[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weeda


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei RobNiat:

Is deze nieuw?

 

Nog maar enkele weken geleden gebeurde er een ongeval in België tussen een auto van Weeda en een fietster. 
 

Ze hoeven nergens schuldig aan te zijn. Maar zo kom je als bedrijf wel in een slecht daglicht te staan. 

 

 

Deze trekker is inderdaad pas een maandje of 2/3 op de weg als het al zo lang is maar die met die fietser was een andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:

vind wel dat de Iveco weinig afstand houd op zijn voorganger,de filmer veel meer en kan tijdig reageren in dit geval (in het filmpje te zien), en container achterop draagt ook niet bij met afremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei jean3:

vind wel dat de Iveco weinig afstand houd op zijn voorganger,de filmer veel meer en kan tijdig reageren in dit geval (in het filmpje te zien), en container achterop draagt ook niet bij met afremmen.

En een nieuwe truck zonder noodremsysteem? Of uitgeschakeld?

(en of niet opletten met iets anders bezig)

 

hij remt eerst klein beetje…..

zag of vermoedde schijnbaar dat er iets ging gebeuren of vond dat hij er al iets te dicht achter zat. 

(allemaal vermoedens mijnerzijds)

 

heb bij noodsituaties geleerd: voet op de rem HOUDEN. Zo mogelijk wegsturen van het obstakel. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet hoe het bij Iveco werkt, maar Scania noodrem remt ook eerst een beetje (om je wakker te schudden) met alarmsignaal erbij,

laat dan de rem even los zodat jij kan ingrijpen. 

Grijp jij niet in dan gaat die zelf 100% in de rem tot stilstand. 

 

Dat kan het kort remmen voor het echte remmen verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

Ik weet niet hoe het bij Iveco werkt, maar Scania noodrem remt ook eerst een beetje (om je wakker te schudden) met alarmsignaal erbij,

laat dan de rem even los zodat jij kan ingrijpen. 

Grijp jij niet in dan gaat die zelf 100% in de rem tot stilstand. 

 

Dat kan het kort remmen voor het echte remmen verklaren.

Precies zo. Eerst even rustig,  met irritant geluid in cabine en dan vol in de ho-ijzers. En ja, hij remt dan uit zijn eigen harder als de chauffeur ooit met zijn voet kan halen.

 

Zo lijkt mij ook deze reactie te verlopen. Zijn gewichtsverdeling is echter ver weg van ideaal, wat serieus remweg kost in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 19-8-2021 om 09:05 zei jean3:

vind wel dat de Iveco weinig afstand houd op zijn voorganger,de filmer veel meer en kan tijdig reageren in dit geval (in het filmpje te zien), en container achterop draagt ook niet bij met afremmen.

Ik denk dat hier de oorzaak is dat hij net door alle nu voor hem rijdende voertuigen is ingehaald.

 

 Ik vind het wel vreemd dat de remlichten aangaan maar dat het remmen niet word doorgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei Windhoos:

Ik denk dat hier de oorzaak is dat hij net door alle nu voor hem rijdende voertuigen is ingehaald.

 

"Een klapband was de oorzaak van alle onheil. Het voertuig begon te slingeren met heel wat blikschade tot gevolg. Twee personenwagens, een vrachtwagen en een bestelwagen deelden in de brokken en moesten getakeld worden. De rechterrijstrook werd afgesloten, alle verkeer moest stapvoets passeren over de linkerrijstrook, met vertragingen tot gevolg".

Volledige artikel; https://m.gva.be/cnt/dmf20210816_92051640

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

"Een klapband was de oorzaak van alle onheil. Het voertuig begon te slingeren met heel wat blikschade tot gevolg. Twee personenwagens, een vrachtwagen en een bestelwagen deelden in de brokken en moesten getakeld worden. De rechterrijstrook werd afgesloten, alle verkeer moest stapvoets passeren over de linkerrijstrook, met vertragingen tot gevolg".

Volledige artikel; https://m.gva.be/cnt/dmf20210816_92051640

Ja die klapband dat had ik ook wel gelezen, maar het ging mij erom dat er werd gezegd dat hij dicht op zijn voorganger reed, en daarop gaf ik aan dat het waarschijnlijk kwam doordat hij net door de andere was ingehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

4 uur geleden zei Windhoos:

 Ik vind het wel vreemd dat de remlichten aangaan maar dat het remmen niet word doorgezet.

Als je het gas loslaat en de motorrem gaat aan het werk kunnen de remlichten gaan branden zonder dat je het rempedaal gebruikt,  bij een Volvo iig misschien ook wel bij de Iveco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden