Spring naar bijdragen

De FNV kijkt over de grens

RobNiat
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Hoe ze er bij kwamen om de heren en dames van de Britse staatsomroep BBC naar hem te sturen is onbegrijpelijk. Misschien kon er echt niemand anders. 
Maar vanmorgen mocht Edwin Atema live in een telefonisch interview -in een soort van Van Gaal Engels- zijn licht laten schijnen op het schrijnende chauffeurstekort aan de andere kant van de Noordzee. 

Atema gaat er prat op stevige taal te bezigen. En het leek hem wel gepast om te zeggen dat de Britten maar lekker hun eigen ‘shit’ op moeten ruimen. Waardeloze taal dus voor iemand die werd aangekondigd als een ‘dutch Union official’. Beschamend. 

Hij zegde in elk geval toe dat er geen Europese chauffeurs de overstap zouden wagen. 
Hierdoor voel ik mij nu bijna gedwongen om wél te gaan om zijn ongelijk te bewijzen…

Lees hier het (Engelstalige) artikel en beluister het tenenkrommende interview.

https://www.thenational.scot/news/19606885.eu-lorry-drivers-not-coming-back-help-uk-brexit-s-/

• Verward 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Buitenlandse truckers lijken niet enthousiast over tijdelijke visa in Engeland

De Britse regering heeft vorige week 5000 tijdelijke visa beschikbaar gesteld voor buitenlandse truckers. Hoewel premier Boris Johnson hoopte dat aanvragen voor deze visa snel zouden lopen, hebben 'slechts’ 127 buitenlandse vrachtwagenchauffeurs een aanvraag gedaan.

Meer op: AD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei Vledder:

Buitenlandse truckers lijken niet enthousiast over tijdelijke visa in Engeland

hebben 'slechts’ 127 buitenlandse vrachtwagenchauffeurs een aanvraag gedaan.

Meer op: AD

Is niet zo gek visa tot aan de kerst,word men niet veel wijzer van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei andremast:

Is niet zo gek visa tot aan de kerst,word men niet veel wijzer van

Wel en niet. Ik ben vast niet de enige die graag bepaalde periodes werkt. Voor bijvoorbeeld de bietencampagne wordt er ook elk jaar toch weer een blik chauffeurs opengetrokken. 

Maar meest is dergelijk seizoenswerk wat ruimer te voren bekend en ingepland. Dit komt nu ineens uit de lucht vallen. En, puur voor mezelf, vind ik dat het gebodene nog niet goed genoeg is om mij over de streep te trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei andremast:

Dit lijkt een beetje paniekvoetbal.

Niet een beetje. 

Maar serieus. Zou dit een jaarlijks terugkerend fenomeen worden dan zou ik serieus overwegen om na het seizoen ‘in de auto’s’ er nog drie maanden GB achteraan te plakken. Mits de beloning en voorwaarden dat lonend maken. 
Maar nu is het te laat. Ik ben er nu op ingesteld om komende maand naar huis te gaan. 
Alleen echt onredelijk veel geld zou me nu nog over de streep krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 5-10-2021 om 22:09 zei RobNiat:

Niet een beetje. 

Maar serieus. Zou dit een jaarlijks terugkerend fenomeen worden dan zou ik serieus overwegen om na het seizoen ‘in de auto’s’ er nog drie maanden GB achteraan te plakken. Mits de beloning en voorwaarden dat lonend maken. 
Maar nu is het te laat. Ik ben er nu op ingesteld om komende maand naar huis te gaan. 
Alleen echt onredelijk veel geld zou me nu nog over de streep krijgen. 

En dat beste Rob is waar de schoen wringt! Als jouw toilet een dixi is die mss eens in de week (wishful thinking) wordt gereinigd, je niet meer op de laadvloer mag komen  om toe te zien dat e.e.a. correct wordt geladen, als je mazzel hebt, je je in het Engels verstaanbaar kunt maken en niet als een hond wordt behandelt zou het zo maar kunnen dat meer piepeltjes het wonderschone vak! van beroepsschauffeur zouden kiezen. Maar dat is niet zo! Nou krijg ik waarschijnlijk een bak stront over me heen, maar dit gaat over de laatste 1 1/2 werkzame jaren in mijn leven. Dan zijn die Engels bazen 🤔 werkgevers echt eikels anders hadden ze voor de Brexit niet zoveel oostblokkers nodig naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei evert-ria:

Afgelopen week op de boot naar Harwich liep er iemand van een uitzendbureau (GB) chauffeurs te ronselen voor werk in de GB.

Grappig. Ik vroeg me vandaag al af of er chauffeurs benaderd zijn in of onderweg naar GB. 

Wat boden ze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ Maar, ben je dan in loondienst of wordt het een ZZP constructie?

30 euro per uur, dat zal wel een vorm van eigen boontjes doppen met de diverse belastingdiensten worden, denk ik?

Het is in ieder geval al 5 euro per uur minder dan het NL voorbeeld wat hier laatst voorbij kwam..

.. plus dat je voor de vrije dagen toch ook nog een onderdak aldaar zoekt. lijkt mij.. OF een keer per maand terug naar NL gaat, dat kan ook natuurlijk.. maar kost ook geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Gewoon een bed and breakfast nemen maar dan zonder bonen in tomatensaus als ontbijt, dineren in de fish and chips en dan door naar de pub. Beetje creatief denken. O ja ook effe opletten met je telefoon want je mag weer roamingkosten gaan betalen en  je moet ook links rijden.

• Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei Durashift:

OF een keer per maand terug naar NL gaat, dat kan ook natuurlijk.. maar kost ook geld.

Dat ligt er maar net aan wat het V.K gaat doen met de EU regel 561/2006.

Ze kunnen die zelf voortzetten ,maar dat hoeft niet ,immers toen het V.K. "afscheid" nam van Europa zijn alle Europese regels afgeschaft of op geschort.

Wat niet weg neemt dat een Engelse chauffeur,die naar het continent komt wél zijn rij en rusttijden van de afgelopen 28 dagen na moet kunnen wijzen.

Maar als een NL chauffeur daar ,binnenlandse ritten gaat maken hoeft hij niks aan te tonen ,ja,alleen aan de VOSA,maar zoals ik al zei :EU 561/2006 is daar niet meer geldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei europeaan:

Waarom ??? lekker toch :

Een full house;beans ,saussices, eggs ,bacon,bubbles and sqeek,en dat wegspoelen met een pint of lager.:D :wijn:

En s'avonds lasagne met friet en witte bonen in tomatensaus,goed voor de calorieen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei europeaan:

Dat ligt er maar net aan wat het V.K gaat doen met de EU regel 561/2006.

Ze kunnen die zelf voortzetten ,maar dat hoeft niet ,immers toen het V.K. "afscheid" nam van Europa zijn alle Europese regels afgeschaft of op geschort.

Wat niet weg neemt dat een Engelse chauffeur,die naar het continent komt wél zijn rij en rusttijden van de afgelopen 28 dagen na moet kunnen wijzen.

Maar als een NL chauffeur daar ,binnenlandse ritten gaat maken hoeft hij niks aan te tonen ,ja,alleen aan de VOSA,maar zoals ik al zei :EU 561/2006 is daar niet meer geldig.

Zie https://www.gov.uk/guidance/drivers-hours-goods-vehicles/1-eu-and-aetr-rules-on-drivers-hours

image.png.f5cea2b90942a1ac31308227a820993a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites