[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaring Fiat personenauto


Voorbijganger

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Heb zeker 2x 5 jaar een Ducato als personenwagen gehad. Nooit problemen.

Heb nu een camperbus, ook Ducato, je raad het al..... 

Heb een Uno als boemeltje gehad, ondanks de 250.000km op de teller, rijdend ingeleverd bij de dealer.

Heb nu reeds 3 jaar een (toen 3 jaar oude) Doblo als wagen. 

Ze zijn net als vrouwen, behandel je ze goed, blijven ze lief!

Maar, zelfs een fiat kan kapot gaan wanneer ze niet op tijd de juiste service krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Dokus:

Ik heb er in de loop der jaren 14 gehad

128 2X

131 2X

Ritmo 2X

panda

Punto 2X

Cinquecento

Cinquecento Abarth

Barchetta

Ducato 2X

 

en een paar weken geleden bijna weer een 127 uit 1975 gekocht. 
 

verder heb ik nog meer dan 100 FIAT’s op schaal in de vitrine staan

 

Nee, ik heb geen hekel aan FIAT. 


😷—- nulli cedo —-😷

Wist niet dat ze de Cinquecento ook in een Abart uitvoering hadden.

 

die Stilo's waren ook in het begin aardig populair, 5 cilinder geloof ik? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Dokus:

Ik heb maar twee keer een auto vier jaar gehad……. Meestal zie na een jaar of twee, drie wel weer wat leuks. 
 

Vaak heb ik ook wel twee of drie auto’s tegelijk. 
ik weet natuurlijk wel dat je er maar in een tegelijk kan rijden maar het is meer een soort van liefhebberij. 
 

😷—- nulli cedo —-😷

Deze dure hobby heb ik ook, weet precies wat je bedoel 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei RobNiat:


Misschien is dit een graadmeter. Al doe je maar vijf jaar met een auto, dan nog zou je nu bijna negentig jaar oud moeten zijn…

 

Zelf rijd ik al 27 jaar dezelfde auto. En nee, dat is geen Fiat. (wat beslist niet betekent dat ik iets tegen dat Italiaanse merk zou hebben)

nou ben ik toch weel heel benieuwd wat je dan wel al 27 jaar rijd Rob?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Dokus:


 

Vaak heb ik ook wel twee of drie auto’s tegelijk. 
ik weet natuurlijk wel dat je er maar in een tegelijk kan rijden maar het is meer een soort van liefhebberij

 

Blij om te horen dat ik niet de enige ben....(momenteel 5 auto's rijdbaar hier op het erf).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach, ik rij per ongeluk al sinds 1990 Fiats. In eentje heb ik 19 jaar probleemloos gereden (24 jaar oud, staat nu 2 jaar geschorst omdat ik bepaalde opendakonderdelen niet meer origineel of in de juiste kwaliteit kan krijgen).

 

Je moet even wennen aan het zelfherstellende vermogen van Italiaanse auto's: als er een lampje gaat branden, wil dat niet zeggen dat er iets stuk is, pas als het de volgende dag nog brandt, zou je een probleem kunnen hebben, maar waarschijnlijk blijft het de dag daarna gewoon uit 😁. In veel gevallen is het een iets de kritische afstelling van de software, bijvoorbeeld als in de winter de accuspanning een iets langere periode te laag blijft.

 

Overigens ik zou nu geen nieuwe Fiat (of een andere Italiaanse auto) meer kopen, want het zijn geen Italianen meer. En sinds het gestuntel van de importeur met de dealerorganisatie heb je sinds het begin van deze eeuw alleen nog slechte en heel slechte dealers (op een enkele uitzondering na) met heel slechte en nog slechtere monteurs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
26 minuten geleden zei Localton:

 En sinds het gestuntel van de importeur met de dealerorganisatie heb je sinds het begin van deze eeuw alleen nog slechte en heel slechte dealers (op een enkele uitzondering na) met heel slechte en nog slechtere monteurs.

Ik heb heel wat jaren in Kampen gewoond en daar was ook een officiële Fiat dealer, de verkoop van auto's liep niet en ze waren het geduvel met de importeur zat. Ze hebben het dealerschap opgezegd en zijn als vrij autobedrijf verder gegaan. Een collega autobedrijf heeft het dealerschap over genomen, die verkoopt weinig terwijl bij hun de handel meer dan verdubbeld is, ook met nieuwe Fiat's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toch ook beetje naar wat duits gekeken, dit ziet er ook aardig uit. Toch voor enkele keer in de week naar het werk, soms dat de auto langer stil staat.

 

Zit toch ook steeds meer aan binnenland rijden te denken, weet het alleen nog niet zeker.

 

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/volkswagen-golf-v-14-united-edition-stoelvw-bluetooth-cli-benzine/cf870dd4-76c1-485e-82bf-9118dcbf12bd/?from=zoeken&index=2&kmfrom=80000&kmto=120000&safemake=volkswagen&safemodel=golf-alle

 

Golf V

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-9-2021 om 22:32 zei Voorbijganger:

Toch ook beetje naar wat duits gekeken, dit ziet er ook aardig uit. Toch voor enkele keer in de week naar het werk, soms dat de auto langer stil staat.

 

Zit toch ook steeds meer aan binnenland rijden te denken, weet het alleen nog niet zeker.

 

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/volkswagen-golf-v-14-united-edition-stoelvw-bluetooth-cli-benzine/cf870dd4-76c1-485e-82bf-9118dcbf12bd/?from=zoeken&index=2&kmfrom=80000&kmto=120000&safemake=volkswagen&safemodel=golf-alle

 

Golf V

Veel beter idee als een Fiat. Die krengen roesten al in de folder.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Italiaanse auto's hebben samen met de Franse altijd een slechte naam gehad , Franse auto's lijken van dat stigma af te komen , van de Italianen weet ik dat zo niet , zijn aardig van het straatbeeld verdwenen .

 

Heb privé 5 BMW s gehad , mooie goedrijdende auto's , maar echt probleemloos waren ze niet ,dure hobby,  rijdt nu Saab , met de goede motor , nagenoeg probleemloos , ondertussen 16 jaar en nu nog als nieuw met 135 000 op de teller .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-9-2021 om 22:32 zei Voorbijganger:

Toch ook beetje naar wat duits gekeken, dit ziet er ook aardig uit. Toch voor enkele keer in de week naar het werk, soms dat de auto langer stil staat.

 

Zit toch ook steeds meer aan binnenland rijden te denken, weet het alleen nog niet zeker.

 

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/volkswagen-golf-v-14-united-edition-stoelvw-bluetooth-cli-benzine/cf870dd4-76c1-485e-82bf-9118dcbf12bd/?from=zoeken&index=2&kmfrom=80000&kmto=120000&safemake=volkswagen&safemodel=golf-alle

 

Golf V

 

Stevig aan de prijs, lijkt mij. Als de foto's niet bedriegen en de verkooptekst klopt, heb je er wellicht wel een goede maar dure koop aan. Is de aloude 1.4 motor en dus nog niks qua ellendige directe inspuiting (FSI, TFSI) dat bij die generatie er net aan zat te komen.

 

Qua Fiat's wel ervaringen met een Panda, Tipo (in mijn jonge jaren door mijn ouders) en later zelf de Spaanse variant van de 127 (Fura) als eerste auto. :D

 

Jaren later Fiat Cinquecento Sporting gereden. Lekker scheurijzer. :ok:. Ja, wel een beetje roest aan de brandstoftank op de felsnaad op een gegeven moment..

Ook de 'bekende' koppakking gehad. Maar, evengoed met veel plezier aantal jaren mee naar Almere gereden, vanaf Zeist, elke dag.

Dat was met de Subaru Justy daarvoor toch iets minder comfortabel...

 

Zoals met alle automerken... kijk naar de zwakheden per model/generatie. Tegenwoordig heb je veel merkenforums waar expertise zit over de specifieke kwalen en handigheidjes om dit te repareren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden