[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Portugal gaat laden/lossen door chauffeur verbieden....


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid
16 uur geleden zei iveco 35c17:

@Ger-1957 Die jongen mocht net geen 1000,00 euro zelf aftikken voor een ambulanceritje . Wat jij maar mee vind vallen naast je zorgverzekering...

De eerste keer,  mocht ik eigen risico betalen, omdat het een bedrijfsongeval was, betaalde de werkgever die. (Zijn ze voor verzekerd)

2e keer gele taxi, was mij eigen risico op, heb ik ook niks betaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei lientje:

^^ Tja als je bij een goede werkgever werkt wel ja.
Je komt er dan achter dat ook dit soort dingen belangrijk zijn als er iets gebeurd onder werktijd.

Het is dan ook heel belangrijk om na te vragen of er een ongevallenverzekering is……

je werkgever moet je hier antwoord op geven. Zo niet of bij twijfel zelf een afsluiten.  
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-8-2021 om 13:58 zei Schots en Scheef:

De eerste keer,  mocht ik eigen risico betalen, omdat het een bedrijfsongeval was, betaalde de werkgever die. (Zijn ze voor verzekerd)

2e keer gele taxi, was mij eigen risico op, heb ik ook niks betaald. 

Dit was geen bedrijfsongeval voor deze jongen Maar een uit de hand gelopen potje donderjagen tijdens trekkertrek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Prachtig mooi als ze het zelf moeten lossen...maar ik doe het toch zelf. Heb vaak genoeg die discussie op het losadres..nee chauffeur je mag niet zelf lossen met je kooiaap. Wij hebben ervaren heftruckchauffeurs die dat doen. Prima maar zorg dan ook ff dat je geen schade maakt met de lepels aan de rest van de goederen en ik wil wel ff zien hoe jullie dat  doen zonder 4-weg systeem. Als ik dan mijn zijkant openmaak is het al snel van eehh kun je het ook zelf lossen? Het mag daar neer gezet worden.😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-8-2021 om 00:56 zei albertvv:

Prachtig mooi als ze het zelf moeten lossen...maar ik doe het toch zelf. Heb vaak genoeg die discussie op het losadres..nee chauffeur je mag niet zelf lossen met je kooiaap. Wij hebben ervaren heftruckchauffeurs die dat doen. Prima maar zorg dan ook ff dat je geen schade maakt met de lepels aan de rest van de goederen en ik wil wel ff zien hoe jullie dat  doen zonder 4-weg systeem. Als ik dan mijn zijkant openmaak is het al snel van eehh kun je het ook zelf lossen? Het mag daar neer gezet worden.😁

Leg eens uit Albert voor mij. Wat is een vier weg systeem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei iveco 35c17:

Leg een uit Albert voor mij. Wat is een vier weg systeem?

een 4 we systeem is dat je de wielen van de kooi aap dwars kan zetten zodat je zijdelings kan rijden. daardoor kun je lange goederen dus ook schuin/diagonaal uit de auto lossen wat met een reguliere heftruck niet kan

Edit: plus dat je de lepels kunt uitscharen wat met een heftruck ook niet kan

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei albertvv:

een 4 we systeem is dat je de wielen van de kooi aap dwars kan zetten zodat je zijdelings kan rijden. daardoor kun je lange goederen dus ook schuin/diagonaal uit de auto lossen wat met een reguliere heftruck niet kan

Dankje. Duidelijk. Zo

lossen wij dus ook weleens hout. Wst niet dat dat 4 weg systeem heette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Spanje nu ook: https://www.nt.nl/wegvervoer/2022/08/31/spanje-verbiedt-laden-en-lossen-door-vrachtwagenchauffeurs/

Helaas is het artikel alleen compleet te lezen met abbo

Het doel is om het beroep aantrekkelijker te maken, om het chauffeurstekort van 15.000 in Spanje tegen te gaan.

Vraag me toch af hoe dat in de praktijk uitpakt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden