Spring naar bijdragen

Iemand van hier?


EJD
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:

Die verhalen dat Edwin M. werd ge√Įntimideerd en bedreigd, die komen ergens vandaan. Zeker in zo‚Äôn hecht clubje, met zo‚Äôn macho cultuur als bij de motorpolitie, waar iedereen het voor elkaar opneemt en waar iedereen er terecht of onterecht van uitgaat dat het eerste ongeval met opzet gebeurde.¬†

 

Vooropgesteld... Iemand dood rijden kan echt niet.
Maar naar mijn idee is de afdeling van de politie op de motor niet om je te helpen maar een groepje die de sport heeft om zoveel mogelijk boetes binnen te harken.

 

Ik heb hier wel eens verteld dat een aantal weken achter elkaar iedere woensdag morgen om 7 uur een motoragent aan kwam rijden op de Steenweg in Utrecht om te vragen naar mijn papieren. Ja een asdruk van 2.2  ton is niet veel, zelfs al komt het bedrijf met de lichtste bakwagenvrachtwagen. Zelfs zonder koelmotor waren ze toen niet zo licht.

Simon Loos was bezig om iets te regelen met de gemeente en tot die tijd moest ik gewoon mijn spullen maar weg brengen. Na een keer of 5 hield het eindelijk op en had ik geen vertraging meer met mijn rit. 

Was dit toen misschien ook door ingrijpen van hogerhand? 

De wagen van deze chauffeur mocht op papier dit gewicht mee nemen. Alleen mocht hij er niet mee de weg op.

Tja en aan die wet moet je je houden.  

Ik neem eigenlijk aan dat ze dit bedrijf niet de vrije hand geven door te zwaar de weg op te gaan eigenlijk.

Maar dat ze van hogerhand deze overtredingen dan wel aan pakken. Juist omdat de chauffeur dus een kort lontje heeft. Dat deze active motormuis toch juist zijn macht wilde laten zien.....

Jammer, het had niet hoeven gebeuren.

 

 

 

 

soorrie voor mijn sgreivvouten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze chauffeur wou aandacht en die krijgt hij dan moet je niet zeuren. 
 

denk dat er over en weer alles fout is gegaan wat er fout kon gaan. 
 

 Wellicht  hadden de controlerende instanties beter/eerder eens goed  in gesprek kunnen gaan met de chauffeur en zijn werkgever. Konden zij beide hun beweegredenen duidelijk maken. Ipv kat en muis spel spelen met dode(n) tot gevolg. 
Maar dat is achteraf…..en nu te laat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

De 46-jarige vrachtwagenchauffeur uit Melissant (Zuid-Holland) die ervan wordt verdacht opzettelijk een motoragent te hebben doodgereden, wordt donderdag in de rechtbank in Rotterdam verwacht tijdens de eerste openbare zitting in zijn zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrachtwagenchauffeur die agent doodreed moet naar Pieter Baan Centrum

14-10-2021  | auteur ANP
 

ROTTERDAM - De 46-jarige vrachtwagenchauffeur uit Melissant (Zuid-Holland) die ervan wordt verdacht opzettelijk een motoragent te hebben doodgereden, wordt voor observatie opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam donderdag besloten tijdens een tussentijdse zitting, waarbij verdachte Willem M. niet aanwezig was.

De advocaat van M. verzette zich tegen de verplichte opname van zijn cli√ęnt. Hij is van mening dat M. ook in de gevangenis door een psychiater en psycholoog kan worden onderzocht. Daar ging de rechtbank niet in mee.

 

bron en lees verder...

https://www.transport-online.nl/site/132623/vrachtwagenchauffeur-die-agent-doodreed-moet-naar-pieter-baan-centrum/

 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waakzaam en dienstbaar !!!!!!

 

Heel maar dan ook heel veel is er fout gegaan in deze voor een ieder zeer slecht aflopende zaak.

Met het zelfde eind resultaat,ondanks dat er toch genoeg aanwijzingen waren om eens op tijd in te grijpen.

Mijn inziens heeft de overheid (politie) in een begin stadium ernstig geblunderd ? En raar macho gedrag geleid tot deze uiterst rare tweede aanrijding,wat natuurlijk niets of niemand vrijpleit..................... eigelijk aleen maar verliezers in dit uiterst trieste verhaal.

Maar met de grondwet in de uitvoerende hand als politie zijnde lijkt mijn inziens rondjes rijden met lesmotors langs het desbetreffende bedrijf of juist kiezen om het met rust te laten,en vooral niet te stoppen als je met de motor bent ?

Dit alles valt dan onder de noemer "waakzaam" ? Maar waar blijft dan de "dienstbaarheid" deze is ver te zoeken bij iedere overheidsclub !!!!!!

Nogmaals dit alles absoluut niet om de chauffeur vrij te pleiten !! Al vraag ik me af wat het Pieter Baan Centrum kan of gaat betekenen voor deze man.

 

 

Triest triest en nog eens triest .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ blijkbaar moet het Pieter Baan Centrum de geestelijke gesteldheid van de chauffeur gaan testen. De uitslag weet ik al, daar hoeft echt geen duur onderzoek aan te pas te komen.

en ja ik ben het geheel met jou eens dat Justitie en politie veel ‚Äúdingen‚ÄĚ fout gedaan en verzuimd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-10-2021 om 19:21 zei sprinter 516:

Vrachtwagenchauffeur die agent doodreed moet naar Pieter Baan Centrum

14-10-2021  | auteur ANP
 

ROTTERDAM  verdachte Willem M.

 

 

 

 

???????????????ik dacht dat hij Edwin ( of Erwin) heette:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-8-2021 om 10:41 zei roadtrain:

Deze chauffeur wou aandacht en die krijgt hij dan moet je niet zeuren. 

 

 in gesprek kunnen gaan met de chauffeur en zijn werkgever. 

Hij is tevens chauffeur en eigenaar, van het bedrijf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei road train:

Hij is tevens chauffeur en eigenaar, van het bedrijf

Volgens dat ik begrepen heb opereerde hij met zijn eigen vrachtwagen binnen het bedrijf van zijn broer.

Das nie hetzelfde als "eigenaar zijn van het bedrijf"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

Volgens dat ik begrepen heb opereerde hij met zijn eigen vrachtwagen binnen het bedrijf van zijn broer.

Das nie hetzelfde als "eigenaar zijn van het bedrijf"

Zeker wel. Hij liet zich als eigenrijder gewoon inhuren door het bedrijf van zijn broer.¬† Dus is hij gewoon eigenaar van zijn eigen auto¬† Dat kan zowel met eigen reclame op de auto als met reclame van je opdrachtgever op de auto. Sterker nog. Ik heb de laatste twee weken weer een aantal "√ęigen rijders"gezien die zelfs de¬† niwo vergunning van de opdrachtgever/ kennis¬† nodig zijn. Het kan allemaal in transportland blijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

 

 

Sterker nog. Ik heb de laatste twee weken weer een aantal "√ęigen rijders"gezien die zelfs de¬† niwo vergunning van de opdrachtgever/ kennis¬† nodig zijn. Het kan allemaal in transportland blijkt.

Dan zal de vergunning plichtite toch op de loonlijst moeten staan.  Of een deel mede eigenaar zijn. Anders kan het niet. Bij mijn weten in Nederland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei Erwin 75:

Dan zal de vergunning plichtite toch op de loonlijst moeten staan.  Of een deel mede eigenaar zijn. Anders kan het niet. Bij mijn weten in Nederland. 

Transportmanager op papier en krijgt gewoon een fee of hoe ze dat ook zo mooi noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ge√Įntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

√ó
√ó
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden