[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wie herkent dit bloemen en plantenbedrijf


Maersk

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedendag allemaal, ik kwam bij het opruimen van de vele cd roms die ik nog altijd had bewaard veel foto's tegen van allerlei voertuigen, ongevallen etc. van de 30 stuks cd roms heb ik er nu nog enkele over en de inhoud daarvan is inmiddels veilig gesteld en gearchiveerd op een SSD schijf, maar ook die zijn niet voor eeuwig!! (90% van het resterende beeldmateriaal was volledig onleesbaar geworden)

Het probleem is dat de cd roms ook na ruim 20 jaar hun beelden/data etc. gaan verliezen, niets is voor eeuwig zo lijkt het.

 

Maar enkele foto's vielen mij wel op en dat was de enorme klapper die deze vrachtwagen, van een bloemen en plantenbedrijf waarvan ik de naam maar gedeeltelijk kan lezen, heeft gemaakt.

De chauffeur, is mij destijds verteld, heeft de klap overleefd maar de eigenaar/chauffeur die lag te slapen achterin kwam hierbij om het leven, dit ongeval op de E19 richting Antwerpen schijnt ergens in het jaar 2000/2001 al te hebben plaatsgevonden, ik heb van de serie van tien afbeeldingen maar vier ervan kunnen "redden' de resterende waren onleesbaar geworden.

 

Nu deze foto's maakten op mij toen al een enorme indruk en nu na zoveel jaren weerzien wederom.

De vraag:

ik zou graag willen weten wat de naam was van dat bloemen en planten bedrijf, via Google vind je er niets over, als er iemand is die mij hierover meer info kan verschaffen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Ik ben namelijk bezig met een item als onderwerp vrachtwagen ongevallen en hoe die ontstaan en wat was de aanleiding en dat kan vele oorzaken hebben is mij al gebleken.

Dit onderwerp is in principe voor mezelf intern bedoeld om er een soort naslagwerk(je) van te maken, helaas krijg ik niet altijd de toedracht of aanleiding doorgespeeld van bepaalde instanties.

Ik krijg nog weleens van jonge gasten (maar ook wat oudere jongeren zeg maar) de vraag wat er nu zo mooi is aan het chauffeursvak en/of de romantiek, nu dat laatste zal jezelf moeten invullen zeg ik altijd maar, deze (oudere) jongeren willen graag beroepschauffeur worden en ik vertel ze in feite de leuke maar ook de minder leuke ervaringen, je moet het ook niet gaan romantiseren uiteraard zoals soms weleens te zien is op de video's op YouTube want het knippen/monteren in deze video's is schering en inslag.

Ik zeg altijd maar laat ook eens de mindere ervaringen zien, de tegenvallers etc. dat je compleet vaststaat in en te smal straatje of dat je ergens tegenaan bent gereden maar in 80% van alle video's zijn die beelden gesneuveld op de montagetafel bij wijze van spreken.

 

En vergeet niet als je een enorme hekel hebt aan ellenlange stukken autobahn, die je op een gegeven moment mijlenver de strot uit komen, moet afleggen eer je op je bestemming bent ook dat kan behoorlijk vervelen, kortom het chauffeursvak is een echt vak waarbij vermoeidheid en verveling kunnen toeslaan en je rijvaardigheid kunnen beïnvloeden, ik kaart het maar even aan nietwaar.

 

Dank voor jullie aandacht en hoop een antwoord, bij voorbaat dank, zie foto van de ooit eens zo prachtige Volvo FH12

Volvo FH12-03-architectural-width-1280px.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Maersk:

 

 

 

En vergeet niet als je een enorme hekel hebt aan ellenlange stukken autobahn, die je op een gegeven moment mijlenver de strot uit komen, moet afleggen eer je op je bestemming bent ook dat kan behoorlijk vervelen, kortom het chauffeursvak is een echt vak waarbij vermoeidheid en verveling kunnen toeslaan en je rijvaardigheid kunnen beïnvloeden, ik kaart het maar even aan nietwaar.

 

 

 

Vind dat wel mee vallen tegenwoordig, want onderhand iedereen heeft een telefoon bij met onbeperkt bellen.
Dus bel je je collega die ook in de nacht sterren zit te kijken en voor je het weet ben je weer 2 uur verder geouwehoert😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

Vind dat wel mee vallen tegenwoordig, want onderhand iedereen heeft een telefoon bij met onbeperkt bellen.
Dus bel je je collega die ook in de nacht sterren zit te kijken en voor je het weet ben je weer 2 uur verder geouwehoert😁

zolang het handsfree is vind ik het oké, je zou ze de kost nog moeten geven die met zo'n "ding" nog aan hun oor zitten en ja dan terecht een fikse boete.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Maersk:

zolang het handsfree is vind ik het oké, je zou ze de kost nog moeten geven die met zo'n "ding" nog aan hun oor zitten en ja dan terecht een fikse boete.

De werktelefoon ( Iphone ) en prive Samsung zijn gelijktijdig via bluetooth met radio verbonden.
Bel eigenlijk nooit met dat ding in de handen.
Nadeel is dat je radio stopt tijdens bellen😁
Dus als ik het gelul zat ben zeg ik>>> doei ik ga ff muziek luisteren😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei andremast:


 

 


Kun je ze wel apart gebruiken dan?
Bij mij staan ze allebei in geheugen,maar is er maar 1 verbonden,om handsfree te bellen

 

De eerste die overgaat verbind, en kom er tijdens dat gesprek een oproep op de andere dan druk ik die weg of neem niet op

Ben geen vrouw, en kan dus niet multitasken😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



De eerste die overgaat verbind, en kom er tijdens dat gesprek een oproep op de andere dan druk ik die weg of neem niet op




Bij mij is er maar 1 verbonden,als ik de ander wil gebruiken dan moet ik dat aanpassen in menu vd radio eer ik die kan gebruiken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuk allemaal over dat handsfree bellen, ik heb helemaal geen mobile telefoon en dat bevalt prima maar dit terzijde, ik heb nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vraag wie iets weet of herkend, hopelijk komt er nog iemand met een antwoord.

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Maersk:

 ik heb nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vraag wie iets weet 

😁😁😁😁zo gaat dat met chauffeurs. Zelfde wanneer je ziet praten aan de bar. Een vreemde denkt, oh. Die weten alles, echte doctorandussen. Totdat je echt gast luisteren. Dan gaat t over vrouwen en handsfree....😉😊😜

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 4
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei steenhaas1:

Heb dat pas geprobeerd, handsfree rijden, gaat goed tot je een bocht tegenkomt 😉

vroeger op je fiets (net nieuw gekregen) geen handen aan het stuur, gaat prima en de bink uithangen in de trant van "kijk mij eens" en dan een klein steentje en pats boem daar lig je op je muil en je fiets beschadigd, het allergrootste probleem is niet die schaafplek of kapotte knie maar hoe ga je dat aan je ouders uitleggen!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Maersk:

Leuk allemaal over dat handsfree bellen, ik heb helemaal geen mobile telefoon en dat bevalt prima maar dit terzijde, 

Je bent toch wel bij de aller laatste die tegenwoordig geen telefoon hebben.
Swel lastig want telefooncellen langs de weg zie eigenlijk nooit meer😁

Moet er wel bij zeggen dat ik 4 jaar geleden ook nog een gewone Nokia had zonder al die poespas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Zo te zien aan de trailer is het een verkoopwagen. 
Op Facebook is er een pagina van Rijnsburgse lijnrijders. Besloten (...)

 

Ik gooi even een lijntje uit bij mijn dienstmaat cq. buddy die zelf al jarenlang zo'n 15 auto's voor hem n Zweden heeft rijden. Met bloemetjes, uiteraard uit Rijnsburrrrg...juh. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Teerrringgg Teerrrinnggg.....niks mis met Leie...(ook al staat het alleen maar op de geboorteakte). 😃

(leuk weetje is; dat de Leienaren al eeuwenlang de dag van de duitse eenwording vieren, terwijl de duitsers er pas een paar jaartjes aan mee doen....(3 Oktober))

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-6-2021 om 19:32 zei RobNiat:


Zo te zien aan de trailer is het een verkoopwagen. 
Op Facebook is er een pagina van Rijnsburgse lijnrijders. Besloten, dus je zult je eerst aan moeten melden als lid, maar ik zou daar mijn vraag stellen. Daar zal vast wel iemand meer weten. 
 

Overigens vind ik dat je er een rare, bijna morbide hobby op na houdt. 
Ik heb iemand gekend die bovenmatig geïnteresseerd was in ongevallen met containerauto’s. Maar die werd daarvoor benaderd om zijn expertise. Hij kwam met antwoorden en verklaringen om situaties uit te leggen. En zijn bevindingen werden gebruikt om verbeteringen door te voeren in de productie van auto’s en getrokken materieel. 
Meer dus dan alleen een overzicht wie waar is overleden na een ongeval…
 

 

Beste Rob, het gaat niet zozeer wie er overleden was, het bleek hier om de eigenaar/chauffeur te gaan althans dat kreeg ik toentertijd via de mail te horen met deze foto's erbij.

Ik zat toen ook zelf in de bloemen en planten en inderdaad dit is een verkoopwagen oftewel een "lijnrijder" wat ik ook heel even heb gedaan in die tijd maar verkopen is niet mijn ding kreeg ik al snel in de gaten, verkopen moet echt in je genen zitten en ook al heb je een rotdag toch blijven lachen en nee sorry dat lukt niet bij.

Ik verzamel dit soort beelden om jongere chauffeurs er van bewust te maken dat het chauffeursvak iets meer inhoud dan alleen maar sturen en je goed je ogen open houden, je hoeft het nooit zelf te doen ook anderen kunnen domme dingen op de weg.

Er zijn genoeg personenwagen eigenaars die een bloedhekel hebben aan vrachtwagens en dat maakt niet uit wie er achter het stuur zit, sommige krijgen een waas voor hun ogen als ze al achter een vrachtwagen belanden en willen dan koste wat het kost daar zo snel mogelijk weg als het lukt en op die manier kunnen er bizarre situaties ontstaan.

En dat soort zaken probeer ik die gasten voor te houden, het "vak" kan heel leuk en gezellig zijn maar heeft ook zijn donkere kanten, niet alles in het leven is hosanna!!

By the way, ik heb ook jaren terug de foto's mogen ontvangen van dat ongeval bij Schönberg in Oostenrijk vlak voor de tolpoorten waarbij een Duitse Scania in een split second werd bedolven onder een betonnen keerwand van een tig aantal ton, de chauffeur is hierbij om het leven gekomen, zie hier de plak waar het ongeval heeft plaatsgevonden: https://goo.gl/maps/frQF3ypGCsNSWcAF9   zal er één foto als bijlage bijplaatsen, er komt een foto/videoaflevering van op mijn YouTube kanaal later.

Daarna zijn alle keerwanden vastgezet zoals ook te zien is als men even streetview gebruikt, ikzelf heb die plek talloze malen gepasseerd op mijn weg naar Italië maar geen seconde erbij stilgestaan om te denken "straks valt zo'n plaat naar beneden" en dat was voor het ongeval, daarom zeg ik ook het kan iedereen zomaar overkomen en je mag als vrachtwagenchauffeur bij wijze van spreken "God op je blote knieën danken dat je het na al die jaren er zonder kleerscheuren vanaf heb gebracht.

Ongeval 20-03-2012 Schönberg, Oostenrijk-003.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-6-2021 om 20:32 zei Kiepenboer:

Je bent toch wel bij de aller laatste die tegenwoordig geen telefoon hebben.
Swel lastig want telefooncellen langs de weg zie eigenlijk nooit meer😁

Moet er wel bij zeggen dat ik 4 jaar geleden ook nog een gewone Nokia had zonder al die poespas

Ik heb nog een Sonim (neem ik allen mee als ik even weg ga) liggen in een la en die ligt daar al jarenlang stof te happen maar zodra er een "simkaartje" ingaat doet deze het nog perfect, ik heb het niet zo op die smartphones etc. persoonlijk vind ik het een sociale minachting naar je medemens toe als je met iemand staat te praten en die persoon staat ondertussen op zijn/haar telefoon te kijken.

Ik heb het meegemaakt op de ferry van de DFDS van Duinkerke naar Dover (ja Duinkerke zonder N!!) stond daar met verbazing te kijken naar al die mensjes met hun telefoon in de hand, niemand sprak met elkaar alleen maar met die telefoons, wat een sociale afgang dacht ik nog, er is/was niemand die een een gesprek voerde met elkaar, ja via die telefoon, ik blijf het een sociale verloedering vinden al die zogenaamde vooruitgang met die telefoons daarom heb ik ook een persoonlijke bloedhekel aan telefoons in ene auto, ook al is het handsfree het leidt alsnog enorm af, althans bij mij wel, ik kan maar aan één ding aandacht geven en dat is de weg waarop je rijdt en wat er om je heen gebeurt en daar kan ik geen telefoongesprek bij hebben, kortom ik zette de telefoon altijd uit 100% mijn toenmalige werkgever was er niet blij mee en die wou mij zelfs verplichten om de telefoon aan te laten in "geval" dat, mooi niet ging zodra ik instapte direct uit en er waren meerdere chauffeurs die dat ook gingen doen, kortom het had voor de werkgever geen zin meer om je onder het rijden te gaan bellen en 9 van de 10 gesprekken waren niet werkgerelateerd, oftewel slap geouwehoer en daar zat ik niet op te wachten.

sonim ip-68 2010.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-6-2021 om 21:23 zei Pierre:

 

Ik gooi even een lijntje uit bij mijn dienstmaat cq. buddy die zelf al jarenlang zo'n 15 auto's voor hem n Zweden heeft rijden. Met bloemetjes, uiteraard uit Rijnsburrrrg...juh. :D

Dank Pierre maar deze "lijnrijder" reed alleen op Frankrijk met z'n tweeën even dit, degene die het heeft overleefd heeft nooit meer gewerkt, alles was kapot en dat hij het nog heeft overleefd mag een wonder heten!! met twee kapotte benen etc. deze man heeft vele verwijten van de familieleden van de eigenaar/chauffeur naar zijn hoofd geslingerd gekregen en is ook later met de noorderzon vertrokken, niemand weet waar hij naartoe is gegaan toen hij weer een beetje mobiel was (mobiel wil zeggen met een hulpmiddel) dit heb ik uit een bron destijds die er bovenop zat, helaas deze bron is een aantal jaar geleden (2008) overleden bij een ongeval in zuid Spanje, werd daar door een dronken automobilist van zijn scooter afgereden.

 

Nog even dit Pierre, ik heb nog altijd die uitspraak van jouw vader bewaard, en die droeg deze titel: "De tijden zijn veranderd" de inhoud van deze PDF (ik heb er destijds een PDF van gemaakt) laat ik nog weleens lezen aan jongere gasten die soms nogal hoog van de toren blazen en denken dat ze alles al weten wat met het "leven" heeft te maken, ze weten helemaal niks, hebben amper ervaring en ervaring doe je op door ouder te worden maar ik weet ook uit een recent verleden toen ik nog werkzaam was dat er transportwerkgevers waren die iemand van 20 jaar wilden aannemen aar het liefst met 30 jaar ervaring, ik wenste ze daarbij altijd heel veel succes, ikzelf was waarschijnlijk te duur en ja ook meer ervaring en je bent niet meer zo kneedbaar voor zo'n werkgever.

Maar nadat sommige dit hadden gelezen kwamen ze toch wel terug op bepaalde zaken, denk er maar eens goed over na en nee het leven is niet zo "donker' dat heb jezelf in de hand zoals keuzes maken en ja daar gaat het soms vaak mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-6-2021 om 19:32 zei RobNiat:


Zo te zien aan de trailer is het een verkoopwagen. 
Op Facebook is er een pagina van Rijnsburgse lijnrijders.
 

 

Ga ik doen ik doe dat wel voor even en daarna zeg ik direct het account weer op, maar alsnog bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei Maersk:

 ik heb het niet zo op die smartphones etc. persoonlijk vind ik het een sociale minachting naar je medemens toe als je met iemand staat te praten en die persoon staat ondertussen op zijn/haar telefoon te kijken.

Ik heb het meegemaakt op de ferry van de DFDS van Duinkerke naar Dover (ja Duinkerke zonder N!!) stond daar met verbazing te kijken naar al die mensjes met hun telefoon in de hand, niemand sprak met elkaar alleen maar met die telefoons, wat een sociale afgang dacht ik nog, er is/was niemand die een een gesprek voerde met elkaar, ja via die telefoon, ik blijf het een sociale verloedering vinden al die zogenaamde vooruitgang met die telefoons 

 

Nou zit ik zelf echt niet de godsganselijke dag op dat scherm te turen, en tijdens laden of lossen licht dat ding voorin de auto.

Kan ooit zijn dat de planner vraagt om de telefoon bij de hand te houden ivm aantallen te laden, maar dat staat dan ook wel op je ritopdracht vermeld.

Heb wel eens meegemaakt op een autohof bv in het restaurant waar bijna niemand binnen zit maar de parking vol, dat je een gesprek
probeert aan te knopen met iemand die een tafel verder zit, maar onbegonnen werk, want je zou eens iets missen op je telefoon.

Ander punt waar ik zowat niemand over hoor klagen is contant  geld bij je bank ophalen.
Heb van de Rabo wel eens een bericht daarover voorbij zien komen.
Maar als je graag een groter bedrag wilt opnemen om iets contant te betalen zegt men doodleuk dat je
kan pinnen bij de automaat.
Dat ding geeft alleen biljetten van 50 euro, dus bij een groot bedrag zie je het al voor je met een pak geld van hier tot ginder.

Dit is iets van de laatste 2 jaar, en voorheen nam ik op vakantie altijd contant mee en wisselde terplaatse biljetten van 500
die ook nog een betere koers hadden dan die van 50.

Stond de laatste keer op Schiphol met 80 briefjes van 50 in mijn broekzak  terwijl dat ook met 8 van 500 kan.

Zegt zoeen dame van de beveiliging > wat zit daar nog in je broekzak,> ik zeg mijn vakantiegeld.
Nou dat wilde ze zien, en ik toon dat haar.
Moest ik dat haar overhandigen,> ik zeg tegen haar>> denk ut niet want dat zit ver onder de vrijstelling van 10000 pp zonder
aangifte te doen.

Nou ging ze gelijk de douane bellen want ze dacht een grote geldsmokkelaar te pakken te hebben.
Na 5 minuten komt er een man van de douane en vraagt wat er aan de hand is.
Ik zeg> heb contant geld bij maar zit ver onder de vrijstelling,> hij, oke laat maar een zien.

Tja zegt> ooh ik zie het al dat is bij de lange na geen 10000, loop maar door😁

De dame beteutert achterlaatend😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:


Heb wel eens meegemaakt op een autohof bv in het restaurant waar bijna niemand binnen zit maar de parking vol, dat je een gesprek
probeert aan te knopen met iemand die een tafel verder zit, maar onbegonnen werk, want je zou eens iets missen op je telefoon.

 

Dat bedoel ik er maar mee, ik heb verder niets met sociale media en heb ook nergens een account o.i.d. ja e-mail en een YouTube kanaal maar of je dat nu ook sociale media moet noemen?? dacht het niet, het is maar een uitlaatklep een uit de hand gelopen hobby zeg maar vanwege teveel materiaal wat betreft transport gebeuren etc. ik moest dat ergens kwijt en ach ja er staan inmiddels meer video's van allerlei aard wat totaal niets met transport te maken heeft.

Ik zeg maar zo als je eenmaal met pensioen bent dan volg je het spul nog vrij kort erna, maar ik ben nu ruim anderhalf jaar verder en het neemt wel af, het slijt zeg maar, nee vergeten doe je het niet maar het wordt steeds grijzer en grijzer, je hebt er niet meer zo'n affiniteit mee omdat jezelf niet mer rijdt en nee ik mis het niet, ik heb vlak voor en na mijn pensioen diverse aanbiedingen gehad maar mijn digikaart liep ten einde en ik vroeg dan wel of ze die ook wilden vernieuwen, opeens haakten er diverse af, ach ja wel de lusten maar niet de lasten en dan weet ik al "daar wil je niet gaan werken" en ik heb ook alles afgewezen nee ik had er geen zin meer in iegenlijk, ik heb mijn werkbare leven achter mij gelaten en het is genoeg geweest!! heb er weinig trek in om te eindigen zoals diverse chauffeurs ook is overkomen zoals maar eentje te noemen Harry Stam die amper een kleine twee jaar vanaf zijn pensioen zat, triest eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-6-2021 om 19:32 zei RobNiat:


Zo te zien aan de trailer is het een verkoopwagen. 
Op Facebook is er een pagina van Rijnsburgse lijnrijders. Besloten, dus je zult je eerst aan moeten melden als lid, maar ik zou daar mijn vraag stellen. Daar zal vast wel iemand meer weten. 
 

Overigens vind ik dat je er een rare, bijna morbide hobby op na houdt. 
Ik heb iemand gekend die bovenmatig geïnteresseerd was in ongevallen met containerauto’s. Maar die werd daarvoor benaderd om zijn expertise. Hij kwam met antwoorden en verklaringen om situaties uit te leggen. En zijn bevindingen werden gebruikt om verbeteringen door te voeren in de productie van auto’s en getrokken materieel. 
Meer dus dan alleen een overzicht wie waar is overleden na een ongeval…
 

 

Ik heb de foto/video zojuist online gezet, zie hier: ik verneem jullie reacties wel en ik mag ervan uit gaan dat het geluid gewoon aanstaat, dank!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Maersk:

Ik heb de foto/video zojuist online gezet, zie hier: ik verneem jullie reacties wel en ik mag ervan uit gaan dat het geluid gewoon aanstaat, dank!

 

Dit heeft niks met ongevallen te maken, dit is gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden