[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Iemand van hier?


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Het kan nog gekker !!  Iemand ooit gehoord van wegpiraat.nl ??

Dit is een afdeling van de verkeerspolitie waar je anoniem je beklag kunt doen over iemand anders zijn rijkunsten. 

 

Ik sta s,morgens bij Waalwijk om richting Tilburg te gaan netjes voorgesorteerd op de meest linkse baan het wegvak bedroeg daar drie rijbanen,het verkeerslicht gaatop groen en we trekken op na een 200 mtr stopt de meest linkse rijstrook en moet je naar rechts (middenbaan) op de meest linkse baan zat geheel niemand de geladen vrachtauto die daar met het groenlicht vertrok was nog aan het optrekken, de vriendelijke middenbaan gebruiker reed gelijk op met mij en ik netjes mijn knipperlicht aan om naar rechts te gaan, de bestuurder op de middenbaan verdomde het om naar de rechterbaan te gaan en dwong mij gas te minderen en achter hem in te voegen,maar wat doet de verveeloor hij gaat ook van het gas af om mij het invoegen onmogelijk te maken,ach ik ben toen gewoon maar naar rechts gegaan en dacht boem is ho,maar hij had geen zin in schade en ging eindelijk naar de geheel lege rechterbaan.

Verder er eigelijk geen aandacht aan geschonken,maar rond de klok van 11 uur krijg ik de zaak aan de telefoon,politie voor jouw denk ik zegt de secretaresse en ik word doorverbonden,in eerste instantie stond ik perplex en begreep eigelijk niet wat oom agent bedoelde toen hij vertelde dat ze melding hadden gehad bij wegpiraat.nl over mijn rij gedrag.

Ik liet de agent zijn verhaaltje doen dat erg intimiderend en niet leuk overkwam en dat hij het in het systeem zou zetten en bij een volgende melding bleef het niet bij een gesprekje !!

Ik bleef even stil en na enige tijd riep hij bent u er nog ? Ik zeg natuurlijk maar ben voor mezelf wat dingen op een rijdje aan het zetten !

Wat bedoelt u meneer gaat u lering trekken uit ons gesprek (op een zeer denigrerende toon).

Ik zeg jazeker,ik ben op geen enkele wijze onder de indruk van u NSB gesprekje vraag mezelf af of u weleens van wederhoor heeft gehoord zou mijn inziens wel moeten gezien u functie lijkt me ?

Verder moet u mij niet meer lastig vallen en zeker ok niet meer naar de zaak bellen,en vind ik het ronduut belachelijk dat u mijn de gegevens van de aangever niet wil geven ? Ook wil u ook geen driehoeks gesprek organiseren zodat we het e.e.a eens uit kunnen spreken,dus nogmaals succes met u baan,maar val mij nooit meer lastig met u telefoontjes,eeeeeuuuu dat maak ikzelf wel uit meneer kreeg ik als antwoord en anders zal ik u werkgever eens bellen en het e.e.a eens uit de doeken doen ik zeg best hoor en doe hem vooral de groeten van me u maakt echt geen indruk op me meneer agent en nogmaals een prettige dag en tot ziens en pleur er zo de hoorn op.

 

Een weekje later zit ik druk op kantoor, en krijg ik de telefoniste aan de lijn die me verteld dat ze de politie onder de knop heeft die op zok zijn naar de eindverantwoordelijke of directeur van het bedrijf ik zeg verbind maar door hoor.

En krijg inderdaad dezelfde agent aan de lijn die direct begint over een chauffeur van u bedrijf met een heel verhaal over dat hij iemand afgesneden zou hebben etc etcen dat meneer agent niet verder kwam in het gesprek met onze chauffeur en dat hij het nodig vond om het bedrijf hierop van de hoogte te stellen en gelijk het verzoek of ik het op zou willen nemen met de desbetreffende chauffeur !!!

Ik zeg meneer ,de stem herkend u niet eens en ja ikzelf ben de desbetreffende chauffeur en wederom heb ik geen tijd voor u en u dwingende gesprekstoon !! En wens u wederom een fijne dag en hop de hoorn er weer op.

 

Kortom het is niet altijd wat het lijkt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het allang gehad met de politie , zitten menselijke tussen , maar die spoeling wordt al erg dun , het bonnen boekje hebben ze nodig om te kunnen functioneren , zelf kunnen ze weinig met hun eigen verstand en genieten van hun macht , ze hebben altijd gelijk en winnen altijd , ook al liegen ze te barsten , en integer zijn ze allang niet meer , waar ze moeten ingrijpen doen ze het niet of zijn ze te bang er voor en waar het prima op een andere manier opgelost kan worden , zijn ze het mannetje met een boekje , en mensen die menen ja maar ze zijn altijd in gevaar en met ongelukken en zo , het zal , maar dat is hun eigen gekozen beroep . hun werk , en hun werk laten ze ook vaak liggen .

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Verward 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:

Die verhalen dat Edwin M. werd geïntimideerd en bedreigd, die komen ergens vandaan. Zeker in zo’n hecht clubje, met zo’n macho cultuur als bij de motorpolitie, waar iedereen het voor elkaar opneemt en waar iedereen er terecht of onterecht van uitgaat dat het eerste ongeval met opzet gebeurde. 

 

Vooropgesteld... Iemand dood rijden kan echt niet.
Maar naar mijn idee is de afdeling van de politie op de motor niet om je te helpen maar een groepje die de sport heeft om zoveel mogelijk boetes binnen te harken.

 

Ik heb hier wel eens verteld dat een aantal weken achter elkaar iedere woensdag morgen om 7 uur een motoragent aan kwam rijden op de Steenweg in Utrecht om te vragen naar mijn papieren. Ja een asdruk van 2.2  ton is niet veel, zelfs al komt het bedrijf met de lichtste bakwagenvrachtwagen. Zelfs zonder koelmotor waren ze toen niet zo licht.

Simon Loos was bezig om iets te regelen met de gemeente en tot die tijd moest ik gewoon mijn spullen maar weg brengen. Na een keer of 5 hield het eindelijk op en had ik geen vertraging meer met mijn rit. 

Was dit toen misschien ook door ingrijpen van hogerhand? 

De wagen van deze chauffeur mocht op papier dit gewicht mee nemen. Alleen mocht hij er niet mee de weg op.

Tja en aan die wet moet je je houden.  

Ik neem eigenlijk aan dat ze dit bedrijf niet de vrije hand geven door te zwaar de weg op te gaan eigenlijk.

Maar dat ze van hogerhand deze overtredingen dan wel aan pakken. Juist omdat de chauffeur dus een kort lontje heeft. Dat deze active motormuis toch juist zijn macht wilde laten zien.....

Jammer, het had niet hoeven gebeuren.

 

 

 

 

soorrie voor mijn sgreivvouten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze chauffeur wou aandacht en die krijgt hij dan moet je niet zeuren. 
 

denk dat er over en weer alles fout is gegaan wat er fout kon gaan. 
 

 Wellicht  hadden de controlerende instanties beter/eerder eens goed  in gesprek kunnen gaan met de chauffeur en zijn werkgever. Konden zij beide hun beweegredenen duidelijk maken. Ipv kat en muis spel spelen met dode(n) tot gevolg. 
Maar dat is achteraf…..en nu te laat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Vrachtwagenchauffeur die agent doodreed moet naar Pieter Baan Centrum

14-10-2021  | auteur ANP
 

ROTTERDAM - De 46-jarige vrachtwagenchauffeur uit Melissant (Zuid-Holland) die ervan wordt verdacht opzettelijk een motoragent te hebben doodgereden, wordt voor observatie opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam donderdag besloten tijdens een tussentijdse zitting, waarbij verdachte Willem M. niet aanwezig was.

De advocaat van M. verzette zich tegen de verplichte opname van zijn cliënt. Hij is van mening dat M. ook in de gevangenis door een psychiater en psycholoog kan worden onderzocht. Daar ging de rechtbank niet in mee.

 

bron en lees verder...

https://www.transport-online.nl/site/132623/vrachtwagenchauffeur-die-agent-doodreed-moet-naar-pieter-baan-centrum/

 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waakzaam en dienstbaar !!!!!!

 

Heel maar dan ook heel veel is er fout gegaan in deze voor een ieder zeer slecht aflopende zaak.

Met het zelfde eind resultaat,ondanks dat er toch genoeg aanwijzingen waren om eens op tijd in te grijpen.

Mijn inziens heeft de overheid (politie) in een begin stadium ernstig geblunderd ? En raar macho gedrag geleid tot deze uiterst rare tweede aanrijding,wat natuurlijk niets of niemand vrijpleit..................... eigelijk aleen maar verliezers in dit uiterst trieste verhaal.

Maar met de grondwet in de uitvoerende hand als politie zijnde lijkt mijn inziens rondjes rijden met lesmotors langs het desbetreffende bedrijf of juist kiezen om het met rust te laten,en vooral niet te stoppen als je met de motor bent ?

Dit alles valt dan onder de noemer "waakzaam" ? Maar waar blijft dan de "dienstbaarheid" deze is ver te zoeken bij iedere overheidsclub !!!!!!

Nogmaals dit alles absoluut niet om de chauffeur vrij te pleiten !! Al vraag ik me af wat het Pieter Baan Centrum kan of gaat betekenen voor deze man.

 

 

Triest triest en nog eens triest .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ blijkbaar moet het Pieter Baan Centrum de geestelijke gesteldheid van de chauffeur gaan testen. De uitslag weet ik al, daar hoeft echt geen duur onderzoek aan te pas te komen.

en ja ik ben het geheel met jou eens dat Justitie en politie veel “dingen” fout gedaan en verzuimd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

Volgens dat ik begrepen heb opereerde hij met zijn eigen vrachtwagen binnen het bedrijf van zijn broer.

Das nie hetzelfde als "eigenaar zijn van het bedrijf"

Zeker wel. Hij liet zich als eigenrijder gewoon inhuren door het bedrijf van zijn broer.  Dus is hij gewoon eigenaar van zijn eigen auto  Dat kan zowel met eigen reclame op de auto als met reclame van je opdrachtgever op de auto. Sterker nog. Ik heb de laatste twee weken weer een aantal "ëigen rijders"gezien die zelfs de  niwo vergunning van de opdrachtgever/ kennis  nodig zijn. Het kan allemaal in transportland blijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

 

 

Sterker nog. Ik heb de laatste twee weken weer een aantal "ëigen rijders"gezien die zelfs de  niwo vergunning van de opdrachtgever/ kennis  nodig zijn. Het kan allemaal in transportland blijkt.

Dan zal de vergunning plichtite toch op de loonlijst moeten staan.  Of een deel mede eigenaar zijn. Anders kan het niet. Bij mijn weten in Nederland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden