Spring naar bijdragen

Wist je dat ?

Gast Hallowed
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
5 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik heb daar met grote regelmatig gehad dat andere deze bocht sneller konden nemen als ik, meestal gaat dat idd ook, maar soms gaat het fout en dan geven we van alles en nog wat de schuld behalve ons zelf.

Exact. gewoon op je eigen gevoel een bocht door gaan. Wat een ander kan moet een ander weten. Een ander weet immers niet of en hoe je geladen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Exact. gewoon op je eigen gevoel een bocht door gaan. Wat een ander kan moet een ander weten. Een ander weet immers niet of en hoe je geladen bent.

Tsja en dan heb je nog van die "collega's" die vlak achter je zitten in de bocht en dan na de bocht je inhalen ,en dan gebaren maken dat ze vinden dat je wat sneller moet gaan .......kansloze🤐

• Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei Dokus:

Het enige wat nu bekend is wat niet in dat artikel staat is dat mijn collega buiten levensgevaar is en dat te danken heeft aan het dragen van de veiligheidsgordel. (...)

Heel goed dat dit hier nog eens benadrukt word!

Nog steeds tref ik het soort toppers die het dragen van de veiligheidsgordel om allerlei redenen onzin vinden en er zelf van overtuigd zijn dat een ongeval hen nooit zal overkomen.

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ ik draag de gordel, tijdens werktijd, steeds minder sinds begin dit jaar, merk ik.

Stops zitten dichter op elkaar.. het is de moeite niet meer. De waarschuwingspiep hoor ik vaak al niet meer (nu is het voordeel dat deze vrij beschaafd klinkt in de MAN).

Slechte zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor dat ik op de vrachtwagen zat nooit een gordel droeg.

Nu op de vrachtwagen heb ik hem altijd om en mis ik zelfs  iets als ik hem een keer vergeet om te doen..

En nee ik ben hem niet gaan dragen omdat ik dacht dat ik dan veiliger was bij een ongeval, maar wel om een boete voor de gordel te voorkomen en  daarmee ook een eventuele vervolgcontrole. 

Want als je voor het ene aan de kant gaat zoeken ze vaak ook nog even naar het volgende.

Maar zoals gezegd als ik hem momenteel niet om heb heb ik echt het gevoel of ik iets vergeten ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Doe m ook al jaren trouw aan. Mede dankzij Pierre en mijn buurman de statetrooper.

Hij vertelde van een ongeluk waar de moeder het niet draagde, haar zoontje wel. Moeder strefde gelijk, zoontje mankeerde niks.

Jennifer had m altijd aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

Heel goed dat dit hier nog eens benadrukt word!

Nog steeds tref ik het soort toppers die het dragen van de veiligheidsgordel om allerlei redenen onzin vinden en er zelf van overtuigd zijn dat een ongeval hen nooit zal overkomen.

Ik draag nooit geen gordel, puur omdat ik het niet fijn vind zitten. Ik heb een jaar of 8 geleden ook een redelijk serieus auto ongeluk gehad en toen is het juist mijn redding geweest om geen gordel te dragen volgens de agenten die de boel onderzocht hebben. Nu moet iedereen het voor zich weten natuurlijk maar ik draag hem niet. Krijg ik een ongeluk en kom ik dan te overlijden dan heb ik pech gehad, ik heb bewust het risico genomen en zal dat dan moeten aanvaarden.

• Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

(...) Ik draag nooit geen gordel, puur omdat ik het niet fijn vind zitten.

Kijk, als je nou had gezegd dat je vanwege een ontheffing voor ernstig medische redenen geen veiligheidsgordel had kunnen dragen had ik gewoon gezegd dat ik je een grote eigenwijze domoor vind.

Maar het niet dragen van je veiligheidsgordel omdat hij niet zo fijn zit vind ik dan weer wel een heel goede en plausibele reden om gewoon je gordel niet aan te doen. Dat je ook accepteert dat je zelf het risico hebt genomen wanneer je compleet verlamd in je rolstoel bent beland of zelfs de pijp uit bent blijkt dat je er ook heel goed en bewust over na hebt gedacht... :rolleyes:

• Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Hier wordt mondjesmaat een ontheffing voor het dragen van de gordel afgegeven. Volgens de noorse rijkswaterstaat/inspectie is het nagenoeg niet mogenlijk die vrijstelling te verkrijgen op medische gronden....

Toch vreemd dat je voor die ontheffing JUIST bij een doktor moet zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
49 minuten geleden zei schoenenreus:

Die paar miljoen kan er dan ook nog wel bij bij al die miljoenen die al verkwanselt worden......

Als ik al die onzin lees die jij hier steeds post , krijg ik steeds meer het gevoel dat ik gelijk heb ,

je bent niet goed wijs man !!!!!!!!

• Like 3
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei Ger-1957:

En de gemeenschap miljoenen kost, ja daar is over nagedacht.

Denk dat iedere persoon al dan niet bewust iets doet waardoor zijn gezondheid gevaar loopt en dus een kostenplaatje wordt  voor de gemeenschap. 

je zou haast de deur niet meer uit durven…..(en dan nog: de meeste ongelukken gebeuren in en om t huis)

rokers drinkers druggebruikers sporters (maar ook huis  niet sporters die daardoor een mindere conditie hebben)

appende verkeersdeelnemers. (On)voorzichtige  doe-het-zelvers. 
kan nog wel even door gaan zo.  

het niet dragen van de gordel kan er toe lijden dat er minder uitgekeerd wordt. 
https://www.juridischbureauletselschade.nl/verkeersongeval-en-geen-veiligheidsgordel-om-wat-nu/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik ben vorige week donderdagavond ziek geworden, leek op een flinke verkoudheid (ik had ook wel een beetje teveel in short en T-shirt rondgelopen).

Op zaterdag rond de middag thuisgekomen en was redelijk ellendig, maar nog altijd flink verkouden gevoel en koortsvrij. Een paar uur later lag ik redelijk KO met dik 39 graden koorts. Op dat moment nergens nog zelftesten beschikbaar in de winkels in de buurt. Op zondag is de vrouw dan wat verder naar een winkel gegaan en daar waren er nog wel beschikbaar en ik dus positief testte. 

Op dit moment heb ik enkel nog last van mijn luchtwegen, en nu ik beter ben kan ik de vrouw gaan verzorgen want die is KO aan het gaan (nog niet positief getest maar dat kan een paar dagen duren)

Al bij al toch geen prettige ervaring, en dan ben ik nog blij dat het een zwakkere variant is dan een tijd geleden...

• Like 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
  • Forumlid
Op 4-4-2022 om 19:49 zei _alain_:

Ik ben vorige week donderdagavond ziek geworden, leek op een flinke verkoudheid (ik had ook wel een beetje teveel in short en T-shirt rondgelopen).

Op zaterdag rond de middag thuisgekomen en was redelijk ellendig, maar nog altijd flink verkouden gevoel en koortsvrij. Een paar uur later lag ik redelijk KO met dik 39 graden koorts. Op dat moment nergens nog zelftesten beschikbaar in de winkels in de buurt. Op zondag is de vrouw dan wat verder naar een winkel gegaan en daar waren er nog wel beschikbaar en ik dus positief testte. 

Op dit moment heb ik enkel nog last van mijn luchtwegen, en nu ik beter ben kan ik de vrouw gaan verzorgen want die is KO aan het gaan (nog niet positief getest maar dat kan een paar dagen duren)

Al bij al toch geen prettige ervaring, en dan ben ik nog blij dat het een zwakkere variant is dan een tijd geleden...

Ik ben onlangs ook aan de beurt geweest. Eerst was mijn vrouw besmet tijdens een vergadering op het werk, van .de bedrijfsleider moest en zou een besmet persoon deelnemen aan die vergadering maar ze moest wel haar mond houden. Die dame zat naast mijn vrouw. Uiteindelijk was heel het kader van dat bedrijf besmet.

Ik was woensdag na een zware training met spierpijn in de benen naar bed gegaan. Tijdens die training had ik nergens last van. De volgende dag was de spierpijn nog niet weg en ben aan het werk gegaan. Op de klus kreeg ik steeds meer spierpijn en ook hoofdpijn. Maar ik moest en zou dat werkje afmaken ivm dingen uitzoeken. S' avonds stortte ik in en heb me afgemeld voor de volgende dag. Die nacht was ik echt heel ziek maar de vrijdag werd ik weer beter, ben wezen testen ivm herstelbewijs die ik nodig had voor naar Spanje te gaan (ik heb geen booster) en vervolgens werd ik zaterdag weer ziek. Maar dan ook echt echt beroerd. Mijn vrouw was er nog veel erger aan toe! Ik was wel een soort van boos op die bedrijfsleider eigenlijk.

• Like 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites