[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

bestuurder kaart uitlezen.


Banditone

Recommended Posts

Ik ben klaar met werken bij ne huidige baas, en nu even 2 weekjes “vakantie” (dagen opmaken) contract loopt tot 30ste september, en begin 1 okt bij me nieuwe werkgever. Nu wil ik de laatste week van de vakantie mee met me nieuwe werkgever.
 

Maar vrijdag zei me baas dat hij  de 30ste kaart uitleest zodat ze zien dat je “vakantie” hebt gehad 

Maar nu kan ik dus niet mee “rijden” bij me nieuwe werk voor proef rijden enzo zegmaar als het zou moeten, 

Weten jullie hoe dit zit?

Moet mijn baas dat echt de 30ste doen?
normaal leest ie elk weekend de kaarten uit doet ie het elk weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Op 19-9-2021 om 10:45 zei Banditone:

 

Moet mijn baas dat echt de 30ste doen?
normaal leest ie elk weekend de kaarten uit doet ie het elk weekend

 

 

Nee dat hoeft niet de 30ste, dat kan ook 1 of 2 weken later dat is geen probleem. 

 

Jou kaart is dus in het weekend in het bezit van je baas als ik het goed begrijp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
37 minuten geleden zei RobNiat:

...

(zijn er wat artikelen blijven hangen trouwens ergens, wachtend op moderatie? Topicstarter zou zijn eerste maand bij de nieuwe werkgever er al op moeten hebben volgens mij)

Veel aanvragen voor lidmaatschap verdwijnen in de grote brij.

Ik heb vandaag weer eens wat schoongemaakt in die bestanden.

Zelfs ik heb niet altijd gelegenheid om de aanvragen te beoordelen.....

Ook deels vanwege het aantal "spam" aanvragen, niet te zuinig soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei RobNiat:

Dus het is onzin om een chauffeur daarvoor terug te laten komen. 

Als jij na je laatste werkdag, voor je “op vacantie” gaat, je pas hebt uitgelezen voldoe je aan je plicht en klopt de administratie van je (ex)werkgever.

 

Als je daarna, dus na beëindigen van het officiële dienstverband, je daar niet weer laat zien, en dus je kaart als nog niet laat uitlezen, is dat he5 probleem van je (ex) werkgever.

 

Wat wil die er tegen doen? Je ontslag geven? 🤣🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

verhaal klopt wel,ik was voor  mijn pensionerings datum 5 weken vrij, vakantiedagen opgenomen, de toenmalige werkgever vroeg om op of kort na  de laatste werkdag dat ik nog in dienst was om de kaart even uit te lezen bij hun ivm administratie.

ik heb in die tijd wel met huurauto al dan niet prive, met tacho gereden maar daar had hij niets mee van doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Feit blijft dat de ex werkgever al jou uren moet kunnen verantwoorden, ook de vrije uren en de uren dat je ander werk deed dienen tegenwoordig geregistreerd te zijn.

 

Moet de werkgever niet alle uren verantwoorden die op de tachograaf staan door ze te koppelen met de chauffeurs pas van de chauffeurs die in dienste zijn?
Als de ts niet heeft gereden heeft het lijkt mij geen zin hebben om zijn kaart uit te laten lezen omdat er geen info voor deze werkgever op staan. De tacho heeft niets van zijn pas geregistreerd want hij heeft niet met een auto van hun gereden.

Als hij voor een ander heeft gereden dan heeft zijn ex werkgever dan hier niets mee te doen.

Dan heeft zijn nieuwe werkgever die info wel nodig om zijn tacho kloppend te krijgen.

Of is dit te simpel bedacht 🤷‍♀️

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-10-2021 om 14:22 zei schoenenreus:

 

 

Nee dat hoeft niet de 30ste, dat kan ook 1 of 2 weken later dat is geen probleem. 

 

Jou kaart is dus in het weekend in het bezit van je baas als ik het goed begrijp?

En dat viel mij dus op…..

de werkgever heeft het weekend een ander zijn kaart “onder zich” en dat is volgens mij niet de bedoeling. 
 

in goed vertrouwen wellicht maar kan ook iets mee gedaan worden wat niet mag en daar heeft TS dan geen weet van. 
alleen om uit te lezen daar zou TS op kunnen wachten en dan de kaart weer bij zich houden. Beetje vreemd. 
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei Ger-1957:

 

Daarbij moet je niet uit het oog verliezen dat ook vakantie gewoon werktijd is en gewoon verantwoord dient te worden

 Hierin heb je wel gelijk maar je vakantie of ziekte kunnen ze ook heel gemakkelijk aantonen via de salarisadmin of vakantie registratie. Dus in het geval van TS hoeft hij helemaal niet die laatste 2 vacantie weken de kaart uit te lezen, want er staat niets op en de z'n vrije dagen is gewoon in de vacatie registratie aan te tonen. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei Ger-1957:

Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat die data sluitend moet zijn?

Als ik de kaart uit lees en ga dan 14 dagen met vakantie en kom niet meer terug is de data niet sluitend, de loonadministratie geeft aan dat ik betaald ben die periode en de vakantieregistratie kan schrijven wat hij wil, de controleur wil gewoon de uitdraai zien van die twee weken.

 

En hou hou ik er over op, dit spelletje is gewoon te dom omwaar te zijn.

 

 

Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat je een regeltjes neuker bent en alles veel te zwart wit ziet. Er is bij jou nooit geen enkele speling of menselijke tolerantie als het op regeltjes aankomt. Die administratie is zowiezo wassen neus want de controlerende instantie stuurt netjes een aantal weken van te voren een bericht dat ze komen controleren en plukken dan steekproefsgewijs wat dagen en chauffeurs eruit, dat noem ik geen controle. Bij mijn vorige baas heb ik in 2 jaar tijd misschien een keer of 10 mijn pas en tacho uitgelezen en nooit niks van gehoord. Zowel ik als collega's zijn zelfs regelmatig bekeurd omdat we de tacho niet uitgelezen hadden binnen de gestelde termijn en zelfs dat was niet eens reden genoeg om het vaker te doen dus zo belangrijk is het dus allemaal niet. Leverde dit echt grote financiele consequenties op dan werd er echt wel anders mee omgegaan.

  • Thanks 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

 en alles veel te zwart wit ziet. 

En als je dat doet word het leven er ook niet makkelijker op.

Reed gisterenavond om 19.00 naar dun Bels en verrek, ben kwartiertje aant rije en ben die ku% klok vergeten te verzeten.
Maaja moest vanmorgen 7.30 la Alvringem en Lo Bapaume en daar kon maar net 9 uur stilstaan tussen.

Tja, heb hem toen ik hier weer terug was maar weer goed gezet, want ja hoe vaak houden ze je aan.

Laatste keer was 2008😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei kiepenboer:



Tja, heb hem toen ik hier weer terug was maar weer goed gezet, want ja hoe vaak houden ze je aan.

 

 

In feiten maakt het ook niet zoveel uit als je je eigen gewoon aan de rijtijden hebt gehouden zal je er ook echt geen bekeuring voor krijgen, rijdt je zo al een maand rond wordt het verhaal natuurlijk anders maar dat lijkt me logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Ger-1957:

Een vakantie brief is voor een werknemer die om wat voor reden dan ook niet kan aantonen dat hij een bepaalde periode niet gewerkt heeft en niet voor een bedrijf om de boekhouding sluitend te maken. (...)

 

Het patronaal attest is al sinds maart 2015 afgeschaft en dus allang niet meer relevant. Allemaal non-info, doen we helemaal niks mee Gerrit... :bey:

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei roadtrain:

En dat viel mij dus op…..

de werkgever heeft het weekend een ander zijn kaart “onder zich” en dat is volgens mij niet de bedoeling. 
 

in goed vertrouwen wellicht maar kan ook iets mee gedaan worden wat niet mag en daar heeft TS dan geen weet van. 
alleen om uit te lezen daar zou TS op kunnen wachten en dan de kaart weer bij zich houden. Beetje vreemd. 
 

 

 


des te meer reden om jou pas uit te lezen en er zelf nog even een print te maken.

Daarbij even vragen hoe die gegevens (mochten die er op staan) er zijn opgekomen 😉

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weer wat geleerd vandaag. Die tachograaf en de vele regeltjes daar raken denk ik nooit over uitgepraat als je je er netjes aan wilt houden.Mooi dat je dit ff voor ons hebt uitgezocht.

 

Maar nu zit ik al bijna 3 maanden in de ziektewet en heb in de week na mijn val mijn pas uit laten lezen zodat ze die data hebben.  Dus dit onderstaande vind ik dan weer vreemd. Ik heb hem na half augustus niet meer uit laten lezen, staat namelijk niets op mijn pas.

 

 

12 uur geleden zei Ger-1957:

2. De gegevens op een bestuurderskaart worden door de werkgever of de persoon als bedoeld in artikel 2:7, eerste lid, van de Arbeidstijdenwet tenminste elke 28 dagen overgebracht naar de vestiging van die werkgever of die persoon.

9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei RobNiat:

Beetje flauw Ger. Als wij het niet eens zijn met jouw gedachtengangen dan is dat onze schuld. (...)

 

15 uur geleden zei Ger-1957:

Dat heeft niets met mijn gedachtegang te maken, maar met de wet, het is gewoon een vuil spelletje wat je speelt om mij in diskrediet te brengen (...)

 

Nou, kijk eens aan Rob. Ben ik toch blij dat ik niet alleen de schuld krijg... :D

  • Haha 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden