[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kilometervreter


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Ab (71) reed 13 keer naar maan en terug (en is daarmee waarschijnlijk grootste kilometervreter van 't land)

Hij is naar alle waarschijnlijkheid de grootste kilometervreter van Nederland. Ab Ouwendijk (71) reed 250 keer de wereld rond ofwel dertien keer naar de maan en terug. De Westlander is al sinds 1971 in dienst bij BosDaalen Transport. De gouden jubilaris is nog altijd dol op zijn baan. ,,Ik hoop er nog wel wat jaartjes aan vast te plakken.”

 

image.png.58664bf6628891fcd98803d127ad0753.png

 

Meer bij de bron: De Stentor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

50 Miljoen km , in 50 jaar da's een ton per jaar , niks aparts toch , daar hoef je niet dubbel bemand voor op weg .

Dat rijd  een beetje binnenland nu chauffeur op z'n sloffen , zelfs in de winkel distributie.

 

In de tijd dat ik bij Verhoeven expediteurs reed vanaf 1974 zeg maar , reden we al minimaal 150.000 per jaar ,niks dubbel bemand , was ook niet nodig in die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

50 Miljoen km , in 50 jaar da's een ton per jaar , niks aparts toch , daar hoef je niet dubbel bemand voor op weg .

Dat rijd  een beetje binnenland nu chauffeur op z'n sloffen , zelfs in de winkel distributie.

 

In de tijd dat ik bij Verhoeven expediteurs reed vanaf 1974 zeg maar , reden we al minimaal 150.000 per jaar ,niks dubbel bemand , was ook niet nodig in die tijd.

50 x 100.000 =5 miljoen en geen 50 miljoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-11-2021 om 16:46 zei Vledder:

Uhhh,

250 x 40.000 km =?  

13 x 384.400 km en weer terug =? 

Oh, je bedoelt: dubbelbemand, dus hij reed maar de helft van de tijd :ja:

Nee, naar de maan was immer gerade aus, dus dat klopt wel, maar Ab was een ervaren chauffeur, als hij rondom de aarde moest, pakte hij de korte weg binnendoor. Scheelde de helft. Slim van Ab. 🤪

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Prachtig toch?

Als je voor dit leven kiest en je kan er nog een paar jaar vrijwillig aan vast plakken.
Mooi dat hij die keuze heeft 👏👏

Maar zit hij nu niet meer langs de weg omdat hij niet wil bijscholen?

 

Ja tijden veranderen maar ik denk dat er nog steeds wel jonge chauffeurs in de rondte rijden die van hun werk hun leven hebben gemaakt. Soms loopt het zo…

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei opa bert:

50 Miljoen km , in 50 jaar da's een ton per jaar , niks aparts toch , daar hoef je niet dubbel bemand voor op weg .

Dat rijd  een beetje binnenland nu chauffeur op z'n sloffen , zelfs in de winkel distributie.

 

In de tijd dat ik bij Verhoeven expediteurs reed vanaf 1974 zeg maar , reden we al minimaal 150.000 per jaar ,niks dubbel bemand , was ook niet nodig in die tijd.

 

maar deze man schijnt dus 10 miljoen km te hebben afgelegd. 250 keer de aarde rond is 10 miljoen km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei corydon:

50 jaar ieder jaar 200.000 km. Geleuf je t zelf......

 

Als je 5 dagen per week werkt is dat 1000 km iedere dag. En dan geen vakanties, ziek of gewoon vrij.

En dat 50 jaar lang.....

 

 

1000 km per dag met 2 chauffeurs lijkt me redelijk te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei corydon:

50 jaar ieder jaar 200.000 km. Geleuf je t zelf......

 

Als je 5 dagen per week werkt is dat 1000 km iedere dag. En dan geen vakanties, ziek of gewoon vrij.

En dat 50 jaar lang.....


Als je 52 weken 5000 km per week doet kom je aan 260.000 km. 
met 5000 km per week ben je in 40 weken aan de 200.000 dus kun je nog 12 weken vakantie houden 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei corydon:

Tja...

Er zijn 200 werkdagen in een jaar. Dacht ik altijd. Jij rekent 7 dagen rijden.


nee hoor , jij had het over 5 dagen 1000 km per dag. Dat is toch 5000 km per week?

 

zonder vakanties e.d. zijn er 52 x 5 is 260 werkdagen in een jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Word steeds slimmer hier....

Zat net een programma over planeten te kijken.

Snelheid van licht is 300.000 km per seconde. 5 miljoen km doet t licht ongeveer 16 seconden over. De zon staat 8 minuten in lichtjaren van ons vandaan.

5 miljoen km is niks als je t zo bekijkt....😁😁😁

De volgende dicht bijzijnde ster is 4,3 lichtjaren weg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden