Spring naar bijdragen

Wist je dat ?

Gast Hallowed
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
2 uur geleden zei matthieu:

Die naam zegt me eerlijk gezegd niks. Of had hij een anonieme forumnaam Erik?

Hij zat niet op dit forum, was ook al lang weg bij Vos.

11 uur geleden zei the duke:

Ik ben daar deze week achtergekomen. Inmiddels is z'n as uitgestrooid bij Brunnerhof in Klausen. Hij heeft niet zo lang van zijn pensioen mogen genieten.

Hij heeft inderdaad niet erg lang van zijn pensioen mogen genieten, en zo ken ik er nog velen die het of niet gehaald hebben of maar kort hebben mogen genieten, ik ga vanaf januari 2022 proberen hoe lang ik er van mag genieten.

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Wist je dat het best lastig werken is met een Nokia 7 waarvan de letters a en q niet meer werken?

Ik waarschijnlijk toe ben aan een nieuwere versie want van 20% stroom tot 100% doet ie ook al meer dan een dag.

Vocht en vallen nog steeds een dingetje zijn met die moderne telefoons....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik vandaag 40jaar getrouwd ben :wijn:

Dat er veel belangrijkere dingen gebeurt zijn maar dat we die niet bespreken omdat we het te druk hebben met wie waar eet en wie wie is tegengekomen ;)

Waar hadden we het nog over kunnen hebben:

• 6.000 pond per maand voor een Britse vrachtwagenchauffeur
  • Wie wil eigenlijk de terugkeerplicht nog?
  • Absoluut luxeloos en spartaans truckershotel troeft Hilton af
  • Ongelimiteerde cabotage VK gaat eerder dan verwacht in
  • Duurzame trucks mogen zwaarder de grens over binnen de Benelux
  • Euro 6-trucks staan straks stil door AdBlue-tekort
  • Logistieke dienstverleners dief van eigen portemonnee

etc, etc,  etc 

• Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei Ger-1957:

Dat er veel belangrijkere dingen gebeurt zijn maar dat we die niet bespreken omdat we het te druk hebben met wie waar eet en wie wie is tegengekomen ;)

Tekst aangepast door Admin i.v.m het citeren van beledigende teksten van IVECO35c17.  Account van deze poster IVECO35c17 is per direct permanent geblokkeerd.

Maar nietszeggende topics als 'nieuws in plaatjes', 'forumgebruikers gespot' en 'wat eten we vandaag' domineren momenteel inderdaad dit forum, precies zoals Ger al aangeeft. Het heeft geen enkele informatieve waarde en daarin ga ik helemaal met Ger mee. Geen Viva of Libelle, maar inmiddels lijken we gezonken te zijn tot een soort van "sociale wrakken-forum".
Tegelijkertijd vraag ik me dan ook af wat het voor toegevoegde waarde heeft om hier zelf kenbaar te maken dat je al 40 jaar getrouwd bent met de allerliefste op ditzelfde transport-forum terwijl je in dezelfde reactie commentaar geeft op het feit dat er enkel nog maar geneuzel en niet transport-gerelateerde onzin geplaatst word. Voor mij valt dat namelijk onder diezelfde noemer....

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:

<knip>
Maar nietszeggende topics als 'nieuws in plaatjes', 'forumgebruikers gespot' en 'wat eten we vandaag' domineren momenteel inderdaad dit forum, precies zoals Ger al aangeeft. Het heeft geen enkele informatieve waarde en daarin ga ik helemaal met Ger mee. Geen Viva of Libelle, maar inmiddels verworden tot een "sociaal wrakken-forum". <knip>

Ach die topics zijn leuk voor het "oude jongens krentenbrood" gevoel maar hebben voor de rest inderdaad geen informatieve waarde. Toen ik op dit forum kwam heb ik heel veel opgestoken, waren er ook wel discussies maar (meestal) onderbouwd en informatief. De afgelopen periode werd elkaar het licht in de ogen niet gegund, dan ben je snel klaar met informatie te delen. Ik ben het niet in veel dingen met Ger eens maar in deze heeft hij gelijk en ik kan me goed voorstellen dat hij geen zin heeft om die punten hier te delen.

Evengoed (voor het Libelle-gevoel 😉) @Ger-1957gefeliciteerd met het jubileum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei albertvv:

(...) De afgelopen periode werd elkaar het licht in de ogen niet gegund, dan ben je snel klaar met informatie te delen. Ik ben het niet in veel dingen met Ger eens maar in deze heeft hij gelijk en ik kan me goed voorstellen dat hij geen zin heeft om die punten hier te delen.

Evengoed (voor het Libelle-gevoel 😉) @Ger-1957gefeliciteerd met het jubileum

Daarom zeg ik ook dat ik het op dat punt met Ger helemaal eens ben, ergens heb ik daar lang geleden al eens een opmerking over gemaakt, die van het sociaal gelul ofwel het "Libelle en het Viva-forum" was van mijn hand toen.
Verders ook precies de reden dat ik weinig tot niks meer plaats terwijl ik iedere week opnieuw interessante informatie van onderweg en leuke ritverslagen zou kunnen schrijven of op een serieuze manier actief deel zou kunnen nemen aan transport-gerelateerde discussies. Helaas, de werkelijkheid ligt momenteel iets anders dus voorlopig maar doorscrollen bij het "zonnetje" uit de achtertuin en de flauwe grappen en quasi pikante troep in "nieuws in plaatjes" en dan maar hopen dat het ooit nog goed komt met dit forum. Ik vrees helaas van niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
19 minuten geleden zei Pierre:

<knip>. Helaas, de werkelijkheid ligt momenteel iets anders dus voorlopig maar doorscrollen bij het "zonnetje" uit de achtertuin en de flauwe grappen en quasi pikante troep in "nieuws in plaatjes" en dan maar hopen dat het ooit nog goed komt met dit forum. Ik vrees helaas van niet...

Dat dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

en dan maar hopen dat het ooit nog goed komt met dit forum. Ik vrees helaas van niet...

Het kan heus nog wel goed komen denk ik, als dit weer een chauffeursforum wordt en een hoop rommel verwijdert is ga ook ik weer op de oude/normale voet verder en post informatief, maar net als jij heb ik geen zin in een margriet forum met sommige uitschieters op het niveau van dumpert. Voor menig plaatje of uitlating zijn mensen bij de overheid ontslagen of geschorst, maar hier kan het gewoon onder de mom van leuk en satire, we laten echt zelf zien op wat voor niveau we staan en daar wil ik niet bij horen. 

Natuurlijk kan ik het waarderen als er een plaatje geplaatst wordt van een mooie vrouw en zie ik er ook wel de lol wel van in als er een grapje wordt gemaakt over bepaalde dingen, maar als we dan een vrouw gaan plaatsen die wat minder mooi is of iets de dik en we zetten er bij dat de nachtmerrie er nog in zit dan gaat het me iets te ver, over die andere dingen zal ik nu maar niet meer beginnen, maar respect voor ieder mede mens staat bij mij boven aan, ook al is hij 3 maanden onderweg zonder zich te wassen.

Overigens, die vermelding dat ik 40 jaar getrouwd ben is een binnenkomertje in "wist je dat" een topic wat daarvoor bestemd is met daaronder de vermelding dat er belangrijker nieuws is als dat, maar jij moet mijn uitlating weer misgebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 30-10-2021 om 07:42 zei Ger-1957:

etc, etc,  etc 

Er transportbedrijven zijn die lng auto’s zo veel mogelijk aan de kant laten staan ivm hoge gasprijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
40 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) Overigens, die vermelding dat ik 40 jaar getrouwd ben is een binnenkomertje in "wist je dat" een topic wat daarvoor bestemd is met daaronder de vermelding dat er belangrijker nieuws is als dat, maar jij moet mijn uitlating weer misgebruiken.

Niet speciaal de bedoeling om jou mededeling dat je 40 jaar gertrouwd bent te 'misgebruiken'. Wél de kanttekening dat iemand die zijn uitgesproken mening geeft op het vele niet transport-gerelateerde nieuws en andere onzin die de laatste tijd het forum overheerst, maar tegelijkertijd vermeld dat hij 40 jaar getrouwd is. Who cares...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Sorry maar het is wel superhypocriet dat Pierre en Ger nu gaan lopen huilebalken dat er tegenwoordig zo weinig informatiefs gepost wordt op het forum. De lust is de meeste mensen vergaan omdat de een zich als supermacho, met sympathie voor de grootste massamoordenaar van de 20e eeuw, en de ander zich als rechtschapen beschermer van alle onderdrukten en bedreigden op aarde elkaar constant het bloed onder de nagels vandaan denken te moeten halen. 

Ikzelf heb een poos heel veel informatie en transport gerelateerd nieuws op dit forum gepost, die vaak leuke discussies opleverden. Maar daar ben ik mee gestopt vanwege het constante gezeik tussen deze twee. Dan kan ik mijn tijd beter besteden dan mij daarmee bezighouden. 

Wil het ooit nog goed komen met het forum dan zal daar verandering in moeten komen wat mij betreft. Dat heeft niks met een Libelle-forum niveau te maken. Gewoon met respect met elkaar omgaan en elkaar het licht in de ogen gunnen. 

• Like 2
  • Thanks 5
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
59 minuten geleden zei Ger-1957:

Ah je wil dus gewoon weer een sneer uitdelen 

Nee Ger, beslist niet. Zowiezo een mooie mijlpaal die 40 jaar, ik hoop het zelf ook ooit nog te mogen bereiken. Dus vooruit dan maar; van harte gefeliciteerd Ger met je 40-jarige huwelijk, want daar plaats je zoiets immers voor. Het plaatsen van een gebeurtenis in de privé-sfeer om vervolgens de felicitaties of steunbetuigingen in ontvangst te mogen nemen, meestal bedankt met een standaard likje of smiley.

Wij - en velen met ons- zullen hierin dan ook zeker van mening verschillen wanneer ik zeg dat ik me steeds opnieuw afvraag waarom mensen zelf vinden dat ze allerlei privé-aangelegenheden op een openbaar virtueel platform moeten delen met in de hoofdzaak alleen maar mensen die men helemaal niet kent zoals o.a. dit chauffeursforum. Of dat nou over moeder is die 80 jaar word, over pa die in het ziekenhuis ligt of over een 40 jarig huwelijk doet er in deze even niet toe. Heuglijke feiten of trieste aangelegenheden, allemaal zaken waar de rest niks mee van doen heeft en het slechts ter kennis aanneemt. Non-info dus, waarbij de kanttekening geplaatst dat dit slechts is hoe ik tegen dit soort zaken aan kijk, niet wat een ander daar van vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
Op 30-10-2021 om 07:42 zei Ger-1957:

etc, etc,  etc 

9 uur geleden zei Pierre:

...
Maar nietszeggende topics als 'nieuws in plaatjes', 'forumgebruikers gespot' en 'wat eten we vandaag' domineren momenteel inderdaad dit forum, precies zoals Ger al aangeeft. Het heeft geen enkele informatieve waarde en daarin ga ik helemaal met Ger mee. Geen Viva of Libelle, maar inmiddels lijken we gezonken te zijn tot een soort van "sociale wrakken-forum".
Tegelijkertijd vraag ik me dan ook af wat het voor toegevoegde waarde heeft om hier zelf kenbaar te maken dat je al 40 jaar getrouwd bent met de allerliefste op ditzelfde transport-forum terwijl je in dezelfde reactie commentaar geeft op het feit dat er enkel nog maar geneuzel en niet transport-gerelateerde onzin geplaatst word. Voor mij valt dat namelijk onder diezelfde noemer....

9 uur geleden zei albertvv:

Ach die topics zijn leuk voor het "oude jongens krentenbrood" gevoel maar hebben voor de rest inderdaad geen informatieve waarde. Toen ik op dit forum kwam heb ik heel veel opgestoken, waren er ook wel discussies maar (meestal) onderbouwd en informatief.

...

Geldt voor iedereen, als je iets ziet/leest dat volgens jou belangrijk kan zijn voor de chauffeurswereld, staat het een ieder vrij om hierover een nieuwe post te maken.

Alleen maar klagen dat er weinig of geen nieuwswaarde te vinden is op een forum helpt zo weinig.

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites