[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Portena Heerenveen overgenomen


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 21-7-2021 om 11:52 zei Schots en Scheef:

Je hebt meerdere soorten distri. emoji6.png

Dat wat zij doen "food" en wij "de rest"

 

En komt nu in ons wereldje. Portena had Bulstra overgenomen. Maar daar hebben ze zich op verkeken. Hebben ze geen materiaal voor en dat van Bulstra was ouwe meuk.

 

In onze distri wereld zijn het voornamelijk familie bedrijfjes met 30-50 auto's. Benieuwd wat er gebeurt met zo'n grote reus ertussen.

 

Klopt. Distributie is bijna ingewikkelder als raketwetenschap. Zal wel niet goed gaan. 🙄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij snapt het niet Duke. 
 
S&S werkt voor een bedrijf in het Hoge Noorden. En die werken uiteraard voor de hoofdprijs. Zoals elk bedrijf daar bovenin. 
 
Nu is hij bang dat ‘die Westerlingen’ (die dondersgoed hebben leren rekenen) nog ónder hun prijzen door zullen gaan. 
 
Het is gewoon lachwekkend eigenlijk…
Hahaha nog geen seconde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Jij snapt het niet Duke. 
 

S&S werkt voor een bedrijf in het Hoge Noorden. En die werken uiteraard voor de hoofdprijs. Zoals elk bedrijf daar bovenin. 
 

Nu is hij bang dat ‘die Westerlingen’ (die dondersgoed hebben leren rekenen) nog ónder hun prijzen door zullen gaan. 
 

Het is gewoon lachwekkend eigenlijk…

Ik denk dat je nu heel erg de werkgever van S en S onderschat Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei Kempische Truckfan:

Over rare overnames gesproken. Rein de Jong nam indertijd de wagens over van de groene Soetens uit Hilvarenbeek. Die reden toen in t bier...

Bier en tankwagens vind ik op zich niet zo een heel gekke combinatie. 
 

Maar ik denk dat ik wat mis van jouw verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 23-7-2021 om 22:42 zei Kempische Truckfan:

Over rare overnames gesproken. Rein de Jong nam indertijd de wagens over van de groene Soetens uit Hilvarenbeek. Die reden toen in t bier...

Zo'n rare overname was dat niet, de gebroeders Soetens vochten elkaar de keet uit , de Soetens die nu in Goirle zit is toen met wat werk gaan lopen , zeer tegen de zin van zijn broers. En dat werk is ie inmiddels ook kwijt door het verdwijnen van de CSM in Breda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-7-2021 om 22:42 zei Kempische Truckfan:

Over rare overnames gesproken. Rein de Jong nam indertijd de wagens over van de groene Soetens uit Hilvarenbeek. Die reden toen in t bier...

Wanneer was dat dan ??

Rein de Jong was een volle dochter van het toenmalige v Gent& Loos( vG&L) ( sinds 1971),en werd later bij de overname door Nedlloyd ingelijfd.( in 1986)

Later is het bedrijf door een management buy-out in bezit gekomen van de directie ,die het doorverkochten aan Harry Vos ( in 1996)

 

Waar mij wel iets van bij staat is dat vG&L daar in de buurt van Hilvarenbeek iets overgenomen had,en dat zou Soetens kunnen zijn.

 

https://www.ttm.nl/nieuws/rein-jong-herleeft-even/80809/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vraag ik mij 1 ding af

Ik kwam uit militaire dienst rond 1987 en begon bij RdJ rond 1988. Toen waren er geen tekenen dat wij bij de wokkel (Nedloyd) hoorden.... Pas bij afzwaaien bij RdJ rond 1989 waren er geruchten over een overname door of Wim Vos of de Wokkel...... (Wij geloofden in een Wim Vos overname daar we regelmatig op naam van Wim Vos spoelden en in de UK het kantoor van Wim Vos moesten bellen voor terug lading).

 

De reden dat ik de club verliet was simpel: een rit naar Frankfurt werd al gezien als lange rit, we deden op het laatst zowat enkel maar Ruhr.

En ik was jong, had al een paar ritten Italië en DDR/ Tsjecho-Slowakije erop zitten en dat smaakte naar meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Murphy:

rond 1989 waren er geruchten over een overname door of Wim Vos of de Wokkel...... (Wij geloofden in een Wim Vos overname daar we regelmatig op naam van Wim Vos spoelden en in de UK het kantoor van Wim Vos moesten bellen voor terug lading).

 

 

Wim Vos had niks over te nemen; die waren,evenals RdJ al van v Gent en Loos.

Dat verklaart misschien ook waarom je bij Vos ging spoelen en in de UK W.V. moest bellen voor je teruglading en boekingen.

 

De samenwerking tussen de aan VG&L gelieerde bedrijven was vrij intens.

Pas na de overname door Nedlloyd werden bedrijven samengevoegd ( onder de vlag van Nedlloyd Road cargo),stilgelegd en de BV "op de plank gelegd"(zoals ITHolland,v Swieten) of verkocht (zoals RdeJ en Fransen Rotterdam,mijn oud werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-7-2021 om 11:42 zei matthieu:

Dat is toch door een ander bedrijf overgenomen en ontmanteld?

 

 

 

Volgens mij is Rein de Jong destijds door Harry Vos uit Oss overgenomen. Vand Gend & Loos was van op het laatst eigendom van  Ned Loyd Road Cargo en dat is weer overgegaan naar DHL. En Danzas Tilburg zat ook nog onder de paraplu van Ned Loyd als ik mij niet vergis, maar dat weet ik niet zeker. (en DHL is weer een onderdeel van 

duitse post die in Zweden ASG en ERT hebben overgenomen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden