[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wie herkent dit bloemen en plantenbedrijf


Maersk

Recommended Posts

  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

Dit heeft niks met ongevallen te maken, dit is gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.

 

Ik begrijp jouw insteek wel maar toch ben ik het daar niet mee eens, ja oké verkeerde tijdstip en plaats maar lees even hieronder hoe ik hier aan ben gekomen.

Overigens deze foto's heb ik al jarenlang op mijn PC staan en dikwijls gedacht zal ik ze verwijderen maar aangezien ik wat connecties heb met personen die jonge chauffeurs begeleiden naar het chauffeursvak die denken dat het "vak" alleen maar rozengeur en maneschijn is dan laat ik ze even wat andere facetten zien wat je als beroepschauffeur kan overkomen, sommigen zeggen dat je deze jonge gasten afschrikt en ik deel die mening allesbehalve, want het leven is geen feest je zal zelf de spullen moeten meenemen om er een feest van te maken niks meer en niks minder!! ik heb in de jaren dat ik dit geheel vrijwillig doe maar 2 personen meegemaakt die er vanaf hebben gezien en voor een andere kant in de logistiek hebben gekozen (planning), gelijk hebben ze, ieder zijn of haar keuze.

 

Terugkomend op de zinsnede van Europeaan "dit is gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment".

Correctie, de Oostenrijkse politie en lokale nieuwsbladen/kranten daar hebben dit aangemerkt als een ongeval, niks meer en niks minder, ik ga uit van een correcte berichtgeving van deze bron en ook die van de lokale politie daar toentertijd.

Ik heb dit uit diverse kranten en nieuwsbladen die mij via een goede Oostenrijkse kennis/vriend destijds deed toekomen.

Niet de verkeerde plaats want de beste man was onderweg naar Italië, enige wat er overblijft is het tijdstip en als hij niet door dat blok beton was getroffen dan waarschijnlijk een ander of dat het blok beton op het wegdek zou vallen, alles was mogelijk geweest, inderdaad het tijdstip dat hij daar net reed heeft de chauffeur het leven gekost en daarom werd het ook een noodlottig ongeval genoemd, veroorzaakt door de natuur en tegen natuurgeweld is geen mens opgewassen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Maersk:

 

Overigens deze foto's heb ik al jarenlang op mijn PC staan en dikwijls gedacht zal ik ze verwijderen maar aangezien ik wat connecties heb met personen die jonge chauffeurs begeleiden naar het chauffeursvak die denken dat het "vak" alleen maar rozengeur en maneschijn is dan laat ik ze even wat andere facetten zien wat je als beroepschauffeur kan overkomen, sommigen zeggen dat je deze jonge gasten afschrikt en ik deel die mening allesbehalve, want het leven is geen feest je zal zelf de spullen moeten meenemen om er een feest van te maken niks meer en niks minder!! ik heb in de jaren dat ik dit geheel vrijwillig doe maar 2 personen meegemaakt die er vanaf hebben gezien en voor een andere kant in de logistiek hebben gekozen (planning), gelijk hebben ze, ieder zijn of haar keuze.

 

 

IK vind dat je wel erg ver gaat met je missie naar jongere chauffeurs door hun dit soort foto,s voor teschotelen.

Je gaat toch iemand die een middellandse zee cruise gaat maken toch ook geen beelden van de Costa Concordia laten zien om hun bewust te maken van eventuele risico's.

Weet je wie ook altijd metdat soort foto,s liep te leren ? Pater Hyronimus Hofer,de "chauffeurspater"van Vipiteno,en de arme lieden die deze ongevallen overkomen was kwamen ,zonder uitzondering, nooit in de kerk,een soort straf van de heer dus (in zijn ogen).

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk hier toch iets genuanceerd over. In de jaren 70 in de tijd voordat de tere zieltjes de macht grepen, stonden bij een bergingsbedrijf in ons dorp de wrakken voor iedereen zichtbaar langs de provinciale weg. Ik had toen net mijn rijbewijs en sommige van die wrakken maakte diepe indruk op mij en zette me toch aan het denken, vooral als het wrak van een bekende was. Ik merkte dat dat ook gold voor mijn vrienden, die net als ik in mijn Fordje met racestrepen toch ook weleens lekker gas wilde geven.

Tegenwoordig hebben bergers de plicht om wrakken onzichtbaar en overdekt te stallen uit respect.

Ik denk dat ieder van ons weleens langs een ongeval is gereden, dat indruk maakte en je toch rustiger aan deed en iets minder (of nog minder) risico nam.

We hebben een beetje een cultuur gekweekt om zwaar beladen onderwerpen weg te moffelen. Vooral pamperen en niet confronteren, want risico op emotionele schade. Vliegt er een jongen met een absurde snelheid in een bocht op een polderweggetje in een zwaar opgevoerd Golfje tegen een boom, dan houden we een stille tocht, plaatsen een bermmonumentje en mogen “uit respect” vooral niet zeggen, dat die imbeciel normaal had moeten doen. Ik zou zeggen, zet dat platte Golfje nou eens op de eerst volgende carmeet van vloggers die net zo imbeciel rijden en nog nooit tastbaar geconfronteerd zijn met hoe het ook af kan lopen.

  • Like 8
  • Thanks 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Localton:

Ik denk hier toch iets genuanceerd over. In de jaren 70 in de tijd voordat de tere zieltjes de macht grepen, stonden bij een bergingsbedrijf in ons dorp de wrakken voor iedereen zichtbaar langs de provinciale weg. Ik had toen net mijn rijbewijs en sommige van die wrakken maakte diepe indruk op mij en zette me toch aan het denken, vooral als het wrak van een bekende was. Ik merkte dat dat ook gold voor mijn vrienden, die net als ik in mijn Fordje met racestrepen toch ook weleens lekker gas wilde geven.

 

Tegenwoordig hebben bergers de plicht om wrakken onzichtbaar en overdekt te stallen uit respect.

 

Ik denk dat ieder van ons weleens langs een ongeval is gereden, dat indruk maakte en je toch rustiger aan deed en iets minder (of nog minder) risico nam.

 

We hebben een beetje een cultuur gekweekt om zwaar beladen onderwerpen weg te moffelen. Vooral pamperen en niet confronteren, want risico op emotionele schade. Vliegt er een jongen met een absurde snelheid in een bocht op een polderweggetje in een zwaar opgevoerd Golfje tegen een boom, dan houden we een stille tocht, plaatsen een bermmonumentje en mogen “uit respect” vooral niet zeggen, dat die imbeciel normaal had moeten doen. Ik zou zeggen, zet dat platte Golfje nou eens op de eerst volgende carmeet van vloggers die net zo imbeciel rijden en nog nooit tastbaar geconfronteerd zijn met hoe het ook af kan lopen.

 

Ik kan met jouw mening 100% eens zijn, ik heb in al mijn jaren dat ik op weg heb gereden, ze zeggen altijd "gezeten" maar dat lijkt mij zeer ongezond maar dit terzijde, men snapt wel wat ik bedoel.

Ik heb vele ongevallen gezien en ook eentje van nabij mee mogen maken en ik kan je zeggen dat is geen prettig gezicht ook al was het tegen elf uur in de avond en onderweg naar Jabbeke om daar even kort een pauze te maken end an in één ruk door naar Calais om de trein naar Folkestone te nemen.

In de buurt van de afslag Brugge op de E40 zag ik plotseling iets met rode en witte lichten die heel raar draaiden etc. ik red ongeveer een 500 meter ongeveer erachter.

Het is heel vreemd in het donker dat spel met die lampen en je weet niet zo gauw wat er aan de hand is, nu dat was binnen de minuut wel duidelijk, een dronken heerschap had een 9 personenbusje van de weg af gereden daar zat een complete familie in die op weg naar huis na een verjaardagsfeestje, van de 9 inzittenden waren er 4 zeer ernstig gewond, de anderen hadden wel verwondingen maar die liepen uiteen van een gebroken arm tot enkel wat schaafwonden.

Meerdere weggebruikers belden direct de hulpdiensten en die waren snel ter plaatste, ik zag op een gegeven moment dat dronken heerschap wederom in zijn auto stappen, niet dat die ooit van zijn plek af zou komen maar hij probeerde het toch, omstanders hebben deze dronken infantiel uit zijn wagen getrokken en overgeleverd aan de toesnellende politie.

Ze vroegen mij naar toedracht maar helaas die kon ik ze niet geven alleen wat ik heb gezien was dat er opeens rode en witte lichten begonnen te draaien, het bleek zo te zijn dat hij de oprit heeft genomen en zo zonder te kijken de snelweg is opgereden en ja daar reed nu net dat busje met die familie, ik heb later nog een schriftelijke verklaring afgegeven bij de politie in Brugge, althans ik had een adres waar ik het naartoe moest sturen, heb er later pas meer over vernomen, de dronken bestuurder was een veelpleger en is toen veroordeeld tot 3 jaar gevangenisstraf en 10 jaar rijontzegging, maar of dat ooit heeft geholpen??

daarom heb ik zo'n enorme bloedhekel aan lui die willens en wetens met teveel alcohol op toch nog gaan rijden.

 

Wat wrakken betreft ik heb er genoeg gezien ook van de motorrijders op de Duitse Autobahnen maar dat was niet altijd de schuld van de motorrijder zelf nee de schuld lag bij die bestuurder van een auto die amper kijkt in zijn spiegel en ja dan is het snel gebeurd.

Ik ben geabonneerd op een YouTube kanaal en dat heet VN-24 deze mensen hebben afspraken met de lokale politie eenheden en de bergers, zij doen zeer professioneel hun werk wat beelden betreft, nee geen gewonde personen of erger dat mag sowieso al niet in Duitsland, overigens nergens in feite is het ook zeer onethisch!!

Waar de politie in Duitsland echt jacht op maakt zijn de sensatiezoekers die met hun telefoon (mobieltje0  opnamen maken van dit soort ongevallen en die worden dan ook gefotografeerd en krijgen een fikse boete thuis gestuurd en die zijn niet mals, zou zeggen bekijk de bijlage hoe bepaalde politiemensen daar behoorlijk boos over kunnen worden en terecht zou ik zeggen!!! ik ga er wel vanuit dat de meesten hier wel Duits spreken en verstaan.

Hier de link: Geduld am Ende: Polizei führt Gaffer auf A6 zu Leiche - YouTube

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden