[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat te doen als een klant niet bereid is te helpen met lossen? Hoe zouden jullie dit oplossen?


iveco 35c17

Vraag

  • Forumlid

Gisterochtend  kreeg ik  een oplegger met een aantal losadressen Ruhr en omgeving,

 

op het 1 na laatste adres moest ik vrachtwagenbanden lossen. 25 stuks om precies te zijn.  op het losadres zag ik dat er meer banden in stonden als die 25.  het waren er 12 meer. Dus ik overleggen met de planner wat daar de bedoeling van was , want ik los niet zomaar 12 banden teveel  iemand moet die 12 gaan betalen immers.

 

Na overleg met de planner gehad te hebben werd besloten om die 12 daar toch maar te lossen want ik moest compleet retour laden donderdagavond nog. teveel aan banden zouden weer opgehaald worden tzt.

 

Nu loop ik weer naar de medewerker die me hielp met de eerste banden lossen om te zeggen dat we door konden met lossen. Zegt die tegen mij, ja je moet maar even naar de chef boven lopen want ik kan je niet meer helpen. Ik repareer hier alleen auto s en ik ben niet van de bandenafdeling.

 

Ik naar de chef op kantoor weer en gevraagd wie me ging helpen om verder te lossen.  Zegt die chef, ja we hebben geen personeel, iedereen heeft vakantie. ja moet je maar even kijken.

Ik zeg tegen die grappenmaker, Jij besteld banden he, niet ik!

 

IK ben naar buiten gelopen met de mededeling dat ik binnen 5 minuten iemand verwachte om te helpen met lossen. Helemaal niemand natuurlijk en die monteur zat met zijn laptopje in een Mercedes te gniffelen in afwachting wat ik zou doen.

 

Wat zouden jullie doen in zo een situatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei iveco 35c17:

En die 12 die daar zijn gebleven ben ik geen handtekening voor nodig. Ik heb overlegd met de planning en die met de opdrachtgever. En dat is voor mij voldoende. 


 

Citaat

Jep. Afgetekende cmr. Dat had die chef al gedaan met aanmelden. 


je verandert nogal eens van verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uiteindelijk is het rotzooi schoppen bij een klant van de klant. Dit valt meestal uit in het nadeel van de transporteur. Zoals Iveco beschreef in zijn openingspost bediende hij zich van een toontje wat bij mij persoonlijk in slechte aarde zou vallen. Als ik dan zo een rotzooi aantrof later rammelde ik bij mijn leverancier aan de bel. En die leverancier rammelt weer bij de transporteur aan de bel en die op zijn beurt weer bij Heisterkamp. Dan heb je altijd gezeik als chauffeur want het word steeds hoger gespeeld. En alle goodwill verstookt.

 

Maar persoonlijk denk ik dat Iveco dit topic gestart heeft om een op den duur zijn gemaakte foto te kunnen laten zien met een air 'kijk mij een lekker nergens om geven'. Beetje dat stamtafelgelul van die eeuwenoude verhalen van gooi het daar maar neer en toevallig had hij een kipper bij. Dat gelul een beetje. Kan Iveco lekker peppie mee doen ook aan de stamtafel. Kijk dan, ik heb de foto's nog...

 

Maar goed, Iveco stelde een vraag, en hoe stom die vraag ook is, het verdient een antwoord

  • Like 3
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoveel meningen zoveel vragen zoveel antwoorden zoveel gehakketak op elkaar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, voor mij dezoveelste bevestiging dat de jeugd inderdaad het chauffeursvak LINKS laat liggen eigelijk helemaal niet vreemd.

 

Nogmaals veel respect voor jullie allemaal,je moet er toch wel heeeeellll veel zin in hebben om voor veel te weinig geld zoveel verantwoording op je te nemen,gecontroleerd te worden door de boordcomputer per seconde en anders wel door de tachograaf die door controlerende instantie in europa gebruikt word als bron van inkomsten,als een hond aan een loket behandeld te worden,de meest gore koffie onderweg moet drinken,helaas toilet hebben we niet,loonsverhoging via cao die de inflatie niet eens dekt,geen standard standairco,en zo kan ik blijven schrijven en heb legio voorbeelden.

 

Tja en dan vraag je als nieuwbakken chauffeur wat wij zouden doen in bovenstaande situatie,en dan krijg je antwoorden als tja het is de toon die je misschien verkeerd doet Iveco pfffffffffff wat een gezwam over en weer.

 

Mijn antwoord op jouw vraag is erg simpel ,pleur die verkeerde banden op de grond !! Cmr voor de geleverde goederen is netjes afgetekend. Kletsverhaaltjes als wat als er volgende week een collega moet lossen hoe word hij dan behandeld, kan ik kort over zijn net zoals alle chauffeurs overal als een HOND ,doet niets af aan jouw verhaal en gaat ook niet veranderen !

 

Hoop dat je geniet van je beginnende chauffeurs carrière (iveco) en de momenten koesterd die je vreugde geven in je chauffeursbestaan. Ik ga niet roepen dat vroeger alles beter was MAAR een hele hoop wel hoor,laat die moffen lekker stikken in hun banden,duw in frankrijk de pallets wijn er zelf maar in.maar vooral trek je eigen plan en laat je zeker niet te kakken zetten door wie dan ook 😁😁😁

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei roadtrain:

Met handtekening voor ontvangst?

 

 

15 uur geleden zei roadtrain:

Als ze er nog zijn😜

 

14 uur geleden zei iveco 35c17:

Jep. Afgetekende cmr. Dat had die chef al gedaan met aanmelden. 

 

11 uur geleden zei iveco 35c17:

Nee hoor voor die 25 was een cmr. Voor die overige 12 niet.

Dat bedoel ik dus voor die 12 is niet getekend….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei 1934:

Zoveel meningen zoveel vragen zoveel antwoorden zoveel gehakketak op elkaar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, voor mij dezoveelste bevestiging dat de jeugd inderdaad het chauffeursvak LINKS laat liggen eigelijk helemaal niet vreemd.

 

Nogmaals veel respect voor jullie allemaal,je moet er toch wel heeeeellll veel zin in hebben om voor veel te weinig geld zoveel verantwoording op je te nemen,gecontroleerd te worden door de boordcomputer per seconde en anders wel door de tachograaf die door controlerende instantie in europa gebruikt word als bron van inkomsten,als een hond aan een loket behandeld te worden,de meest gore koffie onderweg moet drinken,helaas toilet hebben we niet,loonsverhoging via cao die de inflatie niet eens dekt,geen standard standairco,en zo kan ik blijven schrijven en heb legio voorbeelden.

 

Tja en dan vraag je als nieuwbakken chauffeur wat wij zouden doen in bovenstaande situatie,en dan krijg je antwoorden als tja het is de toon die je misschien verkeerd doet Iveco pfffffffffff wat een gezwam over en weer.

 

Mijn antwoord op jouw vraag is erg simpel ,pleur die verkeerde banden op de grond !! Cmr voor de geleverde goederen is netjes afgetekend. Kletsverhaaltjes als wat als er volgende week een collega moet lossen hoe word hij dan behandeld, kan ik kort over zijn net zoals alle chauffeurs overal als een HOND ,doet niets af aan jouw verhaal en gaat ook niet veranderen !

 

Hoop dat je geniet van je beginnende chauffeurs carrière (iveco) en de momenten koesterd die je vreugde geven in je chauffeursbestaan. Ik ga niet roepen dat vroeger alles beter was MAAR een hele hoop wel hoor,laat die moffen lekker stikken in hun banden,duw in frankrijk de pallets wijn er zelf maar in.maar vooral trek je eigen plan en laat je zeker niet te kakken zetten door wie dan ook 😁😁😁

Het advies van mij aan iveco is dat hij niet van “hun” (klant, planner, opdrachtgever) probleem zijn probleem gaat/laat maken……..

nu heeft hij dat wel gedaan (wellicht met de beste bedoeling👍) maar stel dat het helemaal fout loopt wordt hij alsnog ter verantwoording geroepen over die 12 banden🙀

 

ik begrijp wel dat hij “leeg” wilt komen maar dat zou de planner rechtstreeks met de klant moeten regelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei 1934:

Tja en dan vraag je als nieuwbakken chauffeur wat wij zouden doen in bovenstaande situatie,en dan krijg je antwoorden als tja het is de toon die je misschien verkeerd doet Iveco pfffffffffff wat een gezwam over en weer.


Hoe zou jij reageren als er een chauffeur zo’n toon tegen je aanslaat wanneer zijn vracht niet klopt en de boel er zo uit pleurt met een zwaait van zoek het maar uit? Ik zou het als ontvanger niet over mijn kant laten gaan. 
Wie zijn probleem zijn die 12 banden nou?

Banden? Welke banden, ik heb getekend voor 25 banden. Kijk maar op dit cmr ik heb er 25 ontvangen.:zegtniets:

 

Dit bedrijf biedt de mogelijkheid dat hij die 12 banden daar tijdelijk mag lossen.
Dit is in Nederland in ieder geval een zeldzaamheid dat ze dit aanbieden.
Als er dan wordt gevraagd wat jij zou doen, dan is mijn antwoord om dit netjes af te handelen voor je werkgever zodat hij daar in het vervolg ook nog mag komen, (en evt. een verkeerd vrachtje mag stallen.)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
4 minuten geleden zei lientje:


Hoe zou jij reageren als er een chauffeur zo’n toon tegen je aanslaat wanneer zijn vracht niet klopt en de boel er zo uit pleurt met een zwaait van zoek het maar uit? Ik zou het als ontvanger niet over mijn kant laten gaan. 
Wie zijn probleem zijn die 12 banden nou?

Banden? Welke banden, ik heb getekend voor 25 banden. Kijk maar op dit cmr ik heb er 25 ontvangen.:zegtniets:

 

Dit bedrijf biedt de mogelijkheid dat hij die 12 banden daar tijdelijk mag lossen.
Dit is in Nederland in ieder geval een zeldzaamheid dat ze dit aanbieden.

...

 

 

Jij bent zeker niet vaak in de Ruhr geweest Lientje.

Daar zijn bedrijven zowat al niet in staat of wille om hun EIGEN bestelde waar in ontvangst te nemen, binnen een redelijke tijd.

Het feit dat topic starter überhaupt goederen van een ander "tijdelijk" kon stallen mag als een mirakel te boek gaan.

 

Ts doet het voorkomen als dat het LOSADRES in deze fout is, niet wil meewerken. Maar aan de bron van deze kwestie staat een vrachtwagen die domweg verkeerde goederen aan boord heeft en daar kan je enkel het LAADADRES vanwaar deze trailer gekomen is als boosdoender aanmerken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jullie hebben het alleen maar over die 12 banden die er teveel op die oplegger zaten. 

 

Dat die daar konden blijven  was geregeld.  Dan moet het er nog uit.  het grootste deel dat er nog uit moest waren de door hun bestelde banden. En als je dan netjes vraagt of er iemand kan helpen om die banden  te lossen.  Dan krijg je een chef voor je met hooggeheven handen en het verhaal dat ie geen mensen heeft omdat het vakantie is en dat je maar even moet kijken hoe je het doet.

 

Ik heb er nog een bericht aan gewaagd op de BC  maar ook daar krijg je het antwoord dat je maar even moet kijken.

 

Nou dan red ik mijzelf wel hoor.

 

Echter lees ik hier nu berichten van mensen die perfect weten hoe het had gemoeten. En die waren waarschijnlijk met de banden retour gegaan of hadden er zelf geld op toe mogen leggen doordat wachturen gewoon gestaffeld mogen worden.  En daardoor het laatste adres niet gehaald hadden om te lossen die dag  en daarmee ook het terug laden niet halen . En dan doet zo een klant jouw en je werkgever niks meer of minder dan naaien. Omdat hij zijn bestelde waar niet aan wil nemen. Nou als je dan als klant weet dat je geen mensen hebt in de vakantie bestel dan ook niks want je kan het dan toch  niet verwerken

 

Hij had ook kunnen zeggen van joh ik zal je een plek aanwijzen en als je ze daar voor me neer wil leggen dan ben ik helemaal blij. Dan was ik de laatste persoon geweest die dat geweigerd had. Nu heb ik ze achter de trailer er uit gekwakt en netjes op rij zetten doet ie zelf maar even. de banden liggen nog geen 3 meter van de plek af waar die ze tegen een roldeur aanzet. Daar stonden ook al veel meer banden tegenaan en daar zette de monteur ook de eerste negen tegen aan.

 

Dat rechtop zetten in een rij had ik ook wel voor hem willen doen als die me dat gewoon gevraagd had zoals ik net al aangaf. dat is een keer tien minuten werk.

Maar als je service van een transporteur verwacht mag de transporteur ook een beetje service van die klant verwachten toch?. 

 

Echter zijn er ook die zich ook niet zomaar wat op de mouw laten spelden door een klant en ook hun eigen plan trekken getuige het verhaal van Alain.

 

Het kan ook anders. Een paar weken terug stond ik om drie uur s middags bij Dresden in de buurt bij een papierfabriek. Ik moest daar een aantal ibc s lossen.

De mevrouw gaf aan dat ze daar tot 13.00 uur losten eigenlijk.  En het was 15.00 uur dat ik me aanmelde.  Toen ik mevrouw vroeg, Wat nu?  Zei ze dat ze wel even ging bellen om te vragen of er toch nog gelost kon worden. En dat kon toen.  Als het echter niet meer had gekund was ik mevrouw ook erkentelijk geweest want ze had immers wel even haar beste beentje voor gezet.

 

En zoals met alles. Je moet het toch samen doen. 

  • Like 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Oke dan....

Hoe IK het zou hebben aangepakt:

In eerste instantie planner gebeld en probleem uitgelegt.

Dan eventueel horen of losadres bereid is om de extra banden in ontvangst te nemen. 

Maar zoals jij omschrijft maak je het zo dat het losadres maar met de oplossing moest komen.

Maar, nooit met een klant in discussie gaan is een dooddoender, de klant altijd gelijk geven werkt ook niet altijd.

Maar zoals jij het omschreven hebt zou ik het nooit gedaan hebben.

Ook al is het niet altijd zo, de klant blijft koning....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Jij bent zeker niet vaak in de Ruhr geweest Lientje.

Daar zijn bedrijven zowat al niet in staat of wille om hun EIGEN bestelde waar in ontvangst te nemen, binnen een redelijke tijd.

Het feit dat topic starter überhaupt goederen van een ander "tijdelijk" kon stallen mag als een mirakel te boek gaan.


Nee Murphy, ik rij alleen Nederland en af en toe een beetje België tot nu toe. Maar ik heb wel eens te maken met afgekeurde pallets die de afzender terug wil hebben of schade aan een pallet, en dan is het mooi als er bedrijven zijn waar je tijdelijk een pallet neer kan zetten. 
Ik zie het als deel van mijn werk om dit netjes op te lossen. Als je beleeft bent dan zijn ze dit ook tegen jou. Mijn ervaring is dat opjagen en ongeduld tegen je gaat werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Murphy:

 

Maar zoals jij omschrijft maak je het zo dat het losadres maar met de oplossing moest komen.

 

 

 

Volgens mij schrijf ik nergens dat het losadres maar met een oplossing moest komen voor de twaalf banden. Dat probleem heb ik bij de planning voor gelegd en vandaar uit kreeg ik later de vraag of ik op het losadres kon overleggen of ze daar tijdelijk konden blijven staan.  En dat heb ik dus netjes overlegd met die chef. Tot zover was het ook allemaal geen probleem.

 

Dat kwam pas toen de monteur niet meer bereid was om te helpen met lossen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden