Spring naar bijdragen

Portena Heerenveen overgenomen


Marotrans
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Volgens hun site bestaat Portena ook al ruim 80 jaar..... 🙂

Toch jammer dat zelfs zulke oude degelijke bedrijven uiteindelijk "opgeslokt" worden. 

Samenwerkingsverbanden worden meestal ordinaire overnames op zijn tijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Schots en Scheef:
Op 19-7-2021 om 12:18 zei Marotrans:
Portena Heerenveen is met terugwerkende kracht per 1 januari 2021 overgenomen door Nedcargo Waddinxveen.
 
Bron en meer informatie: https://www.transport-online.nl/site/129250/nedcargo-neemt-portena-logistiek-over/

Niet best als die zich met distri gaan bemoeien.


Volgens mij deed Nedcargo al distributie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Volgens mij deed Nedcargo al distributie. 

 

Niets anders dan dat Rob. Tenminste...het voormalige Food-Express en (of) van Uden. Die kwam ik toen dagelijks tegen bij de DC's.

 

Hoe dan ook; Pake Tjerk en Wopke van Poepjes-Transport zullen beslist niet gelukkig zijn met de overname. Daar geloof ik helemaal niets van... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij deed Nedcargo al distributie. 

Je hebt meerdere soorten distri.

Dat wat zij doen "food" en wij "de rest"

 

En komt nu in ons wereldje. Portena had Bulstra overgenomen. Maar daar hebben ze zich op verkeken. Hebben ze geen materiaal voor en dat van Bulstra was ouwe meuk.

 

In onze distri wereld zijn het voornamelijk familie bedrijfjes met 30-50 auto's. Benieuwd wat er gebeurt met zo'n grote reus ertussen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



 
Niets anders dan dat Rob. Tenminste...het voormalige Food-Express en (of) van Uden. Die kwam ik toen dagelijks tegen bij de DC's.
 


Het is appel/loos, bakker en nedcargo bij de dc's. Meer keuze is er amper. Alles wat er anders staan heeft geladen voor van de 3.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Schots en Scheef:


 

 


Het is appel/loos, bakker en nedcargo bij de dc's. Meer keuze is er amper. Alles wat er anders staan heeft geladen voor van de 3.


 

 


Maar het is niet zo dat deze bedrijven buiten het supermarktgebeuren geen ander werk doen :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Schots en Scheef:

Je hebt meerdere soorten distri. emoji6.png

 

In onze distri wereld zijn het voornamelijk familie bedrijfjes met 30-50 auto's. Benieuwd wat er gebeurt met zo'n grote reus ertussen.

 

Nee hoor, bij ons lopen er ook  in de distributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Schots en Scheef:



Het is appel/loos, bakker en nedcargo bij de dc's. Meer keuze is er amper. Alles wat er anders staan heeft geladen voor van de 3.

Nee hoor, ook wij komen iedere dag bij zulke DC 's voor onze eigen klanten.
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Schots en Scheef:

(...) Portena had Bulstra overgenomen. Maar daar hebben ze zich op verkeken. Hebben ze geen materiaal voor en dat van Bulstra was ouwe meuk

 

Dat vertelde de directeur of hoofdelijk verantwoordelijke van Portena jou zelf of had je dit van horen zeggen onderweg?

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Dat vertelde de directeur of hoofdelijk verantwoordelijke van Portena jou zelf of had je dit van horen zeggen onderweg?
Nee, ken portena al wat langer. Met 13,60 kun je in ons werk weinig. En wat had portena op de dam staan......

En we hebben wat klanten erbij en die weten ook wel wat.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Nee, ken portena al wat langer. Met 13,60 kun je in ons werk weinig. En wat had portena op de dam staan......


Dus eigenlijk zit of zat Portena al niet in jouw/jullie werk?

Maar nu ben je bang dat Nedcargo daar wel in gaat zitten roeren?

 

Vertel nog eens meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid


 

21 uur geleden zei Schots en Scheef:

Je hebt meerdere soorten distri. emoji6.png

Dat wat zij doen "food" en wij "de rest"

 

En komt nu in ons wereldje. Portena had Bulstra overgenomen. Maar daar hebben ze zich op verkeken. Hebben ze geen materiaal voor en dat van Bulstra was ouwe meuk.

 

In onze distri wereld zijn het voornamelijk familie bedrijfjes met 30-50 auto's. Benieuwd wat er gebeurt met zo'n grote reus ertussen.

 

 

Dan zal Nedcargo Waddinxveen het werk wat ze kunnen gebruiken wel overnemen en het restje na een tijdje weer afstoten.

Dat zag je bij ons ook gebeuren :ja:

 

Dan denk je, wat moet Appel nu met veevoer of gasflessen.

Maar het ging ze om een ander stukje werk wat dat bedrijf ook reed.

Dus wie weet hoe de kaarten straks schud worden onder de familiebedrijfjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Zojuist zei lientje:

....

Dan denk je, wat moet Appel nu met veevoer of gasflessen.

...

Tsja, Wat moest Van Gend en Loos met het tank transportbedrijf Rein de Jong, in Heerde?

Soms kan je inderdaad vraagtekens zetten bij overnames.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het het bedrijf wat werd overgenomen had dus niet alleen veevoer of die gasflessen.

Er zat duidelijk werk bij wat in hun straatje pasten.

Als je dan ook de chauffeurs met ervaring er bij hebt/ bij je weet te kunnen houden :ok:

 

Natuurlijk zijn er na het afstoten van het veevoer of gasflessen, samen met hun werk/wagens vertrokken. Die keuze krijgen ze bij het afstoten van het werk.

Maar er zijn ook heel wat chauffeurs die in de keuken van Appel hebben gekeken die zijn gebleven, omdat het daar toch wel mee valt allemaal.
Vaak zijn de overgenomen bedrijven, bedrijven die geen keuze hadden blijkt na een aantal jaar.

Dit omdat veel werk evengoed was weggevallen, of omdat er geen opvolger was. Een bedrijf wordt niet zomaar overgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Een andere reden kan van de opdrachtgever zijn zijde komen. Ik noem dan bijvoorbeeld een voorbeeld uit Drenthe.

De Coöperatieve landbouwbank Meppel (CLM) werd ACM.

En de ACM wilde niet meer zaken doen met 40 bedrijven die het voer wegreden (en wat grondstoffen ophaalden) maar met maar een paar.

Hierdoor werden een hele hoop kleine bedrijven de sigaar.

Ditzelfde gebeurd al jaren bij de grote supermarktketens. Een Jumbo/AH of wie dan ook heeft geen zin in het aansturen van "haar" vloot met tig bedrijven. D'r zijn nog maar een paar bedrijven die RECHTSTREEKS voor deze grote jongens rijden. En de kleinere bedrijven rijden i.o.v. die grote....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

Tsja, Wat moest Van Gend en Loos met het tank transportbedrijf Rein de Jong, in Heerde?

Soms kan je inderdaad vraagtekens zetten bij overnames.....

Dat is toch door een ander bedrijf overgenomen en ontmanteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden