terug naar een elektrische Sprinter, als ik het zo goed begreep. Temeer omdat ze met die Sprinters 100 km/h mogen (al zal dat voor de elektrische variant wel een aanslag op het stroomverbruik zijn) ipv 70 km/h voor de LKW's op de Bundesstrasse.

 

Het, veelal, regionale werk dat wij hier doen met die kleine vrachtwagens is daar dus niet wenselijk omdat het met de LKW 'meer tijd' kost..  jajaja, uiteindelijk draait álles om efficiënte en het nóg sneller doen dan nu..  :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Durashift:

 

Toevallig sprak ik van de week iemand van het hoofdkantoor in Duitsland en kwam het niet meer bestelbaar zijn van de dieselende Atego ook ter sprake: kennelijk is die combinatie van accu(gewicht) en maximaal toegestane gewicht zeer krap bij een Atego (los van de actieradius). Daarom gaan ze bij Dixi DLD terug naar een elektrische Sprinter, als ik het zo goed begreep. Temeer omdat ze met die Sprinters 100 km/h mogen (al zal dat voor de elektrische variant wel een aanslag op het stroomverbruik zijn) ipv 70 km/h voor de LKW's op de Bundesstrasse.

 

Het, veelal, regionale werk dat wij hier doen met die kleine vrachtwagens is daar dus niet wenselijk omdat het met de LKW 'meer tijd' kost..  jajaja, uiteindelijk draait álles om efficiënte en het nóg sneller doen dan nu..  :rolleyes:

volgens mij mag je toch echt maar 60 met een LKW op de bundesstrasse . En getuige een brief van Hanzestad Hamburg vonden die duitsers dat zelf ook😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden