[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FF op een pont gauw een kop koffie drinken....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Dat zal de deense chauffeur gedacht hebben toen hij aan boord van een pontje (Hvalpsund-Sundsøre) over de Limfjorden ging.

Dat hij de handrem aan moest trekken, was hij even vergeten.....

Bij het naderen van de overkant schoktte de boot en begon de wagen, die gelukkig voorop stond te rollen. Om vervolgens op 4m diepte te belanden. De lading bestond uit oud papier.

Lees HIER het artikel

En kijk HIER naar een dashcam filmpje waarin je ziet dat de wagen gaat rollen.... Of het gebruik van de scheepshoorn iets had kunnen voorkomen, betwijfel ik 🙂 )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oudpapier nat maken deden ze vroeger al. Om wat meer te “vangen”😜

 

Zie toch nog de remlichten aan gaan….

maar zie ook de lading van de aanhanger naar voren schuiven??

 

chauffeur wellicht even de oogjes toe gedaan en te laat wakker worden. 
 

heeft deze pont geen kleppen?? Die zullen toch wel wat tegen houden?

 

ben zelf wel eens met vage firma naar Terschelling gevaren zat alleen maar plastic kettinkje op🙀

 

was dit soms ook zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zijn afzet bakken. Kennelijk zat die achterste niet met twistlocks vast 🙂

 

Waar de chauffeur zich bevond vertelt het deens artikel niet. Misschien lag ie op bed en kon niet meer op tijd remmen...

Deze binnelandse pontjes zijn lang niet zo sterk gebouwd als die binnenland veren die in Noorwegen varen. Van Stubbekøbing naar Bogø gaat ook zo'n schuitje, meer als een rijplaatje zit er niet op, o ja, ook een ketting.... Maar of die een 40+ tons combinatie gaat tegenhouden :confused:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeur zat met de veerman/overzetleider aan de koffie, staat ook in het artikel. Verder varen deze pontjes vaak met de klep neer ipv onder een hoek van 30 graden nu is de discussie of de vrachtwagen over boord was gegaan als de klep omhoog was geweest. Verder is er ook al geschreven dat de eigenaar van dit bedrijf  al eens eerder met een zelfde type vrachtwagen problemen heeft gehad dat de handrem vrij kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden