[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Telegraaf: tekort chauffeurs loopt op


nstl

Recommended Posts

  • Forumlid

Maar Rob, daar heb je geen mooie ritten, kom je maar in de D schaal en krijg je geen V8.

Je rijdt dan in veel gevallen binnenland, begint voor 8.00 of bent na 18.00 terug en moet soms zelfs meer dan 12 uur maken.

Maar dat hadden ze niet verteld toen ik met die dure opleiding begon :hamer:

 

 

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus iedereen een V8 (word je vrolijk van kan ik je vertellen) standairco verplicht, minimaal topliner of super space cabine etc etc etc,en een aanvangsalaris van € 2700,- netto per 4 weken 30 snipperdagen en 10 atv ,nachtvergoeding op € 90,- per 24 uur.

Fatsoenlijke behandeling ondeweg,een iets eenvoudig beleid omtrend de rijtijdenwet en zo kan ik de pagina wel vol schrijven !!!

 

 

En voor de doemdenkers die denken ddat dit onmogelijk is schaarste bepaald de marktprijs,een mooi voorbeeld zijn de huidige containerprijzen die van een 1800 dollar zomaar naar een 11000 dollar zijn gelopen.

 

Kortom succes

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei RobNiat:


Té simpel gesteld ja. 
 

Overal is vraag naar goede gemotiveerde chauffeurs. Zeker niet alleen bij de slechteriken. 

Een net bedrijf betaald een net salaris. Voor 5 dagen van huis verwacht ik toch wel ruim 1000 euro netto.

En dat je in NL ook in ABN te woord wordt gestaan.

De absurd hoge boetes voor simpele dingen. Dat is netjes behandeld worden. Lees van heel veel chauffeurs dat ze er gewoon geen zin meer in hebben. Betalen voor een 🚻. Dat vind ik niet netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
55 minuten geleden zei corydon:

....

De absurd hoge boetes voor simpele dingen. Dat is netjes behandeld worden. Lees van heel veel chauffeurs dat ze er gewoon geen zin meer in hebben. Betalen voor een 🚻. Dat vind ik niet netjes.

En de run voor een felbegeerde P plaats iedere dag weer, met kans op overschrijding van de rij en rust tijden....

Op diverse laad/los adressen voor melaats aangezien worden helpt ook niet bij voor de recrutering.

En dit geldt zeker voor in het openbaar vervoer (tsja, een lijnbus chauffeur is OOK een beroeps chauffeur): door de aanbestedings gekte zijn de voertuigen steeds minder van kwaliteit en comfort. Wil jij nog een hele dag, vaak ook nog eens met gebroken diensten, in een tupperware boks rond rijden?

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei RobNiat:


Té simpel gesteld ja. 
 

Overal is vraag naar goede gemotiveerde chauffeurs. Zeker niet alleen bij de slechteriken. 

Overal is vraag naar goede gemotiveerde vakmensen.

 

Niet alleen het transport kampt met een tekort aan GOED personeel. In vrijwel elke sector doet dit probleem zich voor. Ik ken genoeg werkgevers die goede klussen laten lopen omdat ze geen goed (e betrouwbaar) werkvolk kunnen krijgen.

 

Ze laten dan liever de klus lopen, dan “met zulk volk” te gaan werken. De kosten van het na-werk zijn vaak hoger dan de winst.

 

lang leve de kennis econonie…….

  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei 1934:

 een aanvangsalaris van € 2700,- netto per 4 weken 30 snipperdagen en 10 atv ,nachtvergoeding op € 90,- per 24 uur.

Fatsoenlijke behandeling ondeweg,een iets eenvoudig beleid omtrend de rijtijdenwet en zo kan ik de pagina wel vol schrijven !!!

 

 

 

Als dat zo kunnen, dan kan de pensioen gerechtigde leeftijd ook weer een stuk naar beneden, en met 62 in de vut😁

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei corydon:

Een net bedrijf betaald een net salaris. Voor 5 dagen van huis verwacht ik toch wel ruim 1000 euro netto.

En dat je in NL ook in ABN te woord wordt gestaan.

De absurd hoge boetes voor simpele dingen. Dat is netjes behandeld worden. Lees van heel veel chauffeurs dat ze er gewoon geen zin meer in hebben. Betalen voor een 🚻. Dat vind ik niet netjes.

Tja jij bent ook nog van de generatie van 2 kwartjes voor een koffie bij de pomp, nu mag je blij zijn met 2 euro,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Overal is vraag naar goede gemotiveerde vakmensen.

 

Niet alleen het transport kampt met een tekort aan GOED personeel. In vrijwel elke sector doet dit probleem zich voor. Ik ken genoeg werkgevers die goede klussen laten lopen omdat ze geen goed (e betrouwbaar) werkvolk kunnen krijgen.

 

Ze laten dan liever de klus lopen, dan “met zulk volk” te gaan werken. De kosten van het na-werk zijn vaak hoger dan de winst.

 

lang leve de kennis econonie…….

Ik zie en jij ook denk ik niet alleen, maar weet het haast zeker. Zg me als ik het fout heb. Maar zie ook bij ons en conculega bedrijven dat het vinden van geschikt personeel steeds moeilijker wordt. Mijn werkgever werkt daarom aan het behoudt van geschikt personeel en daar hebben wij dan ook weer voordelen van. En ze moeten, laten gewoon werken langs zich voorbijgaan omdat ze het simpelweg niet kunnen maken. De aanwas van jongere is er wel ,en we hebben een paar goede. Maar die gaan nooit het pensioen gat opvullen van trouwe werknemers die er binnen nu en een aantal jaar zijn. Dus ben het zeer zeker met je eens dat de kenniseconomie, een grote aderlating betekent voor veel sectoren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

https://www.bbc.com/news/business-57753277

In Engeland wordt al de rijtijdenwet versoepeld.

Wij komen bij een klant in Engeland waar je 2 jaar geleden als grof vuil behandeld werd en je uren stond te wachten en nu wordt je onderweg gebeld om te vragen waar je bent, zodat ze de losploeg kunnen regelen (desnoods 's nachts) enne .... in 20 minuten leeg. Ik wordt er zelfs "sir" genoemd 😂. Ik zit nog een stap af van het verzoek om een masseuse op de losplek omdat ik van al dat stuurvasthouden, toch wel redelijk gestresst geraakt ben..

 

Dus Lieve Heer, verhoor mijn gebed en laat die wervingscampagnes voor nieuwe chauffeurs voorlopig maar even mislukken!

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kon je toch op de klompen aanvoelen dat die kennis economie niet goed zou komen. Pa en ma op de verjaardagen maar pochen. Ons jong gaat naar de universiteit.  Nou poe poe. Maar ons jong kan nog geen band van de fiets plakken.

 

De aannemer waar ik voor werkte is op dit moment gewoon aan het afschalen. Geen volk, 

 

Maar wel contractuele verplichtingen, dus dat gaat nog leuk worden met de zonnepaneeltjes die nog aangesloten moeten worden😂

 

Krijg elke week telefoon hoe ik over de vrachtwagen denk😂😂  Denk nie dat ze me nog weer aan de schep krijgen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
https://www.bbc.com/news/business-57753277
In Engeland wordt al de rijtijdenwet versoepeld.
Wij komen bij een klant in Engeland waar je 2 jaar geleden als grof vuil behandeld werd en je uren stond te wachten en nu wordt je onderweg gebeld om te vragen waar je bent, zodat ze de losploeg kunnen regelen (desnoods 's nachts) enne .... in 20 minuten leeg. Ik wordt er zelfs "sir" genoemd . Ik zit nog een stap af van het verzoek om een masseuse op de losplek omdat ik van al dat stuurvasthouden, toch wel redelijk gestresst geraakt ben..
 
Dus Lieve Heer, verhoor mijn gebed en laat die wervingscampagnes voor nieuwe chauffeurs voorlopig maar even mislukken!

Heeft dat niet meer met de Brexit te maken?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei RobNiat:


Een net bedrijf in Nederland betaalt CAO. Daar mogen ze niet van afwijken. 
En met vijf dagen in de week werken breng je geen duizend euro mee in de week. Daarvoor moet je een stapje harder lopen of weekeinden weg blijven. 
 

Alle andere zaken die je noemt zouden inderdaad het werk aantrekkelijker maken. Maar daar hebben de werkgevers (vrijwel) geen invloed op. 

 

Ze mogen er niet van afwijken in negatieve zin. Ze mogen wel degelijk meer bieden. Dat is het idee van een CAO. Het is het minimale waar mensen recht op hebben.

 

Maar er zijn nogal wat bedrijven die blijven roepen dat ze vast zitten aan de cao terwijl dat dus niet zo is.

 

Maargoed ik zie wel wat kleine veranderingen. Zo zie ik af en toe dat ze de E-schaal bieden. Of ze gebruiken wel uitzendbureaus voor de werving maar kopen dat gelijk af zodat ze de chauffeur gelijk een vaste baan kunnen bieden.

 

Zodra de economie weer instort dan slaat alles weer om natuurlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei nstl:

Maargoed ik zie wel wat kleine veranderingen. Zo zie ik af en toe dat ze de E-schaal bieden.

 

Dan moet het specialistisch werk zijn lijkt mij?
Want een opdrachtgever niet meer betaald maar voor die prijs gewoon een ander transportbedrijf zoekt?
Daarnaast is het altijd verstandiger om wanneer het gat van de ene crisis is gedicht al vast gaan investeren in je materiaal voor de volgende crisis zich aandient.

Zo werkt da meestal met transport.

 

 

20 minuten geleden zei nstl:

Of ze gebruiken wel uitzendbureaus voor de werving maar kopen dat gelijk af zodat ze de chauffeur gelijk een vaste baan kunnen bieden.

 

Dit gebeurd altijd al. Een goede chauffeur zit nooit zonder werk.

 

 

 

 

21 minuten geleden zei nstl:

zodra de economie weer instort dan slaat alles weer om natuurlijk.

 

Daarom dus die D schaal. 

Ook een bedrijf kan niet meer uitgeven dan dat er binnen komt.

Of hij moet uren gaan strepen of andere rare fratsen gaan uithalen.

 

Terug schalen geen goede reclame voor een bedrijf.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei RobNiat:


Onjuist. De beroepsgoederenvervoer CAO is algemeen bindend. Dat betekent dat er niet van afgeweken mag worden. In tegenstelling tot bij een minimum CAO. 
 

Hooguit kan een werkgever een excuus zoeken om je in een hogere loonschaal in te schalen. Dat je E krijgt terwijl je eigenlijk volgens de FUWA regels in D ingeschaald hoort te zijn. 
Maar daarmee kom je nog niet aan duizend euro wekelijks met vijf daagjes werken. 

Zou wel een goed begin zijn om E standaard te maken, zoals nu D eigenlijk een beetje de norm is. Ook al zou het volgens fuwa niet kloppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei RobNiat:


Onjuist. De beroepsgoederenvervoer CAO is algemeen bindend. Dat betekent dat er niet van afgeweken mag worden. In tegenstelling tot bij een minimum CAO. 
 

 

 

"Algemeen bindend" wil iets anders zeggen, namelijk dat de Minister de CAO ook van toepassing verklaart voor bedrijven die niet bij de werkgeversorganisaties zijn aangesloten die over de CAO onderhandeld hebben, en natuurlijk ook voor de werknemers die niet bij één van de vakbonden zijn aangesloten die de CAO hebben afgesloten.

Er zijn echter 2 soorten CAO's. Minimum-CAO's en standaard-CAO's. Bij de minimum-CAO mag je wel in positieve zin afwijken, bij de standaard-CAO's niet. 

En helaas:
Artikel 1 van de CAO Beroepsgoederenvervoer luidt:
De bepalingen in deze CAO hebben een standaardkarakter, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Onjuist. De beroepsgoederenvervoer CAO is algemeen bindend. Dat betekent dat er niet van afgeweken mag worden. In tegenstelling tot bij een minimum CAO. 
 

Hooguit kan een werkgever een excuus zoeken om je in een hogere loonschaal in te schalen. Dat je E krijgt terwijl je eigenlijk volgens de FUWA regels in D ingeschaald hoort te zijn. 
Maar daarmee kom je nog niet aan duizend euro wekelijks met vijf daagjes werken. 

 

Ah dan blijkt het inderdaad anders te zitten. Werkgevers in het transport zien dan inderdaad geen kans om af te wijken. Zeker niet omdat ze op andere vlakken ook altijd netjes binnen de lijntjes blijven 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei RobNiat:


Dat is natuurlijk onzin. Doe dan een loonsverhoging. En laat die loonschalen met rust. 

Loonsverhoging kan niet meer als je in de hoogste trede zit. En aangezien TLN niet zo scheutig is met CAO onderhandelingen lijkt mij een hogere schaal makkelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Showfeur:

Er zijn nog wel mogelijkheden om de beloning op te krikken, en je toch netjes aan de CAO houden.

Denk aan reiskostenvergoeding, bonussen, sportschool abonnement of fietsplan.


Dat klinkt wel mooi ja.

Maar…..

Als je gebruik maakt van het fietspad moet je die fiets ook voor woon/werk gebruiken

Ik heb eens begrepen dat zo’n sportschool abonnement met fiscale voordelen komt uit het potje van kerstpakketten en personeels uitjes. Je kunt dat als werkgever dus maar 1 keer uitgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei lientje:


Dat klinkt wel mooi ja.

Maar…..

Als je gebruik maakt van het fietspad moet je die fiets ook voor woon/werk gebruiken

Ik heb eens begrepen dat zo’n sportschool abonnement met fiscale voordelen komt uit het potje van kerstpakketten en personeels uitjes. Je kunt dat als werkgever dus maar 1 keer uitgeven.

Wat de fiets betreft: In theorie zal dat best zo horen, maar in de praktijk kijkt niemand daar.

Mijn vrouw heeft ook elektrische een fiets via het werk, en diverse van haar collega's regelen er ook één voor hun partner, terwijl ze met de auto naar het werk komen.

 

Sportschool abonnement krijg je bij ons ook, voor diegene die dat wil.

Gaat verder nergens van af.

Alles hoeft niet fiscaal vriendelijk natuurlijk, als de werkgever er gewoon belasting over betaald, mag er heel veel extra's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Showfeur:

Er zijn nog wel mogelijkheden om de beloning op te krikken, en je toch netjes aan de CAO houden.

Denk aan reiskostenvergoeding, bonussen, sportschool abonnement of fietsplan.

 

Begin nou eerst eens gewoon met het door laten lopen van de OKV wanneer men terug komt op standplaats, van aanvang tot einde dienst OKV, niks onderbreken omdat men zogenaamd binnen 4 uur terug is geweest op standplaats.

Of gewoon de OKV (overnachting) op standplaats vergoeden i.p.v. iemand 's avonds om 20.00 uur nog even een paar uur op en neer naar huis te sturen en 9 uurtjes later weer achter het stuur te laten kruipen.

Of misschien eens een keer stoppen met zo'n achterlijke domme pauzestaffel en het strepen van uren.

 

Niks abnormaals, maar slechts bij weinigen vanzelfsprekend... ;)

 

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden