[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Wekelijkse uren


RG73

Vraag

  • Forumlid

Ik heb een contract voor 32 uur per week en wil graag weten of de zondag uren dan dubbel tellen als uren.

Ik val onder de BGV CAO.

Stel ik werk 10 uur op zondag,dat word dan 20 uur of zie ik dat verkeerd?

Ik zou dan nog 12 uur moeten werken om aan 32 uur te komen..

Zie ik het goed of zit het anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei zoetwatermatroos:

Misschien voelen ze dubbel aan als je zaterdagavond bent doorgezakt, maar tellen gewoon enkel, wel met 100% toeslag.

Als je zaterdagavond bent doorgezakt mag je zondag niet rijden:p Maar je hebt wel gelijk, tellen voor de contracturen enkel.  Dus TS heeft geen weekend na 2 dagen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Misschien voelen ze dubbel aan als je zaterdagavond bent doorgezakt, maar tellen gewoon enkel, wel met 100% toeslag.

Oké duidelijk.

Dus de periode na de gewerkte zondag krijg je de zondagstoeslag uitbetaald?en de huidige periode de gewone uren?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Ger-1957:

:nee: hij krijgt voor elk uur op zaterdag een toeslag van 50% en voor elk uur op zondag een toeslag van 100%

Uren op zaterdag en zondag tellen alleen niet mee als overuren, en hij zal eerst 40 uur moeten maken wil hij overuren betaald krijgen, dus de uren tussen 32 en 40 zijn ook gewoon 100% uren.

Hoofdstuk IV art.8 cao

Hij vraagt wat hij in welke periode betaald krijgt Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

Ger schrijft wanneer hij recht heeft op welke toeslag. Niet welke toeslag wanneer uitbetaald word. Dat hangt mijns inziens af van het systeem van verlonen van TS zijn werkgever.

Ik krijg per periode uitbetaald .

Dus de zondag uren de huidige periode en de toeslaguren de periode er na?

Of de zondag uren compleet tot de 40 uur is behaald?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RG73:

Ik krijg per periode uitbetaald .

Dus de zondag uren de huidige periode en de toeslaguren de periode er na?

Of de zondag uren compleet tot de 40 uur is behaald?

 

 

Volgens mij snap je het nog steeds niet. 

Je hoeft geen 40 uur te maken. Je hebt een 32-uren contract. 

Voor je uren op zaterdag krijg je altijd 150%
Voor je uren op zondag krijg je altijd 200%

Voor je uren door de week krijg je 100% en als je door de week meer dan 40 uur maakt 130% over de uren boven de 40.

 

Dus als je do, vr, za en zo werkt 4 x 8 uur werkt krijg je 16 uur tegen 100%, 8 uur tegen 150% en 8 uur tegen 200%.

 

De toeslagen voor overuren (door de weeks) en voor werken op zaterdag en zondag zullen meestal pas in de volgende loonperiode uitbetaald worden omdat op het moment dat het salaris uitgerekend wordt de periode nog niet afgelopen is en dus nog niet bekend is op hoeveel toeslagen je recht hebt. 

 

Capice?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Ik begin langzaam te denken dat we voor de gek worden gehouden, TS heeft al diverse zeer eenvoudige op te zoeken vragen gesteld. :rolleyes:

Ik houd niemand voor de gek!

Waarom zoeken als hier alle antwoorden zijn?

Ben net chauffeur en de 26 jaar hiervoor in een totaal andere branche werkzaam geweest,een zij instromer dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

En ik maar denken dat je dit soort vragen gewoon aan je werkgever kan voorleggen. Als die er geen antwoord op heeft kun je als nog gaan shoppen. Let wel op, het beste antwoord is niet altijd het leukste...

By the way: zijn de uren boven 32 geen overuren? Omdat TS 32 op contract heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Murphy:

En ik maar denken dat je dit soort vragen gewoon aan je werkgever kan voorleggen. Als die er geen antwoord op heeft kun je als nog gaan shoppen. Let wel op, het beste antwoord is niet altijd het leukste...

By the way: zijn de uren boven 32 geen overuren? Omdat TS 32 op contract heeft?

 

Nee, dan zou iedereen een 8-uren contract willen ::stom:. Pas boven de 40

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

 

Nee, dan zou iedereen een 8-uren contract willen ::stom:. Pas boven de 40

Het klopt inderdaad wat je zegt. Pas boven de 40 krijg je overuren betaald. Wat je zegt over 8uur contract gaat niet perse op. Er zijn genoeg branches waar je 32 uur (of minder) op papier werkt en waar overuren gewoon extra uitbetaald worden. Alleen is het hier dan ook niet 'normaal' om meer uren te werken en dat is het in het transport wel. Dit is tenminste hoe ik het tot nu toe begrepen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
46 minuten geleden zei Sander81:

De uren die je in het weekend maakt tellen toch niet mee voor je contracturen?

Hoezo niet, zie je dat als bonustijd of zo dan?

Er zijn hele volksstammen die bewust in en rond het weekend werken, en van vrijdag t/m maandag bijvoorbeeld maak je dan gewoon 32 uur. Heb jij die op contract staan dan ben je in principe 'klaar', heb je er 40 op contract moet je nog 'n dag door ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb al een aantal malen gehad dat ik niet aan mijn uren kwam doordat ik 4 dagen in de week werk, iets met ouderschapsverlof. Een klusje op zaterdag telde niet mee voor de doordeweekse uren. Die werden gewoon aangevuld door mijn werkgever.

En ja ik val gewoon onder de bgv Cao.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zat wat te zoeken op Google. Blijkbaar is het iets waar je gedeeltelijk zelf voor kunt kiezen. Stukje flexibiliteit. Misschien dat we elkaar daarom niet helemaal begrijpen. Geen idee welke keuze voor mij gemaakt is...

https://www.fnv.nl/cao-sector/transport-logistiek/cao-transport-uitgelegd/arbeidstijden-vakantiegeld-en-dagen/arbeidstijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden