Spring naar bijdragen

Wist je dat ?

Gast Hallowed
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
10 uur geleden zei Pierre:

Jij bent dus zo iemand die 's ochtends vanaf Hazeldonk richting Antwerpen streep 80 zit te rijden in een inhaalverbod terwijl je 90 mag en de boel zit te frustreren met 34 andere collega's achter je die wél vooruit willen?

Wanneer je je aan het inhaalverbod houd maakt het geen ruk uit of je daar 75 of 95 rijdt.  
Je bent alleen eerder bij de staart van de file. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:

Jij bent dus zo iemand die 's ochtends vanaf Hazeldonk richting Antwerpen streep 80 zit te rijden.............

Toen ik nog in Belgenland kwam was het net andersom. In Belgie kwamen ze met 90 (+) voorbij omdat het allemaal niet snel genoeg ging en eenmaal in Nederland was 80/81 ineens hard genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei Pierre:

Jij bent dus zo iemand die 's ochtends vanaf Hazeldonk richting Antwerpen streep 80 zit te rijden in een inhaalverbod terwijl je 90 mag en de boel zit te frustreren met 34 andere collega's achter je die wél vooruit willen?

Nee, gelukkig hoef ik daar niet meer naar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei edje:

Toen ik nog in Belgenland kwam was het net andersom. In Belgie kwamen ze met 90 (+) voorbij omdat het allemaal niet snel genoeg ging en eenmaal in Nederland was 80/81 ineens hard genoeg.

Je mag in België gewoon 90 km/h en eenmaal in Nederland niet harder dan 80. Al jarenljang trouwens.

Dat is anders dan in België streep 80 gaan rijden in een inhaalverbod met een rij vrachtwagens achter je die je allemaal voorbij willen terwijl 90 gewoon is toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Je moet er ook wat meer afstand houden dan in Nederland, 50 meter officieel.

Dagelijks dat er dan weer een slimmerik komt inhalen, ondanks inhaalverbod omdat hij een gaatje ziet.

Totaal zinloos omdat er nog 30 wagens voor je zitten, maar hé, toch weer 50 meter opgeschoten.

En je mag er ook al niet inhalen als het regent, plus al die files, 90 rijden in België is bijna onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 4-11-2021 om 06:14 zei Pierre:

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze chauffeur een wagenparkbeheerder heeft die s,morgens om 8,30 op kantoor komt ,de telefoon pakt en de dealer opdracht geeft om alle auto,s af te stellen op 84 km/h( zoals wij bij Bas,vroeger)

Daarbij ook nog wat stickers besteld met "ik ben begrenst op 85 km/h"

En dit ook nog eens ,zo trots als een hond met zeven lullen ,op de website zet.( zo van: kijk ons eens goed bezig zijn)

Daar kun je,als chauffeur niets aan doen.

Hooguit ,als je commentaar krijgt over de bak ,het GSM nummer van zo een wagenparkbeheerder doorgeven aan degene die achter je rijdt ,(en zeggen dat hij dag en nacht bereikbaar is 😄)

• Like 1
  • Haha 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 uur geleden zei Pierre:

Je mag in België gewoon 90 km/h en eenmaal in Nederland niet harder dan 80. Al jarenljang trouwens.

Dat is anders dan in België streep 80 gaan rijden in een inhaalverbod met een rij vrachtwagens achter je die je allemaal voorbij willen terwijl 90 gewoon is toegestaan.

En als je auto lager is afgesteld dan.

Bij ons staan ze allemaal op 85

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei ELZEN106:

Bij ons staan ze allemaal op 85

Rij dan ook in elk geval 84. Je krijgt dan zo wie zo geen boete, mocht er ooit een een flitser staan.

Niet iedereen is met pensioen, en probeert op deze manier zo lang mogelijk bij de partner weg te blijen, die ander wel weer een of ander kutklusje in huis bedacht heeft voor jou.

Wil je rustig rond toeren en van de omgeving “genieten” rij dan over de provinciale wegen zodat de mensen die wel iets te doen hebben gewoon door kunnen rijden. 😉

• Like 5
  • Thanks 3
  • Verward 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei Teddybeer:

Rij dan ook in elk geval 84. Je krijgt dan zo wie zo geen boete, mocht er ooit een een flitser staan. 

Niet iedereen is met pensioen, en probeert op deze manier zo lang mogelijk bij de partner weg te blijen, die ander wel weer een of ander kutklusje in huis bedacht heeft voor jou.

Wil je rustig rond toeren en van de omgeving “genieten” rij dan over de provinciale wegen zodat de mensen die wel iets te doen hebben gewoon door kunnen rijden. 😉

Wat een onzin.

80 is de max.

Jaloers dat je zelf niet met pensioen bent en thuis klusjes op moet knappen.

Provinciale wegen gaat niet altijd

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ja best vervelend, maar je kan niemand dwingen om meer diesel te stoken / harder te rijden alleen maar omdat jij dat wil. Prima dat het in jouw wereld alles om jou draait🧐 maar laat andere mensen gewoon hun werk doen. 

En laat die halve google maps die je in eigen woorden vertaal maar zitten als reactie, je kan het ook eens in een groter geheel zien i.p.v hoe alles volgens jouw regels moet.

We hebben met mensen te maken, mocht je het nog niet weten.

• Like 4
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 minuten geleden zei Voorbijganger:

je kan niemand dwingen om meer diesel te stoken / harder te rijden alleen maar omdat jij dat wil.

Juist!!!, ik sta tegenwoordig op 82 km/h en als je er last van hebt kom je maar voorbij, ik bega geen overtreding voor iemand omdat die in de stress zit.

In België is de minimum snelheid op de autobaan trouwens 70 km/h.

• Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:
1 uur geleden zei Voorbijganger:

Juist!!!, ik sta tegenwoordig op 82 km/h en als je er last van hebt kom je maar voorbij,

82 kan ik mee leven. Dan sluit ik gewoon aan. Zeker nu met adaptieve cruisecontrol die automatisch afstand houdt. 

Maar mensen die langzamer rijden dan tachtig. Zitten te trutten met 77 of 78 kilometer per uur. Daar erger ik me ook kapot aan. Wat is daar het nut van?

Maar inderdaad, in het buitenland is het minder logisch. Bekeuringen voor minimale overschrijdingen krijg je alleen in Nederland. En over de grens heb je het al eerder over wat langere afstanden waar het wèl nut heeft om een tandje harder te rijden. 
Daar streepje tachtig, of zelfs 82 rijden, dat is gewoon ergerlijk. Dat is bewust de boel ophouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

82 kan ik mee leven. Dan sluit ik gewoon aan. Zeker nu met adaptieve cruisecontrol die automatisch afstand houdt. 

Maar mensen die langzamer rijden dan tachtig. Zitten te trutten met 77 of 78 kilometer per uur. Daar erger ik me ook kapot aan. Wat is daar het nut van?

Maar inderdaad, in het buitenland is het minder logisch. Bekeuringen voor minimale overschrijdingen krijg je alleen in Nederland. En over de grens heb je het al eerder over wat langere afstanden waar het wèl nut heeft om een tandje harder te rijden. 
Daar streepje tachtig, of zelfs 82 rijden, dat is gewoon ergerlijk. Dat is bewust de boel ophouden. 

Begrijpelijk dat jullie je storen aan 78 km p/u.

ik zelf rijd tijdelijk met een trekker/oplegger combi zonder cruise control, geloof mij, zonder dat je er erg in heb zit ik regelmatig onder de 80 (zonder dat ik er erg in heb).

zal blij zijn als ik mijn Mercedes combi weer terug heb (met cruisecontrol).

niet iedereen rijd dus expres te langzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Het ergste is nog altijd niet de snelheid op zich, maar dat gejojo. Als er een op cc 78 rijdt, kan je er goed achter blijven, maar als die de hele tijd jojo speelt, dan is dat des te fnuikend om er fatsoendelijk achter te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
1 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Wist je dat...ik gisteren  over het nieuwe stuk van de N69 heb gereden. ( Valkenswaard-Veldhoven) Het mij verbaasde dat ik niets over de openstelling heb meegekregen en ik volgens mij ook geen borden op de randweg Eindhoven heb gezien?

Er staan alleen (tijdelijke gele) borden rond dat nieuwe op- en afrittencomplex van de A67 tussen De Hocht en Eersel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei zoetwatermatroos:

^^ en toch is dat het nieuwe, zuinige rijden volgens de geleerde. Mijn auto staat helemaal ecofriendly 3 sterren afgesteld en schommelt dus -10 +10 km op de ingestelde cc snelheid. Het is om gek van te worden en verwonder mij dat zo een systeem is goedgekeurd.

Het is inderdaad zeer opmerkelijk dat deze systemen zijn goedgekeurd en dat erop deze manier zomaar een snelheidsverschil op kan treden van 20 km/h totaal.  ik heb dan voor mijzelf ook het sterke vermoeden hier veel kopstaart botsingen uit voort komen.

Vraagje? kan jij de onder en boven snelheid niet aanpassen in je auto? Ik heb geen idee met wat  voor merk en type  auto je rijd, maar ik kan het wel aanpassen namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dit vind ik ook zeer ergerlijk te noemen.  uiteindelijk ben je blij als je met 75 km/h Antwerpen bereikt. Ik probeer me zoveel als het kan aan het inhaalverbod te houden daar. Maar zie ik een gaatje en het heeft voor mij zin dan haal ik wel in ondanks het verbod.

• Like 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites