Spring naar bijdragen

30 km per uur

corydon
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

volgens mij zijn verkeerslichten lager gerangschikt als borden en haaietanden ,

heb wel eens mee gemaakt dat degene die daardoor een ongeluk veroorzaakt een boete kreeg voor door het rood rijden,

maar die andere partij de schuld kreeg van het ongeluk.. terwijl hij wel groen had, maar geen voorrang omdat hij een voorrangsweg op reed..

en iets met .. je moet voorrang krijgen, je mag geen voorrang pakken..

ik heb me hierin de laatste tijd niet in verdiept...

hou me ten goede als deze wet is veranderd..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei steenhaas1:

Het kromme is dat dat niet veranderd is....810612952_Schermafbeelding2021-10-15om05_38_34.png.8307fe170fbd6ac45bbf6d6fc9216141.png

Wat is daar krom aan? Als dat niet zo was dan zouden verkeerslichten geen enkel nut hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Jawel, máár je mag nog altijd niet zonder meer ervan uitgaan dat een verkeerslicht jou een vrije doorgang verleent. Er dient altijd gekeken te worden of de weg vrij is om op te rijden.

Dat er verkeerstekens aangebracht zijn op kruisingen met verkeerslichten is omdat verkeerslichten kunnen uitvallen of op bepaalde tijdstippen buiten werking zijn (da's tegenwoordig bijna niet meer het geval, volgens mij) en dan gelden de verkeerstekens om de voorrang te regelen.

Dus eigenlijk zou aan artikel 64 de woorden 'in werking zijnde' toegevoegd moeten worden aan verkeerslichten. Vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

Jawel, máár je mag nog altijd niet zonder meer ervan uitgaan dat een verkeerslicht jou een vrije doorgang verleent. Er dient altijd gekeken te worden of de weg vrij is om op te rijden.

zoals ik mijn kinderen (en andermans kinderen) heel wat keren vlak voor een zebrapad of verkeerslicht heb verteld….
Je hebt er niets aan als als er op je grafsteen de woorden staan gegraveerd  “maar hij/zij had wel voorrang” 🙄

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites