Spring naar bijdragen

ILT test op afstand uitlezen tachografen


lientje
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
4 minuten geleden zei europeaan:

Veel keuze heb je niet

Dat is weer zo'n dooddoener, als het een Moelander betreft dan moeten ze maar wat anders zoeken als het ze niet bevalt, maar als het jezelf betreft heb je niet veel keuze.

Keuze genoeg roepen jullie toch altijd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 28-6-2021 om 11:36 zei Murphy:

Tegenwoordig zitten de chauffeurs de hele dag met een rekenmachine uit te vogelen of ze wel of niet "ff naar de wc kunnen", bang dat de dagelijkse rijtijd al op is voordat ze de reet hebben afgeveegd!

 

En hier ligt dus een taak voor de planner/werkgever/opdrachtgever.

 

Alles word tegenwoordig zo vreselijk strak ingepland wat uiteraard weer een gevolg is van de (meestal) belabberde ritprijzen die er betaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 27-6-2021 om 21:51 zei Pierre:

 Door een ONDERNEMER mogen in een ander Land 3 cabotageritten in 7 dagen worden gedaan waarna er een afkoelingsperiode is van 4 dagen.

 

Dat zal nog een probleem gaan worden voor jouw baas, Pierre….. 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet alleen jouw baas hoor. 😉

 

Maar ben jij de ondernemer, of is “jouw” baas dat?

Als dit echt waar zou zijn, dan mag jouw baas dus net zoveel cabotage ritten doen met 100 wagens, als een eigen rijder met 1 wagen. Want zo staat het in jouw quote.

 

Blijft altijd lekker zulke slechte vertalingen …….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Teddybeer:

(...) ben jij de ondernemer, of is “jouw” baas dat?

Als dit echt waar zou zijn, dan mag jouw baas dus net zoveel cabotage ritten doen met 100 wagens, als een eigen rijder met 1 wagen. Want zo staat het in jouw quote.

 

Ah, op die manier. Ik neem aan dat hier gewoon per auto gerekend word.

Maar zo heel veel cabotage-vervoer vind er niet plaats bij mijn werkgever, op een enkele rit/auto die twee maal binnen Frankrijk laadt en lost en dan weer naar Nederland komt. De rest is hoofdzakelijk Nederland-Frankrijk vice-versa

Verders ben ik eigenlijk niet helemaal thuis in de regels rond cabotage-vervoer, ik houd er me ook niet mee bezig. Daar hebben ze beslist mensen voor op kantoor zitten die veel beter van de hoed en de rand weten dan Jantje en Pietje op een chauffeursforum. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar mocht het inderdaad zo (letterlijk) in de verordening staan dan hebben heel veel ondernemingen een serieus probleem als er op gehandhaaft wordt.

 

Daarom vermoed ik een slechte vertaling. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-7-2021 om 14:55 zei Teddybeer:

Maar mocht het inderdaad zo (letterlijk) in de verordening staan dan hebben heel veel ondernemingen een serieus probleem als er op gehandhaaft wordt.

 

Vooralsnog ben ik nog nooit van mijn leven gecontroleerd op cabotage-vervoer dus ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopen. Ook in de nabije toekomst met Mobility Package, slimme tachograven en 150 controleurs extra...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei iveco 35c17:

Cabotage is in Skandinavie iets waar streng op gecontroleerd word.

Zag dat 3 collega,s morgen vol met lege kratten naar Loderup gaan en daar kippetjes 
gaan laden voor Cuxhaven.

Dat mag zeker ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Kiepenboer:

Zag dat 3 collega,s morgen vol met lege kratten naar Loderup gaan en daar kippetjes 
gaan laden voor Cuxhaven.

Dat mag zeker ook niet?

Dat mag wel. Waar de Zweden wel een hekel aan hebben is dat jij met 10 adressen binnenkomt en dan gaat uitlossen. Dat verstaan hun ook onder cabotage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat mag wel. Waar de Zweden wel een hekel aan hebben is dat jij met 10 adressen binnenkomt en dan gaat uitlossen. Dat verstaan hun ook onder cabotage.

Hoezo ???? als je die 10klanten in het buitenland geladen hebt is dat toch geen cabotage.

Ook niet als die 10 klanten door één bedrijf in Zweden ge-importeert worden en op 10 verschillende adressen gelost worden.

Wel natuurlijk de plaats van lading en plaats van lossing correct op de CMR,s invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Ger-1957:

Dat is weer zo'n dooddoener, als het een Moelander betreft dan moeten ze maar wat anders zoeken als het ze niet bevalt, maar als het jezelf betreft heb je niet veel keuze.

Keuze genoeg roepen jullie toch altijd ;)

Ger,

Ik sta niet te juichen omdat die Moelanders hier rondrijden,maar aanvaart t wel.

Je hebt mij hier op dit forum nog nooit kunnen betrappen op uitspraken die suggereren dat "wij" meer rechten zouden hebben dan moelanders.

Dus leg mij geen uitspraken in de mond die ik nooit gemaakt heb.

Dus dat "dooddoener "van je is onzin.

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

Niet alleen jouw baas hoor. 😉

 

Maar ben jij de ondernemer, of is “jouw” baas dat?

Als dit echt waar zou zijn, dan mag jouw baas dus net zoveel cabotage ritten doen met 100 wagens, als een eigen rijder met 1 wagen. Want zo staat het in jouw quote.

 

Blijft altijd lekker zulke slechte vertalingen …….

Niet slecht vertaald,slecht gelezen;

In de wet word met :"de ondernemer"bedoelt het bedrijf op wiens naam"de vergunning "staat.

Iedere vergunning heeft een nummer en behoort bij een voertuig.

Zodat men met dat voertuig en die vergunning gebonden is aan die 3 ritten.

Een onderneming die 100 of meer vergunningen heeft mag met al zijn voertuigen waarop hij een vergunning heeft die cabotageritten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei europeaan:

Hoezo ???? als je die 10klanten in het buitenland geladen hebt is dat toch geen cabotage.

Ook niet als die 10 klanten door één bedrijf in Zweden ge-importeert worden en op 10 verschillende adressen gelost worden.

Wel natuurlijk de plaats van lading en plaats van lossing correct op de CMR,s invullen.

In Zweden redeneren ze momenteel zo . Zijn al flinke boetes voor uitgedeeld. 

 

Of die boetes op de langere termijn stand gaan houden als je het voor laat komen weet ik niet. ik geloof het nog niet direct. Maar op het moment dat ze je aan de kant zetten en er wat van vinden heb je er wel mee van doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je vergist je denk ik.
Er zijn bedrijven die met een trekker naar de overkant gaan om daarna meerdere trailers die onbegeleid zijn over gekomen uit te lossen.
Die ritten vallen wel degelijk onder de cabotage regeling.


—- nulli cedo —-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Dokus:

Je vergist je denk ik.
Er zijn bedrijven die met een trekker naar de overkant gaan om daarna meerdere trailers die onbegeleid zijn over gekomen uit te lossen.
Die ritten vallen wel degelijk onder de cabotage regeling.


emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

Laat ik nu zelf bij zo een soort bedrijf werken Dokus.   Een oplegger met een adres of wat erop word gewoon aangemerkt als cabotage. Hun visie erop is dat je binnenkomt je oplegger op 1 adres lost en dan teruglaad op 1 adres en het land weer verlaat.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als de opl onbegleid binnenkomt is het cabotage. Komt die met een trekker eraan vast binnen, is het gewoon internationaal vervoer, ongeacht het aantal adressen.

Bij onbegleid ziet de Zweed dit als cabotage, want "het transport met Jaapie, die al aan de kaai geslapen heeft" vangt aan op het moment dat Jaapie de oplegger aanknoopt..... En aangezien Jaapie al in Zweden was, is dus laad adres en los adres(sen) beide in Zweden, dus cabotage.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat ik nu zelf bij zo een soort bedrijf werken Dokus. 
 

Dat is bekend.



Ook bij de Zweedse instanties is deze werkwijze bekend en misschien krijgen jullie daarom ook wat extra aandacht…………


—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Murphy:

Als de opl onbegleid binnenkomt is het cabotage. Komt die met een trekker eraan vast binnen, is het gewoon internationaal vervoer, ongeacht het aantal adressen.

Bij onbegleid ziet de Zweed dit als cabotage, want "het transport met Jaapie, die al aan de kaai geslapen heeft" vangt aan op het moment dat Jaapie de oplegger aanknoopt..... En aangezien Jaapie al in Zweden was, is dus laad adres en los adres(sen) beide in Zweden, dus cabotage.

 

 

En dit is het dus net. En niet het aantal adressen die je op je oplegger hebt als je het bootje afkomt. Maar op basis van de adressen word het dus wel als cabotage gezien en bedoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Dokus:


Dat is bekend.



Ook bij de Zweedse instanties is deze werkwijze bekend en misschien krijgen jullie daarom ook wat extra aandacht…………


emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

Die extra aandacht geeft men niet aan mijn werkgever Dokus. Die aandacht krijgt iemand anders van de heren in Zweden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei edje:

En hier ligt dus een taak voor de planner/werkgever/opdrachtgever.

 

Alles word tegenwoordig zo vreselijk strak ingepland wat uiteraard weer een gevolg is van de (meestal) belabberde ritprijzen die er betaald worden.

Echt nooit last van Edje. 'Hier is je rit en goeie reis'.

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Ik ook niet Matthieu. Als we maar op tijd vertrekken voor de eerste rit vinden ze het prima. De rest van de dag komt zoals het komt. Is wel lekker als je zo je werk kunt doen.

 

Maar ik heb ook distributiewerk gedaan en dan weten sommige planners niet van ophouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei edje:

^^

Ik ook niet Matthieu. Als we maar op tijd vertrekken voor de eerste rit vinden ze het prima. De rest van de dag komt zoals het komt. Is wel lekker als je zo je werk kunt doen.

 

Maar ik heb ook distributiewerk gedaan en dan weten sommige planners niet van ophouden. 

Edje ik heb daar bij jullie nog de tijd meegemaakt dat als je voor 5.00 weg was dat je tijdens de middag pauze
boven in de kantine te horen kreeg van collega,s>> Wa waarde wer vruug weg vanmearige😁

Reed toendertijd samen met kees piep met een 28 pal trailer en meestal ging 1 van de 2 de eerste naar Eindhoven en de 2e vlissingen of Terneuzen.
De Andere had de 1e Drachten.

Eindhoven toen nog door Son en door Breugel, en meestal om 4.30 weg en eerst ff koffie drinken met Huub
in Eindhoven, en dan lossen.

Tegenwoordig denk dat de eerste bij jullie om 3.00 al weg zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-7-2021 om 19:33 zei iveco 35c17:

Die extra aandacht geeft men niet aan mijn werkgever Dokus. Die aandacht krijgt iemand anders van de heren in Zweden.


Krijgt je werker die aandacht niet of krijgen de chauffeurs die niet als ze onderweg zijn? 🙃


Wij worden ook zelden aangehouden, maar er worden wel degelijk steekproeven gehouden op het naleven van de regeltjes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden