[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ILT test op afstand uitlezen tachografen


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid
39 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^volgens mij was het juist zo dat je binnenkort op elke grens moet stoppen om de landcode te veranderen. (Dat meen ik toch ergens gelezen te hebben)

Zal het wel weer druk worden aan de grenzen al elke vrachtwaggel ff moet stoppen om de landcode in te voeren😁

Veel grensovergangen hebben nog niet eens meer een plek om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^volgens mij was het juist zo dat je binnenkort op elke grens moet stoppen om de landcode te veranderen. (Dat meen ik toch ergens gelezen te hebben)

DE landcode hoef je alleen maar in te voeren bij aanvang en einde van de dienst.

Eventueel invoeren bij het passeren van een landsgrens heeft geen enkel nut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

DE landcode hoef je alleen maar in te voeren bij aanvang en einde van de dienst.

Eventueel invoeren bij het passeren van een landsgrens heeft geen enkel nut.

 

Nu nog wel Peter, maar vanaf 2-2022 zal het wel moeten:

 

In het Mobility Package is daarom per 1 februari 2022 een nieuw voorschrift ingevoerd. Bij overschrijding van een grens moet de chauffeur op de eerste parkeerplaats (of station / haven) na het passeren van de grens de landcode invoeren van het land dat hij is binnengereden.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Knoalster:

 

Nu nog wel Peter, maar vanaf 2-2022 zal het wel moeten:

 

In het Mobility Package is daarom per 1 februari 2022 een nieuw voorschrift ingevoerd. Bij overschrijding van een grens moet de chauffeur op de eerste parkeerplaats (of station / haven) na het passeren van de grens de landcode invoeren van het land dat hij is binnengereden.

Het word tijd dat ik me daar weer eens ga inlezen.😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei lientje:

Het zal een bericht zijn van 1 april zeker…

 

Toch niet helemaal waar volgens dit bericht;

 

Er is in de eerste helft van 2019 een akkoord bereikt binnen de EU over het zogeheten “Mobility Package”. Daarin staan een groot aantal wijzigingen die op verschillende data van kracht worden. Een onderdeel daarvan is de Cabotage. Door een ondernemer mogen in een ander Land 3 cabotageritten in 7 dagen worden gedaan waarna er een afkoelingsperiode is van 4 dagen.

 

De controle op Cabotage is altijd al een heikel punt geweest en soms moeilijk te controleren. In het Mobility Package is daarom per 1 februari 2022 een nieuw voorschrift ingevoerd. Bij overschrijding van een grens moet de chauffeur op de eerste parkeerplaats (of station / haven) na het passeren van de grens de landcode invoeren van het land dat hij is binnengereden.

 

Op 20 augustus 2023 moet in nieuwe voertuigen een Smart Tachograaf van de 2e generatie worden ingebouwd. Het is de bedoeling dat vanaf dan door deze nieuwe generatie2 Smart Tachograaf de registratie van de grenspassage automatisch gaat. (...)

 

https://vetron.org/verplicht-een-landcode-invoeren-op-je-tachograaf/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Ger-1957:

De nieuwe inspecteurs gaan aan de slag met toezicht en handhaving op het gebied van milieu, transport en wonen.

Dus als ze evenredig verdeeld worden komen er 50 inspecteurs voor transport, die dus zoals Europeaan uitlegt niet allemaal langs de weg tachogegevens controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei steenhaas1:

Dus als ze evenredig verdeeld worden komen er 50 inspecteurs voor transport, die dus zoals Europeaan uitlegt niet allemaal langs de weg tachogegevens controleren.

IK heb deze wijsheid niet van mezelf hoor; laatst bij een controle op ADR van de ILenT (op de A 16  bij H.I.Ambacht) vroeg ik( uit een geintje) de ILenT man hoe dikwijls hij aan de beurt was om in het weekend "cabinekampeerders"te betrappen op + 45 uur rust in het voertuig.

Hij vertelde dat hij dat nooit deed,zijn specialisme was ADR, niet alleen voertuigen ,maar ook bij opslagbedrijven of fabrieken die met gevaarlijke stoffen werken.

Dus als je denkt dat die 150 extra mensen binnenkort allemaal langs de weg staan kan ik je gerust stellen: dat gebeurt niet.

 

De treden dat hij me staande hield  was eigenlijk heel simpel:

 ik was met onze Craferbus ,geladen met ADR,en had voor en achter een klein ADR bordje,dat mag als er geen ruimte is voor een groot zoals bij mijn Crafter op de grille geen plaats, echter op de achterdeur is plaats genoeg voor een groot bord, daar had de opbouwer ook een kleintje gezet.

En de ILent zou de ILenT niet zijn als ze helemaal niks te zeiken hadden ( volgens zijn eigen woorden)😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Al komen er maar 5 bij dan nog wordt de pakkans vele malen hoger dankzij de mobile uitleesmogelijkheid.

nu moeten al bij alle nieuwe voertuigen smart tacho 1 worden ingebouwd, vanaf 20 augustus 2022 in alle nieuwe voertuigen smart tacho 2, en vanaf 31 december 2024 moeten alle voertuigen zijn voorzien van een smart tacho 1 of 2 met deze uitleesmogelijkheid, zij die hem nu al hebben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zit jij te wachten op deze "demonstraties van kunnen "van de digitale industrie ?? ik niet.

Door deze ver doorgedreven maatregelen krijgt Jan de chauffeur alleen maar meer stress, komt zijn gezondheid in gevaar en gaat zijn sociale leven naar de vaantjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
53 minuten geleden zei europeaan:

Zit jij te wachten op deze "demonstraties van kunnen "van de digitale industrie ?? ik niet.

Door deze ver doorgedreven maatregelen krijgt Jan de chauffeur alleen maar meer stress, komt zijn gezondheid in gevaar en gaat zijn sociale leven naar de vaantjes.

En daar ben ik het volkomen mee eens.

Vroeger had je als chauffeur nog taken, zoals laden, lossen en de daarbij behorende uitdagingen. Je moest je aan de grenzen zien te redden. Communicatie met de thuisbasis verliep wat stroever. Je had route keuzes en dergelijke.

Tegenwoordig zitten de chauffeurs de hele dag met een rekenmachine uit te vogelen of ze wel of niet "ff naar de wc kunnen", bang dat de dagelijkse rijtijd al op is voordat ze de reet hebben afgeveegd!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Dan ga je toch wat anders doen :rolleyes: 

Aan jou de keuze, niemand verplicht je om chauffeur te blijven  

Veel keuze heb je niet , maar je zonder commentaar naar de slachtbank laten leiden is het andere uiterste natuurlijk.

Het feit dat ik het niet met sommige regels eens ben wil niet zeggen dat ik ze niet respecteer( zij het tegen wil en dank😁)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 28-6-2021 om 11:36 zei Murphy:

Tegenwoordig zitten de chauffeurs de hele dag met een rekenmachine uit te vogelen of ze wel of niet "ff naar de wc kunnen", bang dat de dagelijkse rijtijd al op is voordat ze de reet hebben afgeveegd!

 

En hier ligt dus een taak voor de planner/werkgever/opdrachtgever.

 

Alles word tegenwoordig zo vreselijk strak ingepland wat uiteraard weer een gevolg is van de (meestal) belabberde ritprijzen die er betaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 27-6-2021 om 21:51 zei Pierre:

 Door een ONDERNEMER mogen in een ander Land 3 cabotageritten in 7 dagen worden gedaan waarna er een afkoelingsperiode is van 4 dagen.

 

Dat zal nog een probleem gaan worden voor jouw baas, Pierre….. 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet alleen jouw baas hoor. 😉

 

Maar ben jij de ondernemer, of is “jouw” baas dat?

Als dit echt waar zou zijn, dan mag jouw baas dus net zoveel cabotage ritten doen met 100 wagens, als een eigen rijder met 1 wagen. Want zo staat het in jouw quote.

 

Blijft altijd lekker zulke slechte vertalingen …….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Teddybeer:

(...) ben jij de ondernemer, of is “jouw” baas dat?

Als dit echt waar zou zijn, dan mag jouw baas dus net zoveel cabotage ritten doen met 100 wagens, als een eigen rijder met 1 wagen. Want zo staat het in jouw quote.

 

Ah, op die manier. Ik neem aan dat hier gewoon per auto gerekend word.

Maar zo heel veel cabotage-vervoer vind er niet plaats bij mijn werkgever, op een enkele rit/auto die twee maal binnen Frankrijk laadt en lost en dan weer naar Nederland komt. De rest is hoofdzakelijk Nederland-Frankrijk vice-versa

Verders ben ik eigenlijk niet helemaal thuis in de regels rond cabotage-vervoer, ik houd er me ook niet mee bezig. Daar hebben ze beslist mensen voor op kantoor zitten die veel beter van de hoed en de rand weten dan Jantje en Pietje op een chauffeursforum. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-7-2021 om 14:55 zei Teddybeer:

Maar mocht het inderdaad zo (letterlijk) in de verordening staan dan hebben heel veel ondernemingen een serieus probleem als er op gehandhaaft wordt.

 

Vooralsnog ben ik nog nooit van mijn leven gecontroleerd op cabotage-vervoer dus ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopen. Ook in de nabije toekomst met Mobility Package, slimme tachograven en 150 controleurs extra...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Kiepenboer:

Zag dat 3 collega,s morgen vol met lege kratten naar Loderup gaan en daar kippetjes 
gaan laden voor Cuxhaven.

Dat mag zeker ook niet?

Dat mag wel. Waar de Zweden wel een hekel aan hebben is dat jij met 10 adressen binnenkomt en dan gaat uitlossen. Dat verstaan hun ook onder cabotage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat mag wel. Waar de Zweden wel een hekel aan hebben is dat jij met 10 adressen binnenkomt en dan gaat uitlossen. Dat verstaan hun ook onder cabotage.

Hoezo ???? als je die 10klanten in het buitenland geladen hebt is dat toch geen cabotage.

Ook niet als die 10 klanten door één bedrijf in Zweden ge-importeert worden en op 10 verschillende adressen gelost worden.

Wel natuurlijk de plaats van lading en plaats van lossing correct op de CMR,s invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Ger-1957:

Dat is weer zo'n dooddoener, als het een Moelander betreft dan moeten ze maar wat anders zoeken als het ze niet bevalt, maar als het jezelf betreft heb je niet veel keuze.

Keuze genoeg roepen jullie toch altijd ;)

Ger,

Ik sta niet te juichen omdat die Moelanders hier rondrijden,maar aanvaart t wel.

Je hebt mij hier op dit forum nog nooit kunnen betrappen op uitspraken die suggereren dat "wij" meer rechten zouden hebben dan moelanders.

Dus leg mij geen uitspraken in de mond die ik nooit gemaakt heb.

Dus dat "dooddoener "van je is onzin.

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden