[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Niet pluis in de haven


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

De Rotterdamse haven wordt de laatste weken overspoeld door insluipers die proberen cocaïne uit gestalde containers te halen. Het leidde maandag tot een bizar tafereel: negen vermoedelijke ‘uithalers’ belden zélf alarmnummer 112, omdat de zuurstof in hun container opraakte. ,,Ze nemen eten, drinken en gereedschap mee.”

 

In 1,5 week tijd zijn 110 uithalers gearresteerd.

 

Bron en het hele bericht: AD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja zolang ze geen zwarte sporttas vol met completa bij hebben betalen ze gewoon € 90,- bekeuring per keer en lopen naar een uurtje weer op straat ? Mooi land dat NEEderland ?

En lukt het wel om z,on gevulde sporttas mee te nemen dan zijn ze zo financieel binnen en verhuizen naar Dubai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei 1934:

Tja zolang ze geen zwarte sporttas vol met completa bij hebben betalen ze gewoon € 90,- bekeuring per keer en lopen naar een uurtje weer op straat ? Mooi land dat NEEderland ?

En lukt het wel om z,on gevulde sporttas mee te nemen dan zijn ze zo financieel binnen en verhuizen naar Dubai.

 

Dit willen ze inderdaad gaan aanpassen naar 2 jaar cel. Probleem is dat moeilijk te bewijzen is dat ze daar kwamen om cocaine te halen tenzij je ze op heterdaad betrapt. Maar puur het feit dat iemand op verboden terrein aanwezig is bewijst nog niet dat hij een uithaler is. Ze hangen dan een lulverhaal op dat ze dronken waren en verdwaald en met hun zatte kop over het hek zijn geklommen. Ongeloofwaardig, maar bewijs maar dat het anders is.
Hetzelfde geldt voor iemand die op pad is met inbrekersspullen. 

Dit geldt overigens niet alleen in Nederland, maar alle landen met een normale rechtsspraak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Meer dan je denkt Suggs. We hebben ooit eens een stageloper gehad van de open gevangenis Almelo. 
 

Deze man was samen met een maatje ook gesnaaid in de haven toen ze compleet in duikerspak klaar stonden om drugs dat was vastgemaakt aan een schip  te gaan halen. 
 

Zijn conclusie was “ kut dat we gepakt zijn maar het kussensloop zit wel vol” 😂 

 

Hij en zijn maatje waren werkzaam in de haven en wisten precies welk schip wanneer en waar  ging laden en wanneer die in Rotterdam kwam. Zodoende hadden ze er ook al een mooie vakantie Colombia vooraan gehad😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Voorbijganger:

Rij je Daf dat je dat allemaal nodig heb😜

Nee, dan had ik aan een punttangetje genoeg om dat TEDEDEM TEDEDEM uit te schakelen. 😉

 

Maar op een sloop, bouw of bij particulieren in de tuin is het wel eens handig om wat ruimte te kunnen maken, zodat je al je spiegels, toeters en bellen op de daar voor bestemde plaats houdt……

 

En zelf redzaamheid wordt steeds zeldzamer, merk ik oom in mijn werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei Teddybeer:

Nee, dan had ik aan een punttangetje genoeg om dat TEDEDEM TEDEDEM uit te schakelen. 😉

 

Maar op een sloop, bouw of bij particulieren in de tuin is het wel eens handig om wat ruimte te kunnen maken, zodat je al je spiegels, toeters en bellen op de daar voor bestemde plaats houdt……

 

En zelf redzaamheid wordt steeds zeldzamer, merk ik oom in mijn werk.

Tegenwoordig gaat toch alles met het mobieltje😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei 1934:

 

En lukt het wel om z,on gevulde sporttas mee te nemen dan zijn ze zo financieel binnen en verhuizen naar Dubai.

De insluipers zullen die tas wel inleveren bij hun opdrachtgever,voor een "kleine"vergoeding,als ze een tas achterhouden zullen ze hem wel ergens vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 14-9-2021 om 19:02 zei Teddybeer:

Gelukkig wel.

 

Ik heb in de vrachtwagen ook zo veel gereedschappen liggen, waar de meeste inbrekers (of seriemoordenaars 😉) nog jaloers op zou zijn. 😇 

Bij mij ligt het zo ongeveer zo hoog als de zitting van de bijrijdersstoel. Daaroverheen gedrapeerd liggen wat jassen, droge kleding en een vette overal. Aan de bestuurderskant ligt het gereedschap wat ik dagelijks nodig heb.

Ik word ook niet boos als er iemand met baggerpoten instapt of iemand z'n handschoenen op het dashboard flikkert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zolang het (vuil) bij mij onder “ knie hoogte” blijft klaag ik niet. Dat betekend dus onder de motortunnel.

 

Ook zal ik NOOIT en bij NIEMAND mijn werkschoenen uit trekken in de vrachtwagen. Heeft een collega daar problemen mee, dan is dat zijn probleem. Moet die maar geen vrij nemen, ongeacht de reden wat……..

 

Maar dat is bekend, en de meesten leggen de vloermat aan de andere kant als ze vrij hebben. Verder vind ik het vrij normaal om je eigen gesmeer weer op te ruimen als je een ander zijn voertuig aan de kant zet. Even als het melden van beschadigde of verbruikte onderdelen zodat de vaste gebruiker die zelf weer naar believen kan aanvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei the duke:

Bij mij ligt het zo ongeveer zo hoog als de zitting van de bijrijdersstoel. Daaroverheen gedrapeerd liggen wat jassen, 

Zal bij jou wel niet van toepassing zijn, maar tot je op zij komt te liggen en dan aan de bestuurders kant.

Heb een keer een kipper 10 bij vier op zijn kant zien liggen.
Tja stond scheef en niet goed op de rijplaten, en ging op zijn zij, en de bestuurster lag onderin.
Gelukkig niet veel bij de bijrijders stoel liggen, maar die veiligheids helm die ze op der kop kreeg veroorzaakte toch een bult op der kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei kiepenboer:

Rijden er ook rond die bv de sleepketting voor als ze vast rijden voor bij de stoel neerleggen, das makkelijk pakken.

Maaja als je die op je kannis krijgt blijft het niet bij een bultje😂

Als je er van uit gaat dat je die nodig hebt klopt er iets niet, een auto is om mee te rijden, niet te slepen.

 

 

groeten martje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei martje:

Als je er van uit gaat dat je die nodig hebt klopt er iets niet, een auto is om mee te rijden, niet te slepen.

 

 

groeten martje

 

Das waar, maar denk dat er veel zijn die in het grondverzet zitten toch wel veel een ketting bij hebben.
En het kan zo maar net ff nodig zijn dat je ff de hulp van een loader nodig hebt.

Liever niet want ketting strak betekend gebak😁

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden