[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nedcargo waarschuwt de klanten


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid

Eindelijk begint het eens leuk te worden voor chauffeurs. Tenminste als je de CAO uit het raam gooit en als opdrachtnemer achter het stuur kruipt:)

 

Van een schamele D3 naar 35,- ex per uur en dat op de bakwagen. Loon en tarief is natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken maar een vooruitgang is het zeker. Heb zelfs nog reiskostenvergoeding voor de volle afstand. Dat kan je in loondienst wel vergeten 😅

 

Het leuke tov andere beroepen is, je zit zo aan de 10 facturabele uren per dag. Het invullen van m'n factuur sjabloon in excel kost me ook nog eens minder tijd dan vroeger toen ik nog naar ondoorgrondelijke loonstrookjes zat te turen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Vledder:

Heb je een NIWO vergunning dan?

 

Geen Niwo en ook geen eigen auto. Ik hoef nog geen lampje te vervangen. Het bedrijf waar ik voor werk is dan ook geen transportbedrijf en doet geen vervoer voor derden. Alleen m'n werkschoenen, handschoenen en een pen breng ik mee.

 

Het ondernemersdiploma heb ik wel gehaald maar ik blijf me afvragen wat ik zou opschieten met een Niwo vergunning.

 

En tja, alles wordt duurder, dus waarom ik niet? Eigenlijk had ik het beter moeten doen trouwens want toen ik m'n tarief noemde was hun enige vraag 'wanneer kun je beginnen'

 

 Bijv. een zeecontainer is van 600,- naar 15.000,- gegaan volgens het AD. https://www.ad.nl/geld/hierdoor-worden-producten-in-de-winkel-duurder-spullen-bij-action-kunnen-niet-zo-goedkoop-blijven~aa0778ee/'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Vledder:

Ok, zolang het bedrijf alleen eigen vervoer doet is het toegestaan om een zzp’er in te huren. Maar je deed net alsof iedere vrachtwagenchauffeur zzp’er zou kunnen worden. Dat is dus niet zo. 

 

Ja dat klopt helemaal. Het kan zeker niet bij elk bedrijf en het is ook niet voor iedereen aan te raden. Ik had eerst een vaste baan bij een transportbedrijf. Die heb ik opgezegd en uiteindelijk heb ik dan een bedrijf gevonden waar het wel kon. Het blijft een afweging. Er zijn ook nog eens veel bedrijven die niet redelijk willen betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-9-2021 om 20:28 zei nstl:

(..)

 

Van een schamele D3 naar 35,- ex per uur en dat op de bakwagen. Loon en tarief is natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken maar een vooruitgang is het zeker. Heb zelfs nog reiskostenvergoeding voor de volle afstand. Dat kan je in loondienst wel vergeten 😅

 

Het leuke tov andere beroepen is, je zit zo aan de 10 facturabele uren per dag. Het invullen van m'n factuur sjabloon in excel kost me ook nog eens minder tijd dan vroeger toen ik nog naar ondoorgrondelijke loonstrookjes zat te turen.

 

 

35 euro per uur is wel een beetje het minimum om  een basaal inkomen als zelfstandige te hebben ja. Rekening houdend met de belasting die je ook moet betalen, verzekeringspremies voor je bedrijf / AOV.. én een spaarpotje voor onverwachte tijden.. zoals vele zzp'ers nu meemaken..

 

en als de wekelijkse factuur inderdaad één opdrachtgever bevat voor 5 x 10 uur.. IS er dan wel sprake van opdrachtnemerschap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

35 euro per uur is wel een beetje het minimum om  een basaal inkomen als zelfstandige te hebben ja. Rekening houdend met de belasting die je ook moet betalen, verzekeringspremies voor je bedrijf / AOV.. én een spaarpotje voor onverwachte tijden.. zoals vele zzp'ers nu meemaken..

 

en als de wekelijkse factuur inderdaad één opdrachtgever bevat voor 5 x 10 uur.. IS er dan wel sprake van opdrachtnemerschap?

AOV word door veel  zzp ers voor het gemak maar vergeten. want ja, dat is toch best wel duur. En van dat geld kan je ook een vette lease bus rijden!

 

Verder moet je officieel gezien 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Maar als je met elkaar een beetje creatief bent is dat heel simpel te realiseren. Als eigen rijder moet je ook een NIWO vergunning hebben, maar ook dat is simpel te omzeilen door zoals nstl in het eigen vervoer te gaan rijden  of op de vergunning van een ander te gaan rijden.

 

En idd je moet je maar afvragen of er in dit soort situaties sprake is van ondernemersschap.  Ik vind in elk geval van niet.  Zoals nstl het doet is gewoon een verkapt dienstverband. Niks meer, niks minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden