[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

4400 boete voor niet loondienst chauffeur op de wagen hebben....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

4400 euro boete omdat de chauffeur niet op de loonlijst stond....

Lees HIER het verhaal uit TOL.

Vraagje, hebben jullie allemaal een verklaring bij je waarin staat dat je in loonsdienst van jouw baas rijdt?

Ik ben er al een tijdje uit, helemaal daar ik vanaf 1993 als eigen rijder al rond reed en sinds 2008 in Noorwegen ben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre even een vraagje. Ik las dat de A1 verklaring vervalt als je weer in Nederland gaat werken. Moet jij dan elke week een nieuwe verklaring bij je hebben/aanvragen? 

Ik heb er trouwens ook nog nooit een chauffeur over gehoord maar zoals het in jou link staat is het in (bepaalde) landen wel verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
2 minuten geleden zei RobNiat:


Inderdaad. De ‘verklaring van dienstbetrekking’....

Ik herinner mij dat papiertje :

1 kopie aan de chauffeur, eentje voor de baas en eentje naar de RVI (toendertijd).

Maar weet niet meer of ik die altijd bij mij had......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei edje:

Pierre even een vraagje. Ik las dat de A1 verklaring vervalt als je weer in Nederland gaat werken. Moet jij dan elke week een nieuwe verklaring bij je hebben/aanvragen? 

Ik heb er trouwens ook nog nooit een chauffeur over gehoord maar zoals het in jou link staat is het in (bepaalde) landen wel verplicht.

Wij hebben die ook gekregen. Maar “zo is het uitgelegd” om aan te tonen dat je verzekerd bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei edje:

Ik heb hem ook altijd bij me. Maar ik kan me niet herinneren dat er tijdens de zeldzame controles om gevraagd is.


Op het DC van AH in Zaandam.

Ik mocht met de bedrijfswagen van Appel eigenlijk het terrein niet op om een chauffeur af te lossen maar kon niet meer achteruit bij de slagbomen dus moest meteen omdraaien wanneer ik door de poort binnen was.

Ik dacht even door te rijden om te kijken of ik hem ergens zag staan.

Dat vond de portier niet leuk :rolleyes:

Dus dacht hij mij te kunnen pakken door naar dat papiertje te vragen.

Maar dat papiertje neemt weinig ruimte in dus ik heb hem altijd bij me.

En hij was nog leesbaar ook.

 

Ik ben trouwens benieuwd of ik een nieuwe krijg van Simon.

Straks kom ik het terrein van AH niet meer op. 🤣🤫

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei lientje:


Op het DC van AH in Zaandam.

Ik mocht met de bedrijfswagen van Appel eigenlijk het terrein niet op om een chauffeur af te lossen maar kon niet meer achteruit bij de slagbomen dus moest meteen omdraaien wanneer ik door de poort binnen was.

Ik dacht even door te rijden om te kijken of ik hem ergens zag staan.

Dat vond de portier niet leuk :rolleyes:

Dus dacht hij mij te kunnen pakken door naar dat papiertje te vragen.

Maar dat papiertje neemt weinig ruimte in dus ik heb hem altijd bij me.

En hij was nog leesbaar ook.

 

Ik ben trouwens benieuwd of ik een nieuwe krijg van Simon.

Straks kom ik het terrein van AH niet meer op. 🤣🤫

 

 

Wat een vaag verhaal weer.....net of zo'n portier kennis heeft van zo'n vodje en uberhaupt gemachtigd is om er naar te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Wij hebben die ook gekregen. Maar “zo is het uitgelegd” om aan te tonen dat je verzekerd bent.

Het is om aan te tonen, dat je in een ander land reeds de sociale premies afdraagd en dus in het 'buitenland' geen betalingsverplichting hebt of de premies ontduikt.

 

@edje; zoals ik hem heb, kan ik binnen een bepaalde periode ongelimiteerd naar het buitenland heen en weer, ook als ik buiten europa werk.
(ik geloof dat ik er nu voor het grootste deel vd wereld heb....alleen waar de EU nog geen verdrag mee heeft, die niet).

Waar jij eerder op doelt, zal zijn als je van werkgever veranderd.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem is dat je zo papier bij aanvang contract krijg en uiteindelijk dus wel eens verloren gaat.

ze zouden iets met een pasje moeten gaan regelen.

zzpers kunnen hoe dan ook zo papier al niet tonen omdat het verboden is als zzper (zonder eigen auto/Niwo) in beroepsgoederenvervoer bezig te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb hem ook al decennia lang bij me. Maar het gaat bij mij net als indertijd met dat 'chauffeursdiploma': er is werkelijk nog nooit naar gevraagd tijdens controles.

Bij de zeldzame controles slaat de controleur meer aan op overbelading en of de begeleidingsbrief wel in orde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
10 uur geleden zei ArneBut:

...

zzpers kunnen hoe dan ook zo papier al niet tonen omdat het verboden is als zzper (zonder eigen auto/Niwo) in beroepsgoederenvervoer bezig te zijn.

Hebben die niet gewoon hun "inleen contract" bij zich?

In de tijd dat ik wel eens een 2e man erbij kreeg, had die altijd een contract bij zich. Tijden, plaatsen en kilometerstanden werden erop geschreven. Kopie kreeg ik mee wanneer hij weer afstapte. Was in de schijventijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Hebben die niet gewoon hun "inleen contract" bij zich?

In de tijd dat ik wel eens een 2e man erbij kreeg, had die altijd een contract bij zich. Tijden, plaatsen en kilometerstanden werden erop geschreven. Kopie kreeg ik mee wanneer hij weer afstapte. Was in de schijventijd.

Nee, je kan volgens de wet niet als ZZP'er werken als chauffeur. Zelfs als je een eigen Niwo vergunning hebt maar geen eigen auto is het zelfs een moeilijk verhaal als ik me niet vergis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei schoenenreus:

Nee, je kan volgens de wet niet als ZZP'er werken als chauffeur. Zelfs als je een eigen Niwo vergunning hebt maar geen eigen auto is het zelfs een moeilijk verhaal als ik me niet vergis.

Zie: 

https://www.evofenedex.nl/kennis/actualiteiten/ledenvraag-mag-ik-een-zzper-inzetten-als-chauffeur-binnen-mijn-onderneming

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-10-2021 om 14:20 zei schoenenreus:

 

 

Wat een vaag verhaal weer.....net of zo'n portier kennis heeft van zo'n vodje en uberhaupt gemachtigd is om er naar te vragen.

Zodra je op zijn terrein bent is hij daar heer en meester.

Hij kan besluiten om jou niet op het terrein toe te laten als jij zo een "vodje"niet kan laten zien.

Gerechtigd om erom te vragen is hij echter niet,als jij zegt dat je niet weet waar hij t over heeft is t jouw nee tegen zijn ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei schoenenreus:

Nee, je kan volgens de wet niet als ZZP'er werken als chauffeur. Zelfs als je een eigen Niwo vergunning hebt maar geen eigen auto is het zelfs een moeilijk verhaal als ik me niet vergis.

Dit is pertinent niet waar. Ook zonder eigen auto kan je met een niwo vergunning perfect als zzp´er werken. je kan met een huurcontract gewoon op de auto van je opdrachtgever rijden.Je dient echter wel te zorgen dat je de papieren voor elkaar blijft houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei ArneBut:

Het probleem is dat je zo papier bij aanvang contract krijg en uiteindelijk dus wel eens verloren gaat.

ze zouden iets met een pasje moeten gaan regelen.

zzpers kunnen hoe dan ook zo papier al niet tonen omdat het verboden is als zzper (zonder eigen auto/Niwo) in beroepsgoederenvervoer bezig te zijn.

Je kan  de auto van je opdrachtgever huren Arne. [ als ik zo vrij mag zijn]  Jij reed afgelopen jaar toch op een auto van Oldenburger als ik me niet vergis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-10-2021 om 12:42 zei schoenenreus:

nooit 1 bij gehad, dat vodje verdween altijd thuis ergens in de la samen met mijn contract.

Dan ben jij niet heel erg secuur aan jouw papieren als ik het zo mag benoemen,  Deze verklaring van dienstbetrekking dien je wel degelijk bij je te hebben als je onderweg bent.

 

Tipje mijnerzijds. zorg gewoon voor een map waar je je rijbewijs adr certificaat [mocht je die hebben]  verklaring van dienstbetrekking e.d. allemaal in bewaard zodat je bij een controle alle benodigde papieren in een beweging aan de dienstdoende ambtenaar kan overhandigen. Scheelt je veel irritatie bij de dienstdoende ambtenaar.

 

In mijn geval geef ik twee mappen af. 1 waar mijn persoonlijke documenten inzitten  en de tweede waar de documenten van mijn werkgever en de auto inzitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden