[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat te doen als een klant niet bereid is te helpen met lossen? Hoe zouden jullie dit oplossen?


iveco 35c17

Vraag

  • Forumlid

Gisterochtend  kreeg ik  een oplegger met een aantal losadressen Ruhr en omgeving,

 

op het 1 na laatste adres moest ik vrachtwagenbanden lossen. 25 stuks om precies te zijn.  op het losadres zag ik dat er meer banden in stonden als die 25.  het waren er 12 meer. Dus ik overleggen met de planner wat daar de bedoeling van was , want ik los niet zomaar 12 banden teveel  iemand moet die 12 gaan betalen immers.

 

Na overleg met de planner gehad te hebben werd besloten om die 12 daar toch maar te lossen want ik moest compleet retour laden donderdagavond nog. teveel aan banden zouden weer opgehaald worden tzt.

 

Nu loop ik weer naar de medewerker die me hielp met de eerste banden lossen om te zeggen dat we door konden met lossen. Zegt die tegen mij, ja je moet maar even naar de chef boven lopen want ik kan je niet meer helpen. Ik repareer hier alleen auto s en ik ben niet van de bandenafdeling.

 

Ik naar de chef op kantoor weer en gevraagd wie me ging helpen om verder te lossen.  Zegt die chef, ja we hebben geen personeel, iedereen heeft vakantie. ja moet je maar even kijken.

Ik zeg tegen die grappenmaker, Jij besteld banden he, niet ik!

 

IK ben naar buiten gelopen met de mededeling dat ik binnen 5 minuten iemand verwachte om te helpen met lossen. Helemaal niemand natuurlijk en die monteur zat met zijn laptopje in een Mercedes te gniffelen in afwachting wat ik zou doen.

 

Wat zouden jullie doen in zo een situatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei iveco 35c17:

IK ben naar buiten gelopen met de mededeling dat ik binnen 5 minuten iemand verwachte om te helpen met lossen.


Zo ga je niet om met een klant🙀

Dan zou ik als klant je het terrein af jagen. Jij zit met een probleem niet de klant. 
 

dus dat wordt dan zelf lossen (als het nog mag) of toch meenemen  naar volgende losadres of laadadres of je ze daar mag stallen.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat zie ik toch iets anders Roadtrain.

De man besteld. Wij moeten het brengen. Hij kan helpen met lossen of in ieder geval iemand beschikbaar stellen daarvoor.

En als die dan zegt je moet even 20 minuten wachten dan komt er iemand je helpen. Dan is dat geen probleem. Maar niet zeggen we hebben geen personeel terwijl er overduidelijk iemand aanwezig is en je moet maar even kijken wat je doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei roadtrain:

Dan zie jij het helemaal verkeerd want hij heeft zijn 25 banden al en die 12 zijn niet zijn probleem…….

(zeker niet onder dwang🙈)

Helaas stonden zijn banden nog grotendeels in de oplegger en waren er nog maar 9 gelost waarvan 7 verkeerde.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk controle voor vertrek is. (Voor zover mogelijk dan) 

12 vrachtwagenbanden nemen wel wat ruimte in beslag. 
Wellicht waren ze voor een ander adres en ontbraken de papieren? Kan ook nog. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei roadtrain:

Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk controle voor vertrek is. (Voor zover mogelijk dan) 

12 vrachtwagenbanden nemen wel wat ruimte in beslag. 
Wellicht waren ze voor een ander adres en ontbraken de papieren? Kan ook nog. 
 

 

Banden stonden bijna voor op de oplegger. Waten wel voor een anders adres maar hoorden niet bij mijn rit. Achterop stonden ook allemaal hoge dingen. Dus door de trailer klimmen begin ik dan niet aan voor vertrek. 
Oplegger was voorgeladen door de laadploeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je zal toch een handtekening ergens moeten zien te krijgen dat je ze daar (tijdelijk) hebt achtergelaten denk?

Ik zou mij in ieder geval een beetje koest houden als ze je een gunst verlenen dat je die extra banden daar tijdelijk mag stallen.

Als je ze weer mag mee nemen omdat ze van gedachten veranderen heb je een groter probleem.
In mijn ogen is een chauffeur niet iemand die van A naar B rijdt maar ook problemen (van een ander) zo goed mogelijk oplost.

En daar bereik je met schreeuwen niets mee.:nee:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei lientje:

.

En daar bereik je met schreeuwen niets mee.:nee:

 

Hoe kom je erbij dat er geschreeuwd is🤷‍♂️
ik heb die man netjes gevraagd of die iemand aan kon sturen die me even hielp die banden op te vangen.

 

En die 12 die daar zijn gebleven ben ik geen handtekening voor nodig. Ik heb overlegd met de planning en die met de opdrachtgever. En dat is voor mij voldoende. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei roadtrain:

Iedere band heeft een registratienummer dus moet per band gecontroleerd worden. Dus er willekeurige banden achterlaten werkt niet. 

Oow. En als die registratienummers nu niet op de lieferschein of cmr staan hoe ga je dat registratienummer per band dan controleren?

 

Heb toch al aardig wat banden gelost zowel pkw als lkw  banden maar nog nooit per band een registratienummer hoeven te controleren.


Maat en hoeveelheid is voldoende 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik naar de chef op kantoor weer en gevraagd wie me ging helpen om verder te lossen.  Zegt die chef, ja we hebben geen personeel, iedereen heeft vakantie. ja moet je maar even kijken.

Ik zeg tegen die grappenmaker, Jij besteld banden he, niet ik!

 

IK ben naar buiten gelopen met de mededeling dat ik binnen 5 minuten iemand verwachte om te helpen met lossen.

 

Je zal het niet geschreeuwd hebben maar het is de toon die je schrijft te hebben gebruikt.

En oké, iets achter achter laten zonder papiertje? Het is een kleine moeite.
Dan weet ook een ander dan de gene die toevallig dienst heeft van wie die banden in het hoekje zijn.
Maar goed weg is pech. Het waren niet de banden van het bedrijf waar je ze achter laat in ieder geval. Die zitten er niet mee 🤷‍♀️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De tekst die je aanhaalt Lientje kan je ook op een normale aardige toon zeggen he. Brullen heeft geen zin want je bent daar te gast.

 

Maar de klant hoeft je ook niet te behandelen als een jojo. Dan mag je gerust wat duidelijker zijn. Want door de lakse houding van die klant komt wel een prijskaartje te hangen die jij of je werkgever mag gaan ophoesten. 
 

En dat er verkeerde banden bij op de trailer stonden is een feit en die fout ligt ook volledig bij de laadploeg, maar dat wil niet zeggen dat ik me dan als een jojo moet laten behandelen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Iedere band heeft een registratienummer dus moet per band gecontroleerd worden. Dus er willekeurige banden achterlaten werkt niet. 

Volgens mij worden die nummers alleen gebruikt bij de gebruiker,als ik een nieuwe/andere band krijg noteert men het nummer vd band op de bon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij Goodyear in Wenen moest ik een volle trailer autobanden meehelpen lossen of ze zouden er niet aan beginnen. 

Ik heb die trailer maar afgekoppeld tegen de kade en een lege trailer wat verder bij Opel Wenen aangepikt. 

 

Bij Goodyear waren ze absoluut not amused,

baas kon er eigenlijk ook niet mee lachen maar begreep het wel. 

😀

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei andremast:

Volgens mij worden die nummers alleen gebruikt bij de gebruiker,als ik een nieuwe/andere band krijg noteert men het nummer vd band op de bon.

Bij ons hebben ze een soort van leasecontract op de banden. 
mag ook maar van een merk zijn. 
worden ook tussentijds gecontroleerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
24 minuten geleden zei _alain_:

Bij Goodyear in Wenen moest ik een volle trailer autobanden meehelpen lossen of ze zouden er niet aan beginnen. 

Ik heb die trailer maar afgekoppeld tegen de kade en een lege trailer wat verder bij Opel Wenen aangepikt. 

 

Bij Goodyear waren ze absoluut not amused,

baas kon er eigenlijk ook niet mee lachen maar begreep het wel. 

😀

Je hebt toch geholpen .....tegen het dock gezet en evt.de deuren open gemaakt😂

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei iveco 35c17:

 

Ik zeg tegen die grappenmaker, Jij besteld banden he, niet ik!

 

IK ben naar buiten gelopen met de mededeling dat ik binnen 5 minuten iemand verwachte om te helpen met lossen. Helemaal niemand natuurlijk en die monteur zat met zijn laptopje in een Mercedes te gniffelen in afwachting wat ik zou doen.

 

Wat zouden jullie doen in zo een situatie?

 

Wat Lientje zegt: het is de toon die de muziek maakt.

 

Nu weet ik niet wat je uitstraalt op het moment dat jij bij die klant bent maar aan de gebezigde terminologie -zoals beschreven in jouw posting- kan ik me wel een voorstelling maken. Je lading klopt niet, daar kun je niets aan doen en na overleg wordt er een beroep gedaan op de klant om de spullen even tussentijds te lageren. Op dat moment dien je al de minste te zijn en ervoor te zorgen dat deze klant ook wil wat je planner wil. Niet iedereen is daarvan gediend, het is immers niet hun probleem.

 

Vervolgens ga je de chef een ultimatum stellen waar niets achter hangt. Binnen 5 minuten hulp of anders? Je hebt al laten blijken dat je de spullen kwijt moet dus sta je al 1-0 achter. Vervolgens kan ik me zo indenken dat die chef denkt 'hij komt er wel uit met zn gewauwel over die 5 minuten' en de monteur vindt het alleen maar prachtig want hij is niet de aangewezen persoon om die banden te lossen/uit te zoeken welke wel welke niet. Zijn chef heeft namelijk afgesproken met een betalende klant dat hij zijn auto om 4 uur op kan halen en dat is al kantje boord. En laat dat nu net wél de taak van die monteur zijn. Je pakt het in mijn ogen heel knullig aan, misschien zelfs wel een beetje onbeschoft. In ieder geval stel je iets waar je niets achter kunt hangen. Je kunt niet weg, je kan de politie niet bellen en dus ben je overgeleverd aan de grillen van het losadres. Dat moet je leren begrijpen. Dat hoort ook gewoon bij je leerproces.

 

Wat ik zou doen: Als eerste proefde ik de 'sfeer'. Je hoeft geen geleerde te zijn om te zien dat er weinig of geen personeel is. Ik zou hem al hartelijk bedanken alvorens te lossen dat je zijn hulp zeer op prijs stelt. Als je dan in eerste instantie hulp krijgt terwijl er eigenlijk geen tijd voor is vanuit het losadres is het toch eigenlijk vreemd dat je na 5 minuten bellen met je planner geen hulp meer krijgt. Misschien was die monteur het al zat? Misschien kun je niet zo goed uitdrukken op dat moment? Als het mij duidelijk is dat er geen hulp te verwachten is én het van belang is dat je leeg komt zou ik mijn rug recht houden en me niet laten kennen en zéker niet ervoor zorgen dat die monteur achteraf lol hebt omdat je toch eieren voor je geld kiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@the dukeDie monteur had achteraf geen lol want die moest aan het werk nadat ik weg was. 
 

maar nu hoor ik hier bijna iedereen een mening hebben als of het een gunst is dat jij het door hun bestelde af mag leveren. 
 

En dan hoor ik ook nog eens links en rechts kreten als “ We worden als honden behandeld” 

 

Ik laat mij dus niet “als een hond “ behandelen en trek mijn eigen plan. 
 

En ja daar is zeer waarschijnlijk die monteur met zijn eigenwijze houding achteraf de dupe van geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik denk het niet, ik denk eerder dat je werkgever en je collega's er de dupe van zijn de volgende keer dat er iets mis is bij die klant.

Dat zien we dan wel weer Ger. Ik hoop eigenlijk dat ik zelf die 12 banden weer op mag halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden