[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

27 MC


RG73

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Weggooien da spulleke, was iedereen op verzot in de jaren 80 ,HELAAS moet je vaststellen dat eigelijk niemand het mer gebruikt onder de nederlandse chauffeurs louter en aleen omdat je bijna geen gezond vermogen hebt om te zenden of een goede ontvangst te hebben.En al zou dat lukken dan hoor je vast wel een witte platen collega die via de am er gewoon vol overheen dondert met vermogens van zomaar 100 tot 1000 watt.

Tja ze rijden niet alleen voor weinig geld de markt kapot,maar zenden je zo uit de ether,of je ontvangt gewoon de poolse taxicentrale luid en duidelijk vanuit Warschau !!!!!

 

Succes ermee,bij zit hij er ook in hoor,zelfs z,on wereld ding waar ik vroeger geen geld voor had President Johnson !!!

Maar staat eigelijk altijd uit 😥😥😥😥😥😥😥

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 7-10-2021 om 06:18 zei Murphy:

Niet zo negatief. Hoor geregeld west europa....

Edoch, de 11m is gewoonlijk het best in de zomer.

 

Meer in de wintermaanden..in de zomer hoor je minder veraf gelegen stations dus minder storing en dan lijkt het beter.

Ook de naastgelegen 10 meter band word nu snel beter, we naderen de optimale zonnevlekken cyclus. (om de 11 jaar)

Dus zal 11 meter ook beter gaan straks. (is ook kortegolf) Maar dat wist je allemaal wel vermoed ik. 😉

Ben vanmorgen (zondag) nog even actief geweest op 48 & 49 meter band en ook daar word het rap beter.

Prima ontvangst in Spanje, Uk, Oekraine etc. Ok, da's dan niet met 4 watt, maar 4-5 KW AM.

Maar het gaat weer leuk worden!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat RCD (nu AT) zie je niet meer bij controles. En gewone agenten hebben er geen verstand van. 

Maar hoge vermogens in moderne trucks kan wel problemen geven met al die elektronica. 

Reed jaren rond met een oude MAN met daarin een bak+lineair goed voor 350 watt. Werkte als een tierelier. Nooit problemen.

Daarna kreeg ik een nieuwe Scania 113 (ja da's nu ook al een ouwetje) Deze had al wel meer elektronica aan boord en kreeg de gekste storingen na gebruik van het 'bakkie'.

Baas snapte er niks van maar een monteur van de dealer had wel een vermoeden zei hij tegen mij, maar gelukkig niet tegen de baas!

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stond eens te wachten in de omgeving Giethoorn. Even kijken of er op de bak nog wat te beleven was en jawel: hoorde een z.g 'contest', veel Grieken uit regio Athene.

Toch even proberen via USB en jazeker: contact. Gaf wel voldoening hoor..

 

Rond de 19 meter band (naast de legale 20 meter) hier thuis eens een Rohde & Schwartz SK-050 (Duitse legerzender uit de jaren 50) op 15.070 mhz gezet met slechts 100 watt kwam ik door in Nieuw Zeeland. Mooie hobby.

 

Dit is 'm, die R & S SK-050:

 

homepage 167.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 27-10-2021 om 19:43 zei Murphy:

Deed ik ook. 27.805 of 555 usb. Ook uit Italy met DK truckmobil. Hij reed voor Weijs op oostblok.

Ons aller Huub deed dit ook. Stond bij hem in Skopje (al wist ik toen nog niet dat hij 'Huub' was. Hij had een Scania trekker en achter de cabine schoof hij een antenne omhoog. Even later zat hij met t thuisfront te babbelen.

Huub reed toen trouwens ook bij Weijs Intereuropa uit Siebengewald.

 

Zou hij nog leven?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden