[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Iemand van hier?


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Overal is bezuinigt, wanneer er geen geld is moet je zomin mogelijk uitgeven zodat de staatsschuld niet oploopt. Dat is mijn gedachte maar er zijn mensen die denken oneindig en kosteloos te kunnen lenen.

Doordat de politie bij andere zaken wordt ingezet hebben ze voor andere dingen geen tijd meer nee.

Andere zaken zoals demonstaties en dan vooral die met heel veel slopen en rellen. 

Men heeft recht om te demonstreren maar dat er tegenwoordig zoveel politiemacht bij aanwezig moet zijn is zonde van de bezetting van deze mensen en het geld. die in die tijd ook andere dingen hadden kunnen doen. 

 

 

Maar goed, iemand moet de schuld hebben dus gaan we maar weer rellen om het zittende kabinet weg te krijgen want iemand moet de schuld krijgen. Nee het ligt niet aan ons het ligt aan de regering. Lekker makkelijk.

En jij gelooft dat andere partijen met veel beloftes die ze niet waar kunnen maken een omslag gaan maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

Deze wagens reden doelbewust overbeladen over de wegen. Als ik de agent die bij Humberto was mag geloven.

Dit omdat de wagens zo zijn bebouwt dat ze dit kunnen hebben.

Alleen van de Nederlandse wet mag dit gewoon niet.

Klopt, de motorwagen is wettelijk en technisch goed voor 41,5T en de aanhanger voor 38T.

Als combinatie ga je uiteraard ver over de toegestane 50T combinatiegewicht heen, maar door de 8 assen valt dit niet op bij een weeglussen.

Het voertuig is dus (waarschijnlijk bewust) zo gebouwd en gekentekend dat er zwaar gereden kan worden zonder automatisch op te vallen. De agenten in de regio zullen de combinatie echter wel kennen en dus een bovengemiddelde interesse in deze auto hebben. Met de nu bekende gevolgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Door jaren lange bezuinigingen is ook het ontzag voor politie totaal verdwenen

Het respect/ontzag is verdwenen omdat iedereen vind dat hij/zij te pas en te onpas meent regels te mogen overtreden omdat ze het niet eens zijn met de regels of de regels anders interpreteren zodat het hun goed uitkomt. Worden ze er dan op aangesproken is de wereld te klein want bla bla bla bla bla. Met als tegenargument dat ze dan maar boeven moeten gaan pakken. Helaas voor die mensen is dat werk merendeels voor de andere tak van de politie, namelijk de recherche.

Zoals ik net al aangaf menen mensen het allemaal beter te weten en mensen laten zich niet zomaar de wet voorschrijven (dus ook niet de verkeersregels). De lontjes zijn korter geworden ivm stress, druk want alles moet vlug vlug vlug. Tel daar de thuis situatie bij op want daar moet ook alles gedaan worden waar eigenlijk geen tijd voor is (kinderen, huishouden, hobby, sporten, boodschappen, etc etc) en het is helemaal feest.

 

Natuurlijk zijn er een hoop regeltjes/bekeuringen dat ik denk van moet dat nu echt? Maar daar hebben we mee te dealen. Voor sommigen is het een sport om telkens weer het randje op te zoeken of er overheen te gaan en als ze gepakt worden komt de reactie zoals ik net omschreef.

 

Naar mijn bescheiden mening hebben de bezuinigingen helemaal niks met het verdwijnen van ontzag/respect te maken maar alles met de mens zelf.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:


Door jaren lange bezuinigingen is ook het ontzag voor politie totaal verdwenen

Als bij de politie de zelfde selectie criteria wordt gehanteerd als bij defensie, dan is het ook wel verklaarbaar waarom men geen respect (meer) afdwingt….

 

Mijn collega was beroepsmilitair. Ongeveer zelfde lichting als Pierre, schat ik. Is nu een jaar of 45.

 

Maar die heeft meerdere malen verklaard hoe de normen/criteria werden aangepast naar beneden omdat er anders te weinig nieuwe aanwas kwam.

 

En dat ie met heel veel “van dat spul” absoluut niet de oorlog in zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei sprinter 516:


maar de regering geeft veel te weinig geld aan politie en justitie waardoor deze keuzes moeten maken.
 

Precies ,en dat geld kunnen ze maar op een paar plaatsen halen ( bij J met de Pet b.v)

Maar als je de belastingen gaat verhogen moet je eens aan Emanuel (  Macron) vragen wat er gebeurt ( gele hesjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei lientje:

 

Je kunt nu Rutte en Co overal de schuld wel van geven, maar volgens mij is het al fout gegaan toen kinderen hun leraar met Piet en Ank mochten aanspreken en met je en jij.

 

 

En toen de dienstplicht werd afgeschaft.

Daar kregen ze de meeste ook wel klein:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ sorry Ger, ik stook absoluut niet, maar verkondig alleen mijn mening.

En omdat ik zelf dus ooit bij een dodelijk ongeluk betrokken ben geweest mag ik blijkbaar geen oordeel meer verkondigen???

Een beetje hypocriet vindt je zelf ook niet Ger?

En trouwens, volg jij mijn advies (om de wijste te zijn) dan ook eens een keer op......

Dat doe je toch ook niet, omdat jij ook een menig hebt, die je verkondigen wilt...... net als ik dus....

Blijkbaar zijn we allebei mensen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Maar je hebt je oordeel wel al klaar, net als zovelen hier gaan we op de stoel van de rechter zitten.

 

Ik zie hier geen oordeel in. Het woord mogelijk staat voor in de zin en een vraagteken achter de zin. Komt gewoon over als een suggestie en is niks mis mee. Als het een oordeel zou zijn geweest dan het Cor wel getypt " het is een goede bekende of familie lid van de chauffeur die hem wil beschermen".

 

In dat geval had ik je gelijk kunnen geven maar de zinsopbouw die Cor gebruikt kun je nooit als oordeel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hou erover op Ger. Je wilt tegenwoordig linksom of rechtsom altijd je gelijk hebben. Zelfs door (hele) oude(re) berichten naar boven te halen of om zinnen anders te interpreteren als dat ze bedoelt zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De weg van trucker Edwin M. naar z’n derde, fatale, aanrijding met motoragent Arno

 

Vrachtwagenchauffeur Edwin M., die deze maand een motoragent doodreed, koesterde al lange tijd wrok tegen de instanties. Een reconstructie van de jaren voorafgaand aan het incident, waarin hij een andere agent zwaar verwondde en een vrouw doodreed.

 

In de vroege woensdagochtend van 7 juli start Edwin M. (46) uit Melissant, een dorp op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee, zijn vrachtwagen. Vanaf zijn woonerf draait hij de rode DAF de weg op. Het lijkt een werkdag als alle andere: zeecontainers ophalen en afleveren in de Rotterdamse haven. Tot een motoragent hem op de Waalhavenweg door rood ziet rijden en een stopteken geeft. Getuigen zien vlak daarna hoe de truck van Edwin M. de motoragent schept. Het lichaam van de agent blijft tussen het onderstel van de vrachtauto geklemd zitten. ,,Mensen schreeuwden naar de chauffeur dat hij moest stoppen, maar hij reed honderden meters door”, zegt één van meerdere bronnen rond het politieonderzoek tegen deze krant. (...)

 

Lees verder, zie link

 

bron: https://www.bndestem.nl/binnenland/de-weg-van-trucker-edwin-m-naar-zn-derde-fatale-aanrijding-met-motoragent-arno~af4d352c/

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) Ik concludeer hieruit alleen maar dat de hetze van politieagent(en) gewoon verder gaat.

 

Ik concludeer hieruit alleen maar dat er genoeg signalen waren gegeven -o.a. door de betreffende agent dat M. een gevaar op de weg was en nooit meer de weg op had mogen gaan maar dat de politieleiding, de rechtbank en het OM al die signalen naast zich neer heeft gelegd en het CBR o.a. op basis van die informatie gewoon zijn rijbewijs heeft verlengd cq teruggeven.

Dit soort zaken met een verkeerde en diep trieste afloop ten gevolge van gerechterlijke dwalingen en compleet verkeerde beslissingen door corrupte ambtenaren foute rechters en ander bureaucratisch gepeupel in Nederland staat niet op zich natuurlijk. Daar staat de krant wekelijks vol mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Ger-1957:

 

Ik concludeer hieruit alleen maar dat de hetze van politieagent(en) gewoon verder gaat.

Let wel, ik praat hier niets goed, drie keer een ongeval waarvan twee keer met dodelijke afloop is niet normaal, maar nog steeds laat ik het oordeel over aan de rechter, cbr heeft de man twee keer laten keuren en hij is twee keer goedgekeurd.

 

 

 

Noem jij het maar een hetze. En het kan ook maar zo zijn dat er een hetze gevoerd is jegens M. Ik kan me ook goed voorstellen dat er een hetze gevoerd word jegens M. als deze zelfde M. je dienstmaat invalide rijd en dat waarschijnlijk met opzet! M. heeft alle schijn tegen, M. zei vantevoren al dat hij er 1 plat zou rijden. Daar werd al aangifte van gedaan maar werd niets mee gedaan. De aangevers werden daarna lastig gevallen door M. Die gast is gewoon gestoord joh, daar hoef je niet deskundig voor te zijn. M vertelde niet alles bij het CBR, niet alles vertellen is geen liegen. Zo kun je het ook zien ja.....

 

Nog wat opinie in de link hieronder.

 

https://www.femkefataal.nl/reed-trucker-motoragent-arno-en-fietsster-hennie-met-opzet-dood/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met alles wat ik hier over lees kan ik voor mij zelf maar 1 mening vormen over dit verhaal. Deze chauffeur moet koste wat het kost aan de publieke schandpaal. zowel vanuit de kant van de politie als van uit de kant van  autorijdend Nederland.

 

Dat hij drie van dit soort ongelukken heeft gehad spreekt natuurlijk wel heel erg in zijn nadeel. maar hoeveel pech kan een mens hebben?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel kort door de bocht vallen mij twee dingen ernstig op aan het verhaal.

 

Ten eerste,en dat aan de kant van de overheid/controlerende instantie,s vanuit hun zijn er meer als genoeg signalen geweest inclusief een aangifte ? Je hebt geen hoge wiskunde nodig om te bedenken na vorige aanrijdingen en confrontaties om te begrijpen dat er structureel iets fout zit met meneer en zijn onderneming (hier doel ik op het gegeven dat hij eigelijk bij voorbaat al weet dat hij altijd te zwaar is met zijn truck ! En ook hier gaat/kan de politie schijnbaar niets mee ? 
De politie/overheid predict altijd dat ze  voor alles een oplossing hebben of anders de rechter ten alle tijden kunt dagen om over iets een uitspraak te doen ! Mijn inziens hebben (ze) politie en overheid er eigelijk voorafgaand aan het laatste noodlottige ongeval niet genoeg aan gedaan,zonder gelijk iemand de bal toe te spelen zou het zo moeten zijn dat juist zijn collega,s etc etc voor de juiste democratische/juridische weg zouden moeten kiezen,anders krijgen ze het gevoel dat ze omkomen in hun eigen systeem ?

Kortom na eerdere aanrijdingen en ongelukken heeft mijn inziens het complete systeem gefaald.

 

Ten tweede,het kan en mag niet zo zijn dat we voor de rechter partij kiezen of meegaan in de hetze tegen deze persoon,mijn inziens al erg genoeg tja het klinkt raar dat zijn beste vriend/collega dit doet (wat gevoelsmatig heel normaal is denk ik) maar wat maar weer aangeeft dat het systeem rot is !!! Als je op deze manier eigelijk zegt we wisten het al,het was/is een tijdbom etc etc etc. En al die tijd is er vanuit hun clubje eigelijk alleen gezegd alleen staande houden als je in een grote auto of een tank zit !!! Je zou jezelf af kunnen vragen hoeveel frustratie je kunt hebben als meneer de politieagent die eigelijk elke keer tot de conclusie komt dat zijn werk NIET werkt ?

 

Als je dan zo gefrustreerd bent om via andere wegen (lees media) buiten je baas en collega’s om ,dit traject bewandeld zegt mij weer genoeg over hoe deze man in zijn werk staat.En juist hij zou moeten weten dat de weg die hij bewandeld er eentje is tegen zichzelf en het falen van het beleid van de overheid waar hij zelf deel van uitmaakt,en hij mijn inziens intern niet de juiste wegen heeft bewandeld om dit te voorkomen.Dit brengt frustratie onder werktijd kunnen we concluderen ? En deze omgangsvorm is denk ik absoluut niet fijn als je staande word gehouden door een persoon met deze achterliggende gedachte : resumé misschien beter verder gaan met je rijschool ? Want deze frustratie,mede veroorzaakt door een falend systeem waar hijzelf deel van uit maakt en niet heeft of kunnen veranderen.

Dit alles doet niets af aan het feit dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is maar dat we iemand niet publiekelijk hoe erg het ook is van te voren eigelijk al offeren ! Nee laat  de rechter het recht spreken,er is immers al meer dan genoeg gezegd en geschreven hierover.

De prioriteit ligt in het feit dat je dit soort situaties MOET zien te voorkomen ! Gezien dat er eigelijk alleen maar slachtoffers zijn in dit verhaal.

 

pppfffffffffff in en in triest realiseer ik me des te meer,ik ga een dubbele espresso pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei 1934:

Heel kort door de bocht vallen mij twee dingen ernstig op aan het verhaal.

 

Ten eerste,en dat aan de kant van de overheid/controlerende instantie,s vanuit hun zijn er meer als genoeg signalen geweest inclusief een aangifte ? Je hebt geen hoge wiskunde nodig om te bedenken na vorige aanrijdingen en confrontaties om te begrijpen dat er structureel iets fout zit met meneer en zijn onderneming (hier doel ik op het gegeven dat hij eigelijk bij voorbaat al weet dat hij altijd te zwaar is met zijn truck ! En ook hier gaat/kan de politie schijnbaar niets mee ? 
De politie/overheid predict altijd dat ze  voor alles een oplossing hebben of anders de rechter ten alle tijden kunt dagen om over iets een uitspraak te doen ! Mijn inziens hebben (ze) politie en overheid er eigelijk voorafgaand aan het laatste noodlottige ongeval niet genoeg aan gedaan,zonder gelijk iemand de bal toe te spelen zou het zo moeten zijn dat juist zijn collega,s etc etc voor de juiste democratische/juridische weg zouden moeten kiezen,anders krijgen ze het gevoel dat ze omkomen in hun eigen systeem ?

Kortom na eerdere aanrijdingen en ongelukken heeft mijn inziens het complete systeem gefaald.

 

Ten tweede,het kan en mag niet zo zijn dat we voor de rechter partij kiezen of meegaan in de hetze tegen deze persoon,mijn inziens al erg genoeg tja het klinkt raar dat zijn beste vriend/collega dit doet (wat gevoelsmatig heel normaal is denk ik) maar wat maar weer aangeeft dat het systeem rot is !!! Als je op deze manier eigelijk zegt we wisten het al,het was/is een tijdbom etc etc etc. En al die tijd is er vanuit hun clubje eigelijk alleen gezegd alleen staande houden als je in een grote auto of een tank zit !!! Je zou jezelf af kunnen vragen hoeveel frustratie je kunt hebben als meneer de politieagent die eigelijk elke keer tot de conclusie komt dat zijn werk NIET werkt ?

 

Als je dan zo gefrustreerd bent om via andere wegen (lees media) buiten je baas en collega’s om ,dit traject bewandeld zegt mij weer genoeg over hoe deze man in zijn werk staat.En juist hij zou moeten weten dat de weg die hij bewandeld er eentje is tegen zichzelf en het falen van het beleid van de overheid waar hij zelf deel van uitmaakt,en hij mijn inziens intern niet de juiste wegen heeft bewandeld om dit te voorkomen.Dit brengt frustratie onder werktijd kunnen we concluderen ? En deze omgangsvorm is denk ik absoluut niet fijn als je staande word gehouden door een persoon met deze achterliggende gedachte : resumé misschien beter verder gaan met je rijschool ? Want deze frustratie,mede veroorzaakt door een falend systeem waar hijzelf deel van uit maakt en niet heeft of kunnen veranderen.

Dit alles doet niets af aan het feit dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is maar dat we iemand niet publiekelijk hoe erg het ook is van te voren eigelijk al offeren ! Nee laat  de rechter het recht spreken,er is immers al meer dan genoeg gezegd en geschreven hierover.

De prioriteit ligt in het feit dat je dit soort situaties MOET zien te voorkomen ! Gezien dat er eigelijk alleen maar slachtoffers zijn in dit verhaal.

 

pppfffffffffff in en in triest realiseer ik me des te meer,ik ga een dubbele espresso pakken.

Ik denk dat juist door het valende systeem dit ongeluk k heeft kunnen gebeuren, en daar heeft de betreffende agent moeite mee.

is dit vreemd??? Nee zeker niet omdat agenten ook maar mensen zijn net als jij en ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

 

is dit vreemd??? Nee zeker niet omdat agenten ook maar mensen zijn net als jij en ik.

Eens. Maar net als dat 'men' vrachtwagenchauffeurs op de weg een grotere verantwoordelijkheid toedicht dan gewone automobilisten, moet een agent zich beter kunnen beheersen, objectiever, onpartijdiger zijn dan  gewone mensen.

Wat, net als bij ieder ander, niet altijd het geval is.

 

Doet me denken wat mij ruim 20 jaar geleden overkwam.

Ik rij op een 80 km weg als ik een auto in de berm zie staan. Behoorlijk dicht op de rijbaan. 

Bleek achteraf om een onopvallende politieauto te gaan welke bezig was met een snelheidscontrole en daarom dicht op de rijbaan moest staan voor een correct plaatje.

 

Op hetzelfde moment komt er van de andere kant een VW bus waarvan de bestuurder kennelijk zo'n aandacht heeft voor de geparkeerde auto dat hij op mijn weghelft beland. Met wat gevloek wijk ik uit, rakelings langs beide auto's. 

Dan had ik ook nog een volume kipper bij me, topzwaar én 2 stuurassen achter. Zwaait dus raar richting auto.

Maar goed, niks geraakt en rij dus maar verder.

 

Zie ik opeens die auto achter me opdoemen. Zowat óp de bumper en begint diverse pogingen om mij in te halen.

Wat moeilijk was vanwege tegenliggers. Uiteindelijk zet hij ondanks een tegenligger door en op een haar na gaat het goed.

voor me rijdend begint de bestuurder verwoed te zwaaien. Had nog steeds niet door dat het politie was want een stopbord had-ie kennelijk ook al niet. Bij een parkeerplaats gaat hij eraf. Ik ook, helemaal opgefokt door zijn capriolen wilde ik hem vertellen hoe ik daarover dacht.

 

Toen pas maakte hij zich kenbaar als agent. Of ik hem soms wilde vermoorden? Huh? Wattte?

Had meneer zitten slapen ofzo en die andere auto niet gezien? Ze hadden beide veel geluk gehad, geen enkele schade.

Moet ik de volgende keer dan maar niet uitwijken? Nou, ik zou er wel meer van horen.

 

Dat klopte. Paar dagen later telefoon, of ik naar het buro wilde komen voor een gesprek.

Zeker wel...Daar zat de agent, met 2 van zijn collega's. Of ik maar wilde herhalen, in hun bijzijn, wat ik tegen hem had gezegd, over de volgende keer dan maar niet uitwijken. Dat was ik dus niet van plan en ben weer naar huis gegaan.

 

Enige tijd later een boete van 500 euro. Wegens verkeer in gevaar brengen. Ik kon het laten voorkomen.

Niet gedaan want dat win je nooit, een agent heeft immers een eed afgelegd en word ALTIJD geloofd door een rechter.

Dat die agent bij het inhalen de tegenliggers willens en wetens in gevaar had gebracht: geen woord.

Ik ga er maar vanuit dat de meeste agenten integer zijn maar heb al wel jaren een dashcam...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

^^

Integer? Is dat via jouw werkgever jou contact op laten nemen met hem omdat er in zijn vrije tijd iets voorviel?

 

Dat overkwam mij laatst bij Oud Dijk: op de laatste 50 meter A 18 móest een oudere Renault cabrio mij nog even voorbij om meteen hard af te remmen ivm de afstand tot zijn voorganger. Vervolgens is de bestuurder van mening dat ik te dicht op z'n bumper rijd en zit bijna achterstevoren in de auto om mijn kenteken te kunnen zien.

A 18 Was inmiddels A 12 en geheel vrij: dus schuif ik een baan op, cruise er weer op en verder. Wat doet hij? Op de invoeger zich af laten zakken, vervolgens mij (wel links) inhalen om nogmaals m'n kentekens te zien en dan langzaam maar zeker verder. Die laatste aktie heb ik met m'n telefoon gefilmd i.v.m. een eventuele rem- aktie waar men tegenwoordig nog al een handje van heeft.

Binnen 'n uur een bericht van onze hoofdplanner of ik contact op wilde nemen met de politie op 0900-8844 en vragen naar dienstnummer ????, weet ik oprecht niet meer.

 

Meneer vroeg eerst of ik daar was geweest en mijn kant van het verhaal voordat de preek over verantwoording nemen, bumperkleven, telefoon vasthouden en wat er volgens hem nog meer niet klopte kwam. Of ik het een volgende keer weer zo zou doen vroeg 'ie ook nog... Dat laatste heb ik niet ontkennend beantwoord en dat viel niet goed natuurlijk; heb hem ook verteld dat juist iemand als hij (die "geregeld gewonden uit autowrakken staat te halen") zich moet realiseren waar hij mee bezig was. Over verantwoording nemen gesproken, pfff... Heb hem ook uitgenodigd eens een dag mee te gaan om te zien hoe het gaat onderweg, dat was niet nodig want hij heeft vrienden als chauffeur waar hij met mee kon maar vond het wel een goed idee: het zal. Tenslotte hem ook verteld dat ik deze manier van benaderen en verhaal halen een laffe vond, dit kan een burger ook niet (gelukkig, maar toch). 

 

Bovenstaand gebeuren had mij 2400 euro aan boetes kunnen kosten volgens hem maar die ging hij niet uitdelen: daar heb ik hem wel voor bedankt.

Nog steeds vind ik het een raar zaakje, heeft m.i. weinig met integriteit te maken en des te meer met persoonlijke frustratie van een ambtenaar buiten functie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden