[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Advies senior starter


Cargo23

Vraag

  • Forumlid

Beste Forummers,

 

Hier een senior die al zijn hele leven in het transport (luchtvracht, AGF, bloemen, gevaarlijke stoffen) werkt maar heeeeel weinig zelf heeft gereden.
Af en toe eens een ritje op een bakwagen.Het liep gewoon zo. Wel in bezit van alle rijbewijzen + geldige code 95, ADR basis + tank en geldige bestuurderskaart.
Redelijk goede talenkennis Engels, Duits en Frans. 
Onlangs een paar opfrislessen genomen maar dat ging -vooral achteruit met een oplegger- nog niet zo soepel. Ik zou

wat ervaring op willen doen onder leiding van een ervaren chauffeur en dan uiteindelijk bedrijven/eigen rijders

af en toe uit de brand willen helpen bij een leuke buitenlandse rit.

Iemand suggesties/ideeën?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

@RobNiat Jouw lijkt Post NL niks idd. Omdat jij de meeste trucjes al kent. Maar voor iemand die nog niks kent met een oplegger is het perfect werk om te leren. En als je de juiste route krijgt heb je ook nog eens je kilometers te pakken op een nacht. Ik zat tussen de 400 en 750 km per nacht inc laden en lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei RobNiat:


Dit schreef ik Iveco. 
 

Het lijkt me geen verkeerd werk op zich. Lekker rustig ‘s-nachts op de weg. Simpel werk. En toch gewoon lekker bezig. 
 

Maar met de beste wil van de wereld schaar ik het niet onder ‘mooi werk’. En daar vroeg topicstarter om. 
 

Het klinkt mij alsof hij wat moois wil zien. Bergen, bossen, bootovertochten voor mijn part. Toch een beetje jezelf een vrije vogel voelen. Zien wat hij gemist heeft al die jaren. 
 

En dat is níet bij nacht en ontij pendelen in Nederland. 
Bovendien hoef je stukken minder aan te docken als je langere afstanden rijdt. Dan maakt het minder uit dat je eigenlijk alleen maar vooruit kan rijden. 

Dan weet ik eigenlijk wel de perfecte werkgever voor hem Al woont hij niet in de regio😅  Zie wat ik in anderhalf jaar heb beleefd.😅

 

Maar ik begrijp uit zijn verhaal dat hij toch ook wel wil leren achteruit rijden met een oplegger.

 

Hoe ga je dat anders doen dan als je je ergens klem rijd in Milaan of Gotheborg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Cargo23

 

Wat Rob zegt: Buchner...... dubbelbemand Wenen doen ze met stekplanten. Voor de rest ken ik hun werk niet zo. Maar zullen wel wat met opstappers doen. Anders E van Wijk in Giessen. Doen sowieso best veel dubbelbemand voor dezelfde opdrachtgever als Buchner. Hoe de verdeling van die ritten ligt weet ik niet trouwens. Maar ook veel Wenen, glastuinbouwgebied daar. Ook andere bestemmingen doen ze dubbel oa Slowakije, Hongarije en Italië.

 

Gijs van Doesburg wordt niks. Veel van die trailers gaan op de trein en worden daar uitgereden. En wat Rob zegt: Alleen op pad om het te leren wordt niks in de groenten en fruit of bloemen. Een simpel koppeltje Travemunde is makkelijker om te doen dan onder tijdsdruk een ritje uitlossen.

 

Maar E van Wijk zou ik zeker proberen!

 

Overigens heb ik een permanent lijntje daar in het management team. Ik wil wel even een balletje opgooien als je hier weer op reageert. Het is namelijk wel eens zo dat nieuwe leden een vraag stellen en vervolgens niet meer terugkomen voor een reactie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Maar met de beste wil van de wereld schaar ik het niet onder ‘mooi werk’. En daar vroeg topicstarter om.

Mooi werk is natuurlijk zeer subjectief. Wat jij met de beste wil van de wereld geen mooi werk vind kan voor een ander juist een top baan zijn. Ik ben het wel met je eens dat het geen "super mooi"  werk is maar zoals Iveco al schreef voor een beginnend bestuurder, en zeker voor een 'senior chauffeur' is het wel heel erg leerzaam en krijg je het achteruit rijden met oplegger snel in de vingers. Daarna kun je altijd nog kijken wat je wilt gaan doen. Overigens rijden wij niet alleen 's nachts, zelf ben ik inmiddels ook uit de nachtritten gestapt en werk nog 4 dagen, maar wel 40 uur. ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-8-2021 om 12:35 zei Cargo23:

Beste Forummers,

 

................. leuke buitenlandse rit.

Iemand suggesties/ideeën?

 

Nog maar een keer dan. Topicstarter geeft aan (wat Rob ook al citeert) om een leuke buitenlandse rit onder begeleiding van een ervaren chauffeur te doen. Geen Zaltbommel-Nieuwegein-Zwijndrecht-Breda-Zaltbommel. Maar meer een ritje Milaan, Wenen, Praag of Budapest. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei the duke:

Nog maar een keer dan. Topicstarter geeft aan (wat Rob ook al citeert) om een leuke buitenlandse rit onder begeleiding van een ervaren chauffeur. Geen Zaltbommel-Nieuwegein-Zwijndrecht-Breda-Zaltbommel. Maar meer een ritje Milaan, Wenen, Praag of Budapest. 

Je trekt de bende uit elkaar Zoetemelk. Hij wil ervaring opdoen onder leiding van een ervaren chauffeur en daarna wil die mensen uit de brand helpen met eventueel een leuke buitenlandse rit. Dat is wat ie schrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei iveco 35c17:

Je trekt de bende uit elkaar Zoetemelk. Hij wil ervaring opdoen onder leiding van een ervaren chauffeur en daarna wil die mensen uit de brand helpen met eventueel een leuke buitenlandse rit. Dat is wat ie schrijft!

Je hebt helemaal gelijk Quasimodo! Echter kan ik hem proberen te plaatsen bij een bedrijf waar hij een keer met een ervaren chauffeur mee kan, naar hartewens kan oefenen op een afgesloten terrein onder toezicht van een mentor én als klap op de vuurpijl ook nog eens prachtige dubbelbemande ritten maken naar leuke bestemmingen.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei the duke:

Je hebt helemaal gelijk Quasimodo! Echter kan ik hem proberen te plaatsen bij een bedrijf waar hij een keer met een ervaren chauffeur mee kan, naar hartewens kan oefenen op een afgesloten terrein onder toezicht van een mentor én als klap op de vuurpijl ook nog eens prachtige dubbelbemande ritten maken naar leuke bestemmingen.

 Dat is iets anders. Als je dat kan is natuurlijk ideaal voor mijnheer 

 

Maar het ging om hoe de vraag werd gesteld door TS.  En dat was je een beetje aan het uit elkaar trekken Kneteman😜😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei the duke:

Je hebt helemaal gelijk Quasimodo! Echter kan ik hem proberen te plaatsen bij een bedrijf waar hij een keer met een ervaren chauffeur mee kan, naar hartewens kan oefenen op een afgesloten terrein onder toezicht van een mentor én als klap op de vuurpijl ook nog eens prachtige dubbelbemande ritten maken naar leuke bestemmingen.

Beste Duke, dat klinkt zoals ik het voor ogen heb! Ook alle andere Forummers die gereageerd hebben bedankt voor jullie goede en positieve reacties!👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Cargo23:

Beste Duke, dat klinkt zoals ik het voor ogen heb! Ook alle andere Forummers die gereageerd hebben bedankt voor jullie goede en positieve reacties!👍

 

Dat dacht ik al te peilen. Vertel eens wat meer als je wil? Wat voor werk in de logistiek doe je nu? Heb je een kaderfunctie of werk je in een warehouse? 

 

Ik help zo links en rechts wel eens mensen aan een baan of ik koppel de juiste mensen aan de juiste opdrachtgevers. Mijn vrouw zegt wel eens gekscherend dat ik daar mijn werk van moet maken want dat gaat me best goed af. Door mijn werk en mijn verenigingsleven heb ik een uitgebreid netwerk waar ik dan gebruik van maak. Als mij dan een vraag bereikt of ik iets kan betekenen dan vind ik het best belangrijk dat zoveel mogelijk achtergrondinfo heb als ik iemand niet persoonlijk ken. Het voelt voor mij best lastig om iemand in contact met iemand anders te brengen die ik niet ken. Normaal als ik koppel dan ken ik die personen goed en ik beoordeel dan voor mezelf of ik iemand moet aanprijzen, mn hand ervoor in het vuur durf te steken etc. 

Bijvoorbeeld onlangs belde een chauffeur me op -ik ken hem uit het verleden- en die had gebeld naar een bedrijf waar hij vroeger ook gewerkt had. Circa 12 jaar geleden. Inmiddels was HR veranderd en niemand op die afdeling kende hem. Hij werd keurig te woord gestaan en gevraagd of hij zijn CV en een kort begeleidend schrijven kon indienen. Dat was het moment dat hij mij belde met de vraag of ik iets voor hem kon betekenen. Er schoot mij te binnen dat hij dyslectisch is en dat dat betekent dat hij geen foutloze brief kan schrijven en daar voelde hij zich rot over. Dat zei hij niet maar ik kon uit zijn gedraai wel merken dat briefschrijven een brug te ver was. Hij komt namelijk uit een gegoede familie en heeft een zekere schaamte. Dat is dan het moment dat ik een belletje doe, even mijn nek uitsteek voor hem en dat werd goed opgepakt. Inmiddels zit hij goed op een stoeltje. Maar die man ken ik, das makkelijker. En zo doe ik dat vaker, geheel belangeloos. Ik vind het fijn als ik mensen zo kan helpen.

 

Overigens heb ik mijn vraag voor jouw uitstaan!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei RobNiat:


Wat was dat weer Duke? Over foutloos schreiven?

 

😜

Normaliter lees ik m'n tekst nog een keer over maar nu stond die joekel van ons in m'n enkel te bijten want ze wilde naar de Maas. Verschuilen achter automatisch woordenboek doe ik niet. Eigen fout. 

 

Mea Culpa 

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei the duke:

@Cargo23

 

 

 

Overigens heb ik een permanent lijntje daar in het management team. Ik wil wel even een balletje opgooien als je hier weer op reageert. 

Daar moet je toch voorzichtig mee zijn Erik.

Stel :jij stelt T.S daar voor ,en dan bevalt het niet.

Dan krijg je al gauw commentaar vanuit je permanent lijntje in de trend van: Eikel-Vuile klootzak -Wat maak je me nou.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei the duke:

 Verschuilen achter automatisch woordenboek doe ik niet. Eigen fout. 

 

Mea Culpa 

Ikke wel hoor;

Hier staat de corrector aan ,en als een woord in mijn posting rood onderstreept is ga ik ( als ik zin heb) net zo lang aan de gang tot alle rode streepjes verdwenen zijn.😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Wat was dat weer Duke? Over foutloos schreiven?

 

😜

 

Overigens moest ik de eerste zin ook twee keer lezen. Er is hier sprake van een 'hiaat' of een 'elliptische' zin. Ik had 'wat was dat ook al weer Duke' geschreven. Maar ja, het is al lastig genoeg hoor op een smartphone! 

 

😁😜

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei europeaan:

Daar moet je toch voorzichtig mee zijn Erik.

Stel :jij stelt T.S daar voor ,en dan bevalt het niet.

Dan krijg je al gauw commentaar vanuit je permanent lijntje in de trend van: Eikel-Vuile klootzak -Wat maak je me nou.

 

Vandaar dat ik nog wat achtergrondinformatie wil. Maar uit de tekst van de topic-starter kun je wel opmaken dat hij serieus is. Topicstarter heeft zijn papieren op orde en stelt realistische doelen. Goede volgorde etc.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 7-8-2021 om 16:02 zei the duke:

 

Dat dacht ik al te peilen. Vertel eens wat meer als je wil? Wat voor werk in de logistiek doe je nu? Heb je een kaderfunctie of werk je in een warehouse? 

 

Ik help zo links en rechts wel eens mensen aan een baan of ik koppel de juiste mensen aan de juiste opdrachtgevers. Mijn vrouw zegt wel eens gekscherend dat ik daar mijn werk van moet maken want dat gaat me best goed af. Door mijn werk en mijn verenigingsleven heb ik een uitgebreid netwerk waar ik dan gebruik van maak. Als mij dan een vraag bereikt of ik iets kan betekenen dan vind ik het best belangrijk dat zoveel mogelijk achtergrondinfo heb als ik iemand niet persoonlijk ken. Het voelt voor mij best lastig om iemand in contact met iemand anders te brengen die ik niet ken. Normaal als ik koppel dan ken ik die personen goed en ik beoordeel dan voor mezelf of ik iemand moet aanprijzen, mn hand ervoor in het vuur durf te steken etc. 

Bijvoorbeeld onlangs belde een chauffeur me op -ik ken hem uit het verleden- en die had gebeld naar een bedrijf waar hij vroeger ook gewerkt had. Circa 12 jaar geleden. Inmiddels was HR veranderd en niemand op die afdeling kende hem. Hij werd keurig te woord gestaan en gevraagd of hij zijn CV en een kort begeleidend schrijven kon indienen. Dat was het moment dat hij mij belde met de vraag of ik iets voor hem kon betekenen. Er schoot mij te binnen dat hij dyslectisch is en dat dat betekent dat hij geen foutloze brief kan schrijven en daar voelde hij zich rot over. Dat zei hij niet maar ik kon uit zijn gedraai wel merken dat briefschrijven een brug te ver was. Hij komt namelijk uit een gegoede familie en heeft een zekere schaamte. Dat is dan het moment dat ik een belletje doe, even mijn nek uitsteek voor hem en dat werd goed opgepakt. Inmiddels zit hij goed op een stoeltje. Maar die man ken ik, das makkelijker. En zo doe ik dat vaker, geheel belangeloos. Ik vind het fijn als ik mensen zo kan helpen.

 

Overigens heb ik mijn vraag voor jouw uitstaan!

 

Kan ik je hierover een privébericht sturen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden