[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Blauwe tand verbinding.


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Wanneer ik mijn telefoon (internet radio) via BT koppel aan mijn radio in de camper of pkw, werkt alles zo als het hoord. Mits dekking natuurlijk. Maar als ik dezelfde telefoon in een bus koppel (we hebben er 1 met BT) gallopeerd de muziek. De ene x wat sneller, de andere x wat langzamer. Heel apart wanneer je Dolly Parton als bariton hoort.... Wat kan dit euvel veroorzaken? Zowel bus als camper hebben een pioneer radio. Pkw een geinteregeerde fiat radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee, helemaal alleen.

Ik zat te denken dat de streaming in een lagere versnelling gaat indien het netwerk niet 100% is, maar dan waarom in de bus slecht en op het zelfde traject (dus zelfde dekking) met de andere wagens wel zonder problemen....

(by the way: telefoon gaat wel zonder prob met de bus....).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-8-2021 om 11:10 zei Murphy:

(...) Ik zat te denken dat de streaming in een lagere versnelling gaat indien het netwerk niet 100% is, maar dan waarom in de bus slecht en op het zelfde traject

 

Ik heb ook altijd radio via BT in het buitenland en bij mij hapert hij ook wel eens, ik herken wat jij zegt. Waarschijnlijk ligt dat toch aan de internetvebinding, mogelijk is de ontvangst in jou bus door bepaalde factoren meer belemmerd als in de andere voertuigen?

Wat betreft de telefoon; bij sommige gesprekken is hij kraakhelder, of mijn contacten ook onderweg in het buitenland zijn of niet doet er niet toe, anderen -of ikzelf horen voortdurend een echo, en bij één oud-collega heb ik iedere keer zo'n stoorzender op de achtergrond. Waarschijnlijk stoort zijn boordcomputer op de lijn want als hij de telefoon op zijn bed legt is het voorbij. Een irritant geluid om knettergek van te worden, geen doen. Bluethoot is en blijft een fantastische uitvinding, er dient echter nog veel verbeterd te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat jij zegt klinkt wel plausibel Pierre. Ik heb regelmatig een portofoon mee in de bus en als die te dicht bij de biljetmachine ligt is het stoor stoor.....

Wat verbinding betreft, Roadtrain, heb ik al tig X opnieuw verbonden etc....

 

Maar blijft raar, telefoon en radio zijn nog geen 50 cm van elkaar verwijderd. BT met telefoon thuis werkt wel op enige meters, dus BT op de telefoon fungeert.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Misschien een beetje laat om te reageren, maar heb je gekeken of een muziekbestand op je telefoon dezelfde problemen geeft? Dan sluit je alvast internetproblemen uit. Verder zou je nog kunnen kijken of het probleem in een lege bus weg is, 10 mensen met bluetooth aan op hun telefoon helpt misschien ook niet. En dan is er nog de bluetoothversie, die hoeft niet voor beide Pioneers dezelfde te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden