[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeval met gevaarlijke stoffen


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

Bizar …….

WARBURG - Op de Duitse B252 bij de afslag Warburg-Germete is een vrachtwagen geladen met gevaarlijke stoffen een as kwijtgeraakt. Uit de tanktrailer lekte een bijtende vloeistof.

De 46-jarige chauffeur reed donderdagochtend met zijn trekker en tankoplegger geladen met gevaarlijke stoffen over de B252 richting Warburg. Omstreeks 11.00 uur kwam door nog onduidelijke redenen de achteras van de oplegger los bij de afslag Germete. De chauffeur wist de trekker na enkele meters tot stilstand te brengen. De weg is volledig afgesloten voor het verkeer.
 

(bron: transport online)

 

27E7CE4D-E82B-41C2-97BD-AC044DEA5772.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Bij dit soort berichten word ik altijd een beetje bang....

Hoe in hemelsnaam kan een vrachtwagen/oplegger/aanhanger een as verliezen......

Of die nu stro balen of ADR vervoerde doet niet ter zake (enkel de gevolgen kunnen verschillen). Maar er zijn toch, in de EU afspraken gemaakt mbt onderhoud en keuringen.

En zoiets als een as verliezen, dat gaat toch niet van de ene op de andere dag? 

Van de andere kant, als ik hier in de pers lees wat er onderweg door Statens Vegvesen ontdekt wordt, bij voornamelijk oost europeesche broeders....:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk ook niet dat hij in een keer helemaal afgebroken is? Zo te zien (aan de bumper)eerst links en toen rechts……

Ook aan de as (staat nu verkeerd om) lijk je dit te kunnen zien. 
 

is natuurlijk niet van een dag……

 

heb zelf een keer hoofdblad gebroken gehad ( enkele as met luchtvering)en toen zat deze al 10 cm naar achter🙀

(Zag dat tegelijk omdat hij er meteen scheef achter liep) maar stel dat je daar mee door rijd……..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Murphy:

Bij dit soort berichten word ik altijd een beetje bang....

Hoe in hemelsnaam kan een vrachtwagen/oplegger/aanhanger een as verliezen......

Of die nu stro balen of ADR vervoerde doet niet ter zake (enkel de gevolgen kunnen verschillen). Maar er zijn toch, in de EU afspraken gemaakt mbt onderhoud en keuringen.

En zoiets als een as verliezen, dat gaat toch niet van de ene op de andere dag? 

Van de andere kant, als ik hier in de pers lees wat er onderweg door Statens Vegvesen ontdekt wordt, bij voornamelijk oost europeesche broeders....:stom:

 

 

Zelf mee gemaakt met een duitse gekentekende aanhanger en die moeten 2 maal per jaar naar binnen voor keuring. Rijd in Udenhout het terrein af en de voorste as scheurt er zo onder uit en er zat op dat moment niet eens zo heel veel gewicht in, er zat vaker meer gewicht op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden