[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Telegraaf: tekort chauffeurs loopt op


nstl

Recommended Posts

  • Forumlid
22 minuten geleden zei Pierre:

 

Begin nou eerst eens gewoon met het door laten lopen van de OKV wanneer men terug komt op standplaats, van aanvang tot einde dienst OKV, niks onderbreken omdat men zogenaamd binnen 4 uur terug is geweest op standplaats.

 

Of misschien eens een keer stoppen met zo'n achterlijke domme pauzestaffel en het strepen van uren.

 

Niks abnormaals, maar slechts bij weinigen vanzelfsprekend... ;)

 

Heb ff bij zoeen bedrijf gewerkt.
Maaja als je ziet dat je de eerste rit in binnen 4 uur terug bent, gewoon voor terugkomst al 3 kwartier maken want 
dat moest je toch 2 keer per dag.
Is niet echt motiverend om 2 keer per dag 3 kwartier op een P plaats te hangen, maaja wat moet je anders.

Nu half uur per dag eraf, en dat lukt makkelijk, want ja als je bij een boer lost waar rond de middag de soep en hamburgers op tafel komen
zeg je niet ik moet weer snel verder😁

Met een volle auto nu ff vrolijk 3 kwartier maken gebeurd alleen als je echt meer dan 4 uur en 3 kwartier rijtijd hebt.
En dan een printje met artikel 12 dan val je in de laagste van de 3 catogorieen  van overtredingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Pierre:

 

Begin nou eerst eens gewoon met het door laten lopen van de OKV wanneer men terug komt op standplaats, van aanvang tot einde dienst OKV, niks onderbreken omdat men zogenaamd binnen 4 uur terug is geweest op standplaats.

Of gewoon de OKV (overnachting) op standplaats vergoeden i.p.v. iemand 's avonds om 20.00 uur nog even een paar uur op en neer naar huis te sturen en 9 uurtjes later weer achter het stuur te laten kruipen.

Of misschien eens een keer stoppen met zo'n achterlijke domme pauzestaffel en het strepen van uren.

 

Niks abnormaals, maar slechts bij weinigen vanzelfsprekend... ;)

 

Goed ideeën, niks mis mee, maar staan wel gewoon in de CAO.

Maar er kan gewoon van afgeweken worden, want pauzestaffel bijv. heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Er zijn dus genoeg mogelijkheden om je aan de juiste loonschaal te houden, en toch de beloning op diverse manieren, linksom/rechtsom te verbeteren.

En je zo te onderscheiden van de concurrentie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
52 minuten geleden zei Pierre:

 

Begin nou eerst eens gewoon met het door laten lopen van de OKV wanneer men terug komt op standplaats, van aanvang tot einde dienst OKV, niks onderbreken omdat men zogenaamd binnen 4 uur terug is geweest op standplaats.

Of gewoon de OKV (overnachting) op standplaats vergoeden i.p.v. iemand 's avonds om 20.00 uur nog even een paar uur op en neer naar huis te sturen en 9 uurtjes later weer achter het stuur te laten kruipen.

Of misschien eens een keer stoppen met zo'n achterlijke domme pauzestaffel en het strepen van uren.

 

Niks abnormaals, maar slechts bij weinigen vanzelfsprekend... ;)

 

Hier in de vracht sector is het betalen van rit prijs, bij lijn rijders en dagprijs bij anderen heel normaal. daggeld + een soort OKV. Is veelal per bedrijf, daar ze geen bindende cao in de goederen sector hebben. Er zijn er zelfs bij die een laag dag/uurgeld hebben + % van de ritopbrengst. En de meeste redenen voor het wisselen van baas hier is niet geld. Dus denk ik dat dit soort betalingen over het algemeen wel snor zit. Ook hier is een te kort aan stuurvasthouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De werkkostenregeling is duidelijk een soort bonus die aangewend kan/mag worden om de werknemer een extra plusje te geven, bij het vorige bedrijf waar ik werkte deden ze daar ook aan en werd er medegedeeld/besproken in de OR hoeveel overschot er nog was van de werkkostenregeling en die werd dan aan het eind van het jaar als extra uitgekeerd, let wel sommige dingen gingen er al af, ik dacht zelfs dat de waarde van het kerstpakket meetelden uit je eigen werkkostenregeling, op zich een net bedrijf dus, want hoeveel mensen hier hebben ooit wel eens gehoord van de werkkostenregeling en ook daaruit een bonus gehad?

 

Een CAO is bindend nadat hij bindend is verklaard, maar zover ik weet, mag er wel een eigen CAO gemaakt worden en die moet in positieve zin afwijken van de geldende CAO en moet ook als zodanig geregistreerd worden en is niet zoiets als vrijblijvend, eenmaal ervoor gekozen zit het bedrijf er ook aan vast, er waren/zijn ook wat grotere bedrijven die een eigen CAO hadden/hebben.

 

En de OKV stoppen op standplaats, dat waren/zijn echt wel de slechtere bedrijven, en ook de geldigheid van deze regel stond ter discussie, ik heb gelukkig nooit bij een bedrijf gewerkt die deze regel had, want ik weet zeker dat ik daar snel weg was geweest en tijdens de arbeidsovereenkomst steevast naar huis zou zijn gegaan met het de mededeling, voor mij is het nu einde diensttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei europeaan:

Dan kan ik niets anders dan vaststellen dat er in Nederland nog héél veel slechtere bedrijven zijn.

Dat gebeurt bij 99% van de bedrijven.
Trouwens als je ff een uurtje terug op standplaats komt verlies je nog niet zoveel.

Voorbeeld begin 6.00 tot 11.30 is 3,46 en van 12.30 tot 17.00 is 2,83 is samen 6,29 euro
Begin 6.00 tot 17.00 is 6,93 euro

Van Maandag 6.00 tot woensdag 12.00 is 109,62 euro   en van woensdag 13.00 tot vrijdag 20.00 is 114,14 euro samen 223,76
Van maandag 6.00 tot vrijdag 20.00 is 223,42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Kiepenboer:

Dat gebeurt bij 99% van de bedrijven.
Trouwens als je ff een uurtje terug op standplaats komt verlies je nog niet zoveel.
 

Gelukkig heb ik dan altijd bij n1% van de overige werkgevers gezeten, heb er niet zoveel gehad hoor, vanaf 1968 tot nu, ik denk wel 20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Dokus:


Terug dinsdag 11:45
Vertrek zaak 12:15
Terug 15:30

Totaal ook een uurtje aan de zaak geweest.


emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

Hier is is het 0,0>>> 12.15 tot 15.30

Maar eerlijk, dit is ook geen loon en zoals ik het zie een vervanging van vroeger toen je je bonnetjes in moet leveren van
wat je onderweg had gegeten, vaak pakte men daar ook nog een pakje sigaretten in mee wat natuurlijk niet op het bonnetje stondLOL

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat de fiets betreft: In theorie zal dat best zo horen, maar in de praktijk kijkt niemand daar.
Mijn vrouw heeft ook elektrische een fiets via het werk, en diverse van haar collega's regelen er ook één voor hun partner, terwijl ze met de auto naar het werk komen.
 
Sportschool abonnement krijg je bij ons ook, voor diegene die dat wil.
Gaat verder nergens van af.
Alles hoeft niet fiscaal vriendelijk natuurlijk, als de werkgever er gewoon belasting over betaald, mag er heel veel extra's.

Fietsplan EN reiskostenvergoeding samen mag weer niet van de belastingdienst.
Het is het 1 of het ander maar niet allebei tegelijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Begin nou eerst eens gewoon met het door laten lopen van de OKV wanneer men terug komt op standplaats, van aanvang tot einde dienst OKV, niks onderbreken omdat men zogenaamd binnen 4 uur terug is geweest op standplaats.
Of gewoon de OKV (overnachting) op standplaats vergoeden i.p.v. iemand 's avonds om 20.00 uur nog even een paar uur op en neer naar huis te sturen en 9 uurtjes later weer achter het stuur te laten kruipen.
Of misschien eens een keer stoppen met zo'n achterlijke domme pauzestaffel en het strepen van uren.
 
Niks abnormaals, maar slechts bij weinigen vanzelfsprekend...

 

Juist, ik krijg gewoon een vast bedrag per dag als koffie geld, ongeacht het aantal uren werken, en bij elk filiaal van ons (en dat zijn er meer dan 100 alleen al in Nederland) is de koffie gratis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Kiepenboer:

Maar eerlijk, dit is ook geen loon en zoals ik het zie een vervanging van vroeger toen je je bonnetjes in moet leveren van
wat je onderweg had gegeten, vaak pakte men daar ook nog een pakje sigaretten in mee wat natuurlijk niet op het bonnetje stondLOL

Dus of het wel of geen loon is, kijk ik snap dit niet, zoals genoemd in het voorbeeld, ik ga eten ik kom niet via de zaak ik betaal bij een restaurant het normale bedrag en nu kom ik via de zaak en vraag aan de restauranthouder om korting want ik ben via de zaak gegaan, is toch gewoon regelrecht beknibbelen op ons OKV of zie ik dat verkeerd, maar het beroepsgoederenvervoer zal altijd proberen bij jouw wat centjes te schrappen, moet je in de haven is mee aankomen, ligt gelijk de boel plat.

 

Gelukkig zijn mijn werkgevers over het algemeen redelijk denkende mensen en weten ook wel dat als ik via de zaak kom, dat mijn eten in het restaurant even duur is als dat ik niet via het restaurant kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei sprinter 516:


Fietsplan EN reiskostenvergoeding samen mag weer niet van de belastingdienst.
Het is het 1 of het ander maar niet allebei tegelijk

Mag gewoon hoor, mijn vrouw heeft fietsplan én reiskostenvergoeding.

En zoals Ger hierboven geschreven heeft, het valt tegenwoordig onder de WKR.

Maar het gaat er ook meer om, dat in algehele zin een werkgever buiten de standaard loonschalen, nog genoeg kan doen aan salarisverbetering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Showfeur:

Mag gewoon hoor, mijn vrouw heeft fietsplan én reiskostenvergoeding.

En zoals Ger hierboven geschreven heeft, het valt tegenwoordig onder de WKR.

Maar het gaat er ook meer om, dat in algehele zin een werkgever buiten de standaard loonschalen, nog genoeg kan doen aan salarisverbetering.

Dat kan idd samen. Echter ligt het eraan hoe de werkgever het inkleedt.

Bij vele bedrijven krijgt men de onkostenvergoeding en is het fietsenplan (of connectiviteitsplan) meer een constructie via het inleveren van overuren of vakantieuren.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

index.thumb.jpg.ce48d7fe0494a12356bf09cfc705687a.jpg

https://www.nu.nl/288141/video/maxima-rijdt-tijdens-werkbezoek-op-blote-voeten-in-vrachtwagen.html

Nou mannen, zo makkelijk is het probleem op te lossen. Regel een paar Zweedse klompen en gaan...

De casco-verzekering zal geen probleem zijn en er zullen best wel collega's zijn die de WA-dekking willen overnemen.

Nog wel even een omscholingscursusje om te voorkomen dat ze in haar oude routine terugvalt en met een grote schaar die vrolijk gekleurde luchtslangen wil doorknippen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden