[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Limburg van buitenwereld afgesloten


roadtrain

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Jarenlang geen of gebrekkig onderhoud van rioleringen en andere afwaterings dingen, zoals geulen en sloten. Het is bijna ieder jaar dat delen van Limburg onderlopen. Straks is Roermond en Venlo aan de beurt ivm stijgend water van de Maas.

Zoiets als een never ending story.

Blijft wel lullig voor de getroffenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Cor, honderden boeren en loonwerkers zijn, op verzoek van de plaatselijke politie, al ruim 24 in het gebied aan het helpen.

 

Was slechts een enkele oproep op FB voor nodig om binnen een paar uur hele groepen uit zuidelijk Nederland ter plaatse te krijgen, met al hun materiaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

Cor, honderden boeren en loonwerkers zijn, op verzoek van de plaatselijke politie, al ruim 24 in het gebied aan het helpen.

 

Was slechts een enkele oproep op FB voor nodig om binnen een paar uur hele groepen uit zuidelijk Nederland ter plaatse te krijgen, met al hun materiaal.

En gelukkig ook maar dat die mensen willen helpen. Als we hadden moeten wachten op de officiële hulptroepen, was het menselijk leed nog veel groter geweest.

Blijf me verbazen over hoe men vanachter een bureau meent dat we goed georganiseerd zijn in dit land...... 

Naar mijn mening is ons calamiteitenbeheer niets beter als sommige minder bedeelde landen.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben vanmiddag teruggekomen door de Ruhr.  Op de 40 bij Muhlheim stikte het van de blauwe lampen van de hulp troepen. Ook dat stroompje net voor Kaiserberg stroomde snel, alleen dat wat normaal een slootje is 100 meter eerder stroomde wel 10x zo snel en was ook wel 2 x zo breed als de Ruhr zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Da Raymzter:

Als we hadden moeten wachten op de officiële hulptroepen, was het menselijk leed nog veel groter geweest.

Niet iedereen is na 15.45 nog bereikbaar. 😉

 

Morgenvroeg om 8.30 ben je de eerste……

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei steenhaas1:

Als de Mobiele Colonnes ingezet zouden worden, zijn die 72 uur na de oproep ter plaatse. Maar die zijn zo ver ik weet nog nooit opgeroepen (dan had ik misschien ook een keer meegemoeten/mogen)

 

 

Ook niet zo'n wonder..als ze pas na 72 uur ter plaatse kunnen zijn. Bij zo'n calamiteit moet je binnen een paar uur kunnen acteren

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei steenhaas1:

Als de Mobiele Colonnes ingezet zouden worden, zijn die 72 uur na de oproep ter plaatse. Maar die zijn zo ver ik weet nog nooit opgeroepen (dan had ik misschien ook een keer meegemoeten/mogen)

 

 


Ik ben bang dat je lang kunt wachten op een oproep. De Mobiele Colonnes zijn in 1993 opgeheven. Ze vertellen jou ook nooit wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden