[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Zeecontainers


Bassie73

Vraag

  • Forumlid

Ben net gestart in de zeecontainers en begreep van mijn baas dat hier afwijkende regels zijn?

Je mag niet zelf lossen,en tijdens lossen mag de tacho niet op de hamertjes staan maar volgens hem rust…?

Dat zou betekenen dat je alleen rij en rusttijd hebt op een dag,wie kan hier iets meer over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Officieel moet je tacho op het blokje staan, wat wachten betekend, maaja wanneer controleert men dit??

Heb wel eens gehoord dat de Duitse BAG bij bv Lidl en Aldi wel een controleert, want men weet dat de chauffeurs
die daar lossen zelf de auto leeg moeten maken, en dan moet dat ding op de hamertjes staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je mag niet zelf laden/lossen maar indien mogelijk wel toezicht houden? Uiteindelijk moet jij er mee gaan rijden. 
 

wachten op laden/lossen is werken dus vierkantje of hamertjes (en betalen😊)

 

denk dat jou werkgever zijn eigen regeltjes maakt. Oppassen dus aan eind van de maand🙀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inderdaad houden veel container vervoerders er “eigen” regels op na. Als er gelost wordt is dit officieel werktijd en geen pauze, dus dient de tachograaf op de hamertjes (werken) of het vierkantje (wachten) te staan.
Ik heb er geen moeite mee om een kwartiertje pauze te schrijven mits je koffie aangeboden krijgt.
Veel werkgevers proberen die wachttijd bij jou in de schoenen te schuiven als pauze.
Als ik het goed heb, krijgt de werkgever 2 uur lostijd betaal voor een 20 foot container, en 3 uur voor een 40 foot container.
Laat je dus niet gek maken, veel werkgevers proberen het wachten als pauze (dus onbetaald) weg te schrijven op jou conto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid


Dat zijn getallen die je vaak hoort….

Ongeveer hetzelfde verhaal dat je vaak hoort dat binnenlands vervoer loonschaal D is en buitenland laanschaal E……….


De werkelijkheid is dat het er maar net aan ligt wat de vervoerder met de rederij afgesproken heeft.

Je hebt zat adressen waar een 40” container binnen een half uur leeg is. De rederij gaat dan heus geen 3 uur voor het lossen in de ritprijs verwerken.


—- nulli cedo —-

Ik bedoel ook dat dit de standaard maximum tijden zijn, voor normaal gestuwde containers.
Ik hèb wel vaker 5 uur gestaan met een losgestorte goederen, en dan betaald de afzender/opdrachtgever het ook wel volgens afspraak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Inderdaad houden veel container vervoerders er “eigen” regels op na. Als er gelost wordt is dit officieel werktijd en geen pauze, dus dient de tachograaf op de hamertjes (werken) of het vierkantje (wachten) te staan.
Ik heb er geen moeite mee om een kwartiertje pauze te schrijven mits je koffie aangeboden krijgt.
Veel werkgevers proberen die wachttijd bij jou in de schoenen te schuiven als pauze.
Als ik het goed heb, krijgt de werkgever 2 uur lostijd betaal voor een 20 foot container, en 3 uur voor een 40 foot container.
Laat je dus niet gek maken, veel werkgevers proberen het wachten als pauze (dus onbetaald) weg te schrijven op jou conto.


kan je de tacho zelf op wachten zetten dan?

  • Like 1
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Bassie73:


kan je de tacho zelf op wachten zetten dan?

Ondervind jij zelf nog wel eens wat, of moeten ze je hier alles op een presenteer blaadje geven? 
 

Kijk eens op youtube voor de werking van diverse tacho s.  Er zal een wereld voor je opengaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Bassie73:

Ben net gestart in de zeecontainers en begreep van mijn baas dat hier afwijkende regels zijn?

Je mag niet zelf lossen,en tijdens lossen mag de tacho niet op de hamertjes staan maar volgens hem rust…?

Dat zou betekenen dat je alleen rij en rusttijd hebt op een dag,wie kan hier iets meer over vertellen?

Ik vroeg altijd of ik mee kon helpen met laden of lossen voor €30 per uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Toen ik voor een bedrijf in de containers zat (zal ergens eind 89 geweest zijn) laden we vaak aardappels voor Portugal. Zakken van 50 kg waren de makkelijkste. een 20voeter was dan gauw vol en ik kreeg een jaarbonus aan piepers mee naar huis. Bij DE in Joure voldoende pakken koffie 🙂

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Murphy:

Toen ik voor een bedrijf in de containers zat (zal ergens eind 89 geweest zijn) laden we vaak aardappels voor Portugal. Zakken van 50 kg waren de makkelijkste. een 20voeter was dan gauw vol en ik kreeg een jaarbonus aan piepers mee naar huis. Bij DE in Joure voldoende pakken koffie 🙂

 

Dat zijn goede berichten😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Ger-1957:

Vreemd, ik ging ze daar in de buurt weer laden voor Duitsland ;)

 

 

Aardappels laden.JPG

Zo'n 95 had ik ook ooit. De eerste buitenland auto voor vast die ik had. Dat was de BB-DP-05, deze auto ging roemrucht ten onder ergens in de buurt van Biedenkopf toen ik een onbewaakte spoorweg overstak en de naderende trein over het hoofd zag. Het was een wonder dat ik het er levend vanaf bracht. Ik zie ook dat er een zonneklep op zit? Nu hebben ze bij Vos ook jarenlang zonder gereden, net als bij van Wijk. Als we er 1 wilden dan moesten we hem zelf betalen. Heb jij deze ook zelf betaald? En dit was zeker een combi met 2 x 7 meter bak? Een 6x2 motorwagen met een 2 assige kar?

 

De aardappels komen overigens eerst uit Israël (nieuwe oogst) en dan Spanje/Portugal/Frankrijk. Vervolgens gaat de nieuwe oogst die hier geoogst word weer terug naar Duitsland en Italië etc. Ik ben groot geworden bij een aardappelgroothandel waar mijn vader tot zijn dood chauffeur was. Als hij nog geleefd had was hij daar nog steeds werkzaam. Ik ga al mee sinds ik in de reiswieg lag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei Ger-1957:

Vreemd, ik ging ze daar in de buurt weer laden voor Duitsland ;)

....

Die piepers kon ik met container ergens in Rotterdam afzetten... Die daf 2300 die ik toen reed zou de reis naar Portugal waarschijnlijk niet overleefd hebben :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Murphy:

Die piepers kon ik met container ergens in Rotterdam afzetten... Die daf 2300 die ik toen reed zou de reis naar Portugal waarschijnlijk niet overleefd hebben :eek:

Weet je dat Schotpoort met fl7 combinatie naar Italië reed. Die was ook niet echt sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 25-6-2021 om 08:04 zei sprinter 516:

Maar ook vaak een gevalletje “die goede oude tijd”.
Tegenwoordig is men minder gul

 

 

Nou dat is grotendeels ook weer aan de chauffeurs zelf te danken die te kieskeurig werden in de producten die ze kregen of aan 1 stuks niet genoeg hadden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei corydon:

Weet je dat Schotpoort met fl7 combinatie naar Italië reed. Die was ook niet echt sterk.

Mijn eerste ritje naar Italië(in 1969) maakte ik met een Scania LB 76,met 195 pk, een beul van een auto.

Kort daarop kreeg ik een Scania 110 super, dat was helemaal "top of the bill "

Alleen een Scania 140 super,met 350 pk, ging daar ver boven uit, maar ja ;die was alleen maar voor de zeldzame eigen rijder of voor het "zoontje van de baas"

Als je nu, als werkgever, een auto aanbied die 350 pk heeft komen ze niet eens praten bij je.😁

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Mijn eerste ritje naar Italië(in 1969) maakte ik met een Scania LB 76,met 195 pk, een beul van een auto.

Kort daarop kreeg ik een Scania 110 super, dat was helemaal "top of the bill "

Alleen een Scania 140 super,met 350 pk, ging daar ver boven uit, maar ja ;die was alleen maar voor de zeldzame eigen rijder of voor het "zoontje van de baas"

Als je nu, als werkgever, een auto aanbied die 350 pk heeft komen ze niet eens praten bij je.😁

Wat maakt dat nu uit hoeveel pk die auto heeft. Ik heb een 450. De meeste collega s een 480. Enkel de pk s van Mercedes en DAF verschillen nogal iets.😜 Maar we verdienen hetzelfde. Dan neem ik met 450 wel genoegen en rij dan toch voorop😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei iveco 35c17:

Wat maakt dat nu uit hoeveel pk die auto heeft. Ik heb een 450. De meeste collega s een 480. Enkel de pk s van Mercedes en DAF verschillen nogal iets.😜 Maar we verdienen hetzelfde. Dan neem ik met 450 wel genoegen en rij dan toch voorop😅

Mwaa met een F7 220 pk de 3 af naar Frankfurt en om en nabij 40 totaal.

Wiedbachtal kon je hem te voet bij houden😁

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Kiepenboer:

Mwaa met een F7 220 pk de 3 af naar Frankfurt en om en nabij 40 totaal.

Wiedbachtal kon je hem te voet bij houden😁

Vroeger vanaf Den Bosch met een F7 de woeste hoeve naar boven ging ook mooi met totaal 30 koeien op truck en aanhanger. Dikwijls gevraagd of ik even moest helpen meesteppen 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden