[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Cmr


thea89

Vraag

  • Forumlid

Hallo mede chauffeurs,

 

Ik ben nieuw hier.

Ik ben Thea Koster en ben 32 jaar.

Samen met mijn partner hebben wij KDB Koeriers en 4 auto's.

We zijn gevestigd in Zeeland.

 

Nu gebeurt het nog al eens dat we onderweg nog een spoedje krijgen en niet iedereen kan een cmr uit printen. Nu ben ik op zoek naar blanco cmr bladen in de 4 kleuren om deze zelf te kunnen schrijven. 

 

Ik heb er op internet gekocht maar daarvan is nummer 1 heel dik en 2,3,4 is nagenoeg onleesbaar, zeker als ik het nadien nog in wil scannen voor onze klant. 

 

Heeft iemand hier een tip voor?

 

Alvast dank.

 

Vriendelijke groet, 

Thea Koster 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

ff doorzoeken. Blanco voorgedrukte CMR's met of zonder je eigen bedrijfsnaam zijn gewoon te koop.

Je kunt ze onderweg met pen of met een typemachine (wie kent ze nog?) invullen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Beste mevrouw,

 

Hier bij mij thuis liggen er 5 boeken van 25 cmr dokumenten in 4 voud, doorschrijf blanco. Ze zijn dik 10 jaar oud. U mag ze hebben voor een appel en een ei, het is te zeggen gratis.

Zelf afhalen in Wortegem-Petegem.

 

Met vriendelijke groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hebben een Epson printer in de auto en meestal printen we er maar 2.

1 voor laadadres en 1 voor losadres, we verzenden ze ook per mail   en deze mail gaat automatisch >> 

1 naar laadadres
1 naar losadres
1 naar opdrachtgever
1 naar kantoor

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-7-2021 om 19:41 zei thea89:

Hallo mede chauffeurs,

 

Ik ben nieuw hier.

Ik ben Thea Koster en ben 32 jaar.

Samen met mijn partner hebben wij KDB Koeriers en 4 auto's.

We zijn gevestigd in Zeeland.

 

Nu gebeurt het nog al eens dat we onderweg nog een spoedje krijgen en niet iedereen kan een cmr uit printen. Nu ben ik op zoek naar blanco cmr bladen in de 4 kleuren om deze zelf te kunnen schrijven. 

 

Ik heb er op internet gekocht maar daarvan is nummer 1 heel dik en 2,3,4 is nagenoeg onleesbaar, zeker als ik het nadien nog in wil scannen voor onze klant. 

 

Heeft iemand hier een tip voor?

 

Alvast dank.

 

Vriendelijke groet, 

Thea Koster 

Hier:

 

https://shop.beurtvaartadres.nl/internationale-vrachtbrief-cmr/cmr-voor-handmatig-gebruik

 

Die hebben er zoveel dat ze ze zelfs verkopen.

  • Like 1
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-7-2021 om 19:41 zei thea89:

Hallo mede chauffeurs,

 

 

 

Ik heb er op internet gekocht maar daarvan is nummer 1 heel dik en 2,3,4 is nagenoeg onleesbaar, zeker als ik het nadien nog in wil scannen voor onze klant. 

 

 

 

Vriendelijke groet, 

Thea Koster 

Daarom is een printer mogelijk wel iets, altijd duidelijk leesbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei zoetwatermatroos:

@ ts Als de rode niet van belang voor je is kan je natuurlijk ook beginnen om op de blauwe te beginnen met schrijven misschien dat die wel beter doordrukt.

Da's niet zo'n heel best advies. Je mag namelijk alleen maar op het voorblad (rood dus) schrijven. Absoluut verboden verandering aan te brengen op enig volgend blad. Behalve in het vakje rechts onderin, zijnde de ontvanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei matthieu:

Da's niet zo'n heel best advies. Je mag namelijk alleen maar op het voorblad (rood dus) schrijven. Absoluut verboden verandering aan te brengen op enig volgend blad. Behalve in het vakje rechts onderin, zijnde de ontvanger.

Geen idee , heb er nog niet eerder van gehoord maar zou kunnen hoor al vraag ik mij dan wel af hoe de lostijd en evt manco's worden genoteerd.  En ik heb het ook niet over veranderingen aanbrengen... 

In een van de links van Dokus is er een aanbieder van cmrs die alleen de blauwe en de groene aanbied daar zou je dus niets mee kunnen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uh heren, de rode is normaal gesproken toch voor de afzender. Dus die heb je meestal niet bij je. Zelf een CMR schrijven als vervoerder, waar dus geen handtekening van de afzender op staat vormt geen geldige vervoersovereenkomst. Maar vaak kan het niet anders want je wilt toch iets bij je hebben.

De laad- en lostijden schrijf je op de blauwe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Kan wel kloppen, Matthieu.

Het CMR is een rechtsgeldige overeenkomst tussen afzender en ontvanger (eventueel via met tussenpersoon).

Deel 1 is het deel dat daadwerkelijk "opgemaakt" wordt. Lees het oorspronkelijke document. 

Wie verteld de ontvanger dat de gegevens nog "kloppen" indien er "onderweg" op deel 2,3 of 4 wat met pen is bijgekrast.......

Zo heb ik het ook altijd begrepen.

Daarom zijn de delen ook genummert, omdat er in het toesnellende computer tijdperk CMR's in zwart, zwart, zwart en zwart uit de printer kwamen.....

Zo kan de ontvanger, of wie dan ook zien welk deel hij/zij in handen krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
53 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) je moet overigens ook een andere vervoerder kunnen invullen bij omkoppelen 

 

Dat kan gewoon op het blauwe gedeelte als jij een trailer overneemt, vak 17. (opvolgende vervoerders)

Zowiezo nooit op het rode gdeelte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

 

Verder is het onzin dat ik de opvolgende vervoerder niet op het rode gedeelte mag schrijven, als ik een verkochte vracht laad (dus als charter) dan staat in veel gevallen de vervoerder al ingevuld in vak 16 en vul je dus op de rode vrachtbrief in vak 17  je firma naam in

Als het goed is tekent de chauffeur voor ontvangst op het rode deel en dat blijft dan achter bij de afzender.

Als chauffeur kun je daar dus in principe niets op invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-7-2021 om 14:49 zei Murphy:

ff doorzoeken. Blanco voorgedrukte CMR's met of zonder je eigen bedrijfsnaam zijn gewoon te koop.

Je kunt ze onderweg met pen of met een typemachine (wie kent ze nog?) invullen.

 

Klopt maar helaas niet altijd even goede kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-7-2021 om 15:28 zei Eesti:

 

Beste mevrouw,

 

Hier bij mij thuis liggen er 5 boeken van 25 cmr dokumenten in 4 voud, doorschrijf blanco. Ze zijn dik 10 jaar oud. U mag ze hebben voor een appel en een ei, het is te zeggen gratis.

Zelf afhalen in Wortegem-Petegem.

 

Met vriendelijke groeten,

Hartelijk dank voor uw aanbod.

Ik zal er zeker over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-7-2021 om 22:54 zei Dokus:

Ik dacht gelezen te hebben dat u Dokus, deze cmr in bezit had en dat mensen indien interesse u een email mochten sturen.

Dus ik had gehoopt ze van u te kunnen krijgen. 🙂

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden