[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oude lekbrug wordt verwijderd *live*!


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

Die brug ging nog wel er zat daar tenminste nog een vangrail in het midden.

Die bij Zaltbommel vond ik wel spannender. Ik weet eigenlijk niet eens of bij die laatste extreem veel ongelukken gebeurden.

Maar wat is er in 30 jaar tijd veel afvalt bij gekomen en nog is het niet genoeg.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei lientje:

Die brug ging nog wel er zat daar tenminste nog een vangrail in het midden.

Die bij Zaltbommel vond ik wel spannender. Ik weet eigenlijk niet eens of bij die laatste extreem veel ongelukken gebeurden.

Maar wat is er in 30 jaar tijd veel afvalt bij gekomen en nog is het niet genoeg.

.

DE "oude" Moerdijkbrug had ook geen vangrail in het midden,was 4 baans en daar mocht je gewoon inhalen met de vracht wagen,en daar gebeurde ook nooit ongelukken.

Evenals op de Dortse/Zwijndrechtse brug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei europeaan:

Toen was er ook nog geen "ring"

Toen lag daar alleen de Schellingwouder brug,maar die kwam nergens vandaan en leidde nergens heen.

Van Wormerveer ri Amersfoort vv ging de rit geheel door Noord…….zeker als het verder rond Amsterdam filerijden was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die bij Zaltbommel was wel erg smal staat mij bij hoor. Ik pakte toe ik net mijn rijbewijs had daar toch voor de zekerheid twee maar banen. op een smalle weg rijden heb je zelf in de hand als je er naast komt. Op die brug had je te maken met andere weggebruikers. Vanaf 2 kanten…. 


Even nagezocht op Wikipedia…


 

Citaat

De brug had een indeling van twee keer twee rijstroken. Beveiliging door middel van een geleiderail ontbrak en de inhaalstroken waren ongewoon smal, omdat de totaal beschikbare breedte voor de vier stroken en middenstrook slechts 12,3 meter was, met daarnaast voor elke richting een schampstrook van 0,5 meter.[2] Ondanks een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur gebeurden er veel ongelukken. De afritten en vooral de opritten vanaf de kruisende wegen waren kort, vooral die vanaf de Steenweg bij Waardenburg (N830) was berucht. Na deze zeer korte oprit was er geen uitloop mogelijk. Auto's met onvoldoende snelheid om in te voegen kwamen tot stilstand, wat er soms toe leidde dat bestuurders achteruit reden voor een nieuwe aanloop.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
6 uur geleden zei corydon:

Zo worden ze ook gebouwd. Ergens langs de rivier. Wanneer t klaar is varen ze de brug naar de pijlers en laten ze t zakken. 

Wind is de grootste vijand.

Zouden ze dat vroeger zo gedaan hebben denk je ? ik weet niet precies hoe oud die brug is , ik rij nou bijna 50  jaar en kan me niet herinneren dat die brug er niet lag.

Ik denk niet dat er toen al materiaal was waar ze dat mee konden.

 

Die brug bij Keizersveer zijn delen van de oude moerdijkbrug , die hebben ze daar wel ingevaren , was toen al een huzaren stukje . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei opa bert:

Zouden ze dat vroeger zo gedaan hebben denk je ? ik weet niet precies hoe oud die brug is , ik rij nou bijna 50  jaar en kan me niet herinneren dat die brug er niet lag.

Ik denk niet dat er toen al materiaal was waar ze dat mee konden.

 

Die brug bij Keizersveer zijn delen van de oude moerdijkbrug , die hebben ze daar wel ingevaren , was toen al een huzaren stukje . 

DE nieuwe Moerdijkbrug (zoals die er nu ligt ) is ook elders gebouwd en met pontons "ingevaren"

Evenals de tweede van Brienenoord brug( de westelijke),die is in Zwijndrecht gebouwd.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Brienenoordbrug#De_eerste_brug

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

DE nieuwe Moerdijkbrug (zoals die er nu ligt ) is ook elders gebouwd en met pontons "ingevaren"

Evenals de tweede van Brienenoord brug( de westelijke),die is in Zwijndrecht gebouwd.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Brienenoordbrug#De_eerste_brug

 

 

Dat klopt , maar die zijn stukken jonger ,moerdijkbrug kon je van week tot week zien veranderen , die staat ook nog op de pijlers van de oude brug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden